Viimanestolevyn ujuttaminen syylarille?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

sms
-
Viestit: 190
Liittynyt: 4.5.2005 9:13

Viimanestolevyn ujuttaminen syylarille?

ViestiKirjoittaja sms » 3.10.2006 21:37

Talvi tulee ja vaikka viime talven pärjäsinkin ilman viimasuojaa tuolla keulalla (tai coolerilla) niin mitenköhän tuonne alh-tdi koneisen G4:n syylarin eteen nokalle saisi helpoiten ujutettua jotain levyä estämään liiallisen viiman konehuoneeseen/syylarille? Kuitenkin tosiaan siis maskin taakse, jotta olisi hieman siistimpi kuin perinteinen "aaltopahvi nippusiteillä keulalle".

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 3.10.2006 21:46

Käyttää hieman maskia irti ja ujuttaa yläkautta paffin sinne puskurin ja kennon väliin. Joskus onnistuin tunkemaan myöskin alakautta, suuntaan jos toiseenkin taiteltun pahvin, mutta sieltä ei saa niin isoa palaa

sms
-
Viestit: 190
Liittynyt: 4.5.2005 9:13

ViestiKirjoittaja sms » 4.10.2006 10:20

Tänks. Pitänee ottaa rojektiksi joku päivä, ehkä tuossa seuraavan kerran ku tota öljaa ja suodatinta vaihtaa.

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 4.10.2006 12:32

mä ehkä jättäisin jonkun tasoista aukkoa flektin kohdalle.. nimimerkillä kerran motarilla lutku lattiassa tojotalla pahvi keulalla ajellut =)

sms
-
Viestit: 190
Liittynyt: 4.5.2005 9:13

ViestiKirjoittaja sms » 4.10.2006 14:29

Hmm, edellisessä "autossa" (rapsakka ranskalainen, ei enää ikinä siitä maasta) mulla oli syksystä kevääseen koko syylari peitossa ilman siitä johtuvia ongelmia.

Meinaatko, että flekti menee vai että lämmöt nousee liikaa? Tää nyt on kuitenkin ihan vakio.

Lutku lattiassa = lusikka pohjassa???
hyytyi jostain syystä vai?

ukormi
-
Viestit: 237
Liittynyt: 2.11.2005 20:14

ViestiKirjoittaja ukormi » 4.10.2006 14:55

Ja tuota pahvia ei kannata laittaa suoraan syyläriä vasten. Ajoviima painaa pahvia syyläriä vasten ja siinähän voi tulla vaikka vahinko.

sms
-
Viestit: 190
Liittynyt: 4.5.2005 9:13

ViestiKirjoittaja sms » 4.10.2006 22:13

Juu, johonkin se pitänee tukea ettei paina liikaa/lainkaan tuota syylaria vasten.... enkä kyllä pahvia meinannut tuonne laittaa, jotain jäykempää ja kosteutta kestävää meinasin.

hiksi
-
Viestit: 301
Liittynyt: 8.8.2005 19:06

ViestiKirjoittaja hiksi » 5.10.2006 8:38

Ite oon joka talvi vaan heittänyt sellanen noin sopivan kokoisen pahvin palasen syylärin eteen. Koskaan ei oo ollu mitään ongelmaa. Eikä varsinkaan tän diisselijetan kanssa, eihän tässä oo flekti toiminut öbaut vuoteen ja lämmöt pysyy silti hyvin hanskassa (kyllä, myös kesällä).

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 5.10.2006 9:06

mulla oli ihan vakio 1.6 bensa tojota, helsingistä lähdin kurmuuttamaan kohti nurmijärveä ja jossain klaukkalan kohdalla huomasin että lämmöt olivat punaisella ja flekti huusi hoosiannaa.

sms
-
Viestit: 190
Liittynyt: 4.5.2005 9:13

ViestiKirjoittaja sms » 5.10.2006 11:22

Ne on noi pensavehkeet erikseen tietysti ku vähän eri tahtiin lämpö kerää/hukkaa. Mun pensa-ranskis oli kyllä sinänsä riittävän hyvin jäähdytetty kaikkialta muualta kuin siitä syylarista kun siinä oli levy edessä. Siinä ei kyllä ikinä flekti talvella inahtanutkaan.

stopsi
-
Viestit: 153
Liittynyt: 22.2.2005 14:57

ViestiKirjoittaja stopsi » 5.10.2006 12:09

Itekin oon vähän miettiny pahvin laittoa, mutta tuli tällainen mieleen: Mulla on syylärin edessä isohko välijäähy, kannattaako pahvi laittaa välijäähyn eteen vai välijäähyn ja syylärin väliin. (vai jättää pois?)

Tietystikään ilma ei pahemmin virtaa silloinkaan, vaikka pahvi olisi kennojen välissä, joten siinä mielessä sama mihin laittaa, mutta ajattelin että kyllähän se vähän välijäähy silti kylmenee jos se on pahvin edessä.

hiksi
-
Viestit: 301
Liittynyt: 8.8.2005 19:06

ViestiKirjoittaja hiksi » 5.10.2006 12:17

Ehdottomasti pahvi välijäähyn ja syylärin väliin. Jos laitat siihen välijäähyn eteen sen paffin, on sama kuin lykkäisit putken suoraan turbolta imusarjaan ja antaisit sen välijäähyn mulle (mutta kyllähän sekin mulle sopis..).

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 5.10.2006 12:47

ehdottomasti välijäähyn eteen, kylmä ilma jäähdyttää konetta myös imupuolen kautta.

Hese
-
Viestit: 409
Liittynyt: 23.7.2003 8:24

ViestiKirjoittaja Hese » 5.10.2006 15:22

Vakion välijäähyn peittokin vaikutti viime kevään paukkupakkasilla selvästi lämpiämiseen. Ei taida saada VAG-dieseliä normikäytössä liikaa pahveilla peittoon.

kinelo
-
Viestit: 138
Liittynyt: 1.1.2005 16:11
Viesti:

ViestiKirjoittaja kinelo » 5.10.2006 16:39

Tässä enimmäistä talvea dieselauton kanssa odotellessa tuli mieleen, minkälaisiin autoihin noita viimanestolevyjä on tarvetta laittaa?
Itsellä siis tuo Fabia RS 1.9Tdi -06.

Eli onko tarvetta edes miettiä mitään virityksiä siihen nokalle?

Make(R)
-
Viestit: 10
Liittynyt: 23.9.2004 13:33

ViestiKirjoittaja Make(R) » 5.10.2006 20:12

Jos ei ole Fabiassa webastoa, niin varmaaskin tarves tulee, tai sitten kaivat turkishaalarit ja rukkaset esiin hyvissä ajoin. Siis luetaan: tuppaa olemaan nyky kiisselissä sen verta hyvä hyötysuhde, jotta melkeimpä kaikki tattee tota pahvia, jos siis lämmintä haluaa vähänkin sisälle.

Itsellä ollu käytössä tuollaista "muovista pahvia", siis rakenteeltaan vastaavaa, kuin aaltopahvi, mutta on sellaista muovia. käytetään ilmeisesti pakkauksissa, ja mansikka laatikoissa ym. Leikkelee kerralla kunnolla mittojen mukaisen palan, ja kestää vuodestatoiseen, kun ei vety ym. Tuohon portteriinkin sommittelin juuri maski aukkojen (siis ei se orkkis sälemaski, vaan mallia "carsport" bussikeula") ja kiinnitin mersusta jääneillä keula peiton kiinnikkeillä (niillä jousi koukuilla). Helppo ottaa tarvittaessa pois, ja pysyy paikallaan.

Poloinen Kiisseli
-
Viestit: 146
Liittynyt: 28.4.2006 10:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Poloinen Kiisseli » 7.10.2006 10:38

Mites AEF kone? Siis 1,9 vapari kiisseli, kannattaisko tommonen levy väsätä kans. Talviajoa ei oo viel ollu ni en tiiä miten toi lämpenee.

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 7.10.2006 10:54

No tuskinpa siitä haittaa on. Autossahan on varmaankin nesteenlämpötilamittari, ja mikäli se pelittää niin siitä näkee onko haittaa levystä. Ite olen käyttänyt ihan peruspaffea maskin takana, ihollaan syylärissä. Koskaan ei ole ollut ongelmaa liiallisten lämpöjen kanssa. Nyt ajattelin kanssa laittaa pahvin syylärin ja välijäähyn eteen kuhan talvi tullee. Myös egru jää pois talveksi, saa nähä mitä tänä talvena tuosta seuraa, jännättää... :-)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa