tekniikanvaihtokysymys (g60)

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

KariS
-
Viestit: 740
Liittynyt: 16.12.2004 21:27

tekniikanvaihtokysymys (g60)

ViestiKirjoittaja KariS » 2.10.2006 19:48

Elikkä auto siis tuo 8v gti joka tuotu yhdysvalloista ja konehuoneessa majailee PF tekniikka mutta otteessa tehojen kohdalla merkintä 118kw eli saisinko laittaa tuonne PG tekniikan jos jarrut yms vaihtaisi? Auto siis vm. 91 eli vähäpäästöinen.

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 2.10.2006 20:09

Kyllähän sinne G60 tekniikan voi laittaa. Auton on tosiaan vastattava jarrujen, voimansiirron ja alustan osalta täysin G60:stä, mutta eipä se ongelma ole jos kokonaisen tai esim. peräkolaroidun luovuttaja-auton löydät.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 2.10.2006 23:07

Ei kai niitä jarruja tarvi vaihtaa jos noilla jarruilla on otteessa jo 118kw tehot?

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 3.10.2006 7:39

Onko ne nykyiset 280mm vai pienemmät? Joka tapauksessa varmaan konttorista/katsastusmiehestä kiinni joutuuko vaihtaan (jos eivät ole saman kokoiset).

KariS
-
Viestit: 740
Liittynyt: 16.12.2004 21:27

ViestiKirjoittaja KariS » 3.10.2006 8:35

Eivät ole 280 vaan ihan ne normaalit 239 vai mitkä ny olikaan. Sitä lähinnä hainkin että joudunko nyt vaihtamaan jarrut vai en kun otteessa jo kuitenkin lukee tehoina 118kW ja joutuuko tämän muutoskatsastamaan vai ei?

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 3.10.2006 11:41

Muutoskatsastamaan joudut mutta koska G60 koneella ei tehot ylity niin PERIAATTEESSA et joutuisi jarruja vaihtamaan.
IMO omaa turvallisuuttaa ja muitakin ajatellen vaihda ne ihmeessä.
Nuo 239mm kun eivät todellakaan ole mitkään tehokkaat.

Edit: tässä kohtaa nimittäin säästät väärässä paikassa

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 3.10.2006 13:32

Normaalissa liikenteessä suomen nopeusrajoituksilla kyllä pyörät menevät lukkoon asti pienilläkin jarruilla, että miksi eivät normaali liikenteessä riitä? Eihän se lisäteho(stus) pahaa tee, jos ei poljinvoima riitä.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 3.10.2006 13:37

Hyvät jarrut ovat aina paikallaan, mutta nyt tässä asiassa pitää esittää oma mielipide. Normaali katuajossa mielestäni kolffin kokoiseen kikkareeseen riittää todella hyvin jäähdytetyt 239 pikkulevyt, sen verran kevyt auto on. Itsellä ei ainakaan omassa vanhuksessa ikinä ollut jarrujen kanssa ongelmia vauhdikkaammassakaan ajossa.

Kyllähän sitä nyt milla vaan jarruilla lukkoon renkaat saa, mutta kuinka usein hidastat vauhtia aina lukkojarrutuksella? Erittäin epäkelpo asianhaara jarruja vertaillessa. Minissäkin orginaali rumpujarrut saa paljon pienemmällä poljinvoimalla lukkoon kuin levyjarrut, onko ne nyt sitten paremmat?

Heitetään sitten tähän puntariin vastineeksi VAG-konsernin toisesta autosta jarrut, 1800kg S2 Avant, 230hp, 278x25mm jarrut. Tuo yhdistelmä on jo jonkun verran alimitoitettu normaaliinkin reippaaseen katukäyttöön, mutta auto painaakin 2kertaa sen mitä kakkakoppa.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 3.10.2006 13:46

niin no miksipä sitten yleensä laittaa autoon isompia jarruja jo tehtaaltakaan lähtiessä..
Itselläni on ollut 239mm jarru paskakopassa ja 280mm. Ero on huomattava.
Enpä menisi noita 239mm tehokkaiksi kehumaan ollenkaan ja jarrujen häipyminen jopa kohtuullisen normaalissa ajossa on aika pikaista.
Jos autossa on voimaa niin kyllä se nyt perkele kannattaa saada pysähtymäänkin jotekin :D

Ajakaa miten ajatte mutta vieläkin samaa mieltä että säästöä nyt väärässä paikassa.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 3.10.2006 13:53

En väitä että 239mm olisi tehokkaampi tapa pysäyttää kakkakoppaa kuin 280mm. 280mm jarrut on jo niin riittävät että radallakaan ei tarvitse isompia, ainkin omassa +200hp Corradossa riittivät kohtuu hyvin (no tosi rata-ajoon tarvisi olla vähän isommat, taikka keventää parisataakiloa autoa).

Wolle
-
Viestit: 557
Liittynyt: 10.10.2005 14:45

ViestiKirjoittaja Wolle » 3.10.2006 14:07

T-Tech kirjoitti:Jos autossa on voimaa niin kyllä se nyt perkele kannattaa saada pysähtymäänkin jotekin :D

Ei se teho sinänsä vaikuta pysähtymistarpeisiin, vaan nopeus. On aivan sama pysäyttää auto 120 km/h nopeudesta perusjarruilla, oli siinä sitten tehoa 55 tai 255 kW.

Ilmeisesti viestisi piilomerkitys olikin, että voimaa = ylinopeutta ;) jos liikenteestä puhutaan…


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa