Savutuksesta

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

MrT
-
Viestit: 31
Liittynyt: 10.8.2005 19:36

Savutuksesta

ViestiKirjoittaja MrT » 20.8.2006 9:24

Käytin kyllä searchia mutta...

Eli, tuli raahattua Euroopasta tollanen vankkuri jossa on AFN moottori.
Savuttaa jonkin verran, mielestäni ehkä hieman liikaa. Konttorilla sai lappuun lukemat 2.03/3.00

Onhan se arvojen sisällä, mutta kuinka paljon savua saa tulla että pitää alkaa epäilemään jotain vikaa?

Kulku puoli tuntuu olevan kunnossa samoin käyntiinlähtö.

Iso-Jaska
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 23.7.2003 11:02

ViestiKirjoittaja Iso-Jaska » 20.8.2006 9:50

kumpaa se savuttaa? sinertävää/harmaata vai mustaa? jos mustaa, niin sitä sen pitääkin pukata

MrT
-
Viestit: 31
Liittynyt: 10.8.2005 19:36

ViestiKirjoittaja MrT » 20.8.2006 9:57

Siis mustaa pukkaa kun ajelee.

Kysynkin mikä on "sallittu" savun määrä... Ja mitä voisi tehdä asian hyväksi.
Edellinen kolmoskoppanen AAZ koneella ollut Golf ei savuttanut.

hiksi
-
Viestit: 301
Liittynyt: 8.8.2005 19:06

ViestiKirjoittaja hiksi » 20.8.2006 10:15

Isompi turbo! Meinaan jos kerran mustaa savua tulee -> liian vähän ilmaa. Eli vaihtoehdot on joko vähentää syöttöö tai lisätä ilmaa.

TDIwanabe
-
Viestit: 30
Liittynyt: 9.3.2006 13:04

ViestiKirjoittaja TDIwanabe » 20.8.2006 10:43

Olisiko ahtoputkistossa vuotoa tai ilmanputsari vain tukossa? Muoviset ahtoputket voi yllättävästi olla halki.

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 20.8.2006 11:48

Omassa nokiarvo yhden luokkaa 200 tkm ajettuna.

MrT
-
Viestit: 31
Liittynyt: 10.8.2005 19:36

ViestiKirjoittaja MrT » 20.8.2006 12:04

Justiinsa öljyt, ilmansuodatin vaihdettu.
Tarkistin huohotiputken ja sen "pömpelin" venakopan päällä. Ihan puhdas, ei juurikaan öljyinen.
Missä se EGR venttiili sijaitsee? Siitä ollut puhetta AFN kohdalla.
Olisko mitään vinkkiä mistä ahtoputkista kannattaa hakea halkeamaa?!

EDIT: Miten AFN ruuvataan syöttöä???

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 20.8.2006 12:32

Katsoitko ilmuilmanputken karkeasuodattimen ennen varsinaista filsua? Muistelen että oli ruuvilla kiinni ilmansuodattimen kotelon sisäpuolella, "sääskiverkko".

Egr tulee imusarjaan kiinni, siinä turbon yläpuolella, passatissa. Sellainen pyuöree "mokkula" josta lähtee yx alipaineletku. Siitähän on ollut puhetta vähän kaikkien nakuttimen kohdalla, söörtsi auttaa siinä asiassa, samoin viri jutuissa. Täydennähän profiiliasi ettei tarvi arvuutella kulkinetta ;-)

MrT
-
Viestit: 31
Liittynyt: 10.8.2005 19:36

ViestiKirjoittaja MrT » 20.8.2006 12:40

Sääskiverkko puhdas.
Arvelinkin että EGR olisi se mokkula turbon yläpuolella.

Kulkine Sharan 1.9TDII -97 Espanjan tuonti peli.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 20.8.2006 16:20

Onko imusarjaa puhdistettu? Onko siellä mahdollisesti EVRY rakennettu...?

Itselläni oli juuri pariviikkoa sitten katsastus ja 1.15 oli savuarvot. AHU kone, jolla rullattu 282tkm.

MrT
-
Viestit: 31
Liittynyt: 10.8.2005 19:36

ViestiKirjoittaja MrT » 20.8.2006 19:45

Asian sivusta. Mitä tuo TDII tarkoittaa. Jälkimmäinen I on punainen.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 20.8.2006 20:04

Onko siellä perässä siis 2kpl I kirjaimia? Taitaa olla toinen edellisen omistajan laittama.

Poloinen Kiisseli
-
Viestit: 146
Liittynyt: 28.4.2006 10:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Poloinen Kiisseli » 20.8.2006 20:34

Oliko 110hp kone? Portugalissa oli myös volkkareissa noita erilaisia ties minkälaisia TDI yhdistelmiä...Siellähän noita Sharaneita muuten tehtiinkin

MrT
-
Viestit: 31
Liittynyt: 10.8.2005 19:36

ViestiKirjoittaja MrT » 20.8.2006 21:01

Ihan on orggiksen näköinen merkki. Portugalissa tehty kylläkin.
Pikaisen googlettamisen jälkeen löysin että TDII tarkoittaa digitaalista ruiskutusta. Uskokoon ken tahtoo...

Mr. Q
-
Viestit: 76
Liittynyt: 13.2.2005 18:56

Helpoin tapa

ViestiKirjoittaja Mr. Q » 21.8.2006 14:51

Mikä olisi helpoin tapa testata onko ahtovuotoja?
Silmämääräisesti ei ole, ainoastaan coolerin toiseen nurkaan tulee välillä öljy tippa.
Mulla savutus on todella runsasta poljettaessa ja katsastus lähestyy.

MrT
-
Viestit: 31
Liittynyt: 10.8.2005 19:36

ViestiKirjoittaja MrT » 29.8.2006 15:45

Olisiko syötön pienentämisestä apua?
Missä on AFN koneen säätö?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa