Tämä "tauti" iski nyt minuunkin ja haaveena on 130 PD golfin (ASZ) tehonlisäys ahdinta ja ahtoputkistoa vaihtamalla. Ahtimeksi on suunnitteilla 150:n ahdin, eli GT1749VB.
Kysymys kokeneemmille: Löytyykö muista VAG vaunuista ASZ koneiseen Golfiin sopivat avarammat coolerin putket, jotka kävisivät suunnilleen "bolt on" paikoilleen? (Lähinnä mielessä pyörii ARL koneen putket, mutta varaosaohjelmiston piirustuskuvista ei saa mitään vinkkiä käykö ne.)
Vinkkejä odotellaan... searchilla en löytänyt.
130 PD:hen avarammat coolerin putket muista VAG malleista?
Valvoja: ffp jäsenet
Keulacooleri...hmm, onko se keulassa auton keskilinjan kohdilla, siis syylärin edessä?
Freakin neuvoa kuunnellen jatkan, eli olisiko kyseisen ahdinvaihdon yhteydessä järkevä ratkaisu
a) ALR:n putket + ALR:n cooleri (vai onko ALR malleissa enemmänkin tavaraa sijoitettu eri paikkoihin jolloin ne ei ASZ konehuoneeseen mahdu) ?
b) Itse tehdyt putket sopivasti isomman coolerin kanssa?
c) Pelkkä 150:n ahtimen vaihto ja ASZ vakioputkien + coolerin käyttö?
Freakin neuvoa kuunnellen jatkan, eli olisiko kyseisen ahdinvaihdon yhteydessä järkevä ratkaisu
a) ALR:n putket + ALR:n cooleri (vai onko ALR malleissa enemmänkin tavaraa sijoitettu eri paikkoihin jolloin ne ei ASZ konehuoneeseen mahdu) ?
b) Itse tehdyt putket sopivasti isomman coolerin kanssa?
c) Pelkkä 150:n ahtimen vaihto ja ASZ vakioputkien + coolerin käyttö?
Heikki J:n kuva kertoo olennaisen => arvaan että noista vaihtoehdoistani tuo a) ei ole kovin edullinen. Menee aika paljon tavaraa uusiksi.
Tarkkaa tehotavoitetta ei ole, mutta toiveena on että vääntökäyrä jaksaisi pysytellä "ylhäällä" nykyistä pidempään (nyt max. vääntö 2400 rpm josta loiva lasku alkaa). Näin saisi tehokkaan vetoalueen pidemmäksi ja tehoissa päädyttäisiin arviolta +180 lukemiin.
Tarkkaa tehotavoitetta ei ole, mutta toiveena on että vääntökäyrä jaksaisi pysytellä "ylhäällä" nykyistä pidempään (nyt max. vääntö 2400 rpm josta loiva lasku alkaa). Näin saisi tehokkaan vetoalueen pidemmäksi ja tehoissa päädyttäisiin arviolta +180 lukemiin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa