Apuva td-jettaan vihellystä ja sihinää:)!!
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 59
- Liittynyt: 4.2.2006 16:07
Apuva td-jettaan vihellystä ja sihinää:)!!
Juups eli elämäni eka td auto ja kun se nyt on ahdettu ni haluaisin siihen vihellystä ja sihinää..tiedän ettei se ole diesel autoon pheas off cake mut silti..eli kertokaa pitääks siihen hommata joku by-bass venttiili vai nostaa paineita vai mitä sit?? Ja niinku toisessa topicissa mainitsin hakusessa olisi jetan keulille cooler eli jossa lähdöt ovat keskellä päissä ja plussaa olis sille valmiit putket jos mahdollista saada..ja se vielä kuinkas paljon kestää laittaa ahtopaineita?? ed. omistajan mukaan turbo on 1.9 td:stä, en tiiä kuin se poikkeaa vakiosta..
Kiitän vinkeistä jo etukäteen:)
Kiitän vinkeistä jo etukäteen:)
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=30813 Ootkos lukennut jo noi kaikki jutut? Siellä kyllä on kyseisestä aiheesta puhuttu aivan riittävästi. Niin ja dumppia et saa toimimaan ellet rakenna kaasupolkimelle mikrokytkintä ja sillä vapauta paineita magneetti venttiilillä.... Sinänsä aivan turha koska mitää hyötyä tuosta ei ole, varsinkaan jollei ahtopaineet ole vakiota kummemmat.
-
- -
- Viestit: 59
- Liittynyt: 4.2.2006 16:07
Juups tuli räplätessä tietoa..ahdin on garrett to 02..ja jos jollain on hyvä kuntoinen garrettin 03 ni olisin kiinnostunut..niin ja pitääkö paikkansa et 02 ahtimen yläpuolella on pieni letkunpätkä kahen putken välissä..ton ku otti irti ni vihelsi jo aika kivasti ja paineet kasvo ainaki 1.3bar jos ei enemmänki en uskaltanu kokeilla ilman cooleria..
-
- -
- Viestit: 59
- Liittynyt: 4.2.2006 16:07
Joo yhtä cooleria mulle jo tarjottiinki ni katsotaan josko kaupat syntyy ni saa sen keulille ja paineet kohilleen..kuulin tossa yheltä tutulta et 1,6bar on ollut n 2v välijäähyn kans ettei ongelmia mut saapi nähä mihin ne uskaltaa jättää..alavääntöjä ei ole vielä tullut..mistäs se johtuu.. ja 1 vaihteella ei vedä samallai ku 2 jne ku lähtee turbo niin myöhään mukaan..pystyykö sinne vaihtaa esim pienemmän ahtosiivet et lähtee aikasemmin vai??pitääks sinne nestepää vaihtaa vai mitä??
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
kuulin tossa yheltä tutulta et 1,6bar on ollut n 2v välijäähyn kans ettei ongelmia
Jos meinaat tommosilla paineilla ajella, ni suosittelen turbon vaihtamista isompaan! Nousee tolla vakio turbolla pakopaineet niin koviks, et alkaa kone olemaan jo kovilla! (korjatkaa jos olen väärässä!)
Itte meinasin oman projektin kans pelata varmanpäälle ja vaihtaa turbon ja välärin hiukan järeämpiin.
-
- -
- Viestit: 59
- Liittynyt: 4.2.2006 16:07
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
-
- -
- Viestit: 501
- Liittynyt: 4.8.2003 8:53
Kyllä VNT-turbo on ainoa oikea dieselin ahdin.
Hyvin sen saa toimimaan paineohjauksella eikä ole mikään vaikea tehdä,
varsinkin jos hakee maltillisia ahtoja eikä ihan maksimia.
Itsellä oli joskus aikanaan 1.6TD:ssä gt17va muuttuvasiipinen ja hyvin se toimi paineohjauksella.
Ahtoi alhaalta ja piti ahdot hyvin ylhäällä.
Hyvin sen saa toimimaan paineohjauksella eikä ole mikään vaikea tehdä,
varsinkin jos hakee maltillisia ahtoja eikä ihan maksimia.
Itsellä oli joskus aikanaan 1.6TD:ssä gt17va muuttuvasiipinen ja hyvin se toimi paineohjauksella.
Ahtoi alhaalta ja piti ahdot hyvin ylhäällä.
-
- -
- Viestit: 59
- Liittynyt: 4.2.2006 16:07
Mitä väliä mistä kukin on, eikö parempaa miettimistä ole ja kuis se liittyy kyseiseen aiheeseen??? Jos kiinnostaa noin paljon, ni satun olemaan Rovaniemeltä, mitä sitten?? Te miehet osaatte olla joskus tosi vaikeita:) Kuten nimestä näkyy, vai omistatko lukihäirion??
Eli siis garrett to 03 saa kelvata..? Niin ja oliko sitä cooleria ja sille puskurin eteen tulevia putkia jollain?? Coolerin lähdöt ei tarvi olla keskellä, kunhan olisi edes päissä!!
Eli siis garrett to 03 saa kelvata..? Niin ja oliko sitä cooleria ja sille puskurin eteen tulevia putkia jollain?? Coolerin lähdöt ei tarvi olla keskellä, kunhan olisi edes päissä!!
-
- -
- Viestit: 59
- Liittynyt: 4.2.2006 16:07
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
"1.6TD virityskeskustelu"
Kannattaa lukea tuo topicci ajatuksella ihan alusta asti! Ja "Tekstit"-osiosta löytyy lisää mielenkiintosta luettavaa! "VW turbodiesel keskustelua vanhasta BBS:tä. (7.8.2002)"
:)
Kannattaa lukea tuo topicci ajatuksella ihan alusta asti! Ja "Tekstit"-osiosta löytyy lisää mielenkiintosta luettavaa! "VW turbodiesel keskustelua vanhasta BBS:tä. (7.8.2002)"
:)
Viimeksi muokannut GTi-Perttu, 25.7.2006 23:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 501
- Liittynyt: 4.8.2003 8:53
tuo pumpun ajoituksen laitto myöhäisemälle ,heikentää myös koneen kylmä starttia ja rasittaa kantta ihan erinlailla kun normi ajoituksella, tietenkin pientä "säätöä" pitää aina tehdä mutta rajansa kaikella; sinua on varoitettu..
Tietenkin jos, tekis hyvän pakosarjan (4-1) ja siihen vaikka mersun 300turbod:n kkk ahdin ja 82mm sisähalkaisijalla olevan downpipen ulottaen takamatkustajien jalkatilaan asti, heräisi ahdin jo 1 vaihteella ja kuitenkin jaksais hyytymättä ihan"rajoittajaan" asti.. näin on tehty ja näin se vaan toimii normi nestepäälläkin..
Tietenkin jos, tekis hyvän pakosarjan (4-1) ja siihen vaikka mersun 300turbod:n kkk ahdin ja 82mm sisähalkaisijalla olevan downpipen ulottaen takamatkustajien jalkatilaan asti, heräisi ahdin jo 1 vaihteella ja kuitenkin jaksais hyytymättä ihan"rajoittajaan" asti.. näin on tehty ja näin se vaan toimii normi nestepäälläkin..
-
- -
- Viestit: 501
- Liittynyt: 4.8.2003 8:53
-
- -
- Viestit: 501
- Liittynyt: 4.8.2003 8:53
-
- -
- Viestit: 59
- Liittynyt: 4.2.2006 16:07
Juups.. Edelleen sekasin, kaikki ehdottaa niin paljon, et menee sekaisin..:) JACKHAMMER..Kerranki sait pisteet asiallisesta ehdotuksesta, kuin irvailusta.."näyttää peukkua":P Eli ymmärsinkö oikein, et jollain olis nyt tää KKK:n ahdin, joka on ns. viri ahdin 1,6td:ssä.. Jos mie nyt laitan ton isomman nestepään, ni meinaako se sit isommilla ahdoilla vähempää katkua?? Nyt sitä nimittäin jää kiitettävä pilvi:) Mitäs muutoksia tapahtuu polttoaineen kulutuksessa/tehoissa..?? Ja jostain syystä on vielä alaväännöt hukassa??!!??!! Ja eilen ukkelin rassatessa hoksittiin, et turbo liikkuu kiekuran suuntaisesti, ku kädellä kokeilee ni n. 3-5mm.. Onko normaalia vai onko se löysällä tai rikki??? (Vaikee selittää, et mitä se tekee!!)
-
- -
- Viestit: 59
- Liittynyt: 4.2.2006 16:07
-
- -
- Viestit: 59
- Liittynyt: 4.2.2006 16:07
Ihan tälleen varoivaisesti kehoittasin lukemaan pikkuisen vanhoja topikkeja, sillä niistä selviää kaikki oleellinen ja perusasiat dieselautojen virityksiin.
Hakunäppäin siellä ylhäällä auttaa paljon.
Yleensä dieselin viritys on helppoa, syöttä niin paljon kuin saat ja ahtopaineilla kompensoidaan savutus pois, helppoa eikö totta. Mutta että kaikki vielä toimisi hyvin yhteen, tekeekin jo tuhat muuttujaa lisää.
Vieraile myös http://holysmoke.fi ja lueskele siellä topikkeja, saat paljon hyvää tietoa varmasti.
Onnea vaan autolle ja tervetuloa dieseleiden mielenkiintoiseen maailmaan....
Hakunäppäin siellä ylhäällä auttaa paljon.
Yleensä dieselin viritys on helppoa, syöttä niin paljon kuin saat ja ahtopaineilla kompensoidaan savutus pois, helppoa eikö totta. Mutta että kaikki vielä toimisi hyvin yhteen, tekeekin jo tuhat muuttujaa lisää.
Vieraile myös http://holysmoke.fi ja lueskele siellä topikkeja, saat paljon hyvää tietoa varmasti.
Onnea vaan autolle ja tervetuloa dieseleiden mielenkiintoiseen maailmaan....
-
- -
- Viestit: 59
- Liittynyt: 4.2.2006 16:07
MJF: kyllä se sellaisen tumman savupilven jättääpi ainoa mitä on tehty ni turbon kyljessä on se ympäröivä metalli letku ja sit siinä vastapäätä toinen ja näiden välissä letku..joten letkuun on laitettu 10mm t-haara..mittari loppuu 1.5bar joten sen se ainakin nakkaa tyrmään..ja sit paineen alasta syöttöä (onko se se siinä moottorin edessä??) ja normaali syöttöä lisätty jonkin verran..voiko siis olla et ahtoihin nähen syöttöä on liikaa et se ois se vääntö siin ku tukehtuu??voihan videoliike ku joku osais vähän säätää tota ja tietäs..oikean paine/syöttö suhteen.
-
- -
- Viestit: 59
- Liittynyt: 4.2.2006 16:07
-
- -
- Viestit: 59
- Liittynyt: 4.2.2006 16:07
Se on sitten pienempi.
http://www.netikka.net/vepiku/dynosivu.htm
Tuolta voi vertailla tehoja/vääntöjä
http://www.netikka.net/vepiku/dynosivu.htm
Tuolta voi vertailla tehoja/vääntöjä
-
- -
- Viestit: 59
- Liittynyt: 4.2.2006 16:07
-
- -
- Viestit: 59
- Liittynyt: 4.2.2006 16:07
Kylläpä rovaniemellä piisaa meitä kiisselivolkkarin virittelijöitä. Mulla saattais olla ylimääräisenä kkk 24 ahdin, vw:stä johon siis sopii suoraan. En vain ole varma onko tuo täysin kunnossa. Itsellä on t03:sta vastaava ahdin tuossa caddyssä paikallaan, 1.6 tällä hetkellä ja tulevaisuudessa vaihtuu 1.9td, pitää vain rempata tuo isompi ensin.
Pitäs varmaan kohta lyödä yhteen rovaniemeläisten volkkari-ihmisten päät, jotta kaikkien menopeleistä saadaan tarpeeksi savua ulos.
Minkä näköinen jetta topikin aloittajalta löytyy? Tunnistaapi kylällä sitten.
Pitäs varmaan kohta lyödä yhteen rovaniemeläisten volkkari-ihmisten päät, jotta kaikkien menopeleistä saadaan tarpeeksi savua ulos.
Minkä näköinen jetta topikin aloittajalta löytyy? Tunnistaapi kylällä sitten.
-
- -
- Viestit: 501
- Liittynyt: 4.8.2003 8:53
-
- -
- Viestit: 59
- Liittynyt: 4.2.2006 16:07
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
-
- -
- Viestit: 59
- Liittynyt: 4.2.2006 16:07
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa