Omistan ekaa kertaa elämässä tiisselin, niin ajattelin kysyä virittelystä.
Huomasin ja luin alusta loppuun 1.6td virityksen, mutta en saanu selville mitä 1.6d voi tehdä ilman turboa että irtois muutama polle enemmään...
Ei ole mukava katella kun pikkupojat menee pyörällä ja mopolla ohi :-)
Syötön lisäyksen tajusin kai jotenkin ja isommat suuttimet (mistä?)
Mitä muita toimenpiteitä voi tehdä?
Muitten kokemuksetkin 1.6deestä olis kivaa kuultavaa :-)
Miten 1.6d:stä saa tehokkaamman ilman turboa?
Valvoja: ffp jäsenet
Nonii montaa hevostahan tohon ei ilman turboa saa, mutta ehkä sen verran että ite huomaa...
Ainoat avut on pumpun säädöt eli syöttö, rajoitin ja ennakko. Omassa 1.6d:ssä sai huomattavan eron pelkästään ruuvaamalla kaasuvivun rajoitin ruuvia pois tieltä.
Syöttöä ei paljoa kannata laittaa kun ei ole ilmaakaan koneeseen saatavilla. Näitten jälkeen voi sitten arpoa ennakon kanssa jos luulee siitä jotain hyötyä olevan.
Suuttimista sanoisin että samalla hinnalla saat turbon ja vakiot riittää komeesti toista sataa hevosta.
Ainoat avut on pumpun säädöt eli syöttö, rajoitin ja ennakko. Omassa 1.6d:ssä sai huomattavan eron pelkästään ruuvaamalla kaasuvivun rajoitin ruuvia pois tieltä.
Syöttöä ei paljoa kannata laittaa kun ei ole ilmaakaan koneeseen saatavilla. Näitten jälkeen voi sitten arpoa ennakon kanssa jos luulee siitä jotain hyötyä olevan.
Suuttimista sanoisin että samalla hinnalla saat turbon ja vakiot riittää komeesti toista sataa hevosta.
Kyllä se syöttöjen lisäys vaikutti ihan mukavasti, tuli hieman enempi vääntöä ja jakso esim kärri perässä paremmin. Laiskahan se silti oli, siitä ei mihinkään pääse. Oli kuitenkin kiva tupsautella savua kylällä, kun sitä piisasi tuubin täydeltä heti kun painoi laatan tiskiin.
Suuttimet piisaa 500heppaan, eli niiden vaihtamista ei kannata suunnitella. Putkisto vahvemmasta tavarasta niin alkaa tulla lisää menohalua. Turbo-osat ei mahdottomia maksa, itse tilasin sellaiset ja tyytyväinen olen.
Suuttimet piisaa 500heppaan, eli niiden vaihtamista ei kannata suunnitella. Putkisto vahvemmasta tavarasta niin alkaa tulla lisää menohalua. Turbo-osat ei mahdottomia maksa, itse tilasin sellaiset ja tyytyväinen olen.
No mitäs ne td kamat maksaa?
Eikai montaa sataa maksa kun autotkaan yli tonnia maksa..?
Mutta JOS pelkkänä deenä meinaa pitää niin mites Peltisarja vaikuttaa jos tekis semosen paksummasta tavarasta? Niin ja putkisto kuinka isoa putkea ja mimmosilla pöntöillä?
Saiskohan jollain putsarilla "vauhdikkaampaa" ääntä jos laittais? Saako edes d:hen?
Eikai montaa sataa maksa kun autotkaan yli tonnia maksa..?
Mutta JOS pelkkänä deenä meinaa pitää niin mites Peltisarja vaikuttaa jos tekis semosen paksummasta tavarasta? Niin ja putkisto kuinka isoa putkea ja mimmosilla pöntöillä?
Saiskohan jollain putsarilla "vauhdikkaampaa" ääntä jos laittais? Saako edes d:hen?
-
- -
- Viestit: 494
- Liittynyt: 2.7.2004 3:59
Saiskohan jollain putsarilla "vauhdikkaampaa" ääntä jos laittais? Saako edes d:hen?
Saahan niitä vapaavirtaussuodattimia, ja se on varmaa että se vaikutus jää myös tuohon "vaudikkaampiin ääniin".
Voihan sille vaparillekin tehdö vaikka mitä, parantaa hengitystä isommilla putkilla ja peltisarjoilla yms yms, mutta se on myös varmaa, että sinne pyttyyn ei mene enempää ilmaa kuin sinne mahtuu.
heh, mulla on itellä menossa vaparidiisselin virittely tuon datsunin kanssa..
Syöttöö, ennakkoa kellolla, "2½ putki alusta loppuun yhdellä läpivirtaavalla, isompi ilmanputsari ja ilmanottoputki puskurin alta..
Vaikutus oli vakiona kulki 120 nyt 150, no okei ei paljoa vieläkään mutta pointti on siinä että välitysten maksimi on tuossa.. Nyt mietinnässä on paluupuolelle laittaa magneettiventtiili ja noin 0.5 bar paine ja kojelautaan nappi sport/econ..
Paluupuolelle painetta = lisää syöttöä ja ennakkoa..
[avautuminen]
//edit : mä en ymmärrä sitä kun ekana kysytään kun röyhytän laviskalla menemään että miksi ei oo turboa? okei, helpolla sen sinne saa ja on tehoa mutta miksi kukaan ei ymmärrä että mä en halua sitä turboa vaan haluan koittaa mitä vaparista saa irti. Harva on tätä koittanut niin miksi edes minä en saa tehdä sitä ilman helvetinmoista päänaukomista ympäri netin foorumeita.. Kato ei oo rispektii kun ei oo turboa.. no joo joo jokainen tavallaan
[Avautuminen/]
Edit II: Helpotti, mutta vielä jos joku kysyy olenko tosissani niin olen. Tervetuloa koittamaan "laiskaa vaparidiisseliä"
Syöttöö, ennakkoa kellolla, "2½ putki alusta loppuun yhdellä läpivirtaavalla, isompi ilmanputsari ja ilmanottoputki puskurin alta..
Vaikutus oli vakiona kulki 120 nyt 150, no okei ei paljoa vieläkään mutta pointti on siinä että välitysten maksimi on tuossa.. Nyt mietinnässä on paluupuolelle laittaa magneettiventtiili ja noin 0.5 bar paine ja kojelautaan nappi sport/econ..
Paluupuolelle painetta = lisää syöttöä ja ennakkoa..
[avautuminen]
//edit : mä en ymmärrä sitä kun ekana kysytään kun röyhytän laviskalla menemään että miksi ei oo turboa? okei, helpolla sen sinne saa ja on tehoa mutta miksi kukaan ei ymmärrä että mä en halua sitä turboa vaan haluan koittaa mitä vaparista saa irti. Harva on tätä koittanut niin miksi edes minä en saa tehdä sitä ilman helvetinmoista päänaukomista ympäri netin foorumeita.. Kato ei oo rispektii kun ei oo turboa.. no joo joo jokainen tavallaan
[Avautuminen/]
Edit II: Helpotti, mutta vielä jos joku kysyy olenko tosissani niin olen. Tervetuloa koittamaan "laiskaa vaparidiisseliä"
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa