Passat 130 kaakkisen ahtopaineet

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

ukormi
-
Viestit: 237
Liittynyt: 2.11.2005 20:14

Passat 130 kaakkisen ahtopaineet

ViestiKirjoittaja ukormi » 24.6.2006 0:34

130 kaakkinen TDI Passat 2002. Liki tyhjäkäynniltä alkaa ahtamaan, 1500rpm jo reilu puoli kiloa. Maksimipaine menee 1,6 kiloon onko normaalia?

andeRS
-
Viestit: 604
Liittynyt: 23.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja andeRS » 27.6.2006 10:04

Maksimipaine kuulostaa hurjalle. Mittarilla vai VAG-Comilla oot mitannu?

FIN-Turbo
-
Viestit: 142
Liittynyt: 13.2.2006 23:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja FIN-Turbo » 27.6.2006 11:04

onko lastutettu?

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 27.6.2006 11:51

Vakio ASZ 130hv ahtoi 1,3 eikä lastutettunakaan tuota 1,6 työnnä. Siihen verrattuna korkealta kuullostaa tännekin.

ukormi
-
Viestit: 237
Liittynyt: 2.11.2005 20:14

ViestiKirjoittaja ukormi » 27.6.2006 18:47

Ei ole lastutettu. Mittarilla mittasin. Huomenna katson tuleeko hukkaportille ollenkaan ohjausta. Tuo maksimipaine tosiaan tuntuu aivan liian kovalta.

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 27.6.2006 19:17

ei sieltä hukkaporttia löydy, siivillä säädetään.. onhan jotain halpis softia olemassa jotka saattaa pyytää ahtoja sen 1.6 bar.. mutta jos tuo on vakio..

ukormi
-
Viestit: 237
Liittynyt: 2.11.2005 20:14

ViestiKirjoittaja ukormi » 28.6.2006 11:55

Koko ajan sitä oppii uutta tuosta koneestakin joku toisenlainen säädinhän niille siivillekkin sitten on.
Kun alipainesäätimen ( letku siinä turbon päällä olevassa mötikässä joka alipaineen voimalla liikuttaa vipua joka menee turbolle) letkun ottaa irti ja siitä imuttaa, niin ilma tulee läpi ilman esteitä. Pitäisikö letkussa kuitenkin olla jotakin estettä siinä koneen etuosassa olevassa säätimessä?

Onko tuosta rydöstä mennyt sitten turbo rikki siten ettei enää säädä siipiä vaan kokoajan työntää täyttä mahdollista ahtoa? Kun alipainemötikälle antaa imua niin säätimen varsi kyllä liikkuu.

On entinen taksi joten tuskin on mitään viritystä tehty.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 28.6.2006 12:10

Mites ahdot käyttäytyy kun polkasee 100km/h pedaalin pohjaan? Kuinka nopeasti nousee? Eli vetääkö siivet suppuun ja sitten auki?

Siis siipien alipainesäätö toimii mutta ei tunnu vastusta? Vuotaisko letku/kalvo hiukkasen?

Finnhopper
-
Viestit: 262
Liittynyt: 23.9.2005 8:23

ViestiKirjoittaja Finnhopper » 28.6.2006 12:18

Olen kyllä useamman taksin perästä tuossa 3-tiellä nähnyt hyvän pöllähdyksen kun ovat lähteneet kiihdyttämään joten kyllä niitä taksejakin lastutetaan.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 28.6.2006 12:21

Niiden ruiskupumput on vain adaptoituneet on/off kaasuasetukselle, niin sen takia pöllähtää. ;)

ukormi
-
Viestit: 237
Liittynyt: 2.11.2005 20:14

ViestiKirjoittaja ukormi » 28.6.2006 16:59

Taas testattu, nyt noita alipaineita.
Tyhjäkäynnillä menee 0,7 bar alipaineelle ja polkiessa hieman muuttuu, alimmillaan oli noin 0,2 bar alipainetta. Tuolloin oli varmaankin se huippupaine ahdoissa. Ei varmaankaan vuoda kun nyt testissä koneen sammuttamisen jälkeen pitää alipaineen 0,7:ssä noin kolme sekuntia ja sitten nousee nollaan. Alipainepuoli on varmaan kone sammuksissa auki ja koneen käydessä menee "kiinni" ja alkaa päästämään alipaineen kellolle.

Huomenna testaan ahtopainetta kun kello on kokonaan alipaineetta. Silloinhan siipien tulisi olla "supussa" eli ei paljoa painetta pitäisi tulla.

Kun tuo nykyisellään savuttaa mustaa niin saakelisti polkiessa. Koko tienleveydeltä on mustan savun peitossa kun painaa läpän pohjaan ja antaa olla pohjassa. Olen tosin nähnyt muutaman 530 bemukan kiihdytyksen joka tuotti sangen saman määrän mustaa. Saisi vain kulkeakin hieman rivakammin..

Pitää vielä kokeilla kuinka tuo menee sataseen, siitä saa hieman osviittaa onko nuo tehot tallessa. Mihin tuollaisen pitäisi mennä? 12 sekunnin pintaan 0-100km/h tuolla automaatilla?

Nyt kun tuota voimaa tuli lisää putsauksien ja alipaineiden kunnostuksen jälkeen, on alkanyt täristämään saata*asti kun vedättää isommalla vaihteella. Ylämäkikiihdytykset suorastaan irroittavat paikat hampaista.
Viimeksi muokannut ukormi, 29.6.2006 15:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

ukormi
-
Viestit: 237
Liittynyt: 2.11.2005 20:14

ViestiKirjoittaja ukormi » 29.6.2006 15:28

Otin ahtimen kellolta alipainepiuhan pois ja eipä ahtoja pätkääkään kehittynyt. Kun letkun laittoi takaisin, alkoi ahtamaan. Ahdin siis lienee aivan kunnossa.

Pikainen mittaus osoitti että sataseen mennään automaatin D -asennolla noin 20 sekunnissa ja Tiptronicilla käsin vaihtamalla noin 17 sekunnissa.
Ahtopaine seilaa 1,5 ja 1,7 välissä talla pohjassa kiihdyttäessä.
Tiptronicilla auto muutenkin tuntuu pirteämmälle. Heti kun lähtee väännättämään hiemankaan suuremmalla vaihteella, auto tärisee helvetillisesti.

Voi että kun minulle tuntuu siunaantuvan aina näitä tee se itse käyttöautoja eikä merkillä taida olla mitään väliä.

Seuraavaksi sitten välijäähdyttimen puhdistus, taitaa sekin olla täynnä öljyä kun sitä noissa paineputkissakin jonkun verran oli.

JMP
-
Viestit: 214
Liittynyt: 24.7.2003 18:48

ViestiKirjoittaja JMP » 29.6.2006 16:27

Vag-commin jos saisit jostain pystyisit tsekkaamaan pyydetyn ja toteutuneen ahdon eron. Mulla poikittainen ASZ pyysi 1.35bar ja maksimissaan kävi 1.4 baarissa eli ei paljoa piikittele. Aika erikoinen on tilanne jos ahtoja on perkeelesti mutta silti savuttaa ja ohjelma pitäis olla vakio. Oliskohan se välijäähdytin tosiaan ihan tukossa ettei ilma pääse koneeseen asti?

sambe
-
Viestit: 102
Liittynyt: 23.7.2003 15:23

ViestiKirjoittaja sambe » 29.6.2006 18:47

mikäs grouppi vag-comissa näyttää pyydetyn ahdon ja saadun ahdon

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 29.6.2006 20:48

11.

sambe
-
Viestit: 102
Liittynyt: 23.7.2003 15:23

ViestiKirjoittaja sambe » 29.6.2006 22:29

pitäisi ottaa silmä käteen ja katsoa kuopalla kyllähän olen noita seuraillut ja katsonut totakin mutta.. Aivot narikassa ;)

ukormi
-
Viestit: 237
Liittynyt: 2.11.2005 20:14

ViestiKirjoittaja ukormi » 29.6.2006 22:34

Mistäs saisin tuon VAG-comin kaapeleineen ja ehkä pienellä käyttöohjeellakin?

Toki siitä maksankin:O)

Kyselee totaalinen noviisi näissä VAG vehkeissä. Tosin tietoa tästäkin alkaa näköjään pikkuhiljaa karttumaan.

Kannettava löytyy...

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 30.6.2006 9:40

Itselläni on tuollainen combo -malli, kun toisessa vehkeessä 2x2 -liitäntä. Tuo USB -väyläinen toimii kyllä mainiosti.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 30.6.2006 9:43

ross-techin sivuilta saa ladattua manuskaa ja ainakin ilmaisversion ohjelmasta.
http://www.ross-tech.com/
doc-powerilta saa koko settiä ostettua:
http://www.doc-power.com/index.php?page=products&group=72

ukormi
-
Viestit: 237
Liittynyt: 2.11.2005 20:14

ViestiKirjoittaja ukormi » 30.6.2006 16:35

Releet ovat jo tulossa. Katsotaan mitä niillä saa aikaiseksi.

make72
-
Viestit: 272
Liittynyt: 28.8.2005 9:11

ViestiKirjoittaja make72 » 8.9.2006 1:06

Omassa pasaatissa vuoti ahtopuolella n.5cm kumiletkun pätkä molemmista päistä klemmarien alta/sivulta murtuneet.
Savuutti reippaasti vaikka kuin oli ahtoja eikä lähteny mihinkään.
Nyt pelaa suht ok gti tempest kännykkä gps softalla kiihtyy alle 10sek 0-100kmh.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 31 vierailijaa