020 laatikon osat, nivelet, helat...

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

NiS0^
-
Viestit: 64
Liittynyt: 26.7.2006 1:17
Viesti:

020 laatikon osat, nivelet, helat...

ViestiKirjoittaja NiS0^ » 27.9.2006 20:45

Pikkasen on 16v laatikko muuttunut soppakauhaksi vuosien aikana ja pitäs saada paljon jämäkämpi tuntuma. Tarviiko/kannattaako nämä sinne laittaa ja kenties jotain muuta että tulee jämäkkä ja saa hyvän tuntuman?

VAIHDEVIVUSTON OSAT/HELAT VOLKSWAGEN GOLF I/II 74--92
II 83--91 Siirtäjän holkki Ø40/50mm-16mm reikä. . . . . . . 18-1262 6.39€
II 83--91 Siirtäjän etunivelt 4/5v (22cm/metalli+muovi). . 27-3806 4.20€
II 83--91 Siirtäjän niveltanko 5v (73mm/muovia). . . . . . 27-3807 1.68€
II 83--91 Kepin alapallonivel+kuppi. . . . . . . . . . . . 27-3814 7.90€

Millainen operaatio toi olis? Selviikö perus asentaja parissa tunnissa? Mitä kaikke pitää purkaa?

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 27.9.2006 21:43

No ensimmäisen ja viimeisen osan jättäisin pois ja hakisin tilalle kasan osia merkkiliikkeen tiskiltä. Kannattaa tutkiskella, missä siellä konehuoneessa on eniten väljää.

Jos viitseliäisyyttä löytyy, ne muovipäiset vivut voi ja kannattaa korvata uniball-nivelistä itse tehdyillä vivuilla. Kaupasta 8mm kierretankoa ja vaikka Motonetista neljä ko. tankoon sopivaa niveltä. Jossain projektiosastolla oli kuvia itse tehdyistä osista hiljattain, joku muu voinee muistaa, missä.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 28.9.2006 15:15

Tuossa oma versio ykkösen vivustoista uniballeilla. Ei ole väljää kepissä :)

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 28.9.2006 15:22

Vinkkinä: Nuo alkuperäiset kuulat saa irti vivustosta (esim. ylin osa) kun hioo sen hitsauksen kuulan takapuolelta pois, siinä raudassa on reikä uudelle kuulalle valmiina.

Toki alkuperäisiä kuulia voi käyttää, koko on sama kuin noissa 8mm tankoon ruuvattavissa nivelissä. Kestävyys ja välyksettömyys ei kyllä noin menettelemällä yllä ihan samalle tasolle kuin uusien kuulien kanssa.

cool blue
-
Viestit: 1015
Liittynyt: 27.7.2003 20:45

ViestiKirjoittaja cool blue » 28.9.2006 15:47

Kannattaa hakea ennemmin vag-tiskiltä, noi ei paljoa maksa ja saat oikeat osat kun printtaat hajoituskuvan ensin sivuilta www.vagcat.com. Tosiaan ei summassa kannata vaihdella noita.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 28.9.2006 16:37

Ihan saman valmistajan nuo Motonetin osat ovat, tosin sieltä ei läheskään kaikkia saa.

Itse olen vaihtanut sen lyhyimmän muovisen vivun jo kolme kertaa, nyt vihdoinkin kyllästyin tuohon ja tein vivun metallista. Niillä muoviosilla ei saa kaikkia välyksiä millään pois, käsittämätön viritys :(

NiS0^
-
Viestit: 64
Liittynyt: 26.7.2006 1:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja NiS0^ » 28.9.2006 16:46

millanen homma noitten vaihtaminen on? mitä joutuu purkaa autosta?

cool blue
-
Viestit: 1015
Liittynyt: 27.7.2003 20:45

ViestiKirjoittaja cool blue » 28.9.2006 22:58

Käsittääkseni suurin osa vaihtuu ilman sen kummenpaa purkamista, kömmit auton alle ja konehuoneeseen niin siellähän niitä niveliä näkyy.

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 29.9.2006 8:18

ainoo mikä tuli itelle tielle niin pakoputki

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 29.9.2006 10:46

Ainakaan 1.6-1.8l 8V-koneen kanssa pakoputki ei ole lähelläkään noita vipuja. Jos nyt ei sinne kepin alapäähän tarvitse mennä säätämään. Nämä pikkuhilut vaihtuvat ihan yläkautta, pelkkien muoviosien vaihdosta selviää melkeinpä ilman työkaluja.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa