bora 1.6 >> 1.8 T
Valvoja: ffp jäsenet
bora 1.6 >> 1.8 T
Eli pystyykö ja kannattaako vaihtaa tekniikkaa? Minkälainen homma olis lähinnä projekti pohjalla??
Kaikki hilut konehuoneeseen alkaen intercoolerista/syyläristä ja päättyen vaihdelaatikkoon, vetareihin, pakoputkeen ym. Kaikki sähköt mukaanlukien mittaristo ja jos ei halua osia sopeuttaa niin myös turvavarusteet ja kaikki tekniikanluovuttaja-autosta, taisi olla bensalaitteet tankkia myöten erilaisia, akselistot, jarrut, jousitus ym. taitavat mennä kokonaan vaihtoon.. tuossa on nuo järeämmät tdi:stä tutut jousiosat kuitenkin tuossa turbossa ym ym. ym.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Ainoa milloin tuohon hommaan saat mitään järjen hiventä on että vetäset ensin sillä boralla kuningas keulamällin johonkin ja annat auton käydä niin kauan että leipoo jumiin, Ja kas! näin meillä onkin sopiva rovi mihin purkaa gti golf.
Muuten tuohon ei saa kovinkaan paljoa järkeä aikaiseksi, kuin tosiaan kahdesta erittäin edullisesta mällipelistä kasata 1 toimiva kampe jossa muutenkin olisi "historia" pilalla, mutta ehyttä autoa tuskin kannattaa rahallisesti ajatellen käyttämään tuohon.
Muuten tuohon ei saa kovinkaan paljoa järkeä aikaiseksi, kuin tosiaan kahdesta erittäin edullisesta mällipelistä kasata 1 toimiva kampe jossa muutenkin olisi "historia" pilalla, mutta ehyttä autoa tuskin kannattaa rahallisesti ajatellen käyttämään tuohon.
Ihmetyttää kun aina pitäisi kaikki projektit unohtaa ja vaihtaa auto, jos ne koskee jotain muuta kuin golf 1 tai golf 2:sta.
Pitäisikö alkaa sanomaan samaa kaikille, kun suunnittelee jotain muuta auton laittamista kuin bensan tai dieselin lisäystä tankkiin. Luovuus ja luettava täältä katoaa, kun heti tyrmätään kaikki ideat muka mahdottomana.
Eihän missään 1.8t mk2 golffissakaan ole mitään järkeä, jos ajatellaan samalla tavalla. Mk4 gti:tä tuppaa saamaa samaan rahaan, kuin menee tuollaiseen kakkiksen tekoon ja prosentit on molemmissa yhtä lähellä tai kaukana riippuen paljon inssiä huijataan tai lahjotaan.
Pitäisikö alkaa sanomaan samaa kaikille, kun suunnittelee jotain muuta auton laittamista kuin bensan tai dieselin lisäystä tankkiin. Luovuus ja luettava täältä katoaa, kun heti tyrmätään kaikki ideat muka mahdottomana.
Eihän missään 1.8t mk2 golffissakaan ole mitään järkeä, jos ajatellaan samalla tavalla. Mk4 gti:tä tuppaa saamaa samaan rahaan, kuin menee tuollaiseen kakkiksen tekoon ja prosentit on molemmissa yhtä lähellä tai kaukana riippuen paljon inssiä huijataan tai lahjotaan.
No jos 1,8T Golffin saa valmiina 12 tonnialla, niin miksi rakentaa. Mk2 Golffia ei saa valmiina koviinkaan usein 1,8T:llä joten kannattaa rakentaa, kuten myös tuo 1,8T 4motion passatti. Ja 4 motionina se kannattaa rakentaa myös borasta ja nelosgolffista kun suht helposti bolt on osilla kuitenkin onnistuu.
Mutta vi**uako äheltää jos valmiita on maailma täynnä.
Mutta vi**uako äheltää jos valmiita on maailma täynnä.
Perustuuks toi sun vaihdettavien osien lista Zemial faktoihin vai yleiseen tietoon ja hyvään arvaukseen? Itellä ollu toi 1.6>1.8t svappi idea ajatuskopassa variant golf 4:seen. Yleensähän autotehtaat yrittää käyttää autoissaan mahd. paljon samoja osia kuluja karsiakseen. En nyt todellakaan halua kyseenalaistaa listaasi, mut haluaisin ja varmaan muutama muukin asiaan faktatietoa. Onko esim. vw:n maahantuoja ollu kuinka innokas antamaan tälläisiä mallien eroavaisuus listoja joka kädessä ois itekki helpompi arvioida sit lopullinen oma halukkuus projektiin? Sen toki ymmärrän että on järkevämpi vaihtaa koko auto kun samaa mallia on tuotu suomeen 1.8t koneella. Itsellänihän näin ei ole. Ja mielenkiintoinen auto siitä tulis kun muillta osin alkaa kohta olemaan "kunnossa".
PS. Ja en. En vaihda autoa.
PS. Ja en. En vaihda autoa.
On tuossa zemialin listassa paljon turhaakin, mutta on myös paljon puuttuvaakin.
Mitä itse listaa tehnyt, niin suurimmat osat on itse moottori, laatikko, mittariston sähköt ja moottorin sähköt. Osaa vain jättää sopviat osat paikoilleen ja lisätä ne mitä päästöjen takia tarvitsee. Yhteisiä ja sopivia osia kun löytyy oikeastaan aika paljonkin, kun oikeen lähtee etkaa selaamaan.
Mitä itse listaa tehnyt, niin suurimmat osat on itse moottori, laatikko, mittariston sähköt ja moottorin sähköt. Osaa vain jättää sopviat osat paikoilleen ja lisätä ne mitä päästöjen takia tarvitsee. Yhteisiä ja sopivia osia kun löytyy oikeastaan aika paljonkin, kun oikeen lähtee etkaa selaamaan.
No tuohon saa tosiaan 1.6 ->1.8 lisätä ne ripustukset, jousituksen ym. eteen ainakin kun ei niissä varaosanumerot ainakaan täsmää ja voi olla konttorilla hankala sitä todistaa että ne ovat yhtä kestäviä.. tuossa 1.6 mallissa kun on eri osat ainakin varaosalistojen mukaan kuin 1.8T ja 1.9tdi malleissa. Ja tosiaan ne sähköt saa vaihtaa kokonaan kaikkine hiluineen jos ei halua niitä ajonestoja säätää uusiksi.
Suurelta osin tuo listani perustuu yleisesti tiedossa oleviin juttuihin, mutta myös osaltaan jopa ihan oikeen faktoihinkin :)
Halvin ja helpoin tapa on ottaa perhealbumi auki ja katsastaa osalista itse. Tämä on kuitenkin projektin helpoin osuus tämä suunnittelu.
Suomessa on turha alkaa itkemään että se on tämä foorumi joka rakentamista rajoittaa, eiköhän ne rajoitukset tule tuolta ihan muualta.. aika hauska sinällään kun johonki uuteen turvalliseen autoon ei saa lain mukaan lastua laittaa ja toisaalta on iha hyväksyttyä ostaa kaupasta uus moottoripyörä jossa on reilusti yli hevosvoima yhtä kiloa kohti.. tai rakentaa vanha ajo-ominaisuuksiltaan paljon puutteellisempi peli ihan hulluksi tappokoneeksi.
Suurelta osin tuo listani perustuu yleisesti tiedossa oleviin juttuihin, mutta myös osaltaan jopa ihan oikeen faktoihinkin :)
Halvin ja helpoin tapa on ottaa perhealbumi auki ja katsastaa osalista itse. Tämä on kuitenkin projektin helpoin osuus tämä suunnittelu.
Suomessa on turha alkaa itkemään että se on tämä foorumi joka rakentamista rajoittaa, eiköhän ne rajoitukset tule tuolta ihan muualta.. aika hauska sinällään kun johonki uuteen turvalliseen autoon ei saa lain mukaan lastua laittaa ja toisaalta on iha hyväksyttyä ostaa kaupasta uus moottoripyörä jossa on reilusti yli hevosvoima yhtä kiloa kohti.. tai rakentaa vanha ajo-ominaisuuksiltaan paljon puutteellisempi peli ihan hulluksi tappokoneeksi.
Perhealbumin hankinta käynnis ja kuhan sen saan auki ja vertailemaan osanumeroita niin olen taas pykälän fiksumpi kannataako hommaan ryhtyä. . Ja jos ajatusleikkiä jatketaan niin onkohan vag:n 6 pykäläisen laatikon saaminen golffin 1.8t:n perään pelkkä ruuvien kiristyshomma vai suurempikin sorvaushomma? ei tainnu golffin 1.8t versiossa ainakaan löytyä tehtaalta, mut ts leonissahan tämä yhdistelmä löytyi. Tästä vaihdelaatikon vaihdosta olis kiinnostunu myös kaverini jolla on golf gti ja taitaa lopun merkkejä jo alkuperäinen laatikko joltain osin antaa.
edit: Selvyyden vuoks siis kaveril on 4 kopan 1.8t gti. (varmaa rivien välist löytyki)
edit: Selvyyden vuoks siis kaveril on 4 kopan 1.8t gti. (varmaa rivien välist löytyki)
Viimeksi muokannut jariuz, 30.9.2006 23:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa