polo 1.9 SDI -98 Turbotus

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

k.m
-
Viestit: 123
Liittynyt: 6.6.2004 14:55

polo 1.9 SDI -98 Turbotus

ViestiKirjoittaja k.m » 1.8.2006 20:46

Elikkäs nyt sitten on semmonen homma että pitäähän tuohon vähän lisää tehoa saada ja suunitelmissa olis turbon laitto. Elikkäs kone on 1.9 SDI tyypiltään AEY tehoa tuossa mallissa on se hikiset 47kw ja eihän se riitä mihinkään. Kysymys kuuluukin mitä eroavaisuuksia tuossa koneessa on verrattuna golfin 90 heppaseen tdi malliin.

lähinä sopisiko imu ja pako sarjat tuohon aey koneeseen. Tuota polo classic mallia ei ilmeisesti ole tdi koneilla ollenkaan tai en itse ole kyllä huomannut myytävän ensimmäistäkään. Turbona olisi tarkoitus käyttää garretin vnt 15 turboa joka on sattumoisin tuossa joutilaana...

mutta mites johdot ym kertokaa te

kiitos kaikille

k.m
-
Viestit: 123
Liittynyt: 6.6.2004 14:55

ViestiKirjoittaja k.m » 5.8.2006 17:47

eikö kellään ole tietoa!!!!!!!!!!!!!!

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 5.8.2006 18:45

Helpompi kun myyt auton ja ostat tilalle tdi:n. ei tuollaisia oo poloon taiettu paljoa tehdä kun siinä ei rehellisesti oo mitään järkeä.

k.m
-
Viestit: 123
Liittynyt: 6.6.2004 14:55

ViestiKirjoittaja k.m » 5.8.2006 19:12

ei sitä myyä passaa kolaroituna ostin 1000ekulla ja pistin kuntoo hintaa autolle on tullu joku 1500e kaikkineen ja on sitä monen laista viritystä tullu harrastettua. kyllä sinne se turbo laitetaan se on varma ,mutta tietoja tässä koitan vaan kerätä mistä merkeistä niitä osia vois metästää mitkä passais ees lähelle... no jos kukaan ei täällä foorumilla mitään duunaile niin ei kait siinä sitte.. Luulin vaan että täälä foorumilla on tehty monenlaista tekniikan muutosta näihin vag vehkeisiin...

imaS
-
Viestit: 348
Liittynyt: 31.10.2005 19:25

ViestiKirjoittaja imaS » 5.8.2006 19:37

Jos ei siitä raaski luopua, niin järkevintä sinne olisi vaihtaa tdi-kone, eikä ahtaa nykyistä. Silloin sen saisi muutoskatsastettua ilman hintavia päästötestejä.

Trompi
-
Viestit: 753
Liittynyt: 13.12.2004 14:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Trompi » 5.8.2006 19:40

Lähetään vaikka siitä liikkeelle että hanki ensiksi 1Z:n tai AHU:n ECU ja johtosarja, ahtopaineen säätöventtiili. Asenna ne paikoilleen, sitten otat AHU/1Z koneesta pakosarjan turboineen, imusarja ja asennat ne.
Siitä se lähtee....
Aika homma on....

k.m
-
Viestit: 123
Liittynyt: 6.6.2004 14:55

ViestiKirjoittaja k.m » 5.8.2006 20:04

joo o nyt alko kuulostaan hyvältä elikkä ahu ja 1z koneista käy imu ja pakosarja tuohon lohkoon. Lueskelin nuita vanhoja kirjotuksia niin huomasin että tuo aey kone joka tuossa on olisi samaa tyyppiä tuon ahu ja afn kone

http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... hlight=aey

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 5.8.2006 22:22

Noita sedaneita on tehty tdi:nä mutta ei tuolloin tuotu vielä suomeen. Suomeen tuonti alkoi ilmeisesti vasta v.2000 kun sedanista ja farkusta tuli facelift. Itsekin hommaisin varmaan suoraan tdi koneen ja laittaisin sdi mylly kiertoon.

jerrij
-
Viestit: 1232
Liittynyt: 24.7.2003 0:45

ViestiKirjoittaja jerrij » 6.8.2006 9:19

Vaihdelaatikko tuskin kauvaa kestää,serkulla oli samanikänen polo vakio koneella laatikko rupes poikimaan vaikka oli ajettu vasta 200tkm.

k.m
-
Viestit: 123
Liittynyt: 6.6.2004 14:55

ViestiKirjoittaja k.m » 6.8.2006 15:16

joo tuo laatikon tyyppi on DFX aika monessa näkyy tuota laatikkoa saa nähä kestääkö aikanaan ventossa oli sama laatikko aaz 1.9 td siinä ainakin kesti hyvin ajettu oli 400tkm

VAG 020-vaihteisto
AutoWiki
020 on eräissä VW:n malleissa käytetty 4- tai 5-vaihteinen vaihteisto. 020-tyyppisiä vaihteistoja ovat mm.: DGE, CRY, DFN, CHB, DFP, DFQ, CHE, DFQ, DFW, CHC, 4S, 4T, DFX, CQB, ATH, AMC, CHE, APW, CHB.

moottorit joissa käytetty
1Y
2E
AAM
AAZ
ABS
ADZ
ADY
KR
PL
PN
GU

k.m
-
Viestit: 123
Liittynyt: 6.6.2004 14:55

ViestiKirjoittaja k.m » 10.8.2006 18:46

Ja taas tähän projektiin alkaa näyttämään siltä että tdi polon johdot on kiven takana eli niitä ei näytä olevan missään myynnissä. Kakkos vaihtoehtona on se normi td koneen mekaanisesti ohjattu pumppu trompi tuntui asiasta tietävän. Elikkä sopisiko tuollainen aaz 1.9td koneen pumppu tuon sähkö ohjatun tilalle???
onko kukaan laittanut tdi koneeseen mekaanisesti ohjattua pumppua miten pelittää???

pako ja imusarja on ahu 90 heppasesta ja turbo garret vnt 15 afn koneesta. Näyttää tuo sdi oma imusarja avarammalta taidan jättää sen käyttöön...
olisiko kellään esin kuvaa 1z tai ahu koneen takaosasta turbon puolelta..

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 10.8.2006 19:30

Juu se imusarja on SDIssä niin hyvä kun näihin mistään saa. On ne mekaanisilla pumpuilla näitä tehneet maailmalla. En ole varma että minkälaista pumppua käyttäneet...

k.m
-
Viestit: 123
Liittynyt: 6.6.2004 14:55

ViestiKirjoittaja k.m » 10.8.2006 19:41

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=33700555


tuossa on joku laittanu ahu koneeseen mekaanisen pumpun

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 10.8.2006 20:01

taitaa olla polossa sama johtosarja kuin cordobassa ja ibizassa

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 10.8.2006 21:04

mie kyllä vaihtaisin suosiolla sinne sen tdi,n myllyn.Ei kestä sdi turbolla kun pyhättömän viikon...Sen-verta on nuista koneita ja vaihdelaatikoita repeillyt jo ihan vakiona.

k.m
-
Viestit: 123
Liittynyt: 6.6.2004 14:55

ViestiKirjoittaja k.m » 10.8.2006 21:31

jos joku näkis jostaki mitä eroja nuissa moteissa on aey ja 1z tai ahu öljyruutat on männille sen verran tuota konetta aukonut...


katsotaan mitä tapahtuu koittaa pienillä paineilla laukiaa jos laukiaa kaikki saa rikki ku tarpeksi polkee. Eikä tuosta mitään isoja tehoja olla ottamassa vähän vaan piristystä.. :D

jos jollaki on myynnissä edullinen tdi kone johdot boxsit ym hilppeet saa tarjota

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 11.8.2006 9:50

Tulee sinne väkisinkin sen verran vääntöä että leviää ainakin laatikko, jos kytkin pitää. Tdi kone ja laatikko sinne konepellin alle.

k.m
-
Viestit: 123
Liittynyt: 6.6.2004 14:55

ViestiKirjoittaja k.m » 11.8.2006 20:39

putko sait postia...

vw-t4
-
Viestit: 258
Liittynyt: 26.7.2003 16:14

ViestiKirjoittaja vw-t4 » 11.8.2006 21:37

Ite tein sdi koneesta td:n. Samallaisia lohkoja tdi, sdi ja td:t.

k.m
-
Viestit: 123
Liittynyt: 6.6.2004 14:55

ViestiKirjoittaja k.m » 11.8.2006 21:50

no niin johdot saatu hommattua + ecu tulevat varmaan ens viikolla... siitä se lähtee...

Makezu
-
Viestit: 47
Liittynyt: 23.9.2003 20:42

joopa joo

ViestiKirjoittaja Makezu » 15.8.2006 21:58

Ite tein sdi koneesta td:n. Samallaisia lohkoja tdi, sdi ja td:t.



lohko voi olla sama, muttä männät ei kestä sdi:näkään, joten etsi suosiolla TDI ja moodaa siitä....

Poloinen Kiisseli
-
Viestit: 146
Liittynyt: 28.4.2006 10:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Poloinen Kiisseli » 29.8.2006 16:14

no niin johdot saatu hommattua + ecu tulevat varmaan ens viikolla... siitä se lähtee...


Joko tuli? Paljonko maksoi ECU ja johtosarja?

k.m
-
Viestit: 123
Liittynyt: 6.6.2004 14:55

ViestiKirjoittaja k.m » 29.8.2006 16:24

juu johot ja ecu kaverilta sopuhintaan..

kone oli jo tulilla ja vetoja ihan ok ,mutta vaihdelaatikko halkes pääakselin luota ja öljyt pihalle.... nyt tdi koneen laatikko oottelee pihalla koska jaksais nakata paikoilleen...

muutamat osat vielä tuloillaan isommat murrokset vauhtipyörä ja kytkytin :D
Viimeksi muokannut k.m, 29.8.2006 22:43. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Poloinen Kiisseli
-
Viestit: 146
Liittynyt: 28.4.2006 10:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Poloinen Kiisseli » 29.8.2006 16:51

Heitäppä jotain hinta arviota mitä tulee kaikki maksaa jos vaan viittit niin sais mietittyy jaksaaks itse ruveta ahtamaan tätä omaa :)

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 29.8.2006 16:59

Taisin jotain vihjata miten laatikon käy..


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa