meni jo

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

kikibai
-
Viestit: 10
Liittynyt: 19.9.2005 16:25

meni jo

ViestiKirjoittaja kikibai » 1.8.2006 17:07

...
Viimeksi muokannut kikibai, 28.11.2006 22:04. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 1.8.2006 17:14

Omassa joskus päässyt loppumaan. Ja sen jälkeen ei omalla akulla pyöritä tarpeeksi, apuvirralla lähtee kyllä.

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 1.8.2006 17:35

Jos tankki on päässy tyhjäksi, ei auta kuin ilmata polttoainejärjestelmä. Suuttimelle menevän polttoaineputken mutteria löysälle ja startaamaan. Omassa piti ilmata 2 suutinta ennenkuin lähti käyntiin. Kaveri mukaan, että saat sen mutterin takaisin kiinni, kun alkaa lupailla.
Tämä siis oletuksella, et tankki on päässy liian tyhjäksi. Sitä en tiedä, onko tohon ilmaukseen joku paremipi konsti. Omalle tehtiin edellä mainittu temppu.

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 1.8.2006 17:40

Mulla on lähteny kyllä ilmaamatta.

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 1.8.2006 18:10

Mulla ei..

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 1.8.2006 18:17

Ettei kuitenkin olisi ajonesto?

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 1.8.2006 18:22

Ajoitus jostain syystä raakasti myöhäisellä. Hihnavika?

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 1.8.2006 21:11

Sekin on usein todettu, että jos menovesi loppuu, niin viis litraa ei riitä mihinkään. Kunnon jerrykannu vaan täyteen ja se tankkiin.
Ei jaksa tajuta mistä tollanen johtuu mutta todettu on muutamaan otteeseen.
Sitten on tietenkin dieselissä ilmaus. Ja ajonestokin on yksi mahis.

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 1.8.2006 21:28

Eiks ajonesto anna käynnistyä, mut sammuu samantien..?

Millasesta ajosta sammutit? Mites jälkikäytön kanssa? Tuli savutuksesta mieleen, et voisko turbo olla entinen? Jos oot sammuttanu kovasta ajosta, lämmöt on ollu kovat, öljynpaineet tippuu ja voitelu loppuu.. Arvailua kyllä, mut kuitenki.

kikibai
-
Viestit: 10
Liittynyt: 19.9.2005 16:25

ViestiKirjoittaja kikibai » 1.8.2006 21:29

...
Viimeksi muokannut kikibai, 28.11.2006 22:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

kikibai
-
Viestit: 10
Liittynyt: 19.9.2005 16:25

ViestiKirjoittaja kikibai » 1.8.2006 21:32

...
Viimeksi muokannut kikibai, 28.11.2006 22:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

andeRS
-
Viestit: 604
Liittynyt: 23.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja andeRS » 1.8.2006 21:33

Startatessa se hihna yleensä hajookin tai tyhjäkäynnillä.

Kyllä tuo savutus ja vaivalloinen käyntti yritys johonkin fyysiseen vikaan viittaa.

Taattua VAG ja AFN laatua....
Viimeksi muokannut andeRS, 16.8.2006 19:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 1.8.2006 22:24

Kuulostaa rankalta toi valkoinen savu... Jako totaalisen sekaisin ja kansipahvi korkannut (pahin aina mielessä)?
Kuten aikaisemmin todettiin, niin ajonesto tosiaan antaa auto käynnistyä ja sammuttaa sitten. Ja silloin ei tule valkoista savua ;)
Ilmausta en vielä testannut, en ole ihan varma mikä siis pitäis irrottaa, joten jos saisi semmosen rautalankamallin :D

Kanteen menee polttaineputkia 4kpl, niissä on mutterit joiden jälkeen taas kannessa kiinni suuttimet. Löysäät noita muttereita (yksi kerrallaan?) ja starttia päälle. Itse en ole tehnyt koskaan ilmausta mutta kuvittelisin, että kaksi kaveria hommassa voisi olla hyvä. Toinen starttaa ja toinen lyö mutteria kiinni kun löpöä roiskaa kunnolla?

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 2.8.2006 10:15

vaggine kirjoitti:Kanteen menee polttaineputkia 4kpl, niissä on mutterit joiden jälkeen taas kannessa kiinni suuttimet. Löysäät noita muttereita (yksi kerrallaan?) ja starttia päälle. Itse en ole tehnyt koskaan ilmausta mutta kuvittelisin, että kaksi kaveria hommassa voisi olla hyvä. Toinen starttaa ja toinen lyö mutteria kiinni kun löpöä roiskaa kunnolla?


Juurikin näin. Joudut irrottamaan moottorin suojamuovin siitä pannun päältä et pääset käsiksi noihin muttereihin.
Toisaalta toi savutus haiskahtas kyllä vakavammalta vialta, mutteihän se maksa kuin aikaa kokeilla tota ilmausta. Eihän sitä tiedä..

kikibai
-
Viestit: 10
Liittynyt: 19.9.2005 16:25

ViestiKirjoittaja kikibai » 4.8.2006 18:57

...
Viimeksi muokannut kikibai, 28.11.2006 22:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Trompi
-
Viestit: 753
Liittynyt: 13.12.2004 14:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Trompi » 4.8.2006 20:50

Joo, taitaa kyllä olla nyt ajoitus pahasti myöhasellä.
Se kannattaa kyllä tarkastaa aivan ekana.

Homma on helppo.
Vauhtipyörän kohdalta vaihdelaatikosta kumitulppa pois ja pyöritä kone ykk, jolloin vauhtipyorällä oleva merkki näkyy aukosta.
Ota venttiili koppa irti ja katso että nokka akselin lovi vaihteiston päässä on aivan vaakatasossa kannen kanssa.
Pura jakopään suojakotelo pois ja tarkasta että pumpun hihnapyörän etummaiseen reikään menee tappi ja osuu koneessa olevaan reikään.

Jos nuo pitää paikkaansa niin ajoitus on edes hehtaarillaan.

paaton
-
Viestit: 82
Liittynyt: 14.4.2005 20:16

ViestiKirjoittaja paaton » 14.8.2006 21:12

Lainaanpa tätä ketjua.
Eli 1z koneella oleva passat ei käynnisty, sen verran ehdittiin katsoa, että naftaa ei tule, minkä kyllä jo arvasikin ja rele Nro 109 on ehjä.

Auto on käynnistynyt aiemminkin huonosti, jos polttoaine mittari on ollut punaisella. Onkohan tuo normaalia noissa passateissa?

Ei kai tuossa ole montaa vika mahdollisuutta, ilmavuoto, sähkövika tai syöttöpumppu?

Niin ja startatessa auto "lupaa" välillä.
Vikakoodeja ei ole vielä luettu.

Keleen digitaali autot... Onneksi vanha 80 käynnistyy ja kolisee aina, kun tankissa on naftaa.

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 14.8.2006 22:22

Syöttöpumpun magn.venttiili?

kikibai
-
Viestit: 10
Liittynyt: 19.9.2005 16:25

ViestiKirjoittaja kikibai » 21.8.2006 16:08

...
Viimeksi muokannut kikibai, 28.11.2006 22:05. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 21.8.2006 16:57

OT: Onko auto nykäsellä? Ainakista hallissa oli perjantaina yx kpl tdi gti:tä... :-)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa