Viallisen MAF:n oireet?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

T4Syncro
-
Viestit: 28
Liittynyt: 18.6.2006 23:35

Viallisen MAF:n oireet?

ViestiKirjoittaja T4Syncro » 25.7.2006 0:14

Autona T4 Syncro 2.5 tdi 105 hp moottorilla. Asuntovaunua vedettäessä välillä tehot hukassa, kunnes tunnin tauon jälkeen taas tien päällä vetokyky ok.

Onko viallinen MAF -oireena "kerrasta tehot pois" vai onko aluksi oireilu satunnaista, eli MAF:n vaihtoon vai laahavatko vaunun jarrut?

T4Syncro
-
Viestit: 28
Liittynyt: 18.6.2006 23:35

vielä MAF sensorista

ViestiKirjoittaja T4Syncro » 25.7.2006 12:45

Voiko vaihtaa pelkästään ruuvaamalla uusi osa paikalleen vai vaatiiko jotain vikakoodien nollausta tms? Voiko tuon sensorin puhdistaa vai onko vaihto ainoa oikea korjaus?

seatti69
-
Viestit: 177
Liittynyt: 4.10.2004 17:25

ViestiKirjoittaja seatti69 » 25.7.2006 13:05

Vikakoodit kantsii varmaan kattella. Ja sit porukka on poraillu noita MAF antureita, monenlaisella menestyksellä. Tuo poraaminen on sellaista tekohengitystä, jolla saadaan viallinen MAF toimimaan vielä hetken aikaa. Jokatapauksessa vaihto uuteen on jossain vaiheessa edessä kuitenkin.
Kannattaa varmaan katsella eri merkkisiä ja eri paikoista noita, kun tuntuu että hinnoissa on 'jonkinverran' eroja...kertokoot viisaammat lisää.

Niin ja tuo HAKU on aika mainio juttu, löytyy varmasti juttua!

Pikku_Paha
-
Viestit: 434
Liittynyt: 25.11.2005 9:52

xXx

ViestiKirjoittaja Pikku_Paha » 25.7.2006 13:38

Niin haulla kyllä löytyy aiheesta paljonkin tarinaa... Mutta mutta maf anturi ei anna mitään vikakoodeja ja ei yleensä oireile noin kun hajoaa. Mun veikkaus on N75 venttiili mikä aiheuttaa tuon tapaisia oireita...

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 25.7.2006 14:12

Kyllä se maf yleensä vain hiipuu, eikä enää palaudu..

Syncro kun sulla on niin epäilisin turbon siipien tai niiden ohjauspuolella olevaa vikaa. Tai sitten jotain anturivikaa..

T4Syncro
-
Viestit: 28
Liittynyt: 18.6.2006 23:35

kiitokset nopeista vastauksista

ViestiKirjoittaja T4Syncro » 25.7.2006 14:16

Täytyy lukea vikakoodit ensin.

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 25.7.2006 15:43

Voihan sen toki putsatakin, vaikka ei se rikkinäistä osaa enää varmaan elvytä.
Phdistamiseen sopii esim. elektroniikkaosien puhdistukseen tarkoitettu rasvaton spray. Eli millään CRC:llä sitä ei saisi puhdistaa.
Tuo MAF:n puhdistaminen kuulemas pitäisi kuulua huolto-ohjelmaankin...

T4Syncro
-
Viestit: 28
Liittynyt: 18.6.2006 23:35

MAF sensorin hehkulangat?

ViestiKirjoittaja T4Syncro » 27.8.2006 20:49

Omassa T4 2.5 TDI:ssa (AXL moottori) on Boschin MAF sensori. Pitäisikö siinä olla jonkinlaiset hehkulangat? Nimittäin sellaisia ei näy, vain sellaiset metalliset "pidikkeet".

Auto kyllä kulkee ihan kohtuullisesti.

pasati v6
-
Viestit: 8
Liittynyt: 23.8.2006 21:50

ViestiKirjoittaja pasati v6 » 29.8.2006 20:30

Missäs tuo osa yleensä sijaitsee,vois iteki tarkistaa sen. 2.5 tdi v6 passAT -01?

mico
-
Viestit: 577
Liittynyt: 1.9.2004 23:56

ViestiKirjoittaja mico » 31.8.2006 19:07

Mikä MAFFi se kannattaa ostaa alkuperäinen vaiko jokin tarvike jostains muistan lukeneeni että ei välttämättä toimi kiinan malleilla oikeen?

T4Syncro
-
Viestit: 28
Liittynyt: 18.6.2006 23:35

MAF Sensor

ViestiKirjoittaja T4Syncro » 1.9.2006 15:36

Kovasti mainostavat sitä Pierburgin tekemää, että olisi parempi.

Boschin tekeleitäkin on montaa erillaista. Ilmeisesti omassa T4:ssa oleva Bosch on kalvotyyppinen, ei hehkulangoilla toteutettu.

mico
-
Viestit: 577
Liittynyt: 1.9.2004 23:56

ViestiKirjoittaja mico » 1.9.2006 23:27

Jos MAFFI on sökönä niin vaikuttaako lämpötila muutokset tehoihin normaalia huomattavasti enemmän?
Edit: Nyt tuli käytyä kokeileen MAFFIN johto irti ja ei mitään vaikutusta?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 21 vierailijaa