96 kW Passat nykii kiihdyttäessä - RATKAISTU

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Hans
-
Viestit: 4
Liittynyt: 31.7.2006 14:10

96 kW Passat nykii kiihdyttäessä - RATKAISTU

ViestiKirjoittaja Hans » 31.7.2006 14:27

Eli kyseessä 96 kW AWX Passat 129 tkm, joka nykii vain voimakkaammissa kiihdytyksissä. Vähän kuin ajaisi rajoitinta vasten korkeilla kierroksilla, mutta nyt vain kierrokset ovat matalia.
- imiötä esiintyy kierrosluvuilla 1900 - 3500 rpm.
- muuten kulkee ja kuluttaa normaalisti
- vikakoodit ei anna mitään apua (ei ole koodeja)
- alipaineletkut silmämääräisesti tarkastettu, muutamia ulkoistakulumista kohdanneita vaihdettu
- MAF vaihdettu tämän ongelman ja savutuksen vuoksi, tämä jäi, savutus katosi.
- MAF virtauttaa paikallaan kaasutettaessa läpi enemmän kuin on pyynti (~1000 vs. 850 pyyntiä)
- EGR:n tulppaus ei poistanut ongelmaa
- ei pitäisi olla lastutettu / muuten manipuloitu moottori ja on kulkenut käytössäni aivan normaalistikin
- ongelma alkoi ilmetä normaalin öljynvaihtohuollon jälkeen, jolloin vaihdettiin myös ilmansuodatin ja polttoaineen suodatin.

Aion ryhtyä seuraavaksi ahtopaineiden mittauksiin.

Löytyykö ideoita vikojen poistamiseen?
Viimeksi muokannut Hans, 9.8.2006 12:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Asroc
-
Viestit: 69
Liittynyt: 18.7.2005 12:53

Millainen MAF?

ViestiKirjoittaja Asroc » 31.7.2006 18:42

vaihtuiko alkuperäistä vastaavaan vai "kiinanmalliin"? Minulla Motonetista ostettu halpis MAF aiheutti aikoinaan nykimistä kierrosluvulla 1800-1900 81 kW koneessa. Sillä oli kanssa tarjontaa enemmän kuin pyyntiä arvoissa. Vaihto Pierupurkkiin auttoi (Boschia en ostanut kun se on niin vikaherkkä).

Hans
-
Viestit: 4
Liittynyt: 31.7.2006 14:10

alkuperäisosa MAF merkkiliikkeestä

ViestiKirjoittaja Hans » 31.7.2006 19:58

Vanha MAF meni vielä vaihto-osana pois VW:lle

Hans
-
Viestit: 4
Liittynyt: 31.7.2006 14:10

RATKAISU

ViestiKirjoittaja Hans » 9.8.2006 12:26

Ongelman ratkaisemiseksi tehtiin lukuisia operaatioita, mutta vika oli mitä yksinkertaisin: NAFTASUODATIN

Suodatin oli viallinen alusta alkaen tai diesel jostain halpa-asemalta törkyistä, josta seurauksena moottori ei saanut soppaa tarpeeksi. Kun soppaa ei tule tarpeeksi, niin ilmeisesti ennen suuttimia on polttoainelinjassa paineanturi, joka alkoi katkomaan syöttöä sähköisesti ja nykimisreaktio oli valmis.

Huomiona mainittakoon, että oireet eivät olleet perinteisiä köhimisiä vaan kun kaasupoljinta helitti niin nykiminen loppui välittömästi ja kevyemmin kaasutellen ei ongelmaa esiintynyt.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 9.8.2006 12:51

Luulisi että kun paineanturi ilmoittaa että löpöä ei tule tarpeeksi niin jäisi vikakoodi

Hans
-
Viestit: 4
Liittynyt: 31.7.2006 14:10

ViestiKirjoittaja Hans » 16.8.2006 16:38

Niinpä. Vikamuistin tyhjyyden ja nykimisen luonteen takia ei naftasuodatinta epäillytkään oikeastaan missään vaiheessa. Sen vaihtamisella ongelma poistui välittömästi.

Lisäksi veikkailin vain anturista polttoainesuodattimen jälkeen. Faktana en voi sitä esittää.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa