Miten 1.6d:stä saa tehokkaamman ilman turboa?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Lambo
-
Viestit: 11
Liittynyt: 21.7.2006 23:11
Viesti:

Miten 1.6d:stä saa tehokkaamman ilman turboa?

ViestiKirjoittaja Lambo » 16.8.2006 21:56

Omistan ekaa kertaa elämässä tiisselin, niin ajattelin kysyä virittelystä.
Huomasin ja luin alusta loppuun 1.6td virityksen, mutta en saanu selville mitä 1.6d voi tehdä ilman turboa että irtois muutama polle enemmään...

Ei ole mukava katella kun pikkupojat menee pyörällä ja mopolla ohi :-)

Syötön lisäyksen tajusin kai jotenkin ja isommat suuttimet (mistä?)

Mitä muita toimenpiteitä voi tehdä?
Muitten kokemuksetkin 1.6deestä olis kivaa kuultavaa :-)

eci
-
Viestit: 47
Liittynyt: 14.4.2005 1:26

ViestiKirjoittaja eci » 16.8.2006 22:45

Nonii montaa hevostahan tohon ei ilman turboa saa, mutta ehkä sen verran että ite huomaa...
Ainoat avut on pumpun säädöt eli syöttö, rajoitin ja ennakko. Omassa 1.6d:ssä sai huomattavan eron pelkästään ruuvaamalla kaasuvivun rajoitin ruuvia pois tieltä.
Syöttöä ei paljoa kannata laittaa kun ei ole ilmaakaan koneeseen saatavilla. Näitten jälkeen voi sitten arpoa ennakon kanssa jos luulee siitä jotain hyötyä olevan.

Suuttimista sanoisin että samalla hinnalla saat turbon ja vakiot riittää komeesti toista sataa hevosta.

Laakeri
-
Viestit: 58
Liittynyt: 24.6.2006 15:04

ViestiKirjoittaja Laakeri » 16.8.2006 22:54

Kyllä se syöttöjen lisäys vaikutti ihan mukavasti, tuli hieman enempi vääntöä ja jakso esim kärri perässä paremmin. Laiskahan se silti oli, siitä ei mihinkään pääse. Oli kuitenkin kiva tupsautella savua kylällä, kun sitä piisasi tuubin täydeltä heti kun painoi laatan tiskiin.

Suuttimet piisaa 500heppaan, eli niiden vaihtamista ei kannata suunnitella. Putkisto vahvemmasta tavarasta niin alkaa tulla lisää menohalua. Turbo-osat ei mahdottomia maksa, itse tilasin sellaiset ja tyytyväinen olen.

Lambo
-
Viestit: 11
Liittynyt: 21.7.2006 23:11
Viesti:

ViestiKirjoittaja Lambo » 16.8.2006 23:54

No mitäs ne td kamat maksaa?
Eikai montaa sataa maksa kun autotkaan yli tonnia maksa..?

Mutta JOS pelkkänä deenä meinaa pitää niin mites Peltisarja vaikuttaa jos tekis semosen paksummasta tavarasta? Niin ja putkisto kuinka isoa putkea ja mimmosilla pöntöillä?

Saiskohan jollain putsarilla "vauhdikkaampaa" ääntä jos laittais? Saako edes d:hen?

diese-listi
-
Viestit: 494
Liittynyt: 2.7.2004 3:59

ViestiKirjoittaja diese-listi » 17.8.2006 10:05

Eikö täällä ollut joskus juttua kannen porttauksesta, että sillä sai tehoja sen verran ettei vakio td enää pärjänny?

stopsi
-
Viestit: 153
Liittynyt: 22.2.2005 14:57

ViestiKirjoittaja stopsi » 18.8.2006 11:16

Saiskohan jollain putsarilla "vauhdikkaampaa" ääntä jos laittais? Saako edes d:hen?


Saahan niitä vapaavirtaussuodattimia, ja se on varmaa että se vaikutus jää myös tuohon "vaudikkaampiin ääniin".

Voihan sille vaparillekin tehdö vaikka mitä, parantaa hengitystä isommilla putkilla ja peltisarjoilla yms yms, mutta se on myös varmaa, että sinne pyttyyn ei mene enempää ilmaa kuin sinne mahtuu.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 18.8.2006 11:23

Kunnon pumpulla saa jonkin verran tehoa. Yli 90hv:n vapari ykskutosista oon kuullut puhuttavan.

Coloffi
-
Viestit: 8
Liittynyt: 16.9.2006 12:42

ViestiKirjoittaja Coloffi » 16.9.2006 12:50

Itselläni on nyt tuollainen 1.6d 89 golffi joten miten siihen saisi sitä meno halua?
Ja missä kyseiset osat siaitsee mitä pitää ruuvailla, kuinka paljon syöttöä kannataa sitten säätää?

Ja paljonkohan tulisi maksamaan turbon hilut ja mitä muutoksia siihen tarviisi tehdä?

jerrij
-
Viestit: 1232
Liittynyt: 24.7.2003 0:45

ViestiKirjoittaja jerrij » 16.9.2006 13:09

Turbo ja Vaparissa on erilaiset jarrut ne on varmaanki muutettava.

Leskinen
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.2.2005 12:01

ViestiKirjoittaja Leskinen » 16.9.2006 19:08

heh, mulla on itellä menossa vaparidiisselin virittely tuon datsunin kanssa..

Syöttöö, ennakkoa kellolla, "2½ putki alusta loppuun yhdellä läpivirtaavalla, isompi ilmanputsari ja ilmanottoputki puskurin alta..

Vaikutus oli vakiona kulki 120 nyt 150, no okei ei paljoa vieläkään mutta pointti on siinä että välitysten maksimi on tuossa.. Nyt mietinnässä on paluupuolelle laittaa magneettiventtiili ja noin 0.5 bar paine ja kojelautaan nappi sport/econ..

Paluupuolelle painetta = lisää syöttöä ja ennakkoa..

[avautuminen]
//edit : mä en ymmärrä sitä kun ekana kysytään kun röyhytän laviskalla menemään että miksi ei oo turboa? okei, helpolla sen sinne saa ja on tehoa mutta miksi kukaan ei ymmärrä että mä en halua sitä turboa vaan haluan koittaa mitä vaparista saa irti. Harva on tätä koittanut niin miksi edes minä en saa tehdä sitä ilman helvetinmoista päänaukomista ympäri netin foorumeita.. Kato ei oo rispektii kun ei oo turboa.. no joo joo jokainen tavallaan
[Avautuminen/]

Edit II: Helpotti, mutta vielä jos joku kysyy olenko tosissani niin olen. Tervetuloa koittamaan "laiskaa vaparidiisseliä"

Coloffi
-
Viestit: 8
Liittynyt: 16.9.2006 12:42

ViestiKirjoittaja Coloffi » 17.9.2006 11:06

Joo kyl nyt tuli selvä ero kun sääti vähän syöttöä ja sitten sitä kaasuvivun päältä vipua ja kierroksia alas päin..
Ei vielä edes paljoa savuta tuo vehe mut savuaa edelliseen säätöihin verrattuna melkoisesti

Mr.Crossfire
-
Viestit: 776
Liittynyt: 7.8.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Mr.Crossfire » 19.9.2006 18:47

Kokeilkaas tuota.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa