1.9 tdi passatin virittäminen

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

STOBE
-
Viestit: 9
Liittynyt: 12.8.2006 4:24

1.9 tdi passatin virittäminen

ViestiKirjoittaja STOBE » 12.8.2006 19:53

elikkä miten sais lisä puhtia lisää ku lastu löytyy jo? oiskose turbon parantelua?

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 13.8.2006 9:01

Sanoisin, et mutka vaihtoon ja sen jälkeen isommat suuttimet ja sitte nestepää jne..
Ohjelman joudut kyllä teettämään uusiksi.

Koita search-->suuttimet

Näitä juttuja on puntaroitu myös noissa tehoboxi keskusteluissa.

Krisse
-
Viestit: 458
Liittynyt: 21.9.2003 19:33

ViestiKirjoittaja Krisse » 13.8.2006 21:51

Suuttimet + Nestepää ja sitten triptrap uudelleen lastuttamaan.

STOBE
-
Viestit: 9
Liittynyt: 12.8.2006 4:24

ViestiKirjoittaja STOBE » 17.8.2006 21:55

eli turbolle ei kannata alkaa mitää tekee?

STOBE
-
Viestit: 9
Liittynyt: 12.8.2006 4:24

ViestiKirjoittaja STOBE » 17.8.2006 23:41

selvä ajattelinvaanku monet on laittanu niiitä...

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 18.8.2006 0:10

Ei missään nimessä..... voihan sen vaihtaa sitten kun se hajoaa, ellei jopa samalla vaihda koko konetta.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 18.8.2006 1:20

Eli mitä Putko tarkoittaa ja mitä lukee myös eka vastauksessa:

ENSIN turbo vaihtoon ja sitten suuttimet, nestepää yms.

STOBE
-
Viestit: 9
Liittynyt: 12.8.2006 4:24

ViestiKirjoittaja STOBE » 18.8.2006 15:51

selvä :) onko tietoa siitä ku katti on pois ja ottaa väli pöntön pois ja laittaa vapaa virta vaimentajan taakse ni meneekö pakokaasu testeist viel läpi?

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 18.8.2006 16:30

ihan heittämällä jos on kone kunnossa..

STOBE
-
Viestit: 9
Liittynyt: 12.8.2006 4:24

ViestiKirjoittaja STOBE » 18.8.2006 17:29

nohyvä oiskos sit viel tietoo mikä vaimennin kannattas laittaa? :)

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 18.8.2006 17:30

Pistähän sitten pakopaine mittari kiinni niin voit kertoa mitkä on maksimi paineet mitä kestää...

STOBE
-
Viestit: 9
Liittynyt: 12.8.2006 4:24

ViestiKirjoittaja STOBE » 18.8.2006 17:33

meinaat siis ahtopaine mittarii??

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 18.8.2006 17:35

kyllä ne pakopaineet sen ahtimen/moottorin rikkoo, ne nostaa pakolämpöjä.

STOBE
-
Viestit: 9
Liittynyt: 12.8.2006 4:24

ViestiKirjoittaja STOBE » 18.8.2006 17:44

kyllä ne pakopaineet sen ahtimen/moottorin rikkoo, ne nostaa pakolämpöjä.


nii siis millonkäy näi??

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 18.8.2006 17:46

Krisse Posted: 13.8.2006 20:51 Post subject:

--------------------------------------------------------------------------------

Suuttimet + Nestepää ja sitten triptrap uudelleen lastuttamaan.

Oltzu
-
Viestit: 174
Liittynyt: 21.9.2003 20:08

ViestiKirjoittaja Oltzu » 18.8.2006 18:41

Tuo vakioahdin käy ihan oikeasti pieneksi jo melko varhain. Pelkkä lastu saa turbon jo melkoiselle koetukselle. Ei välttämättä ole ihan oikeaa järjestystä noiden osien vaihtoon vaan paras vaihtoehto olisi vaihtaa turbo, nestepää ja suuttimet kerralla. Tai sitten suuttimet ja turbo. Vakionestepää riittää oikeilla suuttimilla jo 170hv:n tehoon, mutta vakioturbo alkaa käymään pieneksi jo 150 hv:n tehoissa. Tilannetta ei auta yhtään se, että vaihtaa virtaavampaa putkistoa. Vakioputki+katti riittää vielä ihan mainiosti tuonne 170hv:n tehoihin asti. Cooleri alkaa myös käymään pieneksi samoissa tehoissa kuin ahdinkin.

Siksi Putko suosittelee tuota pakopainemittaria kun ahdin tuppaa laukeamaan juuri pakopaineiden kasvun vuoksi. 3bar pakopaineet ovat jo ihan liikaa ahtimen keston kannalta jos harrastaa ns. "sikapoljentaa". 110hv:n TDI:n pakopaineet nousevat pelkän lastun ansiosta jo lähelle tuota 3bar kipurajaa. Ahtopainemittari ei vielä kerro koko totuutta asiasta, mutta ahtopaineiden karkaaminen korkeilla kierroksilla voi merkitä myös pakopaineiden/pakolämpötilojen rajusta kasvusta. Tästä aiheesta löytyy paljon kirjoittelua täältä foorumilta jos vaan jaksat selailla aiheita.

STOBE
-
Viestit: 9
Liittynyt: 12.8.2006 4:24

ViestiKirjoittaja STOBE » 22.8.2006 19:11

pystyykö nestepään vaihtaa jossei vaihda suuttimia?

Oltzu
-
Viestit: 174
Liittynyt: 21.9.2003 20:08

ViestiKirjoittaja Oltzu » 22.8.2006 19:14

Kyllä pytstyy, mutta vakionestepää riittää aika pitkälle. Vakiosuuttimet ovat kuitenkin pullonkaulana, joten vaihda suuttimet ensin.

STOBE
-
Viestit: 9
Liittynyt: 12.8.2006 4:24

ViestiKirjoittaja STOBE » 22.8.2006 21:40

mitkähän suuttimet kannattas laittaa? seon se 90heppanen tai oli...


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa