Polon keskuslukosta
Valvoja: ffp jäsenet
Polon keskuslukosta
Laittelin Polo Classiciin k-lukon kauko-ohjausta (completos halpamalli). Seurauksena sulake paloi. Ja nyt lukko toimii välillä, aina ei ollenkaan. Esim avatessa joutuu pitämään avainta niin kauan avausasennossa että kaikki ovet avautuvat, valillä ei aukea muuta kuin se ovi mistä yrittää avata. Elikkä, mitä muuta mahtoi kärähtää, sen sulakkeen lisäksi?
Siellä vaikuttaisi olevan paine päällä. Pneumaattinen vag -keskuslukko sulkeutuu paineella ja avautuu imulla.
Tuostavoisi katsoa, löytyykö oikeanvärisiä johtoja ja tuleeko niihin sähköä avattaessa/suljettaessa. Lukituksen toimiessa pitäisi kyllä pumpulta kuulua selvä ääni.
Kytkentä on ilmeisimmin typ3.
Jälkiasennettu ohjain kytketään siis avaus/sulkujohdinten rinnalle, muuta ei tarvita. Aika huono tuuri olisi, jos sen pumpun rikki saisi väärällä kytkennällä, mutta onhan se mahdollista.
Tuostavoisi katsoa, löytyykö oikeanvärisiä johtoja ja tuleeko niihin sähköä avattaessa/suljettaessa. Lukituksen toimiessa pitäisi kyllä pumpulta kuulua selvä ääni.
Kytkentä on ilmeisimmin typ3.
Jälkiasennettu ohjain kytketään siis avaus/sulkujohdinten rinnalle, muuta ei tarvita. Aika huono tuuri olisi, jos sen pumpun rikki saisi väärällä kytkennällä, mutta onhan se mahdollista.
Sitä just veikkailin, että onko siellä jotain muuta voinut hajota kuin se pumppu? Äsken toimis taas suht normaalisti, ainoa vaan se avaus, avainta täytyy pitää n. 3 sek. auki asennossa että kaikki ovet aukeaa. Kiinni päin toimii ihan ok. Taidan kokeilla huomenna uudestaa sitä kytkentää tolla typ3:lla. Kiitos teille.
Olisikohan siellä ilmavuoto? Tuolloinhan pumppu käy pitkään ja sulkeutuminen/avaus tapahtuu hitaasti. Tosin siinäkin tapauksessa pumpun saadessa lukitus/avaustiedon lukolta, ei avainta pitäisi tarvita koko aikaa kääntää ja pummpu pysähtyisi lopuksi automaattisesti.
Omassani oli tankin luukun moottorista palje hajalla. Pumppu kävi pitkään ja toiminta oli rasittavan verkkaista. Kävin läpi kaikki ovimoottorit ja letkut, kunnes muistin, että tankin luukussakin on moottori. Sieltähän se vika löytyi, helpoimmasta paikasta.
Omassani oli tankin luukun moottorista palje hajalla. Pumppu kävi pitkään ja toiminta oli rasittavan verkkaista. Kävin läpi kaikki ovimoottorit ja letkut, kunnes muistin, että tankin luukussakin on moottori. Sieltähän se vika löytyi, helpoimmasta paikasta.
Nyt tää alkaa menemään jo vähintään oudoksi.. Pistin tänään sen kaukkarin paikalleen sen typ3:sen mukaan. Hienosti pelas, paitsi että jouduin laittamaan sen pulssin siihen 4 sek. asentoon. On varmaan sama syy kuin siinä että joutui sitä avainta pitämään auki asennossa. No, laite pelitti hienosti, testasin n. 20 kertaa, ei mitään vikaa. Parin tunnin päästä kun olin lähdössä, ei toimi. Pumppu ei käynyt vaikka mitä yritti. Vasta kun otti pumpusta maajohdon irti, ja laitto takas, alkoi taas toimia normaalisti. Menee kyllä lievästi yli hilseen, että mikä mättää. Onko siel pumpussa joku kortti, mikä on voinu kärähtää? Vai voiko se vika olla jossain muualla?
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa