TDI 81 kW (vm 1999), nesteet katoaa
Valvoja: ffp jäsenet
TDI 81 kW (vm 1999), nesteet katoaa
Joutuipas sitten aamulla lisäämään n. litran jäähdytysnestettä, jotta pinta nousi takaisin minimimerkin yläpuolelle. Mittarissa 199 tkm, lämmöt pysyy tarkasti 90:ssä, ikkunat ei huurru, ei savuta, jäähdytysnesteessä ei näy öljyä eikä muutenkaan ylimääräisiä nestelammikoita ole ilmestynyt auton alle. Eikai vain kannentiiviste kaputt? Tai kansi halki?
Kannattaa myös katsoa kaikki liitokset, letkut, syyläri jne. Itsellä kävi kylmät kanssa kun hokasin, että nestettä häviää jonnekin. Näyttäisi lohkoon menevän ylävesiletku vuotavan jostain. Joko letku on laipan liitoksesta halki tai vuotaa jotenkin mutterin alta.
Vuoto on lisäksi suhteellisen helppo löytää jos on punaiset nesteet sisällä.
Vuoto on lisäksi suhteellisen helppo löytää jos on punaiset nesteet sisällä.
Mulla Passatin AFN-pannu hukkas kanssa nesteitä mystisesti noilla kilometreillä. Eräs asentaja sano että ois valunu pihalle kannen välistä, mutta kun asiaa tarkasteltiin keväämmällä, vuotoa ei löytynyt. Eikä vesitilaan tule painetta..
Oon toistaiseks tyytyny tarkkailemaan. Nyt nestettä ei kyllä näyttäs ees häviävän..
Oon toistaiseks tyytyny tarkkailemaan. Nyt nestettä ei kyllä näyttäs ees häviävän..
Ei tossa syylärissä minusta kovin kummoisesti roskia ollut, muuten vaan tullu maksimitunnit täyteen. Tosin vaihdon tehnyt asentaja kertoili että tää ei ollu eka tapaus, vissiin toistuva keulan purkaminen & kokoaminen normihuoltojen vuoksi aiheuttaa pitkällä juoksulla välyksiä kiinnityksiin ja sitä kautta pienentää osien käyttöikää. Kyllä on ikävä vanhoja kunnon tilavia konehuoneita!
Niin ja eipä noi nykyset muovi-alumiiniviritykset muutenkaan pärjää kestävyydessä perinteisille syyläreille.
Niin ja eipä noi nykyset muovi-alumiiniviritykset muutenkaan pärjää kestävyydessä perinteisille syyläreille.
`99 Bora ja 155tkm, syyläri on suunnilleen samannäköinen apukuskin puolen alanurkasta, ensi viikolla vaihtoon. Samoin taitaa muutama tippa tulla termostaatin tienoiltakin.
Jotenkin tuntuu VAGineissa tuo jäähdytysnesteen häviäminen olevan yleistä, tai sitten nykyautoissa vaan. Siskon Cordoba `99 hukkasi kanssa hissukseen (bensa 1,6), sekä isäni `03 PD Golssi tekee samaa. Noista kahdesta muusta vain ei ole vuotopaikkoja löytynyt.
BTW, Motonetissä näkyy olevan syyläri vain satasen luokkaa.
Jotenkin tuntuu VAGineissa tuo jäähdytysnesteen häviäminen olevan yleistä, tai sitten nykyautoissa vaan. Siskon Cordoba `99 hukkasi kanssa hissukseen (bensa 1,6), sekä isäni `03 PD Golssi tekee samaa. Noista kahdesta muusta vain ei ole vuotopaikkoja löytynyt.
BTW, Motonetissä näkyy olevan syyläri vain satasen luokkaa.
Tuli tuossa juuri runsas 200tkm ajettuun tdi:n vaihdettua lohkoläppärin vastus kun "hikoili" sitä kautta nesteitä. Vastuksen ympärillä ja kirstysmutterin alle jäävä tiiviste olivat molemmat hapertuneet.
Näytää tosin siltä, että vielä vesipumppukin vuotaisi? Tosin veden väheneminen väheni murto-osaan entisestä, tuon vastuksen vaihdon myötä:)
Näytää tosin siltä, että vielä vesipumppukin vuotaisi? Tosin veden väheneminen väheni murto-osaan entisestä, tuon vastuksen vaihdon myötä:)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa