meni jo
Valvoja: ffp jäsenet
Jos tankki on päässy tyhjäksi, ei auta kuin ilmata polttoainejärjestelmä. Suuttimelle menevän polttoaineputken mutteria löysälle ja startaamaan. Omassa piti ilmata 2 suutinta ennenkuin lähti käyntiin. Kaveri mukaan, että saat sen mutterin takaisin kiinni, kun alkaa lupailla.
Tämä siis oletuksella, et tankki on päässy liian tyhjäksi. Sitä en tiedä, onko tohon ilmaukseen joku paremipi konsti. Omalle tehtiin edellä mainittu temppu.
Tämä siis oletuksella, et tankki on päässy liian tyhjäksi. Sitä en tiedä, onko tohon ilmaukseen joku paremipi konsti. Omalle tehtiin edellä mainittu temppu.
Kuulostaa rankalta toi valkoinen savu... Jako totaalisen sekaisin ja kansipahvi korkannut (pahin aina mielessä)?
Kuten aikaisemmin todettiin, niin ajonesto tosiaan antaa auto käynnistyä ja sammuttaa sitten. Ja silloin ei tule valkoista savua ;)
Kanteen menee polttaineputkia 4kpl, niissä on mutterit joiden jälkeen taas kannessa kiinni suuttimet. Löysäät noita muttereita (yksi kerrallaan?) ja starttia päälle. Itse en ole tehnyt koskaan ilmausta mutta kuvittelisin, että kaksi kaveria hommassa voisi olla hyvä. Toinen starttaa ja toinen lyö mutteria kiinni kun löpöä roiskaa kunnolla?
Kuten aikaisemmin todettiin, niin ajonesto tosiaan antaa auto käynnistyä ja sammuttaa sitten. Ja silloin ei tule valkoista savua ;)
Ilmausta en vielä testannut, en ole ihan varma mikä siis pitäis irrottaa, joten jos saisi semmosen rautalankamallin :D
Kanteen menee polttaineputkia 4kpl, niissä on mutterit joiden jälkeen taas kannessa kiinni suuttimet. Löysäät noita muttereita (yksi kerrallaan?) ja starttia päälle. Itse en ole tehnyt koskaan ilmausta mutta kuvittelisin, että kaksi kaveria hommassa voisi olla hyvä. Toinen starttaa ja toinen lyö mutteria kiinni kun löpöä roiskaa kunnolla?
vaggine kirjoitti:Kanteen menee polttaineputkia 4kpl, niissä on mutterit joiden jälkeen taas kannessa kiinni suuttimet. Löysäät noita muttereita (yksi kerrallaan?) ja starttia päälle. Itse en ole tehnyt koskaan ilmausta mutta kuvittelisin, että kaksi kaveria hommassa voisi olla hyvä. Toinen starttaa ja toinen lyö mutteria kiinni kun löpöä roiskaa kunnolla?
Juurikin näin. Joudut irrottamaan moottorin suojamuovin siitä pannun päältä et pääset käsiksi noihin muttereihin.
Toisaalta toi savutus haiskahtas kyllä vakavammalta vialta, mutteihän se maksa kuin aikaa kokeilla tota ilmausta. Eihän sitä tiedä..
Joo, taitaa kyllä olla nyt ajoitus pahasti myöhasellä.
Se kannattaa kyllä tarkastaa aivan ekana.
Homma on helppo.
Vauhtipyörän kohdalta vaihdelaatikosta kumitulppa pois ja pyöritä kone ykk, jolloin vauhtipyorällä oleva merkki näkyy aukosta.
Ota venttiili koppa irti ja katso että nokka akselin lovi vaihteiston päässä on aivan vaakatasossa kannen kanssa.
Pura jakopään suojakotelo pois ja tarkasta että pumpun hihnapyörän etummaiseen reikään menee tappi ja osuu koneessa olevaan reikään.
Jos nuo pitää paikkaansa niin ajoitus on edes hehtaarillaan.
Se kannattaa kyllä tarkastaa aivan ekana.
Homma on helppo.
Vauhtipyörän kohdalta vaihdelaatikosta kumitulppa pois ja pyöritä kone ykk, jolloin vauhtipyorällä oleva merkki näkyy aukosta.
Ota venttiili koppa irti ja katso että nokka akselin lovi vaihteiston päässä on aivan vaakatasossa kannen kanssa.
Pura jakopään suojakotelo pois ja tarkasta että pumpun hihnapyörän etummaiseen reikään menee tappi ja osuu koneessa olevaan reikään.
Jos nuo pitää paikkaansa niin ajoitus on edes hehtaarillaan.
Lainaanpa tätä ketjua.
Eli 1z koneella oleva passat ei käynnisty, sen verran ehdittiin katsoa, että naftaa ei tule, minkä kyllä jo arvasikin ja rele Nro 109 on ehjä.
Auto on käynnistynyt aiemminkin huonosti, jos polttoaine mittari on ollut punaisella. Onkohan tuo normaalia noissa passateissa?
Ei kai tuossa ole montaa vika mahdollisuutta, ilmavuoto, sähkövika tai syöttöpumppu?
Niin ja startatessa auto "lupaa" välillä.
Vikakoodeja ei ole vielä luettu.
Keleen digitaali autot... Onneksi vanha 80 käynnistyy ja kolisee aina, kun tankissa on naftaa.
Eli 1z koneella oleva passat ei käynnisty, sen verran ehdittiin katsoa, että naftaa ei tule, minkä kyllä jo arvasikin ja rele Nro 109 on ehjä.
Auto on käynnistynyt aiemminkin huonosti, jos polttoaine mittari on ollut punaisella. Onkohan tuo normaalia noissa passateissa?
Ei kai tuossa ole montaa vika mahdollisuutta, ilmavuoto, sähkövika tai syöttöpumppu?
Niin ja startatessa auto "lupaa" välillä.
Vikakoodeja ei ole vielä luettu.
Keleen digitaali autot... Onneksi vanha 80 käynnistyy ja kolisee aina, kun tankissa on naftaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa