TDI 81 kW (vm 1999), nesteet katoaa

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

sja
-
Viestit: 16
Liittynyt: 3.1.2005 19:37

TDI 81 kW (vm 1999), nesteet katoaa

ViestiKirjoittaja sja » 13.6.2006 15:32

Joutuipas sitten aamulla lisäämään n. litran jäähdytysnestettä, jotta pinta nousi takaisin minimimerkin yläpuolelle. Mittarissa 199 tkm, lämmöt pysyy tarkasti 90:ssä, ikkunat ei huurru, ei savuta, jäähdytysnesteessä ei näy öljyä eikä muutenkaan ylimääräisiä nestelammikoita ole ilmestynyt auton alle. Eikai vain kannentiiviste kaputt? Tai kansi halki?

oopee

ViestiKirjoittaja oopee » 13.6.2006 16:00

Ei kannata vetää ranteita auki, isompiankin kone remontteja on tehty kun jäähdytinnestettä on kadonnut jonnekin (vika esim. paisuntasäiliön korkissa). Mustaakseni vanhassa 1Z audissa nestettä katos kanssa ilman tyypillisiä ongelmia, tyydyin lisäilemään. Päälle 25tkm ajoin ilman mitään ongelmia.

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 13.6.2006 18:31

Kannattaa myös katsoa kaikki liitokset, letkut, syyläri jne. Itsellä kävi kylmät kanssa kun hokasin, että nestettä häviää jonnekin. Näyttäisi lohkoon menevän ylävesiletku vuotavan jostain. Joko letku on laipan liitoksesta halki tai vuotaa jotenkin mutterin alta.
Vuoto on lisäksi suhteellisen helppo löytää jos on punaiset nesteet sisällä.

VwVento
-
Viestit: 285
Liittynyt: 2.9.2004 19:08

ViestiKirjoittaja VwVento » 13.6.2006 22:29

Just kuulin kaverilta saman ongelman A6:sa.
Oli ollut kannentiivisteessä pieni vuoto. Uus tiiviste ja ajox..

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 14.6.2006 7:38

Mulla Passatin AFN-pannu hukkas kanssa nesteitä mystisesti noilla kilometreillä. Eräs asentaja sano että ois valunu pihalle kannen välistä, mutta kun asiaa tarkasteltiin keväämmällä, vuotoa ei löytynyt. Eikä vesitilaan tule painetta..

Oon toistaiseks tyytyny tarkkailemaan. Nyt nestettä ei kyllä näyttäs ees häviävän..

sja
-
Viestit: 16
Liittynyt: 3.1.2005 19:37

ViestiKirjoittaja sja » 14.6.2006 8:20

Noniin, illalla lisäilin jälleen nestettä päivän reissun jälkeen ja samalla syy alkoi löytyä ku auto oli edes hetken paikoillaan. Eli kuskin puolen etukulmasta tippuu nestettä maahan. Ilmeisesti vika siis termostaatinliitoksessa tai sitten jäähdytin rikki. Ja eiku purkamaan...

sja
-
Viestit: 16
Liittynyt: 3.1.2005 19:37

ViestiKirjoittaja sja » 15.6.2006 19:08

Jäähdytinpä taitaa vuotaa, noihin ei taida kannattaa ees yrittää korjauslitkuja kaataa vaan suosiolla hankkia uus jäähdytin?

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 15.6.2006 19:16

Katos, taitaa olla tään foorumin ensimmäisiä 3berttoja joissa syyläri vuotaisi. Jos tosiaan on oireena, otas kuva vuotopaikasta...

nm. samaa vuosikertaa.

jerrij
-
Viestit: 1232
Liittynyt: 24.7.2003 0:45

ViestiKirjoittaja jerrij » 15.6.2006 22:38

Vaihda uus syyläri paikka aineet on pers**stä,saattaa tukkia paikkoja liian kanssa,itellä ne tukki lämppärin kennon yhestä diesel golfista.

sja
-
Viestit: 16
Liittynyt: 3.1.2005 19:37

ViestiKirjoittaja sja » 24.8.2006 14:43

Muistessani, tässä kuva vanhasta jäähdyttimestä. Aika pahasti oli kennon reunat alkaneet vuotamaan. Vas yläreunan lommo tuli kun heitin raadon romukoppaan...:)

Noh, nyt on pysyneet nesteet sisällä!

Kuva

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 24.8.2006 19:12

Onpas hapattanut aika komeasti. Oliko kamaa edessä, roskaa tms. joka olisi hautonut kohtaa vai tulikohan vain kilsat ja aika täyteen?

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 24.8.2006 20:48

Minulla tuolla ylempänä mainitsemani nestehäviön syy löytyi ylävesiletkun lohkoon liittävästä laipasta, oli haljennut kiinnityskorvakkeen juuresta/vierestä.
Osa maksoi n. 20e merkkiliikkeessä.

sja
-
Viestit: 16
Liittynyt: 3.1.2005 19:37

ViestiKirjoittaja sja » 25.8.2006 8:49

Ei tossa syylärissä minusta kovin kummoisesti roskia ollut, muuten vaan tullu maksimitunnit täyteen. Tosin vaihdon tehnyt asentaja kertoili että tää ei ollu eka tapaus, vissiin toistuva keulan purkaminen & kokoaminen normihuoltojen vuoksi aiheuttaa pitkällä juoksulla välyksiä kiinnityksiin ja sitä kautta pienentää osien käyttöikää. Kyllä on ikävä vanhoja kunnon tilavia konehuoneita!

Niin ja eipä noi nykyset muovi-alumiiniviritykset muutenkaan pärjää kestävyydessä perinteisille syyläreille.

Aje
-
Viestit: 240
Liittynyt: 27.5.2006 13:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Aje » 25.8.2006 10:22

`99 Bora ja 155tkm, syyläri on suunnilleen samannäköinen apukuskin puolen alanurkasta, ensi viikolla vaihtoon. Samoin taitaa muutama tippa tulla termostaatin tienoiltakin.

Jotenkin tuntuu VAGineissa tuo jäähdytysnesteen häviäminen olevan yleistä, tai sitten nykyautoissa vaan. Siskon Cordoba `99 hukkasi kanssa hissukseen (bensa 1,6), sekä isäni `03 PD Golssi tekee samaa. Noista kahdesta muusta vain ei ole vuotopaikkoja löytynyt.

BTW, Motonetissä näkyy olevan syyläri vain satasen luokkaa.

elmer
-
Viestit: 106
Liittynyt: 30.5.2004 13:10

ViestiKirjoittaja elmer » 25.8.2006 19:55

Tuli tuossa juuri runsas 200tkm ajettuun tdi:n vaihdettua lohkoläppärin vastus kun "hikoili" sitä kautta nesteitä. Vastuksen ympärillä ja kirstysmutterin alle jäävä tiiviste olivat molemmat hapertuneet.

Näytää tosin siltä, että vielä vesipumppukin vuotaisi? Tosin veden väheneminen väheni murto-osaan entisestä, tuon vastuksen vaihdon myötä:)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa