MK2:sen hal-anturin vaihto?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Jukka K
-
Viestit: 3
Liittynyt: 1.7.2005 18:29

MK2:sen hal-anturin vaihto?

ViestiKirjoittaja Jukka K » 11.9.2006 10:41

Voiko hal-anturin vaihtaa vw golf 1,8gti 16V mk2:seen?

en ainakaan ite pystyny vaihtamaan, ku en saanu sitä virranjakajan sisältä pois... Luultavasti autoni pätkiminen johtuu siitä...

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 11.9.2006 15:23

On se vaihdettavissa. Samalla kannattaa vaihtaa myös akselin stefa, 12x19x5mm.
Jakaja purkautuu käyttörattaan päästä, ensin irroitetaan rattaan lukkotappi, jonka jälkeen aleksei tulee ulos.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 11.9.2006 15:58

ja kato että se nokka-akselia päin tuleva muovihärpäke tulee oikeinpäin =) nimim. väärinpäin jo pariin laittanu ku ei jaksa merkata :D

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 11.9.2006 16:13

Se muovihärpäke on kyllä rautaa ja on merkattu jo tehtaalla. Ei silti liene haitaksi katsoa sen asentoa hieman tarkemmin ennen purkamista.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 28.6.2008 13:40

Ilmeisesti tämä sama ohjeistus pätee tuohon avon 1.8 2H moottoriin?
Hyytyi risteykseen ja hall-anturi ei anna signaalia.

Jakajan roottorissa ei ole mitään sokkaa tms...

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 28.6.2008 13:55

Käyttörattaan päästä purkaantuu josta löytyy siis lukitustappi.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 28.6.2008 14:06

Olikos tuossa joku kikka millä se jakaja lähtee irti...
YKK merkit kohdillaan ja jakaja merkattu.

Se vain pyörii paikallaan heh.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 28.6.2008 14:21

Ettei vaan oo tiivisteen jäykkyydellä kiinni?

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 28.6.2008 14:37

PItää koittaa repiä se irti...

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 28.6.2008 14:59

Irtoshan se...
Lukitustappi on vaan aikas tiukassa.
Miten sen uskaltaa lyödä pois heh...

Onhan se tappi siinä käyttörattaan kyljessä? ;)

e: luultavasti tarttee porata se veks...

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 28.6.2008 15:20

Ite porasin sen pois ja hakkasin tilalle putkisokan, jonka niittasin vielä päistään.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 28.6.2008 15:22

Kyllä se pitäs lyömällä lähteä. Itsekin menetin sen kans hermot,vein korjaamolle niin laittoi penkkiin kiinni ja semmosellla tapilla vaan löi irti. Ilmeisesti helppoa kun sen osaa ja on vehkeet. =D

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 28.6.2008 16:52

Lyömällä lähtee. Tosin prässäämällä tai ruuvipenkissä puristamalla on helpompi.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 28.6.2008 17:49

Pitää huomenna kattoo lissee.. ei tänää ei tänään ;)

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 28.6.2008 19:40

Onko tuo 2H 8 tappinen?? Jakaja samanlainen mitä esim. mk2 1.6-1.8 koneissa? Mikäli niin helppohan tuo on purkaa, lukkosokkaa vaan irti toisen perään niin paljastuu se hall-anturi sieltä lopulta. 16v:ssä on tosiaan aika tiukassa se lukkosokka mutta sopivalla tapilla tuo ainakin lähti ihan kivuttomasti irti aikoinaan.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 28.6.2008 19:47

Sakaralliset pystyy purkaa yläpäästä hall-anturin vaihtoa varten. Sakaralevy menee kyllä solmuun siinä puuhassa, mutta Motonetistä saa uusia.
Uudemmissa ei taida onnistua samalla tavalla?

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 28.6.2008 20:01

Onhan se 8 tappinen.
Kakkiksien jakajista ei ole mitään käsitystä heh.

Digifant (hurjat 98hp) tuo kuitenkin on ja systeemi on hieman mystinen muutenkin ;)

Jollei se tappi hellitä suosiolla, se porataan pois.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 29.6.2008 20:39

Se käy taas;)

Viel pitäs tarkastaa ajoitus ym...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa