Pitäisikö 2002 mallisesta 2.5 TDI (75 kW) moottorikoodi AXL Transporterista löytyä välijäähdytin?
Laakkosen hyötyajoneuvopuolen työnjohtaja kertoi, että se on vain tehokkaammissa.
Onko 2.5 TDI Transporterin välijäähy aina siinä moottorin "päällä" hyvin esillä vai onko eri versioita?
T4 välijäähdyttimestä
Valvoja: ffp jäsenet
jep jep. Siellä se välijäähy lepäilee syylärin edessä. ja ilmastoinnin kennon, jos sulla siinä sellainen on. On kiitettävän kokoinen. Samoin se, että siinä vehkeessä on todellakin VNT ahdin, (itselläni on se suurempi 150hv ahdin paikoillaan, malli gt22)
Eipä tunnu laakkosen miehistö paljoa tietävän, kun minäkin tiedän enemmän ko.autosta, vaikken ole koskaan alalla toiminutkaan...=)
Eipä tunnu laakkosen miehistö paljoa tietävän, kun minäkin tiedän enemmän ko.autosta, vaikken ole koskaan alalla toiminutkaan...=)
lurjus: Onko sinulla myöskin tuo alunperin 75 kW malli? Ehkä olisi tuon ison välijäähyn ja VNT-ahtimen ansiosta "viripotentiaalia", jos nyt vaikka sellaista sattuisi haluamaan. :-)
Juice: Tottahan se on, että malleja on kiitettävän paljon opeteltavaksi, mutta taitaa olla kyseisessä paikassa enemmän asennekysymys; "ei paljoa kiinnosta" -asenne.
Juice: Tottahan se on, että malleja on kiitettävän paljon opeteltavaksi, mutta taitaa olla kyseisessä paikassa enemmän asennekysymys; "ei paljoa kiinnosta" -asenne.
T4.. sehän on helppoa. PIstä ensin riittävän "tiukka" ohjelma boksiin ja aja sillä lappu lattiassa pari-kolmekymmentä kilsaa. Turbon pakopaineen lämpötila kasvaa niin suureksi, että vakioahdin, ikäänkuin "posahtaa" ja luovuttaa työn teon seuraajalleen =) sen jälkeen käy ensin kysymässä merkkiliikkeestä, paljonko uusi, vakio VNT maksaa. Kun hiuksesi ovat palanneet maan vetovoiman suuntaan (riippuu kyllä hiustyylistä), ota yhteys HT-tune:n ja osta uusi suurempi ahdin sieltä. Kun nyt siis joudut avaamaan konepellin, voi samalla ruuvailla paikalleen hiukan isommat suutinkärjet. Kun konepelti on taas suljettu, huomaat, että savua tulee korvista ja auton takpäästä huomattavasti vaisummin ja sen viriohjelman ei tarvitse olla enää niin kireä. Konehan potkii kuin vastasyntynyt varsa, ihan tosissaan. Illan hiljaisina tunteina, voit pehmeästi vedätettäessä kuunnella, kuinka voimansiirto, laatikko ja tuuli, vaikertavat kilpaa yön tummuessa.
Ja mukavaa on =) siis, oikeasti.
Juice; kannattaa aina muistaa, että merkkikorjaamoiden työnjohtajat ovat kuin konsultit. He tietävät 196 eri asentoa, mutta eivät oikeasti tunne yhtään naista =)
ja minä kun katson mieluummin hameen, kuin konepellin alle =)
Ja mukavaa on =) siis, oikeasti.
Juice; kannattaa aina muistaa, että merkkikorjaamoiden työnjohtajat ovat kuin konsultit. He tietävät 196 eri asentoa, mutta eivät oikeasti tunne yhtään naista =)
ja minä kun katson mieluummin hameen, kuin konepellin alle =)
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
Koska ei penkissä nostanut kuin 1,2bar ahtoja, niin tulos just alle 170kW. Maantiellä ahdot rajattu 1,7-1,8bar, joten tehojakin varmasti penkkitulosta enemmän. Tämä noin puolitoista vuotta ja 20tkm sitten. Jotain 60tkm ajettu yli 150kW:n tehoilla, eikä todellakaan kauniisti (mm. varttivetoja liimaradalla + liimarenkailla ym. yleistä häiriköintiä liikenteessä). Toiminut kuin junan vessa jokapäiväisessä käytössä.
Alunperin T4 ACV 75kW. Vasta tänä kesänä kytkin rakennettu kokonaan uusiksi + kiinteä vauhtipyörä. Vaihteisto ja vetarit edelleen orkkikset. Puslat oli pakko vaihtaa uretaanisiin, koska orkkikset eivät kestäneet max. vääntöä.
Viimisen puolenvuoden aikana tehty paljon uudistuksia konehuoneeseen, joten toivon sen myös näkyvän penkissä. Tälläkertaa vaan kynnenviat olleet päänvaivana. Kait se on toi vanhuus...
En suosittele kenellekkään. Hullun hommaa...
Alunperin T4 ACV 75kW. Vasta tänä kesänä kytkin rakennettu kokonaan uusiksi + kiinteä vauhtipyörä. Vaihteisto ja vetarit edelleen orkkikset. Puslat oli pakko vaihtaa uretaanisiin, koska orkkikset eivät kestäneet max. vääntöä.
Viimisen puolenvuoden aikana tehty paljon uudistuksia konehuoneeseen, joten toivon sen myös näkyvän penkissä. Tälläkertaa vaan kynnenviat olleet päänvaivana. Kait se on toi vanhuus...
En suosittele kenellekkään. Hullun hommaa...
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Tumi ja 33 vierailijaa