golffi menettää tehoja kiihdytettäessä
Valvoja: ffp jäsenet
golffi menettää tehoja kiihdytettäessä
Minulla on -00 golf 85kW pvd. auto on käynyt laakkosella kolmesti saman vian takia. vedot loppuu kiihdyttäessä ja palaavat kun sammuttaa koneen ja käynnistää uudelleen. eka kerta laakkosella: ahtopaineensäädin vaihdettu, ei mitään vaikutusta. toinen kerta: ahtopaineanturi vaihdettu, ei vaikutusta. kolmas kerta: anturi vaihdettu uudelleen edelleen sama vikakoodi(ahtopaineanturi), laakkonen ilmoitti että moottorinohjaus on rikki. aloin ottaa asiasta selvää tämän foorumin kautta ja tuli neuvoja että vnt-ahdinhan se siellä oikuttelee. no lähetin ahtimen huoltoon. siitä oli siivet jonkin verran jumissa jaalipainekellossa ruostetta sisällä ja kalvo rikki. vaitoivat uuden kellon. kerkesin ajaa noin 30km niin hävisi tehot kokonaan, eivät tulleet takaisin auton sammuttamisella. tutkittiin pajalla kaikki mahdolliset mekaaniset osat ja lopulta otettiin akun napa irti vartiksi jonka jälkeen tehot palasivat. sen jälkeen toimi kuin unelma. mutta nyt (3pv turbon huollosta) alkoi sama tehojen menetys ja nyt ne tulee takaisin auton sammuttamisella. mikä ihme mättää?
Alipainekellon varsi voi olla säädetty ahtimen huollon jälkeen kasausvaiheessa liian lyhyeksi, jolloin ahtaa liikaa ja menee vikatilaan. Säätö on niin tarkka ja ohjelma niin tyhmä, että varren pituutta on vaikea saada kohdalleen muuten kuin ajamalla ja seuraamalla ahtojen käyttäytymistä mittarista/testerillä. Jos piiska ajelee Kuopion suunnalla niin voidaan tutkailla tilannetta.
Tuo Laakkosen touhu kuvastaa hyvin merkkihuoltojen toimintaa. Ei ole aikaa paneutua ongelmaan ja etsiä todellista syytä joka usein on muualla kuin elektronisissa laitteissa. Aivan kuin autoissa ei enää muuta olisikaan kuin elektroniikkaa kun vaihdellaan vaan niitä komponentteja ja kädet kyynärpäitä myöten ristissä toivotaan että vika ei enää ilmene. Yksinkertaisilla testeillä voi todeta pelaako esim. ahtopaineventtiili tai MAP anturi, ei niitä tarvii sokkona vaihdella.
Tuo Laakkosen touhu kuvastaa hyvin merkkihuoltojen toimintaa. Ei ole aikaa paneutua ongelmaan ja etsiä todellista syytä joka usein on muualla kuin elektronisissa laitteissa. Aivan kuin autoissa ei enää muuta olisikaan kuin elektroniikkaa kun vaihdellaan vaan niitä komponentteja ja kädet kyynärpäitä myöten ristissä toivotaan että vika ei enää ilmene. Yksinkertaisilla testeillä voi todeta pelaako esim. ahtopaineventtiili tai MAP anturi, ei niitä tarvii sokkona vaihdella.
harmikseni en ajele oikeen kuopion suunnalla. heinolassa vaikutan. välillä olen kyllä läpikulkumatkalla. alkaa ottaa pannuun kun jokainen liike josta olen neuvoa kysynyt antaa eri vastauksen muttei ala kumoamaan edellisen liikkeen vastausta.
tällä hetkellä yhteistyökumppanit ovat teboil=merkkihuolto tai lahdessa laakkonen. huomenna yritän saada vian esille ja käyn luettaa vikamuistin, josko sieltä löytyisi jotain.
tällä hetkellä yhteistyökumppanit ovat teboil=merkkihuolto tai lahdessa laakkonen. huomenna yritän saada vian esille ja käyn luettaa vikamuistin, josko sieltä löytyisi jotain.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa