bora 1.6 >> 1.8 T

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

vw85
-
Viestit: 30
Liittynyt: 29.3.2004 16:47

bora 1.6 >> 1.8 T

ViestiKirjoittaja vw85 » 28.9.2006 20:45

Eli pystyykö ja kannattaako vaihtaa tekniikkaa? Minkälainen homma olis lähinnä projekti pohjalla??

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 28.9.2006 21:08

Kaikki hilut konehuoneeseen alkaen intercoolerista/syyläristä ja päättyen vaihdelaatikkoon, vetareihin, pakoputkeen ym. Kaikki sähköt mukaanlukien mittaristo ja jos ei halua osia sopeuttaa niin myös turvavarusteet ja kaikki tekniikanluovuttaja-autosta, taisi olla bensalaitteet tankkia myöten erilaisia, akselistot, jarrut, jousitus ym. taitavat mennä kokonaan vaihtoon.. tuossa on nuo järeämmät tdi:stä tutut jousiosat kuitenkin tuossa turbossa ym ym. ym.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 28.9.2006 23:10

Ja kun lisäks ottaa huomioon että myytäessä se on sama kun myrkkyä tarjoaisit ostajan kannalta.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 29.9.2006 13:50

Eli suomeksi lyhennettynä: ei kannata.

...mutta jos sulla on ylinmääräistä rahaa ja aikaa niin siitä vaan. Tätä harrastusta muutenkaan voi järjellä perustella. =)

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 29.9.2006 14:15

JA ottaa huomioon, että prosentit viuhuu silmissä...

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 29.9.2006 16:56

Olihan sitä keväällä messukeskuksen tuunkiauto näyttelyssä yksi tuollainen tapaus esillä.

Loputon Viha
-
Viestit: 698
Liittynyt: 23.7.2003 13:32

ViestiKirjoittaja Loputon Viha » 29.9.2006 17:13

Ainoa milloin tuohon hommaan saat mitään järjen hiventä on että vetäset ensin sillä boralla kuningas keulamällin johonkin ja annat auton käydä niin kauan että leipoo jumiin, Ja kas! näin meillä onkin sopiva rovi mihin purkaa gti golf.

Muuten tuohon ei saa kovinkaan paljoa järkeä aikaiseksi, kuin tosiaan kahdesta erittäin edullisesta mällipelistä kasata 1 toimiva kampe jossa muutenkin olisi "historia" pilalla, mutta ehyttä autoa tuskin kannattaa rahallisesti ajatellen käyttämään tuohon.

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 29.9.2006 18:13

Eli Bora myyntiin ja 1.8T tilalle. Asia päätetty. :)

Kartte
-
Viestit: 90
Liittynyt: 6.7.2004 15:49

ViestiKirjoittaja Kartte » 29.9.2006 22:29

Lainaan sen verran aihetta, kun on sama haave pyörinyt oman Passatin kohdalla eli 2.0 4Motion -> 1.8T 4Motion. Onko ohjeet samat, eli unohda tai vaihda autoa.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 29.9.2006 22:33

On.

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 29.9.2006 23:17

Ihmetyttää kun aina pitäisi kaikki projektit unohtaa ja vaihtaa auto, jos ne koskee jotain muuta kuin golf 1 tai golf 2:sta.
Pitäisikö alkaa sanomaan samaa kaikille, kun suunnittelee jotain muuta auton laittamista kuin bensan tai dieselin lisäystä tankkiin. Luovuus ja luettava täältä katoaa, kun heti tyrmätään kaikki ideat muka mahdottomana.

Eihän missään 1.8t mk2 golffissakaan ole mitään järkeä, jos ajatellaan samalla tavalla. Mk4 gti:tä tuppaa saamaa samaan rahaan, kuin menee tuollaiseen kakkiksen tekoon ja prosentit on molemmissa yhtä lähellä tai kaukana riippuen paljon inssiä huijataan tai lahjotaan.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 29.9.2006 23:49

No jos 1,8T Golffin saa valmiina 12 tonnialla, niin miksi rakentaa. Mk2 Golffia ei saa valmiina koviinkaan usein 1,8T:llä joten kannattaa rakentaa, kuten myös tuo 1,8T 4motion passatti. Ja 4 motionina se kannattaa rakentaa myös borasta ja nelosgolffista kun suht helposti bolt on osilla kuitenkin onnistuu.

Mutta vi**uako äheltää jos valmiita on maailma täynnä.

jariuz
-
Viestit: 70
Liittynyt: 27.9.2006 12:42

ViestiKirjoittaja jariuz » 29.9.2006 23:51

Perustuuks toi sun vaihdettavien osien lista Zemial faktoihin vai yleiseen tietoon ja hyvään arvaukseen? Itellä ollu toi 1.6>1.8t svappi idea ajatuskopassa variant golf 4:seen. Yleensähän autotehtaat yrittää käyttää autoissaan mahd. paljon samoja osia kuluja karsiakseen. En nyt todellakaan halua kyseenalaistaa listaasi, mut haluaisin ja varmaan muutama muukin asiaan faktatietoa. Onko esim. vw:n maahantuoja ollu kuinka innokas antamaan tälläisiä mallien eroavaisuus listoja joka kädessä ois itekki helpompi arvioida sit lopullinen oma halukkuus projektiin? Sen toki ymmärrän että on järkevämpi vaihtaa koko auto kun samaa mallia on tuotu suomeen 1.8t koneella. Itsellänihän näin ei ole. Ja mielenkiintoinen auto siitä tulis kun muillta osin alkaa kohta olemaan "kunnossa".

PS. Ja en. En vaihda autoa.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 30.9.2006 0:00

Kyllä se aika lähellä totuutta on...ehkä hieman liioiteltuna, mutta perin lähellä

jariuz
-
Viestit: 70
Liittynyt: 27.9.2006 12:42

ViestiKirjoittaja jariuz » 30.9.2006 0:25

Perin on pitkä lista... Ja kallis ellei flaksi käy ja sakemannien maasta (yleensä)löydy ympärikäännettyä gti:itä edullisesti. Se kai se ainut ja järkevin tapa ois jos tässä järkiperustein joku miettis. Mutta kun ne sormet syyhyää...

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 30.9.2006 0:25

On tuossa zemialin listassa paljon turhaakin, mutta on myös paljon puuttuvaakin.
Mitä itse listaa tehnyt, niin suurimmat osat on itse moottori, laatikko, mittariston sähköt ja moottorin sähköt. Osaa vain jättää sopviat osat paikoilleen ja lisätä ne mitä päästöjen takia tarvitsee. Yhteisiä ja sopivia osia kun löytyy oikeastaan aika paljonkin, kun oikeen lähtee etkaa selaamaan.

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 30.9.2006 17:41

No tuohon saa tosiaan 1.6 ->1.8 lisätä ne ripustukset, jousituksen ym. eteen ainakin kun ei niissä varaosanumerot ainakaan täsmää ja voi olla konttorilla hankala sitä todistaa että ne ovat yhtä kestäviä.. tuossa 1.6 mallissa kun on eri osat ainakin varaosalistojen mukaan kuin 1.8T ja 1.9tdi malleissa. Ja tosiaan ne sähköt saa vaihtaa kokonaan kaikkine hiluineen jos ei halua niitä ajonestoja säätää uusiksi.

Suurelta osin tuo listani perustuu yleisesti tiedossa oleviin juttuihin, mutta myös osaltaan jopa ihan oikeen faktoihinkin :)

Halvin ja helpoin tapa on ottaa perhealbumi auki ja katsastaa osalista itse. Tämä on kuitenkin projektin helpoin osuus tämä suunnittelu.

Suomessa on turha alkaa itkemään että se on tämä foorumi joka rakentamista rajoittaa, eiköhän ne rajoitukset tule tuolta ihan muualta.. aika hauska sinällään kun johonki uuteen turvalliseen autoon ei saa lain mukaan lastua laittaa ja toisaalta on iha hyväksyttyä ostaa kaupasta uus moottoripyörä jossa on reilusti yli hevosvoima yhtä kiloa kohti.. tai rakentaa vanha ajo-ominaisuuksiltaan paljon puutteellisempi peli ihan hulluksi tappokoneeksi.

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 30.9.2006 18:07

Eipä se olka-akselin ja alustan vaihto ole iso homma, kun parilla osalla saadaan akselistot vastaavaksi. Omassani on kyseiset muutokset tehty.
Bensatankkia tai jäähdytintä on turha lähteä vaihtamaan, kun ovat samalla numerolla kaikissa etuvetoisissa bensamalleissa(näin siis vm.2000)

jariuz
-
Viestit: 70
Liittynyt: 27.9.2006 12:42

ViestiKirjoittaja jariuz » 30.9.2006 20:01

Perhealbumin hankinta käynnis ja kuhan sen saan auki ja vertailemaan osanumeroita niin olen taas pykälän fiksumpi kannataako hommaan ryhtyä. . Ja jos ajatusleikkiä jatketaan niin onkohan vag:n 6 pykäläisen laatikon saaminen golffin 1.8t:n perään pelkkä ruuvien kiristyshomma vai suurempikin sorvaushomma? ei tainnu golffin 1.8t versiossa ainakaan löytyä tehtaalta, mut ts leonissahan tämä yhdistelmä löytyi. Tästä vaihdelaatikon vaihdosta olis kiinnostunu myös kaverini jolla on golf gti ja taitaa lopun merkkejä jo alkuperäinen laatikko joltain osin antaa.

edit: Selvyyden vuoks siis kaveril on 4 kopan 1.8t gti. (varmaa rivien välist löytyki)
Viimeksi muokannut jariuz, 30.9.2006 23:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 30.9.2006 21:24

6-lovisessa lootassa käytetän isompaa vaihtipyörää, sekä kytkinpakettia! Mutta muuten menee pulttien kiristelyllä!

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 30.9.2006 21:27

Vetoakselit mennee uusiksi sekä vaihteensiirto ja muutama moottorin kannake


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 19 vierailijaa