miks ei caddy käynnisty?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
miks ei caddy käynnisty?
tein caddyyn kans remontin ja nyt kone on kasassa mutta ei vaan käynnisty!kansi oli yli puolivuotta irti joten onhan siellä suutinputkissa ilmaa mutta mites sen sais sieltä pois? ja onko tuo yleistä että kun laittaa nokan ja alakerran kohilleen niin pumppu heittää puolihammasta joko aikaselleen tai myöhemmälle? nyt pumppu on puoli hammasta aikasemmallaan .. kumpi ois parempi? aikasella vai myöhäsellä? apuuaaaa!!! auttakaa nyt joku ja äkkiä
-
- -
-
- -
-
- -
Pari-kolme kertaa olen tuollaiseen hihnan vaihtanut. Kun laittaa nokka-akselin lukkoon raudalla ja kun pumpun merkit on suurinpiirtein kohillaan, ei pitäisi ongelmia tulla. Pumpun pyörä kannattaa lukita isolla tapilla, sillä siinä on jännitystä. Ei se kovin tarkkaa ole, aina on sattunut kohilleen tuolla mentelmällä.
Jos linjastossa on ilmaa, käynnistymistä haittaa se, että hehkutettuun järjestelmään pitäisi saada polttoaine-ilmaseosta, mutta jos tulee vain ilmaa, systeemi ehtii jäähtyä ja käy niin, että vain yskii eikä käynnisty. Kuumana kesäpäivänä ilmaus olisi helpompaa, kun ei tarvi välittää hehkusta.
Ilma lähtee putkista kyllä, kun jaksaa pyörittää konetta, vielä parempi, jos käynnistyy -heikostikin. Kyllähän se käyntiin lähtee ennen pitkää, vaikka ei hehkuta ja putkissa on ilmaa -voi vain akusta loppua hönkä.
Polttoaineputkien löysäys on kuitenkin aina varma konsti.
Jos linjastossa on ilmaa, käynnistymistä haittaa se, että hehkutettuun järjestelmään pitäisi saada polttoaine-ilmaseosta, mutta jos tulee vain ilmaa, systeemi ehtii jäähtyä ja käy niin, että vain yskii eikä käynnisty. Kuumana kesäpäivänä ilmaus olisi helpompaa, kun ei tarvi välittää hehkusta.
Ilma lähtee putkista kyllä, kun jaksaa pyörittää konetta, vielä parempi, jos käynnistyy -heikostikin. Kyllähän se käyntiin lähtee ennen pitkää, vaikka ei hehkuta ja putkissa on ilmaa -voi vain akusta loppua hönkä.
Polttoaineputkien löysäys on kuitenkin aina varma konsti.
-
- -
-
- -
Kannattaa ihan kokeilla löysätä ne pumpun kiinnitykset ja käännellä sitä hieman aina välissä startaten.
Tällä konstilla ite selvisin ja sanotaan että olin kokeillu ensin kaikki mahdolliset ja mahdottomat pumpunpyörän asennot mm. hammas eteen, hammas jälkeen ja 180 pieleen.
Se kone ei käynnisty jos on hampaankin pielessä. Mulla tosin oli ongelma se ,että lähti käyntiin mutta kävi huonosti.
Olin sitten ihan omin pikku kätösin laittanu sen pumpun johonki satunnaiseen asentoon epähuomiossa ja siinä se.
Tuskin siellä pumpussa liikaa ilmaa on jos kerran dieseli haisee putkesta.
Edit: kuinkas vanhat naftat on tankissa?
Tällä konstilla ite selvisin ja sanotaan että olin kokeillu ensin kaikki mahdolliset ja mahdottomat pumpunpyörän asennot mm. hammas eteen, hammas jälkeen ja 180 pieleen.
Se kone ei käynnisty jos on hampaankin pielessä. Mulla tosin oli ongelma se ,että lähti käyntiin mutta kävi huonosti.
Olin sitten ihan omin pikku kätösin laittanu sen pumpun johonki satunnaiseen asentoon epähuomiossa ja siinä se.
Tuskin siellä pumpussa liikaa ilmaa on jos kerran dieseli haisee putkesta.
Edit: kuinkas vanhat naftat on tankissa?
-
- -
tänään lisäsin 15 litraa dieseliä tankkiin kun ajattelin että siellä on niin vähän ettei se jaksa imeä sitä. mutta ei auttanut,jakomerkit sain tänään kohille ja silti ei lähtenyt... on niin lähellä se käynnistyminen mutta sitten loppuu virta. perkl...
täytyy varmaan kohta kokeilla sitä hinaamalla käyntiin
täytyy varmaan kohta kokeilla sitä hinaamalla käyntiin
-
- -
-
- -
Jos ei tässä topikissa käynyt vielä ilmi nii kerrotaan ne "tarkat" ajoituksen säädöt.
-Nokka-akselin ura kannen tason mukaisesti
-Syöttöpumpun hihnapyörässä 14mm reikä ja rattaan alla samankokoinen johon tappi
-Kampiakseli vauhtipyörän puolelta kahden sileän pinnan välillä olevan uran kohdalle
Mut jos pumppu käytetty irti niin sitte tarvii heittokellolla säätää.. Saa kyllä korvakuulolla suht kohdalleen...
-Nokka-akselin ura kannen tason mukaisesti
-Syöttöpumpun hihnapyörässä 14mm reikä ja rattaan alla samankokoinen johon tappi
-Kampiakseli vauhtipyörän puolelta kahden sileän pinnan välillä olevan uran kohdalle
Mut jos pumppu käytetty irti niin sitte tarvii heittokellolla säätää.. Saa kyllä korvakuulolla suht kohdalleen...
Syöttöpumpun hihnapyörää on AAZ:ssa kahta mallia, toiseen sopii tuo iso pultti pumpun "etupuolelle" hihnapyörän reijästä läpi. tähän malliin säädetään ajoitus pumppua kääntämällä
Toinen malli taas on sellainen että keskemmällä hihnapyörää on pieni ura suoraan ylöspäin, mihin sopii esim. ruuvi tai naula. ajoitus säädetään tässä hihnapyörää kääntämällä pumpun akselin suhteen.
Toinen malli taas on sellainen että keskemmällä hihnapyörää on pieni ura suoraan ylöspäin, mihin sopii esim. ruuvi tai naula. ajoitus säädetään tässä hihnapyörää kääntämällä pumpun akselin suhteen.
-
- -
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”