Audi S4
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
-
- -
No mitäs vikoi noissa A4:sis sit on jos niit on S4:kin? Onko nois -97-> jotai isoja vikoja ollu?
Miten ootte viritelly S4:sia? Lastulla saa ainaki vähä lisää, mutta ootteko laittanu Ässiin muuta kun lastuja?
Joo sellasen osto olis vähän niinku suunnitelmissa. :) Mistä olette omat S4:set hommannu? Saksasta?
Miten ootte viritelly S4:sia? Lastulla saa ainaki vähä lisää, mutta ootteko laittanu Ässiin muuta kun lastuja?
Joo sellasen osto olis vähän niinku suunnitelmissa. :) Mistä olette omat S4:set hommannu? Saksasta?
Viimeksi muokannut Zonwe, 10.9.2006 20:04. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- -
No mitäs vikoi noissa A4:sis sit on jos niit on S4:kin? Onko nois -97-> jotai isoja vikoja ollu?
Miten ootte viritelly S4:sia? Kun tossa on kuitenki aikalailla samanlaine kone kun Skylines ja siitäkin saa vakiona jo 300hp. Lastulla saa ainaki vähä lisää, mutta ootteko laittanu ässiin muuta kun lastuja?
Etupään tukivarret on se sama vika kuin A4:ssa.
Samanlainen kone ku Skylines? RIIGHT!!! V6 ja inline6 on kyllä aika samanlaiset juu.
Kyllä siitä lastulla se reilu 300hv irtoaa.
E: joku muu ehti ensin... :)
toi sahlmannin kulutus arvio on kyllä kohtuu optimistinen. Noihin kulutuksiin laittaisin parilitraa satasella lisää.
Mukava motari auto, Nissanille ei mitään jakoa eikä mitään samanlaisuutta.
Normihuollot ihan inhimillisiä, mutta turbo yms huollot sitten aina tuplana.
Hauska laite, mutta älä osta jos kaikki rahat menee autoon. Saksasta näitä saa jo puoli ilmaiseksi.
Mukava motari auto, Nissanille ei mitään jakoa eikä mitään samanlaisuutta.
Normihuollot ihan inhimillisiä, mutta turbo yms huollot sitten aina tuplana.
Hauska laite, mutta älä osta jos kaikki rahat menee autoon. Saksasta näitä saa jo puoli ilmaiseksi.
-
- -
Kyllä toi 265hv aika monelle riittää pidemmäksikin aikaa..
Niin hullulta kuin se kuulosta niin ei riitä. Noissa turbovehkeissä on tehty kastoraatio jo tehtaalla ja vääntökäyrästä niin taisainen, niin että tuntuu ettei se kiihdy mihinkään. Toisaalta siihen saa lääkkeen pringles-muodossa ja tulee luonnettakin koneeseen. Ja siinä samalla myykin jo sielunsa viripalikkamyyjälle, niin kuin nakkari ittensä diilerille. Sitten alkaa mennä rahaa, kun haluaa koko ajan vain lisää ja lisää...
Noi meikäläisen kulutus juhanit ei ollut arvioita vaan oman entisen kotturan bensan suonti lukemia.
Sanotaan että työajossa meni tankillisella ( tankattu noin 51l) niin noin 470-480km. Matkaa suuntaan noin 15km
Sanotaan että työajossa meni tankillisella ( tankattu noin 51l) niin noin 470-480km. Matkaa suuntaan noin 15km
Viimeksi muokannut jsahlman, 19.9.2006 0:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
-
- -
- Viesti:
Ei millään pahalla, mutta jotenkin tuntuu ettei S4 ole sinun auto. Viritys tuntuu kalliilta ok, mutta perehdyppä ensin ko. auton normaalin ylläpidon hintaan. Unohdetaan se pelkkä bensankulutus; etsi jostain hinnat normaaleille huolloille. Mikä on hinta jakohihnanvaihdolle, jarruille, iskunvaimentimille, renkaille ym. Entäs sitten jos jotain särkyy? Muistaakseni alkupään vuosimalleissa on ilmennyt semmosta vikaa että pakosarjoista murenee palasia, jotka sitten kulkeutuvat turboihin tehden selvää jälkeä. Jo pelkkien osien hinnassa lienee riittävästi numeroita, ja käsittääkseni pakosarjojen vaihto edellyttää mm. moottorin nostamista sijoiltaan. (Korjatkaa jos olen väärässä.) Tokihan tuo on vain se äärimmäinen kauhuskenaario, mutta ajan tällä takaa sitä että kannattaa tiedostaa realiteetit ennen ku hypätään golffista ässäaudiin saatikka puhutaan sen virittämisestä. Ensimmäinen kysymys ei voi olla että "paljonko se vie bensaa". S4 on varmasti hieno auto, mutta sen tason vehkeet vaatii astetta enemmän harrastusmieltä ja rahaa kuin GTI Golf.
mitä nyt äkkiä luin keskustelun läpi niin turbo-ongelmista ei ole kauheasti mainittu. ymmärtääkseni kuitenkin aika yleinen ongelma varsinkin reilummin ajetuissa yksilöissä. eli mielestäni kannattaa varautua siihen että jossain kohtaa voi joutua uusimaan turbot, se voi olla 50t kohdalla, 150t kohdalla tai ei koskaan.
täällä lontooksi infoa: http://forums.audiworld.com/s4/msgs/1407640.phtml
ja täällä jotain keskustelua: http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2324698
täällä lontooksi infoa: http://forums.audiworld.com/s4/msgs/1407640.phtml
ja täällä jotain keskustelua: http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2324698
Kyllä Petri R. on täysin oikeassa, auto on järkyttävän kallis yllä pitää. Muistaakseni liikenne- ja täyskolari vakuutus 2600€/v. Jarrupalat eteen n.250€ jakopäänhihna n1000€ eli aina kun jokin hajoaa niin se on tonnin meno ainakin! Jos et itse pysty korjaamaan. Muistaakseni LMS:ltä sanottiin pakosarja huollon hinnaksi kaiken kaikkiaan n.5000€. no niin elämä on... Korjatkaa jos olen hinnoissa väärässä!
Joo ei todellakaan ole viittä tonnia remontin hinta. Ja pakosarjoja saa minulta puoli-ilmaiseksi :)
Tuo vakuutuskin kuulostaa erittäin kalliilta, ei se minulla noin paljoa ole.
Minulle tuo auto on kyllä tullut erittäin kalliiksi kun lähti mopo käsistä, mutta mitäs läksin.
Itse kun tekee niin säästää...
Tuo vakuutuskin kuulostaa erittäin kalliilta, ei se minulla noin paljoa ole.
Minulle tuo auto on kyllä tullut erittäin kalliiksi kun lähti mopo käsistä, mutta mitäs läksin.
Itse kun tekee niin säästää...
Tapiolan laskurin mukaan esim. helsingissä täyskasko + liikenne ilman mitään bonuksia sun muita 2730€
https://www2.tapiola.fi/autovakuutus/au ... tiedot.asp
Niin eihän mullakaan ole kuin 750€ kasko + liikenne yhteensä kun siitä on vähennetty kaikki.
Mutta jos katsotaan normaalia ihmistä jolla on peukku keskellä kämmentä niin silloin kyllä huollot maksaa! Tarkoitan merkkihuollossa.
https://www2.tapiola.fi/autovakuutus/au ... tiedot.asp
Niin eihän mullakaan ole kuin 750€ kasko + liikenne yhteensä kun siitä on vähennetty kaikki.
Mutta jos katsotaan normaalia ihmistä jolla on peukku keskellä kämmentä niin silloin kyllä huollot maksaa! Tarkoitan merkkihuollossa.
Joo no se kulutus nyt tuli vaan ensin mieleen ja siinäkin vaan kyselin sen takia et jos se olis kuluttanu jotain 25l/100km rauhallisel maantieajol niin sit olisin heti jättäny ostamat.
Kyllä sen tiedät et maksa huollot ja osat enemmän kun golffissa sehän on ihan selvä homma ja olen sen jo huomioinu.
Enkä ajatellut virittää sitä, kun korkeintaan lastulla ensiksi sitten, kun joskus ostan S4:n.
Vakuutuksista sen verran että yleensä ei tarvii alottaa iha nollista. Ja ainakin kaskoihin saa melkein aina heti bonuksia.
Sitä paitsi eikös se ole vähän jokaisen oma asia millasella pirssillä sitä ajelee. Jos on vaan varaa maksaa kaikki kulut.
Kyllä sen tiedät et maksa huollot ja osat enemmän kun golffissa sehän on ihan selvä homma ja olen sen jo huomioinu.
Enkä ajatellut virittää sitä, kun korkeintaan lastulla ensiksi sitten, kun joskus ostan S4:n.
Vakuutuksista sen verran että yleensä ei tarvii alottaa iha nollista. Ja ainakin kaskoihin saa melkein aina heti bonuksia.
Sitä paitsi eikös se ole vähän jokaisen oma asia millasella pirssillä sitä ajelee. Jos on vaan varaa maksaa kaikki kulut.
-
- -
- Viesti:
Jarrupalat eteen n.250€ jakopäänhihna n1000€
Lucaksen orggispalat eteen 157e Espoon tiskiltä viime talvena. Zimmermannit etulevysarja ei myöskään ollut paha, oli hieman alle pari sataa. Jakohihna maksaa varsinkin merkkiliikkeessä, mutta toisaalta maksaahan peruspannuunkin helposti vuosihuolto hihnan vaihdolla sen 600e jopa ei-merkkiliikkeessä.
Sopiva kauhutarina halpislastusta S4:ssa löytynee helposti vielä audifinnsin puolelta. Vakuutuksista muistelisin, että kun kaveri vaihtoi VTS-Xsaran S4-farkkuun niin puhui, että vakuutukset jopa tippuivat samoilla bonareilla ja yhtiöllä mitä aikaisemmin. Tuohan taitaa olla papereilla 2.7 A4Q periaatteessa?
Mutta tosiaan kuluja tuolla tekniikalla ja iällä tulee vielä S-kertoimella. Toisaalta kyllä niillä euroilla IMHO saa jo sentään fiilistäkin erilailla. Euron käyttökuluillahan saa euron edestä kiksejä - varsinkin talvella ;)
Mulla on keskikulutus ollut 10.8l (50 kaupunki/50 maantie) ja puhtaasti maantieajossa se on ollut 9.3l, joten varsin inhimmilliset kulutuslukemat tohon painoon ja tehoon suhteutettuna. Kyllähän neljä vetävää pyörääkin vaikuttaa kulutukseen.
Jakopäähihnaremppa on n.800€ + vuosihuolto eli kokonaishuoltokulut on reilut 1k€
Jakopäähihnaremppa on n.800€ + vuosihuolto eli kokonaishuoltokulut on reilut 1k€
-
- -
Faceliftissä eli 03/99 alkaen ei ole enää noita vanhanmallisia pakosarjoja, jotka saattoivat murentua ajan kuluessa. Toi tyyppivika koskee siis ainoastaan pre-facelift mallia. Kyllä ne turbot kestää siinä missä tavallisessa 1.8T:ssäkin eli on pitkälti siitä kiinni miten niitä kohtelee se joka ratin ja penkin välissä istuu. Kannattaa huomioida se sitten, että turbot vaihdetaan aina pareittain eli jos vain toinen poksahtaa niin molemmat menee silti vaihtoon.
Joo tottakai molemmat turbot menee sillo vaihtoo jos toine poksahtaa. Ahaa no täytyykin sit ostaa varmaa joku sellanen S4 mikä on 99->. Minä vuonna tuo B5 vaihtui B6? Onko se just tuollon -99? Kun ajatten kuitenki sitä B5 korista S4 hommaa sit ku hommaan.
Viimeksi muokannut Zonwe, 16.9.2006 9:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Juurikin. Monesti porukka ostaa ns. tehokkaampia autoja (esim B5 S4) ja ajellaan polleena radalla yms. Sitten itketään kun jarrut yms. osat maksaa enempi kuin kakkikseen..... Mun mielestä outoa. Kannattaa muistaa että hauskanpito maksaa, oli kyse sitten wiskeistä, autoista, tai sitten kalliista äänentoistosta kotona..
Jos käytetyn auton mahd. viat pelottaa, kannattaa toki hakea uusi Kaupasta.
ja ei sitten herneitä kenellekään.. Joskus vain tuntuu että joidenkin mielesti jo 1k rempat on kerralla liikaa.
Jos käytetyn auton mahd. viat pelottaa, kannattaa toki hakea uusi Kaupasta.
ja ei sitten herneitä kenellekään.. Joskus vain tuntuu että joidenkin mielesti jo 1k rempat on kerralla liikaa.
Kyllä ne turbot kestää siinä missä tavallisessa 1.8T:ssäkin eli on pitkälti siitä kiinni miten niitä kohtelee se joka ratin ja penkin välissä istuu.
ymmärtääkseni tuo ei ole kuitenkaan ihan noin. oma kohtaista kokemusta ei ole mutta ainakin lukemani perusteella S:än turbot pettävät selvästi useammin kuin 1.8T:n.
autoni olen huoltanut LMS:ällä, Turun VV-Auton huoltoon ei saa enää kirveelläkään sen jälkeen mitä kokemuksia Golffin kanssa oli joskus.[/quote]
Itse asun pääkaupunkiseudulla ja olen aina teettänyt LMS:llä isommat huollot vaikkei se tossa ihan lähellä olekkaan. Syy tähän on yksinkertaisesti se, että ei näistä merkkihuolloista juurikaan apua saa jos auto on vähänkään erillainen tai sitten vireistetty. Kun auton vie Mietoisiin niin tietää ainakin, että on asiantuntevissa käsissä ja se ei saa siellä pelkkää valohoitoa niinkuin näissä merkkihuoltamoissa.
Itse asun pääkaupunkiseudulla ja olen aina teettänyt LMS:llä isommat huollot vaikkei se tossa ihan lähellä olekkaan. Syy tähän on yksinkertaisesti se, että ei näistä merkkihuolloista juurikaan apua saa jos auto on vähänkään erillainen tai sitten vireistetty. Kun auton vie Mietoisiin niin tietää ainakin, että on asiantuntevissa käsissä ja se ei saa siellä pelkkää valohoitoa niinkuin näissä merkkihuoltamoissa.
Itsekin täältä pk-seudulta käyttänyt VAG kulkineitani tuolla Mietoisissa ja
tulen käyttämään jatkossakin. Mielummin vien autoni ammattilaisten käsiin, niin
ei tarvitse epäillä työn laatua.
Suosittelen että unohdat sen S4:n oston jos bensiini kuluja pitää miettii ja huoltokuluja.
Pikkuisen hinta osviittaa:
Eteen jarrulevyt, rapia 100€ kpl
taakse jarrulevyt noin 150€ kpl
kunnon jarrupalat eteen yli 300€
taakse palat noin 100€
ja noi jarrut saa kunnon revityksellä pilalle heti
Movitin jarru setti tuohon noin 5000-7000€
Renkaa maksaa yksistään kun on ppakko 18" laittaa niin sen 1000€
Revittettäessä sitä S4:sta saat siitä laatikon rikki. Maksaa useita tonne joko korjaus tai uusi.
Tuossa pikkuisen hintaa normihommista.
100 tkm välein joudut melkein pyöränlaakerit vaihtaan. Tukivarsi setti noin 400€
Sitten kun tehoa haluat lisää on valittavana joko putkisto ja lastu noin 5000€. Tai jos enemmän haluut tehoa niin sitten hinta alkaa oleen jo 10000- 20000€ luokkaa.
Järkevä jättäis ostamatta. Itse en lukeutunut niihin järkeviin :D
Pikkuisen hinta osviittaa:
Eteen jarrulevyt, rapia 100€ kpl
taakse jarrulevyt noin 150€ kpl
kunnon jarrupalat eteen yli 300€
taakse palat noin 100€
ja noi jarrut saa kunnon revityksellä pilalle heti
Movitin jarru setti tuohon noin 5000-7000€
Renkaa maksaa yksistään kun on ppakko 18" laittaa niin sen 1000€
Revittettäessä sitä S4:sta saat siitä laatikon rikki. Maksaa useita tonne joko korjaus tai uusi.
Tuossa pikkuisen hintaa normihommista.
100 tkm välein joudut melkein pyöränlaakerit vaihtaan. Tukivarsi setti noin 400€
Sitten kun tehoa haluat lisää on valittavana joko putkisto ja lastu noin 5000€. Tai jos enemmän haluut tehoa niin sitten hinta alkaa oleen jo 10000- 20000€ luokkaa.
Järkevä jättäis ostamatta. Itse en lukeutunut niihin järkeviin :D
No mun hommahan se on maksaa jos leikkiin alan. :) Juu kyllä olen katellu mitä osat maksaa, huollot ja niin pois päin. Älä hätäile. En mä sitä ihan viel osta. Ajattelin vaan tehdä siitä kestävän sitten kun joskus ostan sen, koska noi K03:set ei oo saanu hirveesti kehuja mitä netistä kattelin.
Jos päädyn sen ostamaan niin ja sitten sitä virittää lähden nii turbot vaihtuu kestävämpiin, jäähdytin parempaan/isompaan, letkut/osa putkista vaihtuu kestävämpiin, kytkin mahdollisesti, säädettävä lastu parilla kolmella softalla ja uusi putkisto alusta loppuun. Ajatteln et ottais lastulla normaaliin ajoon sen joku n.300hp ja sit seuraava softa on Morjens. Ei sit rasittais sitä laatikkoa ja yms koneen osia niin paljon kokoaikaa sitten.
Jos päädyn sen ostamaan niin ja sitten sitä virittää lähden nii turbot vaihtuu kestävämpiin, jäähdytin parempaan/isompaan, letkut/osa putkista vaihtuu kestävämpiin, kytkin mahdollisesti, säädettävä lastu parilla kolmella softalla ja uusi putkisto alusta loppuun. Ajatteln et ottais lastulla normaaliin ajoon sen joku n.300hp ja sit seuraava softa on Morjens. Ei sit rasittais sitä laatikkoa ja yms koneen osia niin paljon kokoaikaa sitten.
Joo pidän sit ehkä projektissa mut täytyy ny löytää se autokin euroopasta ensiksi ja hoitaa finanssi puoli kans loppuun. No eiköhän tuo S4 nyt aikalailla kestä silleen niinkun muutkin autot jos kohtelee ja käyttää oikein ja huoltaa hyvin. Kaikki autot hajoo välillä vaikka niitä miten hoitais mut se kuuluu asiaan. Mikään ei ole ikuista autoissa.
Jotenkin sitä on alitajuntaisesti laittanut rahat syrjään tuota turbojen vaihtoa varten vaikka ei olekkaan vielä oireillut mitenkään. Sinällään aika hauska juttu, että ei ole kovinkaan montaa 1.8T:tä mistä tuo ahdin on levinnyt ja S4:sta tuntuu kaikissa olevan tuo edessä melko vähälläkin kilometreillä. No pääasia, että on liikenteessä mukavaa.
jotenkin musta vaan tuntuu samoin kuin edellisistä, että kannattaisi hakea muuta kuin S4:sta. Osta vaikka S2 niin jää rahaa projektiin ihan erilailla. Ja kulkee sekin.
jotenkin musta vaan tuntuu samoin kuin edellisistä, että kannattaisi hakea muuta kuin S4:sta. Osta vaikka S2 niin jää rahaa projektiin ihan erilailla. Ja kulkee sekin.
aika hauskaa!! luettavaa tämmönen arpominen :D ei sitä kannata ostaa jos ei pysty muutaku lastun siihen laittaan. ei oo vaikee kone avata ja ottaa turbo/turbot huoltoon tai vaihtaa jakopään hilppeet! kulutus on niin suhteellista, mikä on paljon/vähän ja täytyy muistaa että kyseessä on biturbo, neliveto, v6... laatikon ja kytkimen saa helposti kokematon auton rankoja rikki... viikonlopussa tekee jo tälle autolle paljon jos on valmiiksi osat hyllyssä. että pitemmät seisomiset tallissa voi unohtaa paitsi jos on kunnon virejä kiinni laittamassa :)) jos itse pystyy huoltaan/korjaan tätä autoa niin säästää paljon rahaa!!
Minuakin kiinnosti kyllä äs4 kun tässä pari kuukautta sitten tuli edellinen myytyä pois. Samaan hintaan kuin mitä maksoin kolmosesta olisi jo saannut näitä 200tkm ajettuja nelosia, mutta päätös oli loppujen lopuksi aina helppo kun katsoo mitä kaikkea menoja olisi ollut sellaisen kanssa.
Tätä 1.8 konettahan nyt on edes turha verrata huoltokustannuksien kanssa 2.7 biturboon, vaikka nyt 1.8t lastulla on aikalailla yhtä ripeä kuin BiT vakiona. Viritetyt neloset sitten erikseen.
Taitaa kuitenkin S3 olla ainoa ässä johon tällaisella perusduunarilla on varaa.
Sitä en kuitenkaan sanoisi etteikö S4 iskisi paremmin silmään kuin S3, mutta sekin tulee aikamoisella hintalapulla, ainakin jos omaan lompakkoon katsoo. ;)
Tätä 1.8 konettahan nyt on edes turha verrata huoltokustannuksien kanssa 2.7 biturboon, vaikka nyt 1.8t lastulla on aikalailla yhtä ripeä kuin BiT vakiona. Viritetyt neloset sitten erikseen.
Taitaa kuitenkin S3 olla ainoa ässä johon tällaisella perusduunarilla on varaa.
Sitä en kuitenkaan sanoisi etteikö S4 iskisi paremmin silmään kuin S3, mutta sekin tulee aikamoisella hintalapulla, ainakin jos omaan lompakkoon katsoo. ;)
Mun mielestä tässä on vähän liian paljon peloteltu ässän kustannuksista. Turborempan hinta kannattaa olla aina taskussa, mutta ei noissa muuten mitään kummallista ole verrattuna A4:ään. Jotain antureita saattaa mennä ja tukivarsia.
Virittäminen ei ole halpaa, siihen pitää varata vähintään muutama tonni. K04 turbot kestää paremmin kuin vakiot, ja ne on suunnilleen saman hintaisetkin saksassa.
Virittäminen ei ole halpaa, siihen pitää varata vähintään muutama tonni. K04 turbot kestää paremmin kuin vakiot, ja ne on suunnilleen saman hintaisetkin saksassa.
Juu, jos pystyy muutaman tonnin välillä repimään erinäköisiin touhuihin, niin
kyl tuo on hyvä hankinta. Aikalailla tuntuu menevän tuon ässän / 2.7bit:n huollot
samoihin hintoihin kuin tää oma tdi. Turboja nyt tietty kaksi, mut muuten. Jos listasta
kattois niin johku 1.8t:n huoltoihin tuplasti. Itse kaatuisin facelift malliin, kivemman
ulkonäönkin takia.
Ja eiks toi b6 ässä ollut jo ihan 4.2 v8?
Kulutusta on mielestäni ihan turha miettiä oikeastaan missään vaiheessa, ellei ole
tosissaan ostamassa jotain ekoautoa vrt. 1.9tdi tms. Itsekin kauhistellut välis ku
oma nepa vie sen 11l satkulla diisselia pahimillaan/parhaimillaan. :)
kyl tuo on hyvä hankinta. Aikalailla tuntuu menevän tuon ässän / 2.7bit:n huollot
samoihin hintoihin kuin tää oma tdi. Turboja nyt tietty kaksi, mut muuten. Jos listasta
kattois niin johku 1.8t:n huoltoihin tuplasti. Itse kaatuisin facelift malliin, kivemman
ulkonäönkin takia.
Ja eiks toi b6 ässä ollut jo ihan 4.2 v8?
Kulutusta on mielestäni ihan turha miettiä oikeastaan missään vaiheessa, ellei ole
tosissaan ostamassa jotain ekoautoa vrt. 1.9tdi tms. Itsekin kauhistellut välis ku
oma nepa vie sen 11l satkulla diisselia pahimillaan/parhaimillaan. :)
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”