TDi Golffissa käynnistys/hehkuongelmia
Valvoja: ffp jäsenet
TDi Golffissa käynnistys/hehkuongelmia
Elikkäs -97 vuoden AFN koneisessa golffissa on ongelmia käynnistymisen kanssa.
Autosta oli mennyt kaksi hehkutulppaa vähän ennen kun pakkaset syksyllä alkoivat. Vaihdoin kaikki uusiin ja homma pelas vähän aikaa kunnes ongelmat alkoivat.
Auto ei enään hehkuttanut kun ihan vähän aikaa ja lähti todella huonosti käymään.
Sai pitää startilla käynnissä ja siitä sitten saattoi lähteä. Ongelmaksi epäiltiin hehkun relettä tai lämpöanturia sielä vesiletkun kyljessä. Kummatkin uusittiin ja vaikutusta ei ollut.
esim. jos auto on ollut n.+10 asteessa remottia tehdessä ja siitä ei meinannut käynnistys sitten millään, nollakelillä täysin sama asia. Hehkun valo vaan vilahtaa ruudussa.
Kovemmilla pakkasilla lähti käymään, sillon hehkutti sentään suht pitkään.
Auton toki saa käymään ottamalla piuhan irti lämpöanturista, mutta sillon hehkutusaika on n.30sek luokkaa, lämpösenäkin. Enkä usko että tekee kauhean hyvää tulpille, koska ovat punasena jo 3sek jälkeen.
Auto lähtee pitkän hehkutuksen jälkeenkin huonosti käymään, tai siis menee aikaa ennen kun käynti tasaantuu. Useasti saattaa joutua starttaamaan monta kertaa että jää käymään.
Missä pirussa se vika vielä voi olla?
Autossa ei tosiaan ole ollut ennen mitään vastaavaa vikaa, vaan on lähtenyt käymään kelillä kun kelillä kun palmun alta.
Kaikki hyvät ja vähän huonommatkin ehdotukset otetaan vastaan ja katotaan mikä piru siihen auttaa.
Autosta oli mennyt kaksi hehkutulppaa vähän ennen kun pakkaset syksyllä alkoivat. Vaihdoin kaikki uusiin ja homma pelas vähän aikaa kunnes ongelmat alkoivat.
Auto ei enään hehkuttanut kun ihan vähän aikaa ja lähti todella huonosti käymään.
Sai pitää startilla käynnissä ja siitä sitten saattoi lähteä. Ongelmaksi epäiltiin hehkun relettä tai lämpöanturia sielä vesiletkun kyljessä. Kummatkin uusittiin ja vaikutusta ei ollut.
esim. jos auto on ollut n.+10 asteessa remottia tehdessä ja siitä ei meinannut käynnistys sitten millään, nollakelillä täysin sama asia. Hehkun valo vaan vilahtaa ruudussa.
Kovemmilla pakkasilla lähti käymään, sillon hehkutti sentään suht pitkään.
Auton toki saa käymään ottamalla piuhan irti lämpöanturista, mutta sillon hehkutusaika on n.30sek luokkaa, lämpösenäkin. Enkä usko että tekee kauhean hyvää tulpille, koska ovat punasena jo 3sek jälkeen.
Auto lähtee pitkän hehkutuksen jälkeenkin huonosti käymään, tai siis menee aikaa ennen kun käynti tasaantuu. Useasti saattaa joutua starttaamaan monta kertaa että jää käymään.
Missä pirussa se vika vielä voi olla?
Autossa ei tosiaan ole ollut ennen mitään vastaavaa vikaa, vaan on lähtenyt käymään kelillä kun kelillä kun palmun alta.
Kaikki hyvät ja vähän huonommatkin ehdotukset otetaan vastaan ja katotaan mikä piru siihen auttaa.
lainaanpa vähän topikkia
autona seat leon 1.9tdi 110hv (ASV)
mistäköhän mahtaisi johtua että kun käynnistin auton, niin kierrokset pomppas suorilla sinne 2000rpm kieppeille? kierrokset laskeutu heti sen jälkeen sinne 900rpm:ään eikä oo toista kertaa vielä tehnyt moista.
vikakoodeja en oo vielä lukena.
pumpun ajotus pikkasen ennakon puolella
autona seat leon 1.9tdi 110hv (ASV)
mistäköhän mahtaisi johtua että kun käynnistin auton, niin kierrokset pomppas suorilla sinne 2000rpm kieppeille? kierrokset laskeutu heti sen jälkeen sinne 900rpm:ään eikä oo toista kertaa vielä tehnyt moista.
vikakoodeja en oo vielä lukena.
pumpun ajotus pikkasen ennakon puolella
ghousti: katos toi:
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... =fuel+shut
Suosittelen muuten kirjoittamaan omat havainnot vioista tuonne, koska FFp:n keskustelut katoavat aikanaan täältä vanhentuneina...
http://www.autowiki.fi/index.php/TDI-vianetsinta
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... =fuel+shut
01237 - Fuel Shut-Off Valve (N109)
04-00 - Mechanical Malfunction
Readiness: N/A
Fuel shut-off valve on polttoaineen katkaisuventtiili, joka aiheuttaa rikkoutuessaan sen, että käynnistyksessä kierrokset käy korkealla ja sen jälkeen tehot puuttuu lähes täysin.
Suosittelen muuten kirjoittamaan omat havainnot vioista tuonne, koska FFp:n keskustelut katoavat aikanaan täältä vanhentuneina...
http://www.autowiki.fi/index.php/TDI-vianetsinta
En tiedä onko sama vika? Mulla on ollut vaikeuksia lämpimänä käynnistymään. Hehkut on kunnossa (vaihdettu). Virtaa tulee, sulakkeet kunnossa, pa-suodatin ok jne.
Syyksi oman autoni oikutteluun olen päätynyt hehkutukseen. Rakentelin juorun, eli valo syttyy kun hehkuille tulee virtaa.
Nykyisin kun aion käynnistää katson, että palaako juoru. Mikäli juoru syttyy, vasta sen sammuttua käynnistän eli noin 15 sekuntia.
Tuosta näkyy myös kylmän käynnistyksen jälkeen jälkihehkutus.
Ennen kaikkea olen tyytyväinen, auto käynnistyy paremmin.
Syyksi oman autoni oikutteluun olen päätynyt hehkutukseen. Rakentelin juorun, eli valo syttyy kun hehkuille tulee virtaa.
Nykyisin kun aion käynnistää katson, että palaako juoru. Mikäli juoru syttyy, vasta sen sammuttua käynnistän eli noin 15 sekuntia.
Tuosta näkyy myös kylmän käynnistyksen jälkeen jälkihehkutus.
Ennen kaikkea olen tyytyväinen, auto käynnistyy paremmin.
Lainataanpa topiikkia.
1z lähtee lämpimänä startilla käyntiin vasta pitkän sahauksen jälkeen. kylmänä lähtee hyvin. hehkuttaa ok. merkkihuollossa käytetty koneessa kiinni, ei vikakoodeja, pumpun ruiskutusmäärät ok.ennakot ok. kaikki pitäis olla kunnossa mut sahauttaa vaan pitkään.
semmonen hoksattiin että työntämällä lähtee käyntiin lämpimänäkin heti ku vähän pyörähtää
kaikki anturit pitäis olla kunnossa ja eri ecullakin kokeiltu. ei vaikutusta. onko kellään ollu tämmöstä kiusallista ongelmaa ja onko siihen löytynyt selvää vikaa?
autolla ajettu n.450tkm. vm 96 passat.
1z lähtee lämpimänä startilla käyntiin vasta pitkän sahauksen jälkeen. kylmänä lähtee hyvin. hehkuttaa ok. merkkihuollossa käytetty koneessa kiinni, ei vikakoodeja, pumpun ruiskutusmäärät ok.ennakot ok. kaikki pitäis olla kunnossa mut sahauttaa vaan pitkään.
semmonen hoksattiin että työntämällä lähtee käyntiin lämpimänäkin heti ku vähän pyörähtää
kaikki anturit pitäis olla kunnossa ja eri ecullakin kokeiltu. ei vaikutusta. onko kellään ollu tämmöstä kiusallista ongelmaa ja onko siihen löytynyt selvää vikaa?
autolla ajettu n.450tkm. vm 96 passat.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa