Audi S4

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Zonwe
-
Viestit: 95
Liittynyt: 14.5.2006 14:19

Audi S4

ViestiKirjoittaja Zonwe » 9.9.2006 15:49

Sellaista vaan kyselen, että mitä tollaset Audi S4 2.7 biturbo quatrot -97-> mahtais kuluttaa bensaa? Myös muut omistajien kommentit kiinnostaa.

J-M Koopikka
-
Viestit: 671
Liittynyt: 5.8.2003 20:57

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 9.9.2006 15:50

Kaiken mitä pistää tankkiin, ja jos oot tommosella "mitä kustannuksia"-mentaliteetillä liikenteessä, niin S4 ei ole sinun auto

Krisse
-
Viestit: 458
Liittynyt: 21.9.2003 19:33

ViestiKirjoittaja Krisse » 9.9.2006 16:27

Nooh, ehkä niin on, mutta kyl kait joku silti voisi antaa kysymykseen vastauksen....

jsahlman
-
Viestit: 832
Liittynyt: 23.7.2003 15:55
Viesti:

ViestiKirjoittaja jsahlman » 9.9.2006 19:22

maantiellä 8-9 L riippuen matkavauhdista. Seka-ajossa noin 12-13L

Zonwe
-
Viestit: 95
Liittynyt: 14.5.2006 14:19

ViestiKirjoittaja Zonwe » 9.9.2006 19:54

Joo kyllä sen uskon et kaikki menee mitä tankkii laittaa, niin se on kaikis autois. Mut ettei se nyt ihan 25l/100km rauhallisel maantieajol vie. Sitä täs hain takaa. No onko mitään muuta kommentoitavaa S4:sesta? Jotain vikoja yms huomautettavaa?

J-M Koopikka
-
Viestit: 671
Liittynyt: 5.8.2003 20:57

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 9.9.2006 20:26

Samat perusviat tota vaivaa kuin perus A4:a, lisäksi alkupään ässissä ollu pakosarjat murenevaa laatua, lienee kyllä tähän päivään mennessä korjattu about kaikista. Korjaaminen noissa maksaa kyllä sitten melkein aina toisen käden :).

okkim
-
Viestit: 244
Liittynyt: 30.9.2004 9:30

ViestiKirjoittaja okkim » 9.9.2006 20:59

Ei niitä kyllä kaikista ole korjattu, monta on tullut vastaan.

Osta ihmeessä jos kiinnostaa, hieno peli :)

Zonwe
-
Viestit: 95
Liittynyt: 14.5.2006 14:19

ViestiKirjoittaja Zonwe » 9.9.2006 21:19

No mitäs vikoi noissa A4:sis sit on jos niit on S4:kin? Onko nois -97-> jotai isoja vikoja ollu?

Miten ootte viritelly S4:sia? Lastulla saa ainaki vähä lisää, mutta ootteko laittanu Ässiin muuta kun lastuja?

Joo sellasen osto olis vähän niinku suunnitelmissa. :) Mistä olette omat S4:set hommannu? Saksasta?
Viimeksi muokannut Zonwe, 10.9.2006 20:04. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 9.9.2006 21:29

Kättä voi joutua tunkemaan syvemmälle taskuun tuollaisen kanssa kuin 8V GTI:n kanssa...

Texel
-
Viestit: 136
Liittynyt: 3.7.2004 20:29

ViestiKirjoittaja Texel » 9.9.2006 21:32

Audista kyllä löytyy V6 ja Nismosta I6. Tälläisia pieniä eroja toki vain. Onhan kummassakin toki 6 sylinteriä.

eki_boomer
-
Viestit: 472
Liittynyt: 23.7.2003 8:15

ViestiKirjoittaja eki_boomer » 9.9.2006 21:33

No mitäs vikoi noissa A4:sis sit on jos niit on S4:kin? Onko nois -97-> jotai isoja vikoja ollu?

Miten ootte viritelly S4:sia? Kun tossa on kuitenki aikalailla samanlaine kone kun Skylines ja siitäkin saa vakiona jo 300hp. Lastulla saa ainaki vähä lisää, mutta ootteko laittanu ässiin muuta kun lastuja?

Joo sellasen osto olis vähän niinku suunnitelmissa. :) Mistä olette omat S4:set hommannu? Saksasta?


Etupään tukivarret on se sama vika kuin A4:ssa.

Samanlainen kone ku Skylines? RIIGHT!!! V6 ja inline6 on kyllä aika samanlaiset juu.

Kyllä siitä lastulla se reilu 300hv irtoaa.

E: joku muu ehti ensin... :)

Zonwe
-
Viestit: 95
Liittynyt: 14.5.2006 14:19

ViestiKirjoittaja Zonwe » 10.9.2006 9:45

Sori en tienny et Ässäs oli v6. Aattelin et olis ollu rivi6. Sitten asiahan on ihan eri. Joo kyllä sen tiedän et maksaa enemmän kun Golffi mut niinhän se aina melkei on jos haluu harvinaisempaa ja tehokkaampaa autoa. Kiitos jo tähän asti tulleista kommenteista mutta lisääkin saa laittaa.

Zonwe
-
Viestit: 95
Liittynyt: 14.5.2006 14:19

ViestiKirjoittaja Zonwe » 10.9.2006 9:50

Onko muuten kaikki S4 quatroja?
Viimeksi muokannut Zonwe, 10.9.2006 20:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 10.9.2006 9:51

Kaikki ässä-audit on quattroja.

Zonwe
-
Viestit: 95
Liittynyt: 14.5.2006 14:19

ViestiKirjoittaja Zonwe » 10.9.2006 9:56

Niin vähän ajattelinki mut täyty varmistaa.

LAITURI
-
Viestit: 87
Liittynyt: 11.8.2003 14:35

ViestiKirjoittaja LAITURI » 10.9.2006 11:57

toi sahlmannin kulutus arvio on kyllä kohtuu optimistinen. Noihin kulutuksiin laittaisin parilitraa satasella lisää.

Mukava motari auto, Nissanille ei mitään jakoa eikä mitään samanlaisuutta.

Normihuollot ihan inhimillisiä, mutta turbo yms huollot sitten aina tuplana.

Hauska laite, mutta älä osta jos kaikki rahat menee autoon. Saksasta näitä saa jo puoli ilmaiseksi.

Zonwe
-
Viestit: 95
Liittynyt: 14.5.2006 14:19

ViestiKirjoittaja Zonwe » 10.9.2006 20:03

Juu Saksasta lähinnä ajattelin hakea sellasen S4 mut porrasperäsenä. No en mä ny sitä Nissaniks väittänykkään. :) Kulutus ei niin haittaakunhan sille saa jotain vastinetta ja 265hp antaa sitä aikalailla. No biturbos saa tietenki tuplaa aina huoltokulut se on sanomattaki selvää.

PQ
-
Viestit: 42
Liittynyt: 6.7.2004 17:21

ViestiKirjoittaja PQ » 10.9.2006 21:16

Hyvin nopeasti tohon tehomäärään tottuu. Kannattaa käydä jossain koeajaa sitte kyseinen auto ennen ostoa. Mitään älytöntä "sporttisuutta" ei sitte painavalta nelikolta kannata odottaa...

Zonwe
-
Viestit: 95
Liittynyt: 14.5.2006 14:19

ViestiKirjoittaja Zonwe » 11.9.2006 10:09

Juu käyn kyl kokeilee sitte ennen kun meinaan ostaa. No eiköhän se aika hyvin liiku jos 6s 0-100. Et on se hieman parempi kun mun 130hp Golffi. :) Ja saahan sitä sit lastutettuu jos tottuu liian nopeesti.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 11.9.2006 10:12

Kyllä toi 265hv aika monelle riittää pidemmäksikin aikaa...itestä ainakin tuntu melko ripeeltä laitokselta ton patongin jälkeen.=D Ja saahan sen tosiaan lastulla melko lähelle viittä menemään jos 0-100kmh kiinnostaa.=)

J-M Koopikka
-
Viestit: 671
Liittynyt: 5.8.2003 20:57

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 11.9.2006 10:36

Kyllä toi 265hv aika monelle riittää pidemmäksikin aikaa..


Niin hullulta kuin se kuulosta niin ei riitä. Noissa turbovehkeissä on tehty kastoraatio jo tehtaalla ja vääntökäyrästä niin taisainen, niin että tuntuu ettei se kiihdy mihinkään. Toisaalta siihen saa lääkkeen pringles-muodossa ja tulee luonnettakin koneeseen. Ja siinä samalla myykin jo sielunsa viripalikkamyyjälle, niin kuin nakkari ittensä diilerille. Sitten alkaa mennä rahaa, kun haluaa koko ajan vain lisää ja lisää...

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 11.9.2006 10:46

Edesmennyttä Aki Sirkesaloa lainatakseni: "annoin pikkusormen, se vei koko käden..."

Zonwe
-
Viestit: 95
Liittynyt: 14.5.2006 14:19

ViestiKirjoittaja Zonwe » 11.9.2006 11:04

Joo must kans vähän tuntuu et siihen täytyy laittaa sit joskus jotain 350hp-> :P Sit alkaa riittää ehkä. No niinhän se on et nälkä kasvaa syödes. :D Ja koskaan ei oo tarpeex.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 11.9.2006 22:44

Edesmennyttä Aki Sirkesaloa lainatakseni: "annoin pikkusormen, se vei koko käden..."

Heh..Pitää paikkaansa :P

jsahlman
-
Viestit: 832
Liittynyt: 23.7.2003 15:55
Viesti:

ViestiKirjoittaja jsahlman » 12.9.2006 15:34

Noi meikäläisen kulutus juhanit ei ollut arvioita vaan oman entisen kotturan bensan suonti lukemia.

Sanotaan että työajossa meni tankillisella ( tankattu noin 51l) niin noin 470-480km. Matkaa suuntaan noin 15km
Viimeksi muokannut jsahlman, 19.9.2006 0:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

mr.hifi
-
Viestit: 26
Liittynyt: 6.9.2006 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja mr.hifi » 12.9.2006 21:44

mulla kulutus laski noin litran verran MTM:n lastun jälkeen. Tällä hetkellä keskikulutus 11.6l sekaajossa. Kaikkeen tottuu paitsi jääpuikkoon Per...ssä!

LAITURI
-
Viestit: 87
Liittynyt: 11.8.2003 14:35

ViestiKirjoittaja LAITURI » 13.9.2006 10:38

Sahlman on kyllä ajellut rauhassa. Mulla on tosiaan toi keskikulutus noi 11,5-12,5 pääasiassa motari ajoa.

Eikä sitä tehoa tosiaan koskaan ole riittävästi.

Zonwe
-
Viestit: 95
Liittynyt: 14.5.2006 14:19

ViestiKirjoittaja Zonwe » 13.9.2006 13:14

Mitä maksoit MTM lastusta ja minkä verran luvattiin lisää tehoja?
Viimeksi muokannut Zonwe, 13.9.2006 17:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

eki_boomer
-
Viestit: 472
Liittynyt: 23.7.2003 8:15

ViestiKirjoittaja eki_boomer » 13.9.2006 14:28


Zonwe
-
Viestit: 95
Liittynyt: 14.5.2006 14:19

ViestiKirjoittaja Zonwe » 13.9.2006 16:59

Aika kalliita nuo lms:n moottorin viritys osat. :( Halvempiakin oon löytäny ja tehokkaampia.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 13.9.2006 18:55

Ja moottorin ohjelmassa halvin ja tehokkain on tottakai aina paras.

Zonwe
-
Viestit: 95
Liittynyt: 14.5.2006 14:19

ViestiKirjoittaja Zonwe » 13.9.2006 19:28

En tarkoittanut pelkästään tuota lastua vaan noita kaikkia mootorin virityksiä. Ja aika vähän tulee tehojakin. Tai no vähän ja vähän.

Zonwe
-
Viestit: 95
Liittynyt: 14.5.2006 14:19

ViestiKirjoittaja Zonwe » 13.9.2006 20:00

http://www.goapr.com/Audi/products/stage3_27tko4.html

Tollane löyty kun vähä seikkailin netissä.

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 13.9.2006 20:54

Ei millään pahalla, mutta jotenkin tuntuu ettei S4 ole sinun auto. Viritys tuntuu kalliilta ok, mutta perehdyppä ensin ko. auton normaalin ylläpidon hintaan. Unohdetaan se pelkkä bensankulutus; etsi jostain hinnat normaaleille huolloille. Mikä on hinta jakohihnanvaihdolle, jarruille, iskunvaimentimille, renkaille ym. Entäs sitten jos jotain särkyy? Muistaakseni alkupään vuosimalleissa on ilmennyt semmosta vikaa että pakosarjoista murenee palasia, jotka sitten kulkeutuvat turboihin tehden selvää jälkeä. Jo pelkkien osien hinnassa lienee riittävästi numeroita, ja käsittääkseni pakosarjojen vaihto edellyttää mm. moottorin nostamista sijoiltaan. (Korjatkaa jos olen väärässä.) Tokihan tuo on vain se äärimmäinen kauhuskenaario, mutta ajan tällä takaa sitä että kannattaa tiedostaa realiteetit ennen ku hypätään golffista ässäaudiin saatikka puhutaan sen virittämisestä. Ensimmäinen kysymys ei voi olla että "paljonko se vie bensaa". S4 on varmasti hieno auto, mutta sen tason vehkeet vaatii astetta enemmän harrastusmieltä ja rahaa kuin GTI Golf.

arc
-
Viestit: 3083
Liittynyt: 23.7.2003 23:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja arc » 13.9.2006 21:10

mitä nyt äkkiä luin keskustelun läpi niin turbo-ongelmista ei ole kauheasti mainittu. ymmärtääkseni kuitenkin aika yleinen ongelma varsinkin reilummin ajetuissa yksilöissä. eli mielestäni kannattaa varautua siihen että jossain kohtaa voi joutua uusimaan turbot, se voi olla 50t kohdalla, 150t kohdalla tai ei koskaan.

täällä lontooksi infoa: http://forums.audiworld.com/s4/msgs/1407640.phtml

ja täällä jotain keskustelua: http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2324698

mr.hifi
-
Viestit: 26
Liittynyt: 6.9.2006 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja mr.hifi » 13.9.2006 21:39

Kyllä Petri R. on täysin oikeassa, auto on järkyttävän kallis yllä pitää. Muistaakseni liikenne- ja täyskolari vakuutus 2600€/v. Jarrupalat eteen n.250€ jakopäänhihna n1000€ eli aina kun jokin hajoaa niin se on tonnin meno ainakin! Jos et itse pysty korjaamaan. Muistaakseni LMS:ltä sanottiin pakosarja huollon hinnaksi kaiken kaikkiaan n.5000€. no niin elämä on... Korjatkaa jos olen hinnoissa väärässä!

miisalo
-
Viestit: 169
Liittynyt: 23.7.2003 22:50
Viesti:

ViestiKirjoittaja miisalo » 14.9.2006 0:47

No ei kyllä mikään pakosarjahuolto ton vertaa maksa. Oliskohan sarjat jotain 600€ kappale ja vaihtotyö jossain tonnin luokkaa? Toki sit kun turbot on kaput jne, niin tuleehan sille hintaa.

okkim
-
Viestit: 244
Liittynyt: 30.9.2004 9:30

ViestiKirjoittaja okkim » 14.9.2006 0:54

Joo ei todellakaan ole viittä tonnia remontin hinta. Ja pakosarjoja saa minulta puoli-ilmaiseksi :)

Tuo vakuutuskin kuulostaa erittäin kalliilta, ei se minulla noin paljoa ole.

Minulle tuo auto on kyllä tullut erittäin kalliiksi kun lähti mopo käsistä, mutta mitäs läksin.

Itse kun tekee niin säästää...

mr.hifi
-
Viestit: 26
Liittynyt: 6.9.2006 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja mr.hifi » 14.9.2006 13:14

Tapiolan laskurin mukaan esim. helsingissä täyskasko + liikenne ilman mitään bonuksia sun muita 2730€
https://www2.tapiola.fi/autovakuutus/au ... tiedot.asp
Niin eihän mullakaan ole kuin 750€ kasko + liikenne yhteensä kun siitä on vähennetty kaikki.
Mutta jos katsotaan normaalia ihmistä jolla on peukku keskellä kämmentä niin silloin kyllä huollot maksaa! Tarkoitan merkkihuollossa.

Antti P
-
Viestit: 457
Liittynyt: 13.9.2004 10:42

ViestiKirjoittaja Antti P » 14.9.2006 13:42

No 750€ ole juuri mitään kun mulla on noin 700€ A3 1,8T ja bonareita on kuitenkin jonkun verran kertynyt.

Zonwe
-
Viestit: 95
Liittynyt: 14.5.2006 14:19

ViestiKirjoittaja Zonwe » 14.9.2006 16:09

Joo no se kulutus nyt tuli vaan ensin mieleen ja siinäkin vaan kyselin sen takia et jos se olis kuluttanu jotain 25l/100km rauhallisel maantieajol niin sit olisin heti jättäny ostamat.

Kyllä sen tiedät et maksa huollot ja osat enemmän kun golffissa sehän on ihan selvä homma ja olen sen jo huomioinu.

Enkä ajatellut virittää sitä, kun korkeintaan lastulla ensiksi sitten, kun joskus ostan S4:n.

Vakuutuksista sen verran että yleensä ei tarvii alottaa iha nollista. Ja ainakin kaskoihin saa melkein aina heti bonuksia.

Sitä paitsi eikös se ole vähän jokaisen oma asia millasella pirssillä sitä ajelee. Jos on vaan varaa maksaa kaikki kulut.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 14.9.2006 16:35

et jos se olis kuluttanu jotain 25l/100km rauhallisel maantieajol
Tota lukemaa et saa ees Veyronilla aikaseks :)

Zonwe
-
Viestit: 95
Liittynyt: 14.5.2006 14:19

ViestiKirjoittaja Zonwe » 14.9.2006 17:02

No ei joo taida saada. Paitsi formulalla ja dragsterilla ehkä. :) No mut kuitenki meinasi sitä ettei ihan tolkuttomia kuitenkaa kuluta. Ei 11-14l/100km seka-ajolla normaalisti ajettuna ny hirveen pahalta tunnu. Tai no riippuu ihan ihmisestä.

ile
-
Viestit: 185
Liittynyt: 23.7.2003 8:08

ViestiKirjoittaja ile » 14.9.2006 22:02

Jarrupalat eteen n.250€ jakopäänhihna n1000€


Lucaksen orggispalat eteen 157e Espoon tiskiltä viime talvena. Zimmermannit etulevysarja ei myöskään ollut paha, oli hieman alle pari sataa. Jakohihna maksaa varsinkin merkkiliikkeessä, mutta toisaalta maksaahan peruspannuunkin helposti vuosihuolto hihnan vaihdolla sen 600e jopa ei-merkkiliikkeessä.

Sopiva kauhutarina halpislastusta S4:ssa löytynee helposti vielä audifinnsin puolelta. Vakuutuksista muistelisin, että kun kaveri vaihtoi VTS-Xsaran S4-farkkuun niin puhui, että vakuutukset jopa tippuivat samoilla bonareilla ja yhtiöllä mitä aikaisemmin. Tuohan taitaa olla papereilla 2.7 A4Q periaatteessa?

Mutta tosiaan kuluja tuolla tekniikalla ja iällä tulee vielä S-kertoimella. Toisaalta kyllä niillä euroilla IMHO saa jo sentään fiilistäkin erilailla. Euron käyttökuluillahan saa euron edestä kiksejä - varsinkin talvella ;)

Kale
-
Viestit: 1439
Liittynyt: 23.7.2003 19:48

ViestiKirjoittaja Kale » 15.9.2006 8:21

No eiköhän se aika hyvin liiku jos 6s 0-100. Et on se hieman parempi kun mun 130hp Golffi.


Ilmeisesti persdynolla mitattu ;)

Eilen kuuntelin autokuviolla kun seuraava kaveri tuli tiedostelemaan S-audille huoltokuluja. Oli positiivisesti yllättynyt kun hihnanvaihto olikin niin halpa eli 1300€.

Zonwe
-
Viestit: 95
Liittynyt: 14.5.2006 14:19

ViestiKirjoittaja Zonwe » 15.9.2006 11:06

Toi 130hp ei ole persdynolla. ;D heh. Paperit löytyy jos haluut nähdä.

Audi_A3
-
Viestit: 52
Liittynyt: 29.4.2004 17:57

ViestiKirjoittaja Audi_A3 » 15.9.2006 11:14

Mulla on keskikulutus ollut 10.8l (50 kaupunki/50 maantie) ja puhtaasti maantieajossa se on ollut 9.3l, joten varsin inhimmilliset kulutuslukemat tohon painoon ja tehoon suhteutettuna. Kyllähän neljä vetävää pyörääkin vaikuttaa kulutukseen.

Jakopäähihnaremppa on n.800€ + vuosihuolto eli kokonaishuoltokulut on reilut 1k€

Zonwe
-
Viestit: 95
Liittynyt: 14.5.2006 14:19

ViestiKirjoittaja Zonwe » 15.9.2006 11:28

Juu no ei toi n. 10l satasella pahalta tunnu eikä toi tonni vuosihuollostakaan pahalta tunnu?

Onko monella ollut S4 noita pakoputkisto ongelmia et murenis? Tai turbo ongelmia? Ajattelin kuitenkin teettää koko putkiston uudestaan sitten, kun joskus ostan S4.

RS_Performance
-
Viestit: 5
Liittynyt: 7.8.2006 15:03

ViestiKirjoittaja RS_Performance » 15.9.2006 12:08

Täällä on keskikulutus ollut ripeässä ajossa viimeisen 7000 km aikana 10.7 litraa / 100 km.

Kannattaa kyllä hankkia sellainen yksilö, johon on nuo ahtimet vaihdettu.

Audi_A3
-
Viestit: 52
Liittynyt: 29.4.2004 17:57

ViestiKirjoittaja Audi_A3 » 15.9.2006 13:45

Faceliftissä eli 03/99 alkaen ei ole enää noita vanhanmallisia pakosarjoja, jotka saattoivat murentua ajan kuluessa. Toi tyyppivika koskee siis ainoastaan pre-facelift mallia. Kyllä ne turbot kestää siinä missä tavallisessa 1.8T:ssäkin eli on pitkälti siitä kiinni miten niitä kohtelee se joka ratin ja penkin välissä istuu. Kannattaa huomioida se sitten, että turbot vaihdetaan aina pareittain eli jos vain toinen poksahtaa niin molemmat menee silti vaihtoon.

Zonwe
-
Viestit: 95
Liittynyt: 14.5.2006 14:19

ViestiKirjoittaja Zonwe » 15.9.2006 21:10

Joo tottakai molemmat turbot menee sillo vaihtoo jos toine poksahtaa. Ahaa no täytyykin sit ostaa varmaa joku sellanen S4 mikä on 99->. Minä vuonna tuo B5 vaihtui B6? Onko se just tuollon -99? Kun ajatten kuitenki sitä B5 korista S4 hommaa sit ku hommaan.
Viimeksi muokannut Zonwe, 16.9.2006 9:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 15.9.2006 21:24

Juurikin. Monesti porukka ostaa ns. tehokkaampia autoja (esim B5 S4) ja ajellaan polleena radalla yms. Sitten itketään kun jarrut yms. osat maksaa enempi kuin kakkikseen..... Mun mielestä outoa. Kannattaa muistaa että hauskanpito maksaa, oli kyse sitten wiskeistä, autoista, tai sitten kalliista äänentoistosta kotona..

Jos käytetyn auton mahd. viat pelottaa, kannattaa toki hakea uusi Kaupasta.

ja ei sitten herneitä kenellekään.. Joskus vain tuntuu että joidenkin mielesti jo 1k rempat on kerralla liikaa.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 15.9.2006 21:36

Minä vuonna tuo B5 vaihtui B8?

Kyllä se on ihan silkkaa peruskoulumatikkaa että B5:n jälkeen tuli B6. B6 tuli 2001 ja myöhemmin tuli mukaan siitä kopasta S4-malli V8-koneella...

Zonwe
-
Viestit: 95
Liittynyt: 14.5.2006 14:19

ViestiKirjoittaja Zonwe » 16.9.2006 9:40

Oho painovirhe paholaine. B6 tarkoitin. :) No virheitä sattuu.

On noihi yli 1k korjauksii tullu jo totuttuu ton munkin auton kanssa et ei se mua pelota. Ja kyllä sen tiedän, että sportti autojen osat maksaa aina enemmän kun tavallisten. Enkä ottanu herneitä. :)

Zonwe
-
Viestit: 95
Liittynyt: 14.5.2006 14:19

ViestiKirjoittaja Zonwe » 17.9.2006 9:41

Missä liikkeissä olette käytteneet S4 huollossa/korjauksessa? Millaisia kokemuksia olette saaneet?

arc
-
Viestit: 3083
Liittynyt: 23.7.2003 23:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja arc » 17.9.2006 16:17

Kyllä ne turbot kestää siinä missä tavallisessa 1.8T:ssäkin eli on pitkälti siitä kiinni miten niitä kohtelee se joka ratin ja penkin välissä istuu.


ymmärtääkseni tuo ei ole kuitenkaan ihan noin. oma kohtaista kokemusta ei ole mutta ainakin lukemani perusteella S:än turbot pettävät selvästi useammin kuin 1.8T:n.

autoni olen huoltanut LMS:ällä, Turun VV-Auton huoltoon ei saa enää kirveelläkään sen jälkeen mitä kokemuksia Golffin kanssa oli joskus.[/quote]

Zonwe
-
Viestit: 95
Liittynyt: 14.5.2006 14:19

ViestiKirjoittaja Zonwe » 17.9.2006 17:57

Okei. No onko täällä Tampereen suunnalla mitään pätevää Audi huoltoa missä olette S4 käyttäneet?

Audi_A3
-
Viestit: 52
Liittynyt: 29.4.2004 17:57

ViestiKirjoittaja Audi_A3 » 18.9.2006 12:59

Itse asun pääkaupunkiseudulla ja olen aina teettänyt LMS:llä isommat huollot vaikkei se tossa ihan lähellä olekkaan. Syy tähän on yksinkertaisesti se, että ei näistä merkkihuolloista juurikaan apua saa jos auto on vähänkään erillainen tai sitten vireistetty. Kun auton vie Mietoisiin niin tietää ainakin, että on asiantuntevissa käsissä ja se ei saa siellä pelkkää valohoitoa niinkuin näissä merkkihuoltamoissa.

Zonwe
-
Viestit: 95
Liittynyt: 14.5.2006 14:19

ViestiKirjoittaja Zonwe » 18.9.2006 17:08

Elikkäs LMS on hyvä paikka menne kannattaa lähtee asioimaa pidempääkin? Toimiiko LMS tuntiliksalla vai onko sillä sama systeemi kun VW:n huolloissakin et jokane irrotus/kiinnitys maksaa jonku tietyn verra?

Zonwe
-
Viestit: 95
Liittynyt: 14.5.2006 14:19

ViestiKirjoittaja Zonwe » 18.9.2006 17:12

Ahaa se toimiikin tunti ja urakka liksalla kun kävin sivuilta kattoo.

mikaks
-
Viestit: 371
Liittynyt: 28.2.2004 14:47

ViestiKirjoittaja mikaks » 18.9.2006 18:41

Itse asun pääkaupunkiseudulla ja olen aina teettänyt LMS:llä isommat huollot vaikkei se tossa ihan lähellä olekkaan. Syy tähän on yksinkertaisesti se, että ei näistä merkkihuolloista juurikaan apua saa jos auto on vähänkään erillainen tai sitten vireistetty. Kun auton vie Mietoisiin niin tietää ainakin, että on asiantuntevissa käsissä ja se ei saa siellä pelkkää valohoitoa niinkuin näissä merkkihuoltamoissa.


Itsekin täältä pk-seudulta käyttänyt VAG kulkineitani tuolla Mietoisissa ja
tulen käyttämään jatkossakin. Mielummin vien autoni ammattilaisten käsiin, niin
ei tarvitse epäillä työn laatua.

Zonwe
-
Viestit: 95
Liittynyt: 14.5.2006 14:19

ViestiKirjoittaja Zonwe » 18.9.2006 19:20

Onko teillä kellään tietoa että onko toi RS4:n K04 kestävämpi kun K03 mikä on S4? Koska luin audiworldista että toi ei ole kuulemma ihan hirveen kestävä/hyvin suunniteltu toi K03. Sitä vaan pähkäilin että onko tuo K04 sit yhtään sen paremmin tehty kun tuo K03.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 18.9.2006 20:48

On ne kestävemmät, osta vaan suoraan se RS4 :P Osta osta.

Zonwe
-
Viestit: 95
Liittynyt: 14.5.2006 14:19

ViestiKirjoittaja Zonwe » 18.9.2006 21:02

Eiku ihan oikeesti onko ne K04 kestävämmät? Mitä ne mahtais maksaa tietääkö joku? Siis ei merkkiliikkeestä. Sieltä ne maksaa varmaa miljoonan. :P

En mä sitä RS4 viittii kun sitä ei saa kun farkkuna kait. Korjatkaa jos olen väärässä. Ja hintakin on vähän toista luokkaa kun S4.

arc
-
Viestit: 3083
Liittynyt: 23.7.2003 23:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja arc » 18.9.2006 23:26

tietääkseni on kestävämmät ja paremmat jne..

Zonwe
-
Viestit: 95
Liittynyt: 14.5.2006 14:19

ViestiKirjoittaja Zonwe » 19.9.2006 0:27

Ok. Tietääkö ketään sanoo hintaa K04?

jsahlman
-
Viestit: 832
Liittynyt: 23.7.2003 15:55
Viesti:

ViestiKirjoittaja jsahlman » 19.9.2006 0:43

Suosittelen että unohdat sen S4:n oston jos bensiini kuluja pitää miettii ja huoltokuluja.

Pikkuisen hinta osviittaa:

Eteen jarrulevyt, rapia 100€ kpl
taakse jarrulevyt noin 150€ kpl
kunnon jarrupalat eteen yli 300€
taakse palat noin 100€

ja noi jarrut saa kunnon revityksellä pilalle heti

Movitin jarru setti tuohon noin 5000-7000€

Renkaa maksaa yksistään kun on ppakko 18" laittaa niin sen 1000€

Revittettäessä sitä S4:sta saat siitä laatikon rikki. Maksaa useita tonne joko korjaus tai uusi.

Tuossa pikkuisen hintaa normihommista.

100 tkm välein joudut melkein pyöränlaakerit vaihtaan. Tukivarsi setti noin 400€

Sitten kun tehoa haluat lisää on valittavana joko putkisto ja lastu noin 5000€. Tai jos enemmän haluut tehoa niin sitten hinta alkaa oleen jo 10000- 20000€ luokkaa.

Järkevä jättäis ostamatta. Itse en lukeutunut niihin järkeviin :D

Zonwe
-
Viestit: 95
Liittynyt: 14.5.2006 14:19

ViestiKirjoittaja Zonwe » 19.9.2006 1:20

No mun hommahan se on maksaa jos leikkiin alan. :) Juu kyllä olen katellu mitä osat maksaa, huollot ja niin pois päin. Älä hätäile. En mä sitä ihan viel osta. Ajattelin vaan tehdä siitä kestävän sitten kun joskus ostan sen, koska noi K03:set ei oo saanu hirveesti kehuja mitä netistä kattelin.

Jos päädyn sen ostamaan niin ja sitten sitä virittää lähden nii turbot vaihtuu kestävämpiin, jäähdytin parempaan/isompaan, letkut/osa putkista vaihtuu kestävämpiin, kytkin mahdollisesti, säädettävä lastu parilla kolmella softalla ja uusi putkisto alusta loppuun. Ajatteln et ottais lastulla normaaliin ajoon sen joku n.300hp ja sit seuraava softa on Morjens. Ei sit rasittais sitä laatikkoa ja yms koneen osia niin paljon kokoaikaa sitten.

Trex
-
Viestit: 509
Liittynyt: 3.8.2003 20:49

ViestiKirjoittaja Trex » 19.9.2006 9:31

Tästähän tulee vielä hauskaa luettavaa ;)

Zonwe
-
Viestit: 95
Liittynyt: 14.5.2006 14:19

ViestiKirjoittaja Zonwe » 19.9.2006 12:45

Sitä kattelin eilen vähän ittekkin :)

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 19.9.2006 14:42

Itseasiassa tämä on hupaisaa jo nyt.

Tuskin maltan odottaa lisäinfoa ostettavasta kohteesta ja kaikesta siitä modauksesta jolla noinkin huonosti suunniteltu auto saadaan kunnolliseksi. Eli muistathan pitää meidät ajantasalla!
;)

Zonwe
-
Viestit: 95
Liittynyt: 14.5.2006 14:19

ViestiKirjoittaja Zonwe » 19.9.2006 14:57

Joo pidän sit ehkä projektissa mut täytyy ny löytää se autokin euroopasta ensiksi ja hoitaa finanssi puoli kans loppuun. No eiköhän tuo S4 nyt aikalailla kestä silleen niinkun muutkin autot jos kohtelee ja käyttää oikein ja huoltaa hyvin. Kaikki autot hajoo välillä vaikka niitä miten hoitais mut se kuuluu asiaan. Mikään ei ole ikuista autoissa.

LAITURI
-
Viestit: 87
Liittynyt: 11.8.2003 14:35

ViestiKirjoittaja LAITURI » 20.9.2006 20:00

Jotenkin sitä on alitajuntaisesti laittanut rahat syrjään tuota turbojen vaihtoa varten vaikka ei olekkaan vielä oireillut mitenkään. Sinällään aika hauska juttu, että ei ole kovinkaan montaa 1.8T:tä mistä tuo ahdin on levinnyt ja S4:sta tuntuu kaikissa olevan tuo edessä melko vähälläkin kilometreillä. No pääasia, että on liikenteessä mukavaa.

jotenkin musta vaan tuntuu samoin kuin edellisistä, että kannattaisi hakea muuta kuin S4:sta. Osta vaikka S2 niin jää rahaa projektiin ihan erilailla. Ja kulkee sekin.

Zonwe
-
Viestit: 95
Liittynyt: 14.5.2006 14:19

ViestiKirjoittaja Zonwe » 20.9.2006 20:58

Niin no mut tuo S4 on lähempänä ainakin meikäläisen sydäntä vaikka onkin vähän kalliimpi. En tiedä sit et meneekö ne K03 siksi helpommin rikki jos ne ei oikee sovellu toho koneeseen tai jotai.

Tu-pe
-
Viestit: 32
Liittynyt: 26.6.2007 15:02

ViestiKirjoittaja Tu-pe » 15.11.2008 12:49

aika hauskaa!! luettavaa tämmönen arpominen :D ei sitä kannata ostaa jos ei pysty muutaku lastun siihen laittaan. ei oo vaikee kone avata ja ottaa turbo/turbot huoltoon tai vaihtaa jakopään hilppeet! kulutus on niin suhteellista, mikä on paljon/vähän ja täytyy muistaa että kyseessä on biturbo, neliveto, v6... laatikon ja kytkimen saa helposti kokematon auton rankoja rikki... viikonlopussa tekee jo tälle autolle paljon jos on valmiiksi osat hyllyssä. että pitemmät seisomiset tallissa voi unohtaa paitsi jos on kunnon virejä kiinni laittamassa :)) jos itse pystyy huoltaan/korjaan tätä autoa niin säästää paljon rahaa!!

Pirrex
-
Viestit: 146
Liittynyt: 1.5.2005 17:09

ViestiKirjoittaja Pirrex » 15.11.2008 13:35

Minuakin kiinnosti kyllä äs4 kun tässä pari kuukautta sitten tuli edellinen myytyä pois. Samaan hintaan kuin mitä maksoin kolmosesta olisi jo saannut näitä 200tkm ajettuja nelosia, mutta päätös oli loppujen lopuksi aina helppo kun katsoo mitä kaikkea menoja olisi ollut sellaisen kanssa.

Tätä 1.8 konettahan nyt on edes turha verrata huoltokustannuksien kanssa 2.7 biturboon, vaikka nyt 1.8t lastulla on aikalailla yhtä ripeä kuin BiT vakiona. Viritetyt neloset sitten erikseen.
Taitaa kuitenkin S3 olla ainoa ässä johon tällaisella perusduunarilla on varaa.

Sitä en kuitenkaan sanoisi etteikö S4 iskisi paremmin silmään kuin S3, mutta sekin tulee aikamoisella hintalapulla, ainakin jos omaan lompakkoon katsoo. ;)

okkim
-
Viestit: 244
Liittynyt: 30.9.2004 9:30

ViestiKirjoittaja okkim » 17.11.2008 15:16

Mun mielestä tässä on vähän liian paljon peloteltu ässän kustannuksista. Turborempan hinta kannattaa olla aina taskussa, mutta ei noissa muuten mitään kummallista ole verrattuna A4:ään. Jotain antureita saattaa mennä ja tukivarsia.

Virittäminen ei ole halpaa, siihen pitää varata vähintään muutama tonni. K04 turbot kestää paremmin kuin vakiot, ja ne on suunnilleen saman hintaisetkin saksassa.

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 17.11.2008 15:37

Juu, jos pystyy muutaman tonnin välillä repimään erinäköisiin touhuihin, niin
kyl tuo on hyvä hankinta. Aikalailla tuntuu menevän tuon ässän / 2.7bit:n huollot
samoihin hintoihin kuin tää oma tdi. Turboja nyt tietty kaksi, mut muuten. Jos listasta
kattois niin johku 1.8t:n huoltoihin tuplasti. Itse kaatuisin facelift malliin, kivemman
ulkonäönkin takia.

Ja eiks toi b6 ässä ollut jo ihan 4.2 v8?

Kulutusta on mielestäni ihan turha miettiä oikeastaan missään vaiheessa, ellei ole
tosissaan ostamassa jotain ekoautoa vrt. 1.9tdi tms. Itsekin kauhistellut välis ku
oma nepa vie sen 11l satkulla diisselia pahimillaan/parhaimillaan. :)

8866
-
Viestit: 515
Liittynyt: 24.6.2004 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja 8866 » 17.11.2008 16:40

Ja eiks toi b6 ässä ollut jo ihan 4.2 v8?


Kyllä, ahtamaton


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa