130 PD:hen avarammat coolerin putket muista VAG malleista?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

PowerD
-
Viestit: 12
Liittynyt: 22.8.2005 13:41

130 PD:hen avarammat coolerin putket muista VAG malleista?

ViestiKirjoittaja PowerD » 27.9.2006 12:17

Tämä "tauti" iski nyt minuunkin ja haaveena on 130 PD golfin (ASZ) tehonlisäys ahdinta ja ahtoputkistoa vaihtamalla. Ahtimeksi on suunnitteilla 150:n ahdin, eli GT1749VB.
Kysymys kokeneemmille: Löytyykö muista VAG vaunuista ASZ koneiseen Golfiin sopivat avarammat coolerin putket, jotka kävisivät suunnilleen "bolt on" paikoilleen? (Lähinnä mielessä pyörii ARL koneen putket, mutta varaosaohjelmiston piirustuskuvista ei saa mitään vinkkiä käykö ne.)

Vinkkejä odotellaan... searchilla en löytänyt.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 27.9.2006 12:35

ARL:lässä on muistaakseni keulacooleri ja vakio ahtoputket ei hirveästi eroa kooltaan 130hv vastaavista.

Joku ARL:län omistaja voi tarkentaa

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 27.9.2006 14:54

Juuri noin eli ARL:ssä on eri kautta kulkevat putket, ei voi käyttää.
Mielestäni ahtoputkia kannattaa vaihtaa samalla kun vaihtaa isomman coolerin, ei ennen. Vakioputket riittää vakiocoolerille hyvin.

PowerD
-
Viestit: 12
Liittynyt: 22.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja PowerD » 27.9.2006 15:55

Keulacooleri...hmm, onko se keulassa auton keskilinjan kohdilla, siis syylärin edessä?

Freakin neuvoa kuunnellen jatkan, eli olisiko kyseisen ahdinvaihdon yhteydessä järkevä ratkaisu

a) ALR:n putket + ALR:n cooleri (vai onko ALR malleissa enemmänkin tavaraa sijoitettu eri paikkoihin jolloin ne ei ASZ konehuoneeseen mahdu) ?
b) Itse tehdyt putket sopivasti isomman coolerin kanssa?
c) Pelkkä 150:n ahtimen vaihto ja ASZ vakioputkien + coolerin käyttö?

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 27.9.2006 17:51

ARL:lässä on ainakin ilmastoiduissa malleissa ohuemmat flektit että cooleri mahtuu olemaan. Kunnon keulacooleri vaatii todennäköisesti tuninkipuskimen että mahtuu.

Mikäs on PowerD tehotavoite?

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 27.9.2006 19:28

Omaan jakajapumpulliseen neloskoppaiseen mahtui kiinan mid size kenno keulalle vaikiopuskurin kanssa vaikka onkin ilmastointi... Piti tosin "aavistuksen" modata sitä puskuria että mahtui paikalleen :D

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 27.9.2006 19:48

ARL:n cooleri on about saman kokoinen kuin syyläri, ja sijaitsee siinä samassa nipussa.
Kuva

PowerD
-
Viestit: 12
Liittynyt: 22.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja PowerD » 27.9.2006 20:39

Heikki J:n kuva kertoo olennaisen => arvaan että noista vaihtoehdoistani tuo a) ei ole kovin edullinen. Menee aika paljon tavaraa uusiksi.

Tarkkaa tehotavoitetta ei ole, mutta toiveena on että vääntökäyrä jaksaisi pysytellä "ylhäällä" nykyistä pidempään (nyt max. vääntö 2400 rpm josta loiva lasku alkaa). Näin saisi tehokkaan vetoalueen pidemmäksi ja tehoissa päädyttäisiin arviolta +180 lukemiin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa