T4 välijäähdyttimestä

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

T4Syncro
-
Viestit: 28
Liittynyt: 18.6.2006 23:35

T4 välijäähdyttimestä

ViestiKirjoittaja T4Syncro » 11.9.2006 17:48

Pitäisikö 2002 mallisesta 2.5 TDI (75 kW) moottorikoodi AXL Transporterista löytyä välijäähdytin?

Laakkosen hyötyajoneuvopuolen työnjohtaja kertoi, että se on vain tehokkaammissa.

Onko 2.5 TDI Transporterin välijäähy aina siinä moottorin "päällä" hyvin esillä vai onko eri versioita?

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 11.9.2006 19:48

Kyllä sulla pitäisi välijäähy tossa olla. Ja käsittääkseni siellä keulalla, ei koneen päällä.
Ja olettaisin noin uudessa nelivedossa olevan vnt-turbokin.

T4Syncro
-
Viestit: 28
Liittynyt: 18.6.2006 23:35

tietoa

ViestiKirjoittaja T4Syncro » 12.9.2006 11:30

Kiitos tiedosta, jota taitaa löytyä tältä palstalta enemmän kuin merkkiliikkeen marmoritiskiltä.

lurjus
-
Viestit: 647
Liittynyt: 6.8.2003 16:19

ViestiKirjoittaja lurjus » 12.9.2006 17:41

jep jep. Siellä se välijäähy lepäilee syylärin edessä. ja ilmastoinnin kennon, jos sulla siinä sellainen on. On kiitettävän kokoinen. Samoin se, että siinä vehkeessä on todellakin VNT ahdin, (itselläni on se suurempi 150hv ahdin paikoillaan, malli gt22)
Eipä tunnu laakkosen miehistö paljoa tietävän, kun minäkin tiedän enemmän ko.autosta, vaikken ole koskaan alalla toiminutkaan...=)

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 12.9.2006 21:58

Niin, helppoahan se on kun ei tarvitse perehtyä kuin yhteen autoon...

T4Syncro
-
Viestit: 28
Liittynyt: 18.6.2006 23:35

ViestiKirjoittaja T4Syncro » 12.9.2006 22:10

lurjus: Onko sinulla myöskin tuo alunperin 75 kW malli? Ehkä olisi tuon ison välijäähyn ja VNT-ahtimen ansiosta "viripotentiaalia", jos nyt vaikka sellaista sattuisi haluamaan. :-)

Juice: Tottahan se on, että malleja on kiitettävän paljon opeteltavaksi, mutta taitaa olla kyseisessä paikassa enemmän asennekysymys; "ei paljoa kiinnosta" -asenne.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 12.9.2006 22:15

Totta, tavalliselle autonkäyttäjälle ei ole huollon ja ajamisen puolesta mitään merkitystä sillä että onko iso välijäähdytin keulalla vai pieni koneen päällä.

lurjus
-
Viestit: 647
Liittynyt: 6.8.2003 16:19

ViestiKirjoittaja lurjus » 14.9.2006 1:55

T4.. sehän on helppoa. PIstä ensin riittävän "tiukka" ohjelma boksiin ja aja sillä lappu lattiassa pari-kolmekymmentä kilsaa. Turbon pakopaineen lämpötila kasvaa niin suureksi, että vakioahdin, ikäänkuin "posahtaa" ja luovuttaa työn teon seuraajalleen =) sen jälkeen käy ensin kysymässä merkkiliikkeestä, paljonko uusi, vakio VNT maksaa. Kun hiuksesi ovat palanneet maan vetovoiman suuntaan (riippuu kyllä hiustyylistä), ota yhteys HT-tune:n ja osta uusi suurempi ahdin sieltä. Kun nyt siis joudut avaamaan konepellin, voi samalla ruuvailla paikalleen hiukan isommat suutinkärjet. Kun konepelti on taas suljettu, huomaat, että savua tulee korvista ja auton takpäästä huomattavasti vaisummin ja sen viriohjelman ei tarvitse olla enää niin kireä. Konehan potkii kuin vastasyntynyt varsa, ihan tosissaan. Illan hiljaisina tunteina, voit pehmeästi vedätettäessä kuunnella, kuinka voimansiirto, laatikko ja tuuli, vaikertavat kilpaa yön tummuessa.
Ja mukavaa on =) siis, oikeasti.

Juice; kannattaa aina muistaa, että merkkikorjaamoiden työnjohtajat ovat kuin konsultit. He tietävät 196 eri asentoa, mutta eivät oikeasti tunne yhtään naista =)
ja minä kun katson mieluummin hameen, kuin konepellin alle =)

pomo
-
Viestit: 338
Liittynyt: 27.7.2003 19:03

ViestiKirjoittaja pomo » 15.9.2006 12:07

Kyllä tuo 75 kw on 96 kw:n tehoilla kovalla ajolla ainakin muutaman kymmentätuhatta kestänyt....

lurjus
-
Viestit: 647
Liittynyt: 6.8.2003 16:19

ViestiKirjoittaja lurjus » 4.10.2006 3:11

207tkm matkamittarissa, josta ajettu yli 120kW:n tehoilla melko tarkkaan 190tkm. Viime aikoina on alkanut viitosella kytkin jo hiukan luistella alle kahden tonnin jengoilla vedätettäessä. (394Nm).
T4: alunperinhän se on se 75kW (vero)versio. harmittaa yhä, kun en ns.vakiona ensin penkittänyt autoa.

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 5.10.2006 0:22

Koska ei penkissä nostanut kuin 1,2bar ahtoja, niin tulos just alle 170kW. Maantiellä ahdot rajattu 1,7-1,8bar, joten tehojakin varmasti penkkitulosta enemmän. Tämä noin puolitoista vuotta ja 20tkm sitten. Jotain 60tkm ajettu yli 150kW:n tehoilla, eikä todellakaan kauniisti (mm. varttivetoja liimaradalla + liimarenkailla ym. yleistä häiriköintiä liikenteessä). Toiminut kuin junan vessa jokapäiväisessä käytössä.

Alunperin T4 ACV 75kW. Vasta tänä kesänä kytkin rakennettu kokonaan uusiksi + kiinteä vauhtipyörä. Vaihteisto ja vetarit edelleen orkkikset. Puslat oli pakko vaihtaa uretaanisiin, koska orkkikset eivät kestäneet max. vääntöä.

Viimisen puolenvuoden aikana tehty paljon uudistuksia konehuoneeseen, joten toivon sen myös näkyvän penkissä. Tälläkertaa vaan kynnenviat olleet päänvaivana. Kait se on toi vanhuus...

En suosittele kenellekkään. Hullun hommaa...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa