TDi Golffissa käynnistys/hehkuongelmia

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Jasga
-
Viestit: 52
Liittynyt: 2.8.2003 22:40

TDi Golffissa käynnistys/hehkuongelmia

ViestiKirjoittaja Jasga » 29.1.2006 18:48

Elikkäs -97 vuoden AFN koneisessa golffissa on ongelmia käynnistymisen kanssa.
Autosta oli mennyt kaksi hehkutulppaa vähän ennen kun pakkaset syksyllä alkoivat. Vaihdoin kaikki uusiin ja homma pelas vähän aikaa kunnes ongelmat alkoivat.
Auto ei enään hehkuttanut kun ihan vähän aikaa ja lähti todella huonosti käymään.
Sai pitää startilla käynnissä ja siitä sitten saattoi lähteä. Ongelmaksi epäiltiin hehkun relettä tai lämpöanturia sielä vesiletkun kyljessä. Kummatkin uusittiin ja vaikutusta ei ollut.

esim. jos auto on ollut n.+10 asteessa remottia tehdessä ja siitä ei meinannut käynnistys sitten millään, nollakelillä täysin sama asia. Hehkun valo vaan vilahtaa ruudussa.

Kovemmilla pakkasilla lähti käymään, sillon hehkutti sentään suht pitkään.

Auton toki saa käymään ottamalla piuhan irti lämpöanturista, mutta sillon hehkutusaika on n.30sek luokkaa, lämpösenäkin. Enkä usko että tekee kauhean hyvää tulpille, koska ovat punasena jo 3sek jälkeen.

Auto lähtee pitkän hehkutuksen jälkeenkin huonosti käymään, tai siis menee aikaa ennen kun käynti tasaantuu. Useasti saattaa joutua starttaamaan monta kertaa että jää käymään.

Missä pirussa se vika vielä voi olla?

Autossa ei tosiaan ole ollut ennen mitään vastaavaa vikaa, vaan on lähtenyt käymään kelillä kun kelillä kun palmun alta.

Kaikki hyvät ja vähän huonommatkin ehdotukset otetaan vastaan ja katotaan mikä piru siihen auttaa.

Patu
-
Viestit: 625
Liittynyt: 24.7.2003 11:21

ViestiKirjoittaja Patu » 30.1.2006 17:56

Mistäänhän minä en mitään tiedä mutta voisko olla ilmavuoto jossain myös?

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 30.1.2006 18:23

Pumpun ajoitus?

ghousti
-
Viestit: 134
Liittynyt: 14.8.2005 18:18

ViestiKirjoittaja ghousti » 29.8.2006 15:29

lainaanpa vähän topikkia

autona seat leon 1.9tdi 110hv (ASV)

mistäköhän mahtaisi johtua että kun käynnistin auton, niin kierrokset pomppas suorilla sinne 2000rpm kieppeille? kierrokset laskeutu heti sen jälkeen sinne 900rpm:ään eikä oo toista kertaa vielä tehnyt moista.
vikakoodeja en oo vielä lukena.

pumpun ajotus pikkasen ennakon puolella

jmr
-
Viestit: 3495
Liittynyt: 23.7.2003 9:03
Viesti:

ViestiKirjoittaja jmr » 29.8.2006 19:00

ghousti: katos toi:
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... =fuel+shut

01237 - Fuel Shut-Off Valve (N109)
04-00 - Mechanical Malfunction
Readiness: N/A

Fuel shut-off valve on polttoaineen katkaisuventtiili, joka aiheuttaa rikkoutuessaan sen, että käynnistyksessä kierrokset käy korkealla ja sen jälkeen tehot puuttuu lähes täysin.



Suosittelen muuten kirjoittamaan omat havainnot vioista tuonne, koska FFp:n keskustelut katoavat aikanaan täältä vanhentuneina...
http://www.autowiki.fi/index.php/TDI-vianetsinta

-Timo-
-
Viestit: 215
Liittynyt: 3.8.2005 0:50

ViestiKirjoittaja -Timo- » 29.8.2006 20:41

En tiedä onko sama vika? Mulla on ollut vaikeuksia lämpimänä käynnistymään. Hehkut on kunnossa (vaihdettu). Virtaa tulee, sulakkeet kunnossa, pa-suodatin ok jne.

Syyksi oman autoni oikutteluun olen päätynyt hehkutukseen. Rakentelin juorun, eli valo syttyy kun hehkuille tulee virtaa.

Nykyisin kun aion käynnistää katson, että palaako juoru. Mikäli juoru syttyy, vasta sen sammuttua käynnistän eli noin 15 sekuntia.
Tuosta näkyy myös kylmän käynnistyksen jälkeen jälkihehkutus.

Ennen kaikkea olen tyytyväinen, auto käynnistyy paremmin.

Kemisti
-
Viestit: 144
Liittynyt: 23.5.2005 19:04

ViestiKirjoittaja Kemisti » 29.8.2006 23:10

-Timo-

onko sulla ollut siis sellanen tilanne, että lämpimänä (moottori siis) käyntiinlähtemiseen tarvitaan "pitkä vieteri" mutta kylmänä/viileenä lähtee komeesti? itellä on sen tyylinen vika, enkä oo vielä keksiny ratkaisua, että mistä johtuisi..

-Timo-
-
Viestit: 215
Liittynyt: 3.8.2005 0:50

ViestiKirjoittaja -Timo- » 30.8.2006 18:47

Kyllä, "pitkä vieteri" . Joka kerta on hehkutettava, jos ei ole ihan heti ajanut.

Pahinta oli lämpimät kesäpäivät (lue melko lämmin moottori, ei kuuma), ei meinannu millään käynnistyä. Vaikka oisin kuinka pitkään startannu, ei käynnistyny.

sami_p
-
Viestit: 528
Liittynyt: 23.7.2003 17:05

ViestiKirjoittaja sami_p » 31.8.2006 17:56

Kemistille: Osassa AFN:n ecuista on tuommoinen ominaisuus: lämpimänä vähän sahauttaa. Tosin tuotakaan ei kaikki pane merkille, sen verran pienestä oikusta on kyse. Oletan siis, että tuo "vika" on ollut sulla koko auton omistuksesi ajan.

ghousti
-
Viestit: 134
Liittynyt: 14.8.2005 18:18

ViestiKirjoittaja ghousti » 1.9.2006 18:00

eipä ollut mitään vikakoodeja, en sit tiedä mistä moinen kierroksen pompsahdus johtui.. ei oo toiste nyt tehnyt.

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 12.9.2006 21:02

Lainataanpa topiikkia.

1z lähtee lämpimänä startilla käyntiin vasta pitkän sahauksen jälkeen. kylmänä lähtee hyvin. hehkuttaa ok. merkkihuollossa käytetty koneessa kiinni, ei vikakoodeja, pumpun ruiskutusmäärät ok.ennakot ok. kaikki pitäis olla kunnossa mut sahauttaa vaan pitkään.

semmonen hoksattiin että työntämällä lähtee käyntiin lämpimänäkin heti ku vähän pyörähtää

kaikki anturit pitäis olla kunnossa ja eri ecullakin kokeiltu. ei vaikutusta. onko kellään ollu tämmöstä kiusallista ongelmaa ja onko siihen löytynyt selvää vikaa?

autolla ajettu n.450tkm. vm 96 passat.

Kemisti
-
Viestit: 144
Liittynyt: 23.5.2005 19:04

ViestiKirjoittaja Kemisti » 12.9.2006 21:39

sami_p:

ei oo ollu koko aikaa, vaan tuli kesällä, kun käräytin startin.. uuden startin vaihdon jälkeen ilmeni vika.. vika on luultavasti lämpöanturi, tilasin uuden, loppuviikosta nähdään, että toimiko..

ja toi vika on todellakin huomattava, puhutaan useista sekunneista käynnistettäessä..

Kemisti
-
Viestit: 144
Liittynyt: 23.5.2005 19:04

ViestiKirjoittaja Kemisti » 14.9.2006 18:38

No nii.. lämpöanturi on vaihdettu.. vika ei ollu siinä.. ei vieläkään lähde lämpimänä kunnolla käyntiin, saa startata about 3sek, pahimmillaan jopa 5-6sek... vika ei ole paha mutta pirun ärsyttävä, onko kenelläkään mitään ideoita..?

D5252T
-
Viestit: 174
Liittynyt: 5.2.2004 14:56

ViestiKirjoittaja D5252T » 14.9.2006 18:46

Ruiskutuspumppu?

5 pyttysessä 2.5 TDI:ssä tekee tuollaista. Kilometrejä tosin pitäisi olla reilusti.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa