golffi menettää tehoja kiihdytettäessä

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

piiska
-
Viestit: 14
Liittynyt: 14.9.2006 19:50

golffi menettää tehoja kiihdytettäessä

ViestiKirjoittaja piiska » 14.9.2006 20:06

Minulla on -00 golf 85kW pvd. auto on käynyt laakkosella kolmesti saman vian takia. vedot loppuu kiihdyttäessä ja palaavat kun sammuttaa koneen ja käynnistää uudelleen. eka kerta laakkosella: ahtopaineensäädin vaihdettu, ei mitään vaikutusta. toinen kerta: ahtopaineanturi vaihdettu, ei vaikutusta. kolmas kerta: anturi vaihdettu uudelleen edelleen sama vikakoodi(ahtopaineanturi), laakkonen ilmoitti että moottorinohjaus on rikki. aloin ottaa asiasta selvää tämän foorumin kautta ja tuli neuvoja että vnt-ahdinhan se siellä oikuttelee. no lähetin ahtimen huoltoon. siitä oli siivet jonkin verran jumissa jaalipainekellossa ruostetta sisällä ja kalvo rikki. vaitoivat uuden kellon. kerkesin ajaa noin 30km niin hävisi tehot kokonaan, eivät tulleet takaisin auton sammuttamisella. tutkittiin pajalla kaikki mahdolliset mekaaniset osat ja lopulta otettiin akun napa irti vartiksi jonka jälkeen tehot palasivat. sen jälkeen toimi kuin unelma. mutta nyt (3pv turbon huollosta) alkoi sama tehojen menetys ja nyt ne tulee takaisin auton sammuttamisella. mikä ihme mättää?

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 14.9.2006 22:33

Alipainekellon varsi voi olla säädetty ahtimen huollon jälkeen kasausvaiheessa liian lyhyeksi, jolloin ahtaa liikaa ja menee vikatilaan. Säätö on niin tarkka ja ohjelma niin tyhmä, että varren pituutta on vaikea saada kohdalleen muuten kuin ajamalla ja seuraamalla ahtojen käyttäytymistä mittarista/testerillä. Jos piiska ajelee Kuopion suunnalla niin voidaan tutkailla tilannetta.

Tuo Laakkosen touhu kuvastaa hyvin merkkihuoltojen toimintaa. Ei ole aikaa paneutua ongelmaan ja etsiä todellista syytä joka usein on muualla kuin elektronisissa laitteissa. Aivan kuin autoissa ei enää muuta olisikaan kuin elektroniikkaa kun vaihdellaan vaan niitä komponentteja ja kädet kyynärpäitä myöten ristissä toivotaan että vika ei enää ilmene. Yksinkertaisilla testeillä voi todeta pelaako esim. ahtopaineventtiili tai MAP anturi, ei niitä tarvii sokkona vaihdella.

piiska
-
Viestit: 14
Liittynyt: 14.9.2006 19:50

ViestiKirjoittaja piiska » 14.9.2006 23:48

harmikseni en ajele oikeen kuopion suunnalla. heinolassa vaikutan. välillä olen kyllä läpikulkumatkalla. alkaa ottaa pannuun kun jokainen liike josta olen neuvoa kysynyt antaa eri vastauksen muttei ala kumoamaan edellisen liikkeen vastausta.

tällä hetkellä yhteistyökumppanit ovat teboil=merkkihuolto tai lahdessa laakkonen. huomenna yritän saada vian esille ja käyn luettaa vikamuistin, josko sieltä löytyisi jotain.

piiska
-
Viestit: 14
Liittynyt: 14.9.2006 19:50

ViestiKirjoittaja piiska » 15.9.2006 13:18

vikakoodi 17563 P1155. testattiin ahdot kolmesella lämä tiskiin: tehot hävisi jo 2500rpm ja siinä vaiheessa ahtojen arvo oli 252, suurin sallittu oli käsittääkseni 220

piiska
-
Viestit: 14
Liittynyt: 14.9.2006 19:50

ViestiKirjoittaja piiska » 17.9.2006 21:34

no selvisi syy miksi liikaa paineita. alipainekellolta tuleva varsi ei olekaan kiinni vivussa joka liikuttaa vnt:n siipiä...

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 18.9.2006 5:58

Tuttu homma... ja se että se koko kello roikkuu varren varassa kun on korvakkeet murtunut.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa