Kolmosfarkku

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

Kolmosfarkku

ViestiKirjoittaja lukkari » 21.3.2006 18:08

Kilometrien lisääntyessä hankin tuollaisen Golf Variant -97 1.9TD:n. Kai tästäkin voisi projektin aloittaa.

Kuva

Jotakin pientä siitä voisi laittaa, mutta kun vaihtoehtoja on niin paljon, niin ei tiedä mikä tuohon sopisi.

Pirellivanteet lainasin kakkosautosta (kokopeittävät keskiölätkät löytyvät myös). Kesäksi on tulossa ATS Cupit ET20:llä.

Kevyttä madallusta voisi harkita, jos vain nahkahousujen maasta sattuisi edullinen tontitussarja löytymään.

Kirkasvalot voisi olla ihan ok ja merkitön maski. Mitä vaihtoehtoja puskurin vilkkusysteemeihin porukat on duunanneet? Puskuriin voisi laittaa VR6 helman.

Taakse kokopunaiset lyhdyt.

Takalasin yläpuolelle on melkein pakko laittaa sellainen ruma vepro vai mikä lie ohjain, joka pitäisi takalasia hieman puhtaana. Kattospoikka olisi nätti, mutta niistä ei taida olla hyötyä. Ei ainakaan Audissa ole.

Lokasuoja-antenni vaihtuu kattomalliin.
Viimeksi muokannut lukkari, 13.6.2006 14:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Kemisti
-
Viestit: 144
Liittynyt: 23.5.2005 19:04

ViestiKirjoittaja Kemisti » 21.3.2006 18:53

jos kiinnostaa pistää projektitarinaa muualle, niin tutustuppa www.variantuning.com jos ei oo ennestää tuttu...

markkuk
-
Viestit: 337
Liittynyt: 23.7.2003 17:00

ViestiKirjoittaja markkuk » 21.3.2006 21:11

etupuskuriin vaan ne valkoiset vilkut. halpaa ja helppoa ;)

ja tehoreservi ei minun mielestä ole todellakaan rajoitettu, vaan tuostahan saa hepoja yllättävän helposti (tiettyyn rajaan asti)

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 22.3.2006 10:22

Kiitos vinkeistä, samaa olen itsekin miettinyt. Kädiä laitellessa on joutunut ulkonäköä aika paljon hakemaan, ennen kuin miellyttää silmää ja tuon kanssa haluaisi kalliit kokeilut huonoilla osilla välttää.

Tuo 1.9 ei käyttöominaisuuksiltaan ole ollenkaan pöllömpi kone, tosi nöyrästi vääntää jo alakierroksilla, kun vertaa 1.6 turboon.

Kävin pyörimässä tuolla varianttifoorumilla kuin köyhä jouluostoksilla ja tuli päällimmäisenä mieleen, että pitää opetella hymiöitten käyttö....
Viimeksi muokannut lukkari, 19.5.2006 19:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Amideus
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.7.2003 12:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja Amideus » 22.3.2006 11:03

Ei niitä hymiöitä tarvi käyttää jos ei halua, tervetuloa vaan foorumille...

nakunaakka
-
Viestit: 79
Liittynyt: 1.4.2006 0:48

ViestiKirjoittaja nakunaakka » 8.4.2006 23:20

eiks toi oo eko malli??
jos ni mul samamoinen.
kerros et mist noit "kirkkas" umpioita vois kysellä sekä toisenlaisia taka umpioita ku noi vakiot o törkeet. + muuta pientä piristys tavaraa ulkoiseen näköön.
ooks kuullu minkä passatin penkit sopii just kyseiseen autoon? varsinki kuskin penkki, perse puutuu tuhannen km ajois..
osaaks ite virittää myllyä? mää tuon ton oman rassini sinne ni viritä siitä pienempi kulutuksinen tehopesä ;) (max 90hp) maksua vastaan tiettyki :)

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 9.4.2006 11:10

Omaan golffiin laitettiin Weitecin -40mm jouset ja olivat ihan positiivinen yllätys. Keskiöstä kaaren reunaan mitta edessä 33cm ja takana 34cm. Saa nähdä kuoleentuuko ajanmyötä kuten joillekin on käyny. Perä ei kyllä paljoa tipu vaikka lastaa tavaraa reilustikin kyytiin.

Eteen VR6-lippa tai toledon tai ibizan lippa. Omaan tulee VR6:n kunhan lumet sulaa.

kirkkaat etuvilkut ja sumarit näyttäis löytyvän 99 eurolla, alkuperäiset mustat takavalot maksais perhealbumin mukaan alle 80 euroa/kpl.

Juuri tilasin maxxlookilta takalipan kun auto on menossa muutenkin maalarille.

Vanneosasto tuntuu sulla aika hurjalta...meinaatko että 20 ET:llä olevat mahtuu alle puhumattakaan kun raideleveys muuttuu alkuperäiseen verrattuna 5cm niin voi olla aika huojakka?

Omaan saattaa tulla jotain mukavaa 5x130 jaollista alle ;)

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 19.5.2006 17:29

Tuossa juuri laitettuna 7x15 ET20 -vanteet alla:
klik
Hyvin istuu, eikä ole juurikaan uraherkkyyttä.

xite
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 14.3.2004 19:16

ViestiKirjoittaja xite » 19.5.2006 17:32

Noi vanteet on vaan niin nätit !!

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 19.7.2006 10:15

Kuva
Isompi kuva

Kesälomalla on aikaa ropata. Sen verran on tullut päivitystä, että päävalot ovat vaihtuneet Hellan IV -look nelivalomalleihin. Valoteho parani valkeista kesäöistä huolimatta orkkis Saturnuksiin verrattuna radikaalisti.

JOM harvaripamaski istui yllättävän hyvin paikoilleen. Ripaosan meinasin jättää mustaksi. Alareunaan vetäisin hopeanväristä koriteippiä, keventää/leventää vaikutelmaa kummasti.

Kirkkaat sivuvilkut kuuluvat luonnollisesti asiaan. Kirkkaisiin etuvilkkuihin alkaa jo tottua, kokeilin tummiakin paikoilleen, mutta en pitänyt.

Puskurista lähtivät ajovalojen pesimet. Reikiin tein vastaavasta muovista tyköistuvat palat, jotka juotin paikoilleen. Päälle polyesterikitti ja maalia paukkupullosta. Hieman sapetti, kun varaosakauppa möi maaliin kanssa yhteensopivat 2k -lakan, joka kiehutti maalikerroksen hetkessä hiontakuntoon.
Muutenkin kolhuja saanut puskuri piti juottaa kasaan useasta kohtaa ja toivelistalle jäi ojan puoleinen puskimen kiinnityskonsoli. Puskuri on ruuvattu kiinni sisälokariin.

Sisälokareitten sisäpinnalle sivelin hellepäivänä paksun kerroksen Katepalin saumaliimaa. Eipä rapise kivet enää. Katepalilla hölväsin myös lokasuojan ja korin välisen alueen. Nyt kuuluu rengasmelua lähinnä vain takaosastolta.

Motonetin lokasuojakaaret istuvat paikoilleen verraten nätisti.

Katsastuksessa tuli tuomio väljästä alapallosta. Olipa verraten tiukkaan jämähtäneet pultit mokomassa osassa. Samalla muutoskatsastettiin alustasarja. Vielä kun saisi tuon perän laskemaan alemmas...

Seuraavaksi voisi silotella takaluukusta pyyhkimen tienoon ja löträtä Katepalia strategisiin kohteisiin sisätiloissa, mm. takalokarin kaariin ja ovien pelteihin. Sivuhelmatkin on tulossa. Ahtopainemittarille pitäisi keksiä sijoituspaikka. Punamustat takavalot seikkailevat jossakin euroopassa matkalla Suomeen.

ATS:n 15" tähtivanteet meinasin kokeilla alle, mutta sattui yksi olemaan kiero, eikä näin kesällä tahdo löytää oikaisijaa.

M-M-I
-
Viestit: 240
Liittynyt: 20.10.2005 22:04

ViestiKirjoittaja M-M-I » 19.7.2006 20:45

anteeksi että lainaan topiccia, mutta paljonko ajaa näillä 3 Golfeilla? 1.8 koneella

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 19.7.2006 22:24

Venton 1.8 ABS:ssä 365 tkm:n paikkeilla sylintereissä oli vielä havaittavissa hoonausjäljet...
Tärähtänyt kuva

Kevyen "varmuuden vuoksi"-remontin jälkeen tullut 30 tonnia lisää.

Matti M
-
Viestit: 1410
Liittynyt: 23.7.2003 11:52

ViestiKirjoittaja Matti M » 19.7.2006 22:32

Niin matalaviritteisiä että pitäis kestää mailmantappiin. Antureita ja kumiletkuja saa vaihdella, muuten taitaa selvitä normi huolloilla aika pitkälle.

Tonttiin sais golffia iskeä. =D

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 20.7.2006 7:55

Golfissani on siis 40/40 alustasarja, joka edestä laskee ihan ok, mutta takana on niin korkeapaineiset vaimentimet, että tuppaa nousemaan ylös.
ET20 vanteilla ja 205/50 renkailla tahtoo edestä raapia hieman lokarin reunoihin. Kaaria ei ole tarkoitus mankeloida, vaan 10 mm isompi ET ja saman verran kapeampi rengas.

mane_
-
Viestit: 508
Liittynyt: 23.7.2005 8:21

ViestiKirjoittaja mane_ » 20.7.2006 21:44

On se kyl hieno! tänään kun sen livenä näin. komeesti on etukenossa... :)

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 21.7.2006 18:12

Kuva
Isompi kuva

Yllättävän kauan jaksoin katsoa Vepron tuuliohjaina. Se sai siis lähtöpassit. Takaluukusta poistin merkin kolon ja pyyhkijän reiän. Ruosteinen vetokoukku kruunaa korkealla keikkuvan peräosaston.

Kahvat saivat lukkorempan yhteydessä hentoa punaa ja ainakin omaan silmään käy mainiosti.

Lukkorempan tarkoitus oli laittaa apujouset lukkoihin pakkasen varalle, mutta ilman ohjetta en kyllä keksinyt, miten tuohon keskuslukolliseen malliin saadaan jousi asennettua. Tyydyin siis puhdistukseen ja rasvaukseen.

Kun ovipahvit olivat auki, pelteihin oli helppo levittää Katepalia roima kerros. Samaa ainetta sai myös takaluukku. Takaluukun sisäverhoiluun, tavaratilan pohjan alle sekä takapenkin alle liimasin ison palan bitumipohjaista huopaa. Eipä rämise pellit enää.

Saksanmaalta löytyi hyväkuntoinen satsi orkkis helmalevikkeitä. Laakkoselta piti hakea vain uudet peitelistat ja listan päätykappaleet. Kyllä istuu original osa nätisti, kaikki levikkeiden kiinnitysreiät löytyivät sieltä massan alta! Levikeosaston kruunaavat original Votex roiskeläpät, jotka on suunniteltu juuri tuohon helma- ja lokasuojalevikeversioon.

Tekniikkapuolella ahtokaraan rälläköity reipas lovi antaa muhkeat voimasauhut paineitten noustessa -hävettää toisinaan ajella ihmisten ilmoilla...

Eihän noita ekodieseleitä saisi hirveästi välijäähdytellä, mutta kun euroopasta löytyi jälkiasennussarja orkkisosilla, sehän piti saada. Istuu paikoilleen tosi nätisti. Perusahtopaineilla ja miedolla syötöllä jaksaa hiukan jäähdyttääkin.

Rakennustahtia voisi tässä vaihessa hieman jo seestää, vaikea enää laitella, etteikö menisi mauttoman puolelle.
Huomenna pihaan saapuu kahden vuoden evakon jälkeen profiilin mukainen lötkö, joka pitäisi saada samaan kuntoon tai jopa parempaan kuin ennen lainaksi joutumistaan.

tuze
-
Viestit: 440
Liittynyt: 7.8.2003 18:59

ViestiKirjoittaja tuze » 21.7.2006 18:19

Meinasitko maalata noi listat vielä korinväriin???'
on vähän tökeröt jos noin jäävät.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 21.7.2006 18:34

Puskurien yläpinnalle on vissiin olemassa sellaiset mustat peitelistat, jotka olisi harmoniassa noitten listojen kanssa. Mistähän sellaiset löytäisi?

Vaikea tapaus: jos listat maalaa, kohta joku sanoo, että lokasuojan kaaretkin pitää maalata. Ja kun ne maalaa, joku haluaa vielä punaiset helmatkin 8)

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 21.7.2006 19:31

Juu ei kannata maalata, musta raita tuo mukavasti vaihtelua tuohon nykypäivänä suosittuun "kaikki korinväriin" -linjaan. Puskurin päälliset vaan mustaksi niin kokonaisuus selkenee. Jos ei muuta, niin maalilla mattamustaksi tuohon uraan asti.

MMM
-
Viestit: 115
Liittynyt: 6.5.2005 1:00

ViestiKirjoittaja MMM » 21.7.2006 21:41

Vedä noihin mattamustiin muoviosiin jotain mustille kumi- ja muoviosille tarkoitettua hoitoainetta/vahaa,alkaa näyttämään paljon paremmalta!

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 22.7.2006 8:50

Tuota D-C-Fixin kontaktimuovia jäi ikkunanpokatummennuksen jäljiltä sopivasti jäljelle. Aika kestävän oloista tavaraa, joten siitä voisi leikellä puskurille peitteet. Jos menee kiville, saahan sen aina pois, eikä maksa paljoa.

Hagmansin puskurivaha (lakkista ainetta) oli jäänyt pakkaseen ja se on nyt ihan klönttinä.

Jos takapuskurin päällisen maalaa, mihin rajaus? Jos tuon astinlaudankin vetää mustaksi, voi tulla aika raskaan oloinen. Ja voi olla, että koiran kynsi tekee mustaan pintaan inhottavia jälkiä.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 22.7.2006 10:28

eikös siihen saa valmista paksuhkoo teippiä tohon kynnyksen päälle muistaakseni ? =) kestäs vähä kynsiä paremmin ku maali...

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 22.7.2006 10:51

Jos takapuskurin päällisen maalaa, mihin rajaus? Jos tuon astinlaudankin vetää mustaksi, voi tulla aika raskaan oloinen.
Näyttäisiköhän ihan hölmöltä, jos vetää vain nuo takapuskurin sivut, korkeussuunnassa raja tuohon puskurin uraan ja leveyssuunnassa musta loppuisi takaluukkua varten tehtyjen upotusten reunoihin?

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 22.7.2006 19:20

Just noinhan sen täytyy mennä, en sitä vain heti tajunnut. Pitäisi vissiin leikkiä hieman kuvankäsittelyllä ja katsoa, onko etupuskurin yläosa kuitenkin paree punaisena.

On tuossa Saksasta hankittu muotoon leikattu liimattava, läpinäkyvä suojus tuohon astinlaudalle, en ole vain vielä liimannut paikoilleen, kun en ole ollut varma lopullisesta astinlaudan väristä.

Alkaa jo mennä hifistelyksi. Voipi olla, että ei jaksa paneutua, ajelin juuri parisataa kilometriä 22 vuotta vanhalla Audin lötköllä ja suu oli korvissa melkein koko matkan. Saattaa kiinnostus kohdistua hetkeksi Neckarsulmin poikien tuotteeseen.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

Penkkiprojekti

ViestiKirjoittaja lukkari » 29.7.2006 14:17

Auto on ajamista varten ja sitä mielellään istuu mukavasti matkan ajan. Kolmosen penkki vakiona ei todellakaan tarjoa mitään luksusta, joten saksan kaupasta löytyi sitten kunnostuskelpoinen pari GTI -pulkkia. Oululainen purkuosakauppa pyytää samankuntoisista (kuntoluokka A) 400€ pari, joten säästin muutaman satasen näkemällä hieman vaivaa.

Kuvassa oleva kuljettajan istuin on kulunut normaalista kohtaa, toppaus on hieman kulahtanut ja verhoilun neulokset ovat hieman repeilleet, mutta muuten ehjä. Matkustajan puoli on luonnollisesti parempi. Verhoilu on hyvin likainen ja käyttäjä on vetänyt norttia oikein urakalla ja yrittänyt sitten peittää jälkensä Wunderbaumilla, joten lullat haisevat kuin huora ristiäisissä.

Matkustajan penkin osat pistin likoamaan mäntysuopaliuokseen.

Kuskin penkin toppaus pitää FFP -tekstien ohjeitten mukaan laittaa kuosiinsa ja tuo pieni kuluma tuossa verhoilussa korjaantunee liimaamalla mustaa kangasta alapuolelle. Kun vielä istuinosat vaihtaa puolelta toiselle, saa kelvata.

Istuimista puuttuvat penkinlämmittimet. Varaosana saa sporttipenkkiin uudet elementit muutaman satasen hintaan, joten ei kannata. Elementti on erilainen kuin peruspenkissä. Nyt pitäisi keksiä joku korvaava patentti, löytyisiköhän tarvikkeena sopivaa elementtiä, jossa olisi esim. termostaattiohjaus?

Kävi jo mielessä uudelleen verhouttaminenkin, keskiosa tummanpunaista plyyshiä ja reunat keinonahkaa. Pesen kuitenkin ensin ja laitan käyttöön -mietin asian uudelleen.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 29.7.2006 22:57

mistä ostit nuo ajovalot, maskin, ja etuvilkut?? onko nuo ajovalot perus kirkkaat vai "angelit" ?

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 30.7.2006 10:01

Kilkkeet on kerätty vaihtelevasti EU -alueelta, ei Suomesta.

Ajovalot on Hellan nelivalot (4xH7) parkeilla, ei mitkään tuninkivalot vaan OEM -kamaa. Valoteho verrattuna 9 vuotta käytettyihin orkkisH4:siin on dramaattinen.

En ole sekaantunut kolmosessa FK:n tai JOM:n etulyhtyihin, mutta olen aika varma, että laatu Hellan lyhdyissä on toiselta planeetalta kuin kaukoidän poikain malleissa. Jotakin mainintaa olen kuullut myös valokuvioista...

J.N
-
Viestit: 773
Liittynyt: 23.7.2003 19:12

ViestiKirjoittaja J.N » 4.8.2006 17:34

lukkari kirjoitti:Auto on ajamista varten ja sitä mielellään istuu mukavasti matkan ajan.

Eipä tuollaiset Vakio GTi -pulkat mitkään järisyttävän nautinnolliset ole verrattuna noihin orggiksiin, hieman tukevampi tuo istuinosa ja vähän paremman näköiset. Ristiselän tuki ja istuinosan kallistus on ihan hyvä juttu, mutta eipä noissa yleensä niitä ole, vain korkeussäätö.

Jotkut _oikeat_ Recarot on mukavaa matkustamista varten. :)

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 4.8.2006 18:04

Pienoisen haeskelun jälkeen löytyivät sitten punamustat Hellan takalyhdytkin:
<klik>

Lyhdyt olivat käytetyiksi todella hyväkuntoiset, mutta hioin kuitenkin mataksi hienolla teräsvillalla ja vedin kirkaslakan pintaan.

Istuimista irrotin verhoukset ja toppaukset ja pesin painepesurilla. Istuintoppaukset vaihdoin puolelta toiselle ja tein hieman paikkauksia. Kiva extra istuimissa tuo sivun säilytyskotelo -maksaa varaosana 56€.

Orkkispenkkien lämppärit ovat aika heikossa hapessa, joten niitä ei kannata asentaa näihin istuimiin. Lämppärielementit edelleen haussa.
<klik>

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 17.8.2006 17:15

Kauan himoitsemani vanteet löytyivät nettivaraosan kautta alkukesästä. Aikani kuluksi kiillottelin ne kuntoon ja kun tuli aika asentaa renkaat vanteille, todettiin yhdessä vanteessa sivuttaisheittoa ja lommo sisäkehällä.

Kaikki oikaisufirmat olivat pitkään kesälomalla ja tällä viikolla sain viimein vanteen kotio suoristettuna. Voin lämpimästi suositella lappeenrantalaisen L-Weldin palveluksia: rengasliikkeessä ihmettelimme, mihin lommo sisäkehällä oli kadonnut, kun ei minkäänlaista työstöjälkeä ollut näkyvillä.

Vanteet alla lähikuva

Vanne on siis ATS Stern ja koko 7x15 ET30. Offset on just sopiva 195/50 renkaalle. Noihin olisi orkkis kokopeittävät keskiölaatatkin, mutta voipi olla paree noin. Kädissä oli tuollaiset 14" koossa.
Saisihan kaupasta vaikka millaista vannetta, mutta on sen verran harvinaista vannetta, ettei ihan heti tule samanlaisia vastaan.
Erään vannekaupan yhteydessä tuli kierros hyväkuntoisia Contin PremiumContacteja, jotka piti laittaa alle. Erittäin miellyttävä rengas.

Persgrillit jäi sitten asentamatta kun tuossa sporttipenkissä on nuo poikittaiset rautalangat, jotka estävät yleismallin elementin asentamisen...

Tänään asennettiin uusi tuulilasi. Luulin entisen olevan kohtalainen, kunnes ajoin eräänä aamuna vasta-aurinkoon ja silmäni avautuivat. Tänään ne suorastaa revähtivät auki, kun tajusin, miten kirkas uusi lasi voi olla!
Lasi asennettu Joensuussa Purku-Pojilla, kaksiväri Pilkington, 200€.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 17.8.2006 18:11

Persgrillit jäi sitten asentamatta kun tuossa sporttipenkissä on nuo poikittaiset rautalangat, jotka estävät yleismallin elementin asentamisen...


Onko siellä mitkä sporttipenkit ? GT:n vai GTI/VR6:sen. Pitäisi myös itse laittaa persgrillit, mutta jos siellä tosiaan on sellaiset rautalangat edessä.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 18.8.2006 7:38

En tiedä, mistä mallista, mutta tuollaiset. Normipenkissä on kaksi pitkittäistä lankaa keksiosan molemmin puolin ja välissä lämmitinelementti. Tässä sporttipenkissä on saumojen kohdalla poikittain kaksi pianolankaa, jotka on pujotettu verhoilun kanaviin ja kanavat painuvat syvälle pehmusteeseen.
Orkkis lämpöelementin 1H0 963 555A saa verhouksen kanssa istuinosaan 121€ hintaan.
Kävin varuilta hakemassa romikselta pari pasaatin sporttipenkkiä lämppäreillä, mutta en huomannut tarkistaa, että elementti on kiinni verhouksessa... No, pitää myydä pulkat pois.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 18.8.2006 12:24

Noi penkit ovat samat mitkä mulla on. Pitänee tutkia ja yrittää keksiä tuohon jokin ratkaisu.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

Huomiovalotarinaa

ViestiKirjoittaja lukkari » 11.9.2006 15:56

Kukoistavinta huomiovaloaikaa eläneenä nostalgiakärpänen puri ja hankin modernin teknologian huomiovalot orkkispaikoille.

valoa

Yllättävän kirkkasti palaa valo tuollaisessa lyhdyssä, heijastinhan on rihlattu linssivaikutuksen aikaansaamiseksi. Polttimo tuossa on 21W. Valot syttyvät auton käynnistyttyä laturiohjauksella.

Samalla releytin päävalot ja voin kyllä vakavasti suositella. Alkuperäisessä järjestelmässä oli huikea kokonaisjännitehäviö, 1.3V!

Releytys kolmosessa on verraten helppo toteuttaa, tuulihaan alla olevasta isosta liitinpaketista löytyvät johdot -itse käytin lampuille alkuperäisiä johtoja, lisäsin vain releet väliin. Relepaketin saa talteen siihen tuulihaan viereen edestä katsoen oikealle. Kun käyttää relesokkeleita, kytkennästä tulee siisti ja varma. Itse käytin kolmea relettä, molemmille lähivaloille omansa ja pitkille yksi yhteinen.

Releytyksen tuloksena jännitehäviö putosi 0.15 volttiin, mikä on ihan siedettävä.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

Forté -käsittely tehty

ViestiKirjoittaja lukkari » 15.9.2006 8:57

Mittaristossa alkoi vilkkua OEL ja melkein samaten siitä kurvasin Joensuun Öljypisteelle kyselemään Forté -käsittelyä öljynvaihtoinen. Hoito sovittiin tehtäväksi samantien ja koska konetta ei ilmeisesti aiemmin ole ko. aineella käsitelty, laitettiin tupla-annostus eli 0.8 litraa Motor Flushia.

Kone jätettiin käymään korkealla tyhjäkäynnilla. Vanhastaan tiesin, että tätä kannattaa seurata. Puolen tunnin käynnin aikana koneen ääni hiljenee korvinkuultavasti. Ilman mittauksiakin pystyttiin toteamaan, että nostimet ovat kunnossa ja kone toimii juuri niin hyvin kuin 326 tkm ajettu kone voi toimia.
Talviöljyiksi laitettiin Castrol EDGE Sport 0W-40.

Käsittelyn jälkeinen koeajo veti suupielet hymyyn: veto oli lisääntynyt selkeästi ja samalla savutus lievästi väheni. Kone käy hiljaisemmin ja selvästi tasaisemmin tyhjäkäyntiä. Vaikutus oli mielestäni suurempi kuin bensakoneissa, dieselissähän kerääntyy esim. EGR:ään runsaasti karstaa, jnka poistumisella on iso vaikutus.

Vaikka en olekaan ko. tuotteen mannekiini, voin suositella käsittelyä: olen samanlaisen käsittelyn teettänyt jo neljään autooni.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 15.9.2006 10:01

Minkä hintasta värkkiä tuo Forté on??

Saleksi
-
Viestit: 384
Liittynyt: 8.10.2003 22:18
Viesti:

ViestiKirjoittaja Saleksi » 15.9.2006 10:32

muutama viikko sitten omaan farkkuun tehty releytys ja kyllä kannatti.

Virrat kulukoo 4mm3 johtoa pitkin ja valot kirkastu huomattavasti. relesokkelin laitoin akun viereen ohajaustehostimen säliön viereen. 4 relettä, molemille lähivaloille omansa ja kumpaanki ohjaus molemmilta puolin erikseen, niin jääpähän joku lyhytvalo palamaan jos esim palaa sulake, pitkille oma rele ja kaukovaloille(Britax:sit 130w hehkuilla) oma rele

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 15.9.2006 10:55

En muista ihan tarkaan Fortén hintaa, mutta käsittely kokonaisuudessaan oli hieman toistasataa öljyineen, suodattimineen, jätemaksuineen jne.
Voihan tuon käsittelyn ja öljynvaihdon suorittaa itsekin, mutta kun itsellä ei ole nosturia ja halusin tarkistaa vaihteistoöljynkin tilanteen. Vaihteistoöljyn tarkistaminen kolmosesta on sen verran työlästä, että jätin koko työn ammattilaisille.

Dieselin öljynvaihto on muutoinkin ihan rektaalista -öljypaska tarttuu näppeihin tosi tiukkaan.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 15.9.2006 11:01

^^nuuka asentaja, kuten minä, kytkee pitkille vain yhden yhteisen releen. Ilman pitkiäkin voi tarvittaessa ajaa. Veikkaisin kuitenkin, että valokytkimen kosahtaminen ja pitkien sammuminen sen takia on todennäköisempää kuin releen krakaaminen.

Eipä ole vielä tähän päivään mennessä yhdessäkään kulkineessani ollut noin isoa hävikkiä polttimoille. Aika monta liitosta ja kytkintä sattuu matkalle. Valokytkimellekin tulee muistaakseni vain yksi kahden ja puolen neliön johto -kaikille valoille yhteensä.

Saleksi
-
Viestit: 384
Liittynyt: 8.10.2003 22:18
Viesti:

ViestiKirjoittaja Saleksi » 17.9.2006 11:07

JOo en mie mitannu mitä oli jännitehäviö mutta samaa luokkaa mitän sinunkin autossa, audi 80 -93:sessa oli mulla 2.2v jännite häviötä lampunkannalta, jäi laittamatta releet kun tuli myytyä pois.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

Lohkolämmittimen johdotusta

ViestiKirjoittaja lukkari » 24.9.2006 14:53

Lohkolämppärin pistukka oli aikaisemmin rumasti maskin alapellissä, joten sille piti keksiä uusi paikka

Tuolla toisessa topikissa porukoitten vaihtoehtoja kartoitinkin ja päädyin sitten tällaiseen ratkaisuun. Paikka on huomaamaton ja sikäli hyvä, että se on alaspäin kallellaan. Vaakatasossakin tuohon pistukkaan kertyy kosteutta aika herkästi.

Haaroittimelle löytyi tukeva paikka rintapellistä tehostimen yläpuolelta, jossa on valmis tulpattu ruuvinreikä. Liitokset varmistin kosteudenpoistosuihkeella ja lisäksi pyöräytin hieman butuulikumia lisätiivisteeksi. Olisihan tun voinut haaroittaa suoraan vastuksen kantaan, mutta silloin siihen koituu rasitus, joka poistuu yhdellä johdonpätkällä.

Sisätilan lämppärin johdolle löytyi valmis reikä rintapellistä. Edellinen omistaja on ilmeisesti riisunut ko. varusteen pois ja jättänyt vielä reiänkin peittämättä, mitä keväällä melulähteenä ihmettelinkin.

Talven varalle vaihdoin suodattimen, ennen kuin ensimmäisen kipakan yöpakkasen jälkeen kesädieselin parafiini jäätyy. Kovasti on VW:n osakanta vaihtumassa kaukoidän tuotteiksi.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 24.9.2006 15:09

no nythän se on hyvässä paikassa.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

Syyslook

ViestiKirjoittaja lukkari » 12.10.2006 14:23

Sain viimein nuo puskurin päälliset maalattua mustaksi. En nyt sitten tiedä, onko se noin parempi, ainakin vei jonkin aikaa tottua tuohon luukkiin
klik
On taas tulossa talvi, johon ajattelin varautua Michelinin kitkarenkailla ja pirellivanteilla.

Kuva
Viimeksi muokannut lukkari, 27.10.2006 13:13. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Wolle
-
Viestit: 557
Liittynyt: 10.10.2005 14:45

ViestiKirjoittaja Wolle » 12.10.2006 14:27

imo paremman näköinen näin, mustilla puskuriyläosilla. Sopii hyvin tuohon musta/puna -kokonaisuuteen.

M-M-I
-
Viestit: 240
Liittynyt: 20.10.2005 22:04

ViestiKirjoittaja M-M-I » 12.10.2006 16:02

sopiihan tuo yllärin hyvin. komea on autos :)

vwnut
-
Viestit: 254
Liittynyt: 21.12.2005 17:27

Mustat puskurin yläosat

ViestiKirjoittaja vwnut » 12.10.2006 19:20

Ainakin kuus kertaa paremman näköiset puskurit noin mustalla yläosalla. Antaa ilmettä ja ryhtiä.

MMM
-
Viestit: 115
Liittynyt: 6.5.2005 1:00

ViestiKirjoittaja MMM » 12.10.2006 20:12

Vedä noihin muihin mustiin muoviosiin jotka on harmaantunu(lokasuojan muovikaaret ja puskurin alalippa) jotain mustaa kumin ja muovin hoitoainetta,saa nekin mustaksi ja kiiltäväksi.
Itse olen käyttänyt bilteman tököttiä,ei paljoa maksa ja saa hyvän pinnan...

imaS
-
Viestit: 348
Liittynyt: 31.10.2005 19:25

ViestiKirjoittaja imaS » 12.10.2006 20:29

Itse ostin paikallisesta ad-varaosaliikkeestä spraymaalipullon, jossa lukee "puskuri-musta" (~11€). Maalaus puhtaalle muoville, eli ei tarvitse mitään pohjusteita (purkin mukaan). Takapuskurin mustat kohdat sain jo maalattua, ja näyttää kyllä uudelta. Jos tuo nyt pitäisi puskurit mustana paremmin, kuin mustavaha.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 12.10.2006 21:24

^ja voi kyynel sitten kun se kilikalipilipalimaali muutaman pesun jälkeen lähtee lämpäreinä pois. Mulla taitaa toisessa autossa olla jotain vastaavaa kikkaa käytetty ja kylläpä harmittaa. No joo onhan se ehkä hetken siisti, mutta en ite viittis omaa autooni moisella pilata. Muoviosien mustavaha on riittävän usein käytettynä ookoo, ja jos maalataan, niin maalataan kunnon pohjustusaineilla sekä pintaväreillä että se myös kestää.

lukkarisen kolpero on kyllä tuolla värityksellä hyvin tyylikäs kokonaisuus!

imaS
-
Viestit: 348
Liittynyt: 31.10.2005 19:25

ViestiKirjoittaja imaS » 12.10.2006 22:39

No, katsotaan miten kestää, jos ei kestä niin sitten on nähtävä enemmän vaivaa. Uskoisin kyllä, että se tarttuvuuskin on kiinni siitä miten puhtaaseen pintaan sen laittaa.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 13.10.2006 9:02

Kiitos kommenteista. Nuo Motonetin levikkeet ovat kyllä hyvälaatuiset, mutta niin ropelöiset, että niihin voi olla vaikea saada kiiltoa.

Tuo perän korkeus häiritsee yhä. Alustasarja on ollut puoli vuotta paikallaan, mutta ei ole laskeutunut oikeaan korkeuteen. No, madallusjouset eivät paljoa kustanna taakse.

Haltuuni ajautui sarja Carat/Le Castellet 6x14 vanteita, jotka kiillotettuna voisi sopia käyttööni. Aikamoista jaakobinpainia olen käynyt, että raaskinko luopua pirellivanteista vai lähtevätkö ATS:n tähtivanteet.

VariantR
-
Viestit: 625
Liittynyt: 26.1.2005 7:43

ViestiKirjoittaja VariantR » 16.10.2006 12:42

moi! oltko luopumassa noista vanteita? kiinostas jommat kummat ostaaa pois mailaa [email protected]

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 16.10.2006 14:15

Onhan noita pirellivanteita kyselty. Luopumisen tuska on kyllä sen verran kova, että ei ihan vielä ole ajankohtaista myyminen.
ATS tähtivanteitten osalta sama juttu.

Saleksi
-
Viestit: 384
Liittynyt: 8.10.2003 22:18
Viesti:

ViestiKirjoittaja Saleksi » 16.10.2006 22:14

Miulle kelepois noi Cup:it

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 17.10.2006 9:13

Cupit on viety alta jo aikoja sitten 8)

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 24.10.2006 13:55

Moro!

Meinasin itelle laittaa sisähaaran tuosta samasta paikasta rintapellin läpi, mutta siellä sisäpuolella olikin joku muoviputki just siinä tulpan kohdassa.
Mitään hajua, mikä se putki voisi olla? Ja voisko sen vaan kylmästi poistaa?

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 24.10.2006 14:33

Ei kyllä sano tuollainen putki mitään...

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

Penkkien verhoilu

ViestiKirjoittaja lukkari » 26.10.2006 16:47

Romikselta hakemani GT Passatin sporttipenkit saivat uuden elämän.
Korjasin pahoin rotansyömät fyllit tekstit -osion ohjeitten mukaisesti ja remppasin osin pimenneet penkinlämmittimet. Sen jälkeen kiikutin fyllit Kontiolahden Lehmoon Verhoomo Einelle, jossa laitettiin uudet päälliset. Mielessäni oli koko ajan tämän auton sisusta, enkä sitten saanut kuosia pois mielestäni.

Sivuihin ja taakse mustaa keinonahkaa ja keskelle viininpunaista saabin retroa plyysiä -sopii auton väriin

Kuva

Verhoilijalle kiitos, työnlaatua ei voi moittia. Mikä parasta: näillä ilmoilla on kiva, kun penkinlämmittimet toimivat!
Viimeksi muokannut lukkari, 27.10.2006 13:14. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 26.10.2006 16:56

asiallisen näköiset =)

vwnut
-
Viestit: 254
Liittynyt: 21.12.2005 17:27

ViestiKirjoittaja vwnut » 26.10.2006 19:37

Aivan mahtavat!! Tulee mielen enon vanha tanikka. :)
Onnistuuko miten helposti noi korjaustoimenpiteet? On nimittäin tarkoitus vanhuksen kulumat korjailla ja päällystää. Minkähintainen ko. verhoiluliike?

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 26.10.2006 20:23

Samanlaista saabin plyysiä käytin aikanaan metritolkulla polosen sisustuksen koristeluun -jäi vissiin "päälle" tuo materiaali.
Täytyy sanoa, että olen itse lopputulokseen enemmän kuin tyytyväinen, samoin rouva, joka autoa myös paljon käyttää. Passatin penkkikin on hieman erilainen rakenteeltaan kuin golffin oma: etureuna on alempana, joten sopii paremmin pienelle ihmiselle.

Istuinosa oli helppo korjata, koska se oli vain repeytynyt, eli kontaktiliimalla kasaan ja puristukseen, sen jälkeen sideharso vahvikkeeksi pitkittäin. Selkänoja oli pahempi, koska siitä oli karannut tavaraa. Vaahtomuovista murentelin höttöä jota hölväsin koloseen kontaktiiiman kanssa ja lopuksi sideharsoa päälle. Verhoilun alle tuli vielä tukikangas vauriokohdille. Eipä kyllä huomaa, että on korjattu ja voisi kuvitella, että keinonahka kestää paremmin kulutustakin pidemmän päälle.

Istuinlämmittimissa oli myös hieman ropaamista: toisen istuinosan ja toisen selkänojan liitoskohta elementtiin oli irronnut ja niitten kaiveleminen esiin teetti töitä. Lisäksi toisen istuinosan NTC -vastus oli rikki. Tilalle laitoin 15kohm vastuksen.

Verhoilun hinta oli 300€. Työn laadusta en ole löytänyt moitteen sijaa.
Jos olisin vain vienyt penkit sinne, hinta olisi ollut useamman kympin enemmän. Jokainen, joka on joskus tuollaisen penkin purkanut, tietää, miten iso homma purussa ja kasauksessa on.

Eli tuossa purkamisessa ja kasauksessa on omia töitä parin kolmen tunnin edestä, mutta lämppärien korjaus piti tehdä joka tapauksessa, samoin noissa muovisissa sivupaneeleissa ja -koteloissa oli korjaamista.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

Talvivanteet Le Castellet

ViestiKirjoittaja lukkari » 23.11.2006 14:25

http://www.tiltu.net/mobil/felge/lecast ... 59_std.jpg
Kuva Kuva Kuva
Tuollaiset helpommin puhdistettavat vanteet vaihdoin talveksi. Silkavaan pintaan ei luulisi lian tarttuvan niin helposti. Vannehan on taottu orkkisvanne, malli Le Castellet
osa# 191 601 025F, keskiökapseleineen marmoritiskillä 1592€/kierros, kiillotus ei sis. hintaan 8)
Samalla päivitettiin kitkarenkaat Conti3 -malliin.
Viimeksi muokannut lukkari, 3.4.2013 12:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 7.3.2007 11:56

Tieto lisää tuskaa! Kun aikansa lukee foorumia ja erityisesti hakee sanoja "kuningaspultti" ja "dampperi", alkaa pikkuhiljaa uskotella itselleenkin, että minunkin autossani on jotain vikaa.

Mitään ohjearvoa ei kampuran hihnapyörän heitolle ole kai olemassa, mutta alkoi tuo jatkuva hihnan kitskutus ja se pieni heitto sen verran haittaamaan, että varasin ajan Laakkoselle kampuran (hakusana: kampiakselin pää) pään oikaisuun. Varsinkin, kun hihnanvaihdosta on kohtalaisen lyhyt aika, mutta ei mainintaa kuningaspultin vaihdosta.

No, kampuran pää osoittautui sitten suoraksi (onneksi), mutta dampperi (hakusana: damper, värinänvaimennin, vibration damper) #028 105 243T oli tullut tiensä päähän. Hieman kirpaisi sen 348€ hinta, mutta eipä ollut rotia jättää vaihtamattakaan. Työllä ja osalla on sitten normaali takuu, luulisi kestävän.

Nyt hiljeni kitskutus alakerran puolelta. Oudointa asiassa on kuitenkin se, että se hihnapyörän heitto uudellakin dampperilla on aivan sama kuin vanhalla!

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 7.3.2007 15:47

Minkä firman tekeleitä noi etuvilkut ja huomiovalot on?

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 7.3.2007 16:36

Hellan.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 28.5.2007 22:24

Miltähän näyttäis jos tuon takaluukun rekisterin taustan vetäis korin väriin? Omaan (vihreä) olis suunnitelmissa samalla kun peilit ja takapuskurin alaosan värjäytän.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 29.5.2007 8:26

Ei ollenkaan hullumpi ajatus. Kaukaa haettuna kävi vaan mielessä samanikäinen passatin sedan -malli: monissa on rekisterikilpi hiekkapuhaltunut "puhtaaksi". Tuossa kilven kohdala käy aika pyörre, joten maalikin saa taustalevyssä kyytiä pidemmän päälle.

manninen
-
Viestit: 253
Liittynyt: 31.12.2005 14:30

ViestiKirjoittaja manninen » 9.6.2007 18:36

Todella tyylikäs Farkku! Todella tyylikkäästi rakenneltu, vaikka itse olenkin lasikuitupuskureiden ja alustavalojen fani, niin täytyy sanoa, että tämä auto miellyttää silmää! Tosin itselle tulee huomenna -93 mallin farkku G3, niin tuskin siihen mitään lasikuitujuttuja tulee..

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 9.6.2007 19:11

Kiitosta. Itse asiassa, auto on ulkoisesti niin liki orkkisosilla laitettu kuin mahdollista. Kaikki valot ovan mm. Hellan tuotteita. Miten se vanha sanonta meni: lihaa säästämättä, laadusta tinkimättä.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 17.6.2007 14:27

Suunnittelin tuota takaluukun rekisterimuovin korvaamista pellistä tehdyllä ja jos sen upotuksen kaventais rekisterin levyiseksi ja upotusta vain senverran että rekisterivalot mahtuu yläreunaan. Pellin maalais korin väriin. Pyörrehän tuolla käy mutta mittarissa jo yli 200tkm ja rekisteri vielä väreissä ja tuskin sitä uusittukaan ole.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 7.7.2007 18:00

Auto löysi uuden omistajan, jolla ei ennestään volkkareita ole ollutkaan. Toivotan hänelle suotuisia kilometrejä. Projekti on päättynyt.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 7.7.2007 20:02

Mikä auto tulee tilalle?

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 7.7.2007 20:59

Tuollahan tuo tyyppinelkku on projektina ollut jo jonkin aikaa.

Saleksi
-
Viestit: 384
Liittynyt: 8.10.2003 22:18
Viesti:

ViestiKirjoittaja Saleksi » 8.7.2007 18:05

mistäs lukkari hommasi noi hellan huomiot/vilkut? kattelin örumilta mutta minusta hinta vaikutti aika suolaiselta.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 8.7.2007 21:22

Taisipa olla tuo kauppa.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 27.5.2008 7:36

Pidetään topikki elossa...

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 27.5.2008 16:24

Mulla oli samanlaiset "huomiovalot" kun noi Lukkarin vastaavat ja 2 kertaa koppalakit pysäytti maantiellä ja käskivät sammuttaa sumuvalot, kysyin että mitkä helvetin sumarit kun ei tässä sellasia ole. Tein umpinaisiin "valesumareihin" reijät 5w polttimolle jotka paloivat yhdessä parkkivalojen kanssa.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 28.5.2008 9:24

Ihmettelin, kun virkavalta ei noihin koskaan puuttunut, sillä nuo Hellat näkyvät tosi kauas. Muistan kyllä joskus vastaantulijoiden vilkuttaneen, ilmeisesti erheellisesti juuri sumarien käytöstä.


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa