Eli kyseessä 96 kW AWX Passat 129 tkm, joka nykii vain voimakkaammissa kiihdytyksissä. Vähän kuin ajaisi rajoitinta vasten korkeilla kierroksilla, mutta nyt vain kierrokset ovat matalia.
- imiötä esiintyy kierrosluvuilla 1900 - 3500 rpm.
- muuten kulkee ja kuluttaa normaalisti
- vikakoodit ei anna mitään apua (ei ole koodeja)
- alipaineletkut silmämääräisesti tarkastettu, muutamia ulkoistakulumista kohdanneita vaihdettu
- MAF vaihdettu tämän ongelman ja savutuksen vuoksi, tämä jäi, savutus katosi.
- MAF virtauttaa paikallaan kaasutettaessa läpi enemmän kuin on pyynti (~1000 vs. 850 pyyntiä)
- EGR:n tulppaus ei poistanut ongelmaa
- ei pitäisi olla lastutettu / muuten manipuloitu moottori ja on kulkenut käytössäni aivan normaalistikin
- ongelma alkoi ilmetä normaalin öljynvaihtohuollon jälkeen, jolloin vaihdettiin myös ilmansuodatin ja polttoaineen suodatin.
Aion ryhtyä seuraavaksi ahtopaineiden mittauksiin.
Löytyykö ideoita vikojen poistamiseen?
96 kW Passat nykii kiihdyttäessä - RATKAISTU
Valvoja: ffp jäsenet
96 kW Passat nykii kiihdyttäessä - RATKAISTU
Viimeksi muokannut Hans, 9.8.2006 12:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Millainen MAF?
vaihtuiko alkuperäistä vastaavaan vai "kiinanmalliin"? Minulla Motonetista ostettu halpis MAF aiheutti aikoinaan nykimistä kierrosluvulla 1800-1900 81 kW koneessa. Sillä oli kanssa tarjontaa enemmän kuin pyyntiä arvoissa. Vaihto Pierupurkkiin auttoi (Boschia en ostanut kun se on niin vikaherkkä).
alkuperäisosa MAF merkkiliikkeestä
Vanha MAF meni vielä vaihto-osana pois VW:lle
RATKAISU
Ongelman ratkaisemiseksi tehtiin lukuisia operaatioita, mutta vika oli mitä yksinkertaisin: NAFTASUODATIN
Suodatin oli viallinen alusta alkaen tai diesel jostain halpa-asemalta törkyistä, josta seurauksena moottori ei saanut soppaa tarpeeksi. Kun soppaa ei tule tarpeeksi, niin ilmeisesti ennen suuttimia on polttoainelinjassa paineanturi, joka alkoi katkomaan syöttöä sähköisesti ja nykimisreaktio oli valmis.
Huomiona mainittakoon, että oireet eivät olleet perinteisiä köhimisiä vaan kun kaasupoljinta helitti niin nykiminen loppui välittömästi ja kevyemmin kaasutellen ei ongelmaa esiintynyt.
Suodatin oli viallinen alusta alkaen tai diesel jostain halpa-asemalta törkyistä, josta seurauksena moottori ei saanut soppaa tarpeeksi. Kun soppaa ei tule tarpeeksi, niin ilmeisesti ennen suuttimia on polttoainelinjassa paineanturi, joka alkoi katkomaan syöttöä sähköisesti ja nykimisreaktio oli valmis.
Huomiona mainittakoon, että oireet eivät olleet perinteisiä köhimisiä vaan kun kaasupoljinta helitti niin nykiminen loppui välittömästi ja kevyemmin kaasutellen ei ongelmaa esiintynyt.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa