1.9 tdi passatin virittäminen
Valvoja: ffp jäsenet
1.9 tdi passatin virittäminen
elikkä miten sais lisä puhtia lisää ku lastu löytyy jo? oiskose turbon parantelua?
Tuo vakioahdin käy ihan oikeasti pieneksi jo melko varhain. Pelkkä lastu saa turbon jo melkoiselle koetukselle. Ei välttämättä ole ihan oikeaa järjestystä noiden osien vaihtoon vaan paras vaihtoehto olisi vaihtaa turbo, nestepää ja suuttimet kerralla. Tai sitten suuttimet ja turbo. Vakionestepää riittää oikeilla suuttimilla jo 170hv:n tehoon, mutta vakioturbo alkaa käymään pieneksi jo 150 hv:n tehoissa. Tilannetta ei auta yhtään se, että vaihtaa virtaavampaa putkistoa. Vakioputki+katti riittää vielä ihan mainiosti tuonne 170hv:n tehoihin asti. Cooleri alkaa myös käymään pieneksi samoissa tehoissa kuin ahdinkin.
Siksi Putko suosittelee tuota pakopainemittaria kun ahdin tuppaa laukeamaan juuri pakopaineiden kasvun vuoksi. 3bar pakopaineet ovat jo ihan liikaa ahtimen keston kannalta jos harrastaa ns. "sikapoljentaa". 110hv:n TDI:n pakopaineet nousevat pelkän lastun ansiosta jo lähelle tuota 3bar kipurajaa. Ahtopainemittari ei vielä kerro koko totuutta asiasta, mutta ahtopaineiden karkaaminen korkeilla kierroksilla voi merkitä myös pakopaineiden/pakolämpötilojen rajusta kasvusta. Tästä aiheesta löytyy paljon kirjoittelua täältä foorumilta jos vaan jaksat selailla aiheita.
Siksi Putko suosittelee tuota pakopainemittaria kun ahdin tuppaa laukeamaan juuri pakopaineiden kasvun vuoksi. 3bar pakopaineet ovat jo ihan liikaa ahtimen keston kannalta jos harrastaa ns. "sikapoljentaa". 110hv:n TDI:n pakopaineet nousevat pelkän lastun ansiosta jo lähelle tuota 3bar kipurajaa. Ahtopainemittari ei vielä kerro koko totuutta asiasta, mutta ahtopaineiden karkaaminen korkeilla kierroksilla voi merkitä myös pakopaineiden/pakolämpötilojen rajusta kasvusta. Tästä aiheesta löytyy paljon kirjoittelua täältä foorumilta jos vaan jaksat selailla aiheita.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa