1.9 td pumpun vaihto?
Valvoja: ffp jäsenet
1.9 td pumpun vaihto?
Eli nyt kun alan vaihtamaan tuohon aaz koneeseen tuota syöttöpumppua, niin mitä kannattaa ottaa huomioon? Miten homma kannattaa tehdä? Tarvihteeko mitään erikoistyökaluja tai muuta?
Eli tällaisia yleisiä kysymyksiä, kun ei ole tullut ennen mokomaa vaihdettua.
Ja homman nimenähän on heittää eko-td:n pumpulla pullasorsaa ja vaihtaa tilalle oikea td:n pumppu.
Onkos nuissa pumpuissa mitään osia, mitkä kannattaa vaihtaa, kun se kerta pöydällä on?
Sitten vielä yksi; onko kaikissa aaz moteissa (mitä käytetty audi, vw) samanlaiset suutinputket?
Kiitoksia!
Eli tällaisia yleisiä kysymyksiä, kun ei ole tullut ennen mokomaa vaihdettua.
Ja homman nimenähän on heittää eko-td:n pumpulla pullasorsaa ja vaihtaa tilalle oikea td:n pumppu.
Onkos nuissa pumpuissa mitään osia, mitkä kannattaa vaihtaa, kun se kerta pöydällä on?
Sitten vielä yksi; onko kaikissa aaz moteissa (mitä käytetty audi, vw) samanlaiset suutinputket?
Kiitoksia!
Juu, tänään kävin tuolla eräässä paikallisessa putiikissa kyselemässä asiasta ja sanoivat samoin. Mutta käyköhän to eko td:n hihnapyörä tuohon pumppuun vai käynkö hakemassa uuden?
Jakopään hihnan,kiristimet,ohjurin,kuningaspultin,kiilan ja alapään hihnapyörän jo hain.
Taidan vetäistä sen kuningaspultin sinne loctiten keskivahvalla lukitteella ja isolla räikällä/jatkovarrella. pitäisi ainakin riittää...
Onko muita hyviä vinkkejä?
Jakopään hihnan,kiristimet,ohjurin,kuningaspultin,kiilan ja alapään hihnapyörän jo hain.
Taidan vetäistä sen kuningaspultin sinne loctiten keskivahvalla lukitteella ja isolla räikällä/jatkovarrella. pitäisi ainakin riittää...
Onko muita hyviä vinkkejä?
Noniin, nyt on sitten homma alettu ja heti herää kysymyksiä, kun eihän näiden kanssa ole tullut pelleiltyä ihan näin pitkälle;
* Ventossa on nykyään pumpun kupeessa se ajoneston solenoidi, mutta tuossa pumpussa, mikä pitää heittää paikalleen, ei ole. Ja eikä siinä ole myöskään sitä pelkkää sammutinsolenoidia tilalla, eli täytyy hakea uusi merkkiliikkeestä vissiinkin..? Eli edessä siis ajonestopalikan ohitus.
Mitenkäs porukka on toteuttanut niitä, eli onko minkälaisia piuhan vetoja sun muita?
* Siitä, mistä suutinputket lähtee pumpun takaa, niin niiden keskellä on tuossa paikalleen laitettavassa pumpussa pelkkä joku ed. omistajan löysälle jättämä tulpan oloinen. Tuossa nykyisessä pumpussa, mikä vielä köllöttää paikoillaan, tulee siihen joku solenoidin oloinen jutzka(kaksi johtoa). Mitäs tälle teen?
*Nyt paikallaan olevassa pumpussa on säädettävä hihnapyörä, ja paikalleen laitettavassa ei ole mitään. Vaihdan siis hihnapyörän nykyisestä tähän paikalleen laitettavaan, mutta mites tuon pumpun ajoituksen kanssa, kun sehän tuppaa muuttumaan?
Siinä nyt pari kysymystä ensi alkuun :D Tää on tätä kun on amatööri asialla :D
* Ventossa on nykyään pumpun kupeessa se ajoneston solenoidi, mutta tuossa pumpussa, mikä pitää heittää paikalleen, ei ole. Ja eikä siinä ole myöskään sitä pelkkää sammutinsolenoidia tilalla, eli täytyy hakea uusi merkkiliikkeestä vissiinkin..? Eli edessä siis ajonestopalikan ohitus.
Mitenkäs porukka on toteuttanut niitä, eli onko minkälaisia piuhan vetoja sun muita?
* Siitä, mistä suutinputket lähtee pumpun takaa, niin niiden keskellä on tuossa paikalleen laitettavassa pumpussa pelkkä joku ed. omistajan löysälle jättämä tulpan oloinen. Tuossa nykyisessä pumpussa, mikä vielä köllöttää paikoillaan, tulee siihen joku solenoidin oloinen jutzka(kaksi johtoa). Mitäs tälle teen?
*Nyt paikallaan olevassa pumpussa on säädettävä hihnapyörä, ja paikalleen laitettavassa ei ole mitään. Vaihdan siis hihnapyörän nykyisestä tähän paikalleen laitettavaan, mutta mites tuon pumpun ajoituksen kanssa, kun sehän tuppaa muuttumaan?
Siinä nyt pari kysymystä ensi alkuun :D Tää on tätä kun on amatööri asialla :D
Noniin, eli homma hansikkaassa. Pumppu vaihdettu ja homma pelaa. Korvakuulolla laitoin kohdalleen, mutta en tiedä, että vieläkö käyttäisi jossain tarkistuttamassa.
Nyt on ruuvattu hiukka syöttöä, ajettu karaan kiva viiste ja lisätty ahtoja hiukka.
Nyt sitten seuraavana egr tukkoon,välijäähdytintä ruuvailemaan ja jossain vaiheessa ahdinta tilaamaan...
Savua tulee aikaslailla reippaasti, kun oikein alaalta väännättää, mutta sitähän maailmaan mahtuu.
Kyllä vain rupesi vedoorikin liikkumaan ihan eri tavalla. Noh, täytyy kytkinkin vaihtaa, kun tuppaa luistelemaan ;)
Kiitoksia kaikille vinkeistä ja neuvoista! Ja erityisesti JACKHAMMERILLE, joka avusti välillä puhelimessa, niin volkkarin, kuin muidenkin dieseleiden pikku kikkailussa.
Nyt on ruuvattu hiukka syöttöä, ajettu karaan kiva viiste ja lisätty ahtoja hiukka.
Nyt sitten seuraavana egr tukkoon,välijäähdytintä ruuvailemaan ja jossain vaiheessa ahdinta tilaamaan...
Savua tulee aikaslailla reippaasti, kun oikein alaalta väännättää, mutta sitähän maailmaan mahtuu.
Kyllä vain rupesi vedoorikin liikkumaan ihan eri tavalla. Noh, täytyy kytkinkin vaihtaa, kun tuppaa luistelemaan ;)
Kiitoksia kaikille vinkeistä ja neuvoista! Ja erityisesti JACKHAMMERILLE, joka avusti välillä puhelimessa, niin volkkarin, kuin muidenkin dieseleiden pikku kikkailussa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa