Edullinen pienikokoinen TDI, jonka voi rekisteröidä pakuksi?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Zuuppovi
-
Viestit: 89
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

Edullinen pienikokoinen TDI, jonka voi rekisteröidä pakuksi?

ViestiKirjoittaja Zuuppovi » 3.8.2006 20:47

Otsikko kertookin jo melkein koko asian... Kilometrejä kertyy sen verran jo mittariin, että dieseliin vaihto houkuttaisi.

Hakusessa olisi jokin VW konsernin TDI (miksei joku muukin merkin),
jonka voisi rekisteröidä pakuksi. Joitain rajoituksia pakettiautoksi rekisteröinnissä
ilmeisesti on, joten mitä merkkejä/malleja tähän operaatioon kannattaisi harkita?
Jokin 1.9 TDI kone saisi olla ja ikäluokka jossain 95-98 välillä jotakuinkin...

Jokin viistoperä olisi optimaalisin ratkaisu, varsinaista isoa farkkua en kaipaa juurikaan. Nykyinen menopeli on 1.6 A4 vm -96.

majuri
-
Viestit: 348
Liittynyt: 23.7.2003 23:31

ViestiKirjoittaja majuri » 3.8.2006 21:17

Eipä taida onnistua kun farkusta värkätä...

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 3.8.2006 21:21

miten vaikka farmari cordoba. takapenkit pois, rekisteröidä 2 paikkaiseksi. onnistuu?

Mikiis
-
Viestit: 3
Liittynyt: 3.8.2006 21:32

ViestiKirjoittaja Mikiis » 3.8.2006 21:50

Tässä yksi esim. golf III-95 tdi istuinosa pois selkänoja kumoon ja jumitin sen kiinni istuinosan pultinreikiin hitsillä heftiin (lyhyesti selitettynä). diisseli vero on nyt 54 euroa/vuosi.Auto kylläkin on vain työajossa ja on toinen siviiliajossa.Katsastusmies sanoi että vm-97 jälkeen rekisteröidyssä pitää olla hyväksytyt penkkien kiinnittys pisteet.Eli ei kannata hitsata pultinreikiä umpeen. Omani pystyy helposti muuttamaan takaisin henkilöautoksi.

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 3.8.2006 22:54

^Farmari?

Zuuppovi
-
Viestit: 89
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Zuuppovi » 7.8.2006 19:39

miten vaikka farmari cordoba. takapenkit pois, rekisteröidä 2 paikkaiseksi. onnistuu?


Hmmm, tuo Cordoba vaikuttaisi itseasiassa varsin hyvältä vaihtoehdolta, näkyy olevan jokunen pakuksi rekisteröitynäkin. Onko kenelläkään kokemuksia millainen auto tuo cordoba on ajettavuudeltaan? Mitenkäs tekniikka?[/quote]

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 8.8.2006 14:49

Myös sellaisista 3-ovisista autoista voi muuttaa pakun, jotka on tyypitetty N1-luokan pakettiautoksi. Hommaa helpottaa, että Suomessa on/on ollut myynnissä. Mutta jos saa maahantuojalta luokituspaperin, niin sillä pitäisi onnistua. Esim. juuri kuten tuo III-golffi.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 8.8.2006 14:52

Onko kenelläkään kokemuksia millainen auto tuo cordoba on ajettavuudeltaan? Mitenkäs tekniikka?

Taattua VAGgine laatua ;)

Etupenkit on mielestäni aika surkeat, ainakin oma ruho kaipaisi tiukempaa syleilyä. Ajokäytös tulee muuttumaan 18.päivä kun laitetaan alustasarja ja uudet takapään puslat.

Mikiis
-
Viestit: 3
Liittynyt: 3.8.2006 21:32

ViestiKirjoittaja Mikiis » 11.8.2006 23:42

^Farmari?

Golffini tosiaan farkku,joka jäi mainitsematta.

RB
-
Viestit: 191
Liittynyt: 1.7.2004 21:43

ViestiKirjoittaja RB » 12.8.2006 12:39

Itsekin miettinyt sellaista vaihtoehtoa että jossain vaiheessa jättäisi tuon profiilin Golffin vaimolle työmatka-ajoon 2-paikkaisena pakuna. On vain selvittämättä miten vakuutusmaksut muuttuvat kun henkilöauto muuttuu pakuksi.

Patu
-
Viestit: 625
Liittynyt: 24.7.2003 11:21

ViestiKirjoittaja Patu » 13.8.2006 22:06

Jos olen ihan oikein ymmärtänyt niin pitäs vakuutusmaksujenkin tipahtaa kun rekisteröi pakettiautoksi. Joskus oli jossain puhetta esim. Bemareista kun niissähän on kalliit vakuutukset, että jos ne katsastais pakettiautoks niin ainakin ne tipahtais vaikka vero jäisikin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa