Autona T4 Syncro 2.5 tdi 105 hp moottorilla. Asuntovaunua vedettäessä välillä tehot hukassa, kunnes tunnin tauon jälkeen taas tien päällä vetokyky ok.
Onko viallinen MAF -oireena "kerrasta tehot pois" vai onko aluksi oireilu satunnaista, eli MAF:n vaihtoon vai laahavatko vaunun jarrut?
Viallisen MAF:n oireet?
Valvoja: ffp jäsenet
vielä MAF sensorista
Voiko vaihtaa pelkästään ruuvaamalla uusi osa paikalleen vai vaatiiko jotain vikakoodien nollausta tms? Voiko tuon sensorin puhdistaa vai onko vaihto ainoa oikea korjaus?
Vikakoodit kantsii varmaan kattella. Ja sit porukka on poraillu noita MAF antureita, monenlaisella menestyksellä. Tuo poraaminen on sellaista tekohengitystä, jolla saadaan viallinen MAF toimimaan vielä hetken aikaa. Jokatapauksessa vaihto uuteen on jossain vaiheessa edessä kuitenkin.
Kannattaa varmaan katsella eri merkkisiä ja eri paikoista noita, kun tuntuu että hinnoissa on 'jonkinverran' eroja...kertokoot viisaammat lisää.
Niin ja tuo HAKU on aika mainio juttu, löytyy varmasti juttua!
Kannattaa varmaan katsella eri merkkisiä ja eri paikoista noita, kun tuntuu että hinnoissa on 'jonkinverran' eroja...kertokoot viisaammat lisää.
Niin ja tuo HAKU on aika mainio juttu, löytyy varmasti juttua!
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 25.11.2005 9:52
xXx
Niin haulla kyllä löytyy aiheesta paljonkin tarinaa... Mutta mutta maf anturi ei anna mitään vikakoodeja ja ei yleensä oireile noin kun hajoaa. Mun veikkaus on N75 venttiili mikä aiheuttaa tuon tapaisia oireita...
kiitokset nopeista vastauksista
Täytyy lukea vikakoodit ensin.
MAF sensorin hehkulangat?
Omassa T4 2.5 TDI:ssa (AXL moottori) on Boschin MAF sensori. Pitäisikö siinä olla jonkinlaiset hehkulangat? Nimittäin sellaisia ei näy, vain sellaiset metalliset "pidikkeet".
Auto kyllä kulkee ihan kohtuullisesti.
Auto kyllä kulkee ihan kohtuullisesti.
MAF Sensor
Kovasti mainostavat sitä Pierburgin tekemää, että olisi parempi.
Boschin tekeleitäkin on montaa erillaista. Ilmeisesti omassa T4:ssa oleva Bosch on kalvotyyppinen, ei hehkulangoilla toteutettu.
Boschin tekeleitäkin on montaa erillaista. Ilmeisesti omassa T4:ssa oleva Bosch on kalvotyyppinen, ei hehkulangoilla toteutettu.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa