polo 1.9 SDI -98 Turbotus
Valvoja: ffp jäsenet
polo 1.9 SDI -98 Turbotus
Elikkäs nyt sitten on semmonen homma että pitäähän tuohon vähän lisää tehoa saada ja suunitelmissa olis turbon laitto. Elikkäs kone on 1.9 SDI tyypiltään AEY tehoa tuossa mallissa on se hikiset 47kw ja eihän se riitä mihinkään. Kysymys kuuluukin mitä eroavaisuuksia tuossa koneessa on verrattuna golfin 90 heppaseen tdi malliin.
lähinä sopisiko imu ja pako sarjat tuohon aey koneeseen. Tuota polo classic mallia ei ilmeisesti ole tdi koneilla ollenkaan tai en itse ole kyllä huomannut myytävän ensimmäistäkään. Turbona olisi tarkoitus käyttää garretin vnt 15 turboa joka on sattumoisin tuossa joutilaana...
mutta mites johdot ym kertokaa te
kiitos kaikille
lähinä sopisiko imu ja pako sarjat tuohon aey koneeseen. Tuota polo classic mallia ei ilmeisesti ole tdi koneilla ollenkaan tai en itse ole kyllä huomannut myytävän ensimmäistäkään. Turbona olisi tarkoitus käyttää garretin vnt 15 turboa joka on sattumoisin tuossa joutilaana...
mutta mites johdot ym kertokaa te
kiitos kaikille
ei sitä myyä passaa kolaroituna ostin 1000ekulla ja pistin kuntoo hintaa autolle on tullu joku 1500e kaikkineen ja on sitä monen laista viritystä tullu harrastettua. kyllä sinne se turbo laitetaan se on varma ,mutta tietoja tässä koitan vaan kerätä mistä merkeistä niitä osia vois metästää mitkä passais ees lähelle... no jos kukaan ei täällä foorumilla mitään duunaile niin ei kait siinä sitte.. Luulin vaan että täälä foorumilla on tehty monenlaista tekniikan muutosta näihin vag vehkeisiin...
joo o nyt alko kuulostaan hyvältä elikkä ahu ja 1z koneista käy imu ja pakosarja tuohon lohkoon. Lueskelin nuita vanhoja kirjotuksia niin huomasin että tuo aey kone joka tuossa on olisi samaa tyyppiä tuon ahu ja afn kone
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... hlight=aey
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... hlight=aey
joo tuo laatikon tyyppi on DFX aika monessa näkyy tuota laatikkoa saa nähä kestääkö aikanaan ventossa oli sama laatikko aaz 1.9 td siinä ainakin kesti hyvin ajettu oli 400tkm
VAG 020-vaihteisto
AutoWiki
020 on eräissä VW:n malleissa käytetty 4- tai 5-vaihteinen vaihteisto. 020-tyyppisiä vaihteistoja ovat mm.: DGE, CRY, DFN, CHB, DFP, DFQ, CHE, DFQ, DFW, CHC, 4S, 4T, DFX, CQB, ATH, AMC, CHE, APW, CHB.
moottorit joissa käytetty
1Y
2E
AAM
AAZ
ABS
ADZ
ADY
KR
PL
PN
GU
VAG 020-vaihteisto
AutoWiki
020 on eräissä VW:n malleissa käytetty 4- tai 5-vaihteinen vaihteisto. 020-tyyppisiä vaihteistoja ovat mm.: DGE, CRY, DFN, CHB, DFP, DFQ, CHE, DFQ, DFW, CHC, 4S, 4T, DFX, CQB, ATH, AMC, CHE, APW, CHB.
moottorit joissa käytetty
1Y
2E
AAM
AAZ
ABS
ADZ
ADY
KR
PL
PN
GU
Ja taas tähän projektiin alkaa näyttämään siltä että tdi polon johdot on kiven takana eli niitä ei näytä olevan missään myynnissä. Kakkos vaihtoehtona on se normi td koneen mekaanisesti ohjattu pumppu trompi tuntui asiasta tietävän. Elikkä sopisiko tuollainen aaz 1.9td koneen pumppu tuon sähkö ohjatun tilalle???
onko kukaan laittanut tdi koneeseen mekaanisesti ohjattua pumppua miten pelittää???
pako ja imusarja on ahu 90 heppasesta ja turbo garret vnt 15 afn koneesta. Näyttää tuo sdi oma imusarja avarammalta taidan jättää sen käyttöön...
olisiko kellään esin kuvaa 1z tai ahu koneen takaosasta turbon puolelta..
onko kukaan laittanut tdi koneeseen mekaanisesti ohjattua pumppua miten pelittää???
pako ja imusarja on ahu 90 heppasesta ja turbo garret vnt 15 afn koneesta. Näyttää tuo sdi oma imusarja avarammalta taidan jättää sen käyttöön...
olisiko kellään esin kuvaa 1z tai ahu koneen takaosasta turbon puolelta..
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=33700555
tuossa on joku laittanu ahu koneeseen mekaanisen pumpun
tuossa on joku laittanu ahu koneeseen mekaanisen pumpun
jos joku näkis jostaki mitä eroja nuissa moteissa on aey ja 1z tai ahu öljyruutat on männille sen verran tuota konetta aukonut...
katsotaan mitä tapahtuu koittaa pienillä paineilla laukiaa jos laukiaa kaikki saa rikki ku tarpeksi polkee. Eikä tuosta mitään isoja tehoja olla ottamassa vähän vaan piristystä.. :D
jos jollaki on myynnissä edullinen tdi kone johdot boxsit ym hilppeet saa tarjota
katsotaan mitä tapahtuu koittaa pienillä paineilla laukiaa jos laukiaa kaikki saa rikki ku tarpeksi polkee. Eikä tuosta mitään isoja tehoja olla ottamassa vähän vaan piristystä.. :D
jos jollaki on myynnissä edullinen tdi kone johdot boxsit ym hilppeet saa tarjota
-
- -
- Viestit: 146
- Liittynyt: 28.4.2006 10:59
- Viesti:
juu johot ja ecu kaverilta sopuhintaan..
kone oli jo tulilla ja vetoja ihan ok ,mutta vaihdelaatikko halkes pääakselin luota ja öljyt pihalle.... nyt tdi koneen laatikko oottelee pihalla koska jaksais nakata paikoilleen...
muutamat osat vielä tuloillaan isommat murrokset vauhtipyörä ja kytkytin :D
kone oli jo tulilla ja vetoja ihan ok ,mutta vaihdelaatikko halkes pääakselin luota ja öljyt pihalle.... nyt tdi koneen laatikko oottelee pihalla koska jaksais nakata paikoilleen...
muutamat osat vielä tuloillaan isommat murrokset vauhtipyörä ja kytkytin :D
Viimeksi muokannut k.m, 29.8.2006 22:43. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- -
- Viestit: 146
- Liittynyt: 28.4.2006 10:59
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa