tekniikanvaihtokysymys (g60)
Valvoja: ffp jäsenet
tekniikanvaihtokysymys (g60)
Elikkä auto siis tuo 8v gti joka tuotu yhdysvalloista ja konehuoneessa majailee PF tekniikka mutta otteessa tehojen kohdalla merkintä 118kw eli saisinko laittaa tuonne PG tekniikan jos jarrut yms vaihtaisi? Auto siis vm. 91 eli vähäpäästöinen.
Hyvät jarrut ovat aina paikallaan, mutta nyt tässä asiassa pitää esittää oma mielipide. Normaali katuajossa mielestäni kolffin kokoiseen kikkareeseen riittää todella hyvin jäähdytetyt 239 pikkulevyt, sen verran kevyt auto on. Itsellä ei ainakaan omassa vanhuksessa ikinä ollut jarrujen kanssa ongelmia vauhdikkaammassakaan ajossa.
Kyllähän sitä nyt milla vaan jarruilla lukkoon renkaat saa, mutta kuinka usein hidastat vauhtia aina lukkojarrutuksella? Erittäin epäkelpo asianhaara jarruja vertaillessa. Minissäkin orginaali rumpujarrut saa paljon pienemmällä poljinvoimalla lukkoon kuin levyjarrut, onko ne nyt sitten paremmat?
Heitetään sitten tähän puntariin vastineeksi VAG-konsernin toisesta autosta jarrut, 1800kg S2 Avant, 230hp, 278x25mm jarrut. Tuo yhdistelmä on jo jonkun verran alimitoitettu normaaliinkin reippaaseen katukäyttöön, mutta auto painaakin 2kertaa sen mitä kakkakoppa.
Kyllähän sitä nyt milla vaan jarruilla lukkoon renkaat saa, mutta kuinka usein hidastat vauhtia aina lukkojarrutuksella? Erittäin epäkelpo asianhaara jarruja vertaillessa. Minissäkin orginaali rumpujarrut saa paljon pienemmällä poljinvoimalla lukkoon kuin levyjarrut, onko ne nyt sitten paremmat?
Heitetään sitten tähän puntariin vastineeksi VAG-konsernin toisesta autosta jarrut, 1800kg S2 Avant, 230hp, 278x25mm jarrut. Tuo yhdistelmä on jo jonkun verran alimitoitettu normaaliinkin reippaaseen katukäyttöön, mutta auto painaakin 2kertaa sen mitä kakkakoppa.
niin no miksipä sitten yleensä laittaa autoon isompia jarruja jo tehtaaltakaan lähtiessä..
Itselläni on ollut 239mm jarru paskakopassa ja 280mm. Ero on huomattava.
Enpä menisi noita 239mm tehokkaiksi kehumaan ollenkaan ja jarrujen häipyminen jopa kohtuullisen normaalissa ajossa on aika pikaista.
Jos autossa on voimaa niin kyllä se nyt perkele kannattaa saada pysähtymäänkin jotekin :D
Ajakaa miten ajatte mutta vieläkin samaa mieltä että säästöä nyt väärässä paikassa.
Itselläni on ollut 239mm jarru paskakopassa ja 280mm. Ero on huomattava.
Enpä menisi noita 239mm tehokkaiksi kehumaan ollenkaan ja jarrujen häipyminen jopa kohtuullisen normaalissa ajossa on aika pikaista.
Jos autossa on voimaa niin kyllä se nyt perkele kannattaa saada pysähtymäänkin jotekin :D
Ajakaa miten ajatte mutta vieläkin samaa mieltä että säästöä nyt väärässä paikassa.
T-Tech kirjoitti:Jos autossa on voimaa niin kyllä se nyt perkele kannattaa saada pysähtymäänkin jotekin :D
Ei se teho sinänsä vaikuta pysähtymistarpeisiin, vaan nopeus. On aivan sama pysäyttää auto 120 km/h nopeudesta perusjarruilla, oli siinä sitten tehoa 55 tai 255 kW.
Ilmeisesti viestisi piilomerkitys olikin, että voimaa = ylinopeutta ;) jos liikenteestä puhutaan…
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa