Shellin V-Power bensa
Valvoja: ffp jäsenet
Shellin V-Power bensa
Onkos porukka nyt innolla lorottanut sitä tankkiin lisäheppojen toivossa...)?
98 poistuu shell asemilta kokonaan ja tilalle tulee v-pover joka on 99+ okt.Helsingis ainakin yks asema myy v:tä jo ja parin viikon sisällä moni muukin asema etelä ja länsisuomesta ouluun asti. Itä-suomi vissiin jää ilman toistaiseksi.
http://www.shell.com/home/Framework?siteId=fi-fi
http://www.shell.com/home/Framework?siteId=fi-fi
No luulis tuon jossain vaiheessa tänne idemmäksikin(Kajaaniin) tulevan jos kerta 98 poistuu kokonaan, vai hakevatko "naapurilta" tuota 98:ia myyntiin ?. Joo tuossa emännänkin työkaverit menivät koulutukseen/tiedotus tilaisuuteen tuon uuden bensan johdosta,mutta ei tule ainakaan vielä tänne myyntiin.
Liippaa nyt hieman vierestä, mutta mahtaakohan suomeen olla tulossa myös v/super/ultimate(shell,aral jne) dieseliä joka myös suosittua keskieuroopassa? Kristallin kirkasta tuo väriltään on. Muuta tankatessa ei juuri olekkaan tullut huomattua, paitsi että auto käy vähän nätimmin, joka sekin johtunee auton raajojen vetreytyksestä tuolla saksan laukkaradoilla.
edit: http://www.shell-tankstelle.de/440.asp
www.ultimate.aral.de
edit: http://www.shell-tankstelle.de/440.asp
www.ultimate.aral.de
Jossain ohjelmassa oli testi missä laitettiin 99/100 oktaanista ja tavallista löpöä tankkiin. Joissain autoissa vaikutti ja joissain ei. Mieleen jäi että yksi auto jossa tuli suurin parannus oli turbo impreza eli jos sellasen omistaa niin mars tankkaamaan :)
Edit: oli fifth gear se ohjelma ja autot oli uusi Golf GTI, Renault Clio (perusvapari) ja Impreza WRX STI. Eli Cliolla ei mitään hyötyä, Golfilla 2-5hp ja imprezalla jopa 26hp (shell optimax vs. supermarket fuel). Tehot mitattiin navoista tollasella Rototest tms. mittalaitteella. (www.rototest.com). Tiedä sitten miten eroaa suomen polttoainelaaduista nuo. Mutta tosiaan eipä noista tavallisilla autoilla hirveästi hyötyä ole.
edit2: syy miksi golfilla tuli noin pieni parannus on varmaan se että kys. moottori on valmiiksi nimenomaan korkeaoktaaniselle suunniteltu.
Edit: oli fifth gear se ohjelma ja autot oli uusi Golf GTI, Renault Clio (perusvapari) ja Impreza WRX STI. Eli Cliolla ei mitään hyötyä, Golfilla 2-5hp ja imprezalla jopa 26hp (shell optimax vs. supermarket fuel). Tehot mitattiin navoista tollasella Rototest tms. mittalaitteella. (www.rototest.com). Tiedä sitten miten eroaa suomen polttoainelaaduista nuo. Mutta tosiaan eipä noista tavallisilla autoilla hirveästi hyötyä ole.
edit2: syy miksi golfilla tuli noin pieni parannus on varmaan se että kys. moottori on valmiiksi nimenomaan korkeaoktaaniselle suunniteltu.
http://www.autoclips.net/detail.php?id_video=3264
tuossa tuo fifth gearin testi, bp ultimate oli myös testattu mutta optimax (ilm. 98okt) sai parhaat lukemat golfilla & imprezalla. ei tosin niin tieteellisen tarkkoja nuo tulokset, pelkät huippulukemat ilmoitettu. noh, oli miten oli kait nuo jotain kuitenkin näyttäisi (ehkä) vaikuttavan.
edit: niinja oli tiedossa ettei tuo ole kuin 95 vs 98 vertailu, mutta jotain eroja näköjään niissäkin on. Eli miksei sitten korkeammalla oktaaniluvullakin jos kerran moottorinohjaus osaa mukautua :) Se on sitten eri juttu kuinka usein tuota raaskii tankata ja tuleeko mainittavaa vaikutusta enää 98E:hen verratuna.
tuossa tuo fifth gearin testi, bp ultimate oli myös testattu mutta optimax (ilm. 98okt) sai parhaat lukemat golfilla & imprezalla. ei tosin niin tieteellisen tarkkoja nuo tulokset, pelkät huippulukemat ilmoitettu. noh, oli miten oli kait nuo jotain kuitenkin näyttäisi (ehkä) vaikuttavan.
edit: niinja oli tiedossa ettei tuo ole kuin 95 vs 98 vertailu, mutta jotain eroja näköjään niissäkin on. Eli miksei sitten korkeammalla oktaaniluvullakin jos kerran moottorinohjaus osaa mukautua :) Se on sitten eri juttu kuinka usein tuota raaskii tankata ja tuleeko mainittavaa vaikutusta enää 98E:hen verratuna.
Viimeksi muokannut kojaak, 8.6.2006 21:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 12.5.2004 23:20
Voi vähän huvittavalta kuullostaa mutta tankillisen ajaneena voin sanoa että vääntöä kyllä tuntuis olevan enemmän. Eikä bensa myyjän puhe että "yhdellä tankillisella pääsee 12 prosenttia pidemmälle" ole hatusta tempastu. Yllättävän positiivinen kokemus ja tankkaan jatkossakin V-Poweria vaikka hinta onkin hieman korkeampi. vaikka ohjelma on tehty 98 oktaaniselle niin kaikki pelasi ihan samanlain kuin aikaisemminkin ja ehkä hieman paremminkin...)
Kokemus: Väli Turku - Porvoo VAG:n 2.0 TFSI -moottorilla Nesteen 98 E :llä, rajoitusten mukaan ajettuna aamuneljältä (ei liikennettä). Vakionopeudensäätimellä matkasta n. 90 %. Kulutus ajotietokoneen mukaan 7,1 l / 100 km. Ilmastointi ECON-asennossa.
Porvoosta takaisin Turkuun samaa reittiä, illalla kymmenen jälkeen (ei paljon liikennettä / ohitettavia). Sama laulu - lähes koko matka cruiserilla, ECON-asento jne... Tankissa Shellin V-Poweria ja kulutus 6,6 l / 100 km.
Sattumaa, voodoo-juttuja vai oikeasti pienempi kulutus? Kai tähän vaikuttavat ilmankosteus, ilmanpaine jne mutta mielestäni olosuhteet olivat molemmilla kerroilla hyvinkin samanlaiset. Illalla hieman lämpimämpää kuin aamulla.
Testasin nimittäin ihan piruuttaan luettuani tätä topicia. Suorituskyvyssä en huomannut perstuntumalla lainkaan eroa.
Porvoosta takaisin Turkuun samaa reittiä, illalla kymmenen jälkeen (ei paljon liikennettä / ohitettavia). Sama laulu - lähes koko matka cruiserilla, ECON-asento jne... Tankissa Shellin V-Poweria ja kulutus 6,6 l / 100 km.
Sattumaa, voodoo-juttuja vai oikeasti pienempi kulutus? Kai tähän vaikuttavat ilmankosteus, ilmanpaine jne mutta mielestäni olosuhteet olivat molemmilla kerroilla hyvinkin samanlaiset. Illalla hieman lämpimämpää kuin aamulla.
Testasin nimittäin ihan piruuttaan luettuani tätä topicia. Suorituskyvyssä en huomannut perstuntumalla lainkaan eroa.
Alustavasti hieman samansuuntaisia kokemuksia verrattuna nesteen bioskeidaan (98). Persmittarin mukaan tuo nesteen etanolilla "jatkettu" toimii osakaasulla ehkä aavistuksen hienostuneemmin (pehmeämmin) mutta taas ylhäällä "puuroutuu" kun v-power kiekaisee iloisesti ylärajalle asti. Muutenkin moottori tuntui shellin bensalla jotenkin herkemmältä reagoimaan, moottorin äänikin kuulosti jotenkin kireämmältä.. Todennäköisintä on kuitenkin että mainosmiesten puheet vaan tekee kummia ajukopassa ja auto tuntuu heti ferrarilta kun laittaa poweria tankkiin. :)
Varsinaisessa suorituskyvyssä en huomannut mainittavaa muutosta, hyvin veti molemmilla (nopea kellotus 3. vaihteella 80-120 molemmilla n. 5s). Kulutuksesta en vielä osaa sanoa koska nesteen töhkää on vielä hieman yli puoli tankkia mutta alustavasti tankin viisarin nopea hupeneminen nesteen roinalla povaisi ehkä v-powerin voittoa eli taidetaan sitä ruveta täälläkin tankkaamaan, saahan tuosta sentään bonusta s-tilille useimmilta shellin asemilta :-P
PS. nuo on erittäin persdyno kokemuksia eli ei kannata ottaa kovin todesta. ;)
Varsinaisessa suorituskyvyssä en huomannut mainittavaa muutosta, hyvin veti molemmilla (nopea kellotus 3. vaihteella 80-120 molemmilla n. 5s). Kulutuksesta en vielä osaa sanoa koska nesteen töhkää on vielä hieman yli puoli tankkia mutta alustavasti tankin viisarin nopea hupeneminen nesteen roinalla povaisi ehkä v-powerin voittoa eli taidetaan sitä ruveta täälläkin tankkaamaan, saahan tuosta sentään bonusta s-tilille useimmilta shellin asemilta :-P
PS. nuo on erittäin persdyno kokemuksia eli ei kannata ottaa kovin todesta. ;)
Viimeksi muokannut kojaak, 18.6.2006 1:13. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Omat kokemukset bensoista rajoittuu A6 Avantin 2.0TFSIhin (180hv versio), jossa 700km matkalla 91 bensalla päästiin 9 litraan siistillä ajolla (3-4 henkeä) ja 95 ollessa tankissa pääsin 8 litraan paluumatkalla eli vaikutusta kulutukseen ainakin löytyy. Menomatkalla kulkua en ehtinyt kokeilla, mutta hyvässä alamäessä tuo lahna otti 245 mittariin kun takapenkki potki vauhtia ovista eli teho eroa tuskin huomaan muutakuin dynossa, mutta onhan tuo pienempi kulutuskin jotakin -->Enemmän pilistä :-)
-
- -
- Viestit: 148
- Liittynyt: 6.10.2003 19:54
Olen ajellut nyt noin 300 kilometria V-Powerilla ja positiivisia kokemuksia täälläkin. Testasin käytännöneron ensin itse ja tuntui ainakin alaväännön osalta paremmalta ja ehkä jopa äkäisemmältä. Sen jälkeen istutin emännäntekeleen ratintaakse ihan ummikkona ja hänen käytyään ajelulla kysyin, tuntuuko auto erilaiselta, johon vastaus oli: "tuntui pirteämmältä". Hän ei siis tiennyt että oli osallisena tieteellisessä tutkimuksessa. :)
Ajotietokoneen "toinen puoli" on ollut nollaamatta edellisestä öljynvaihdosta lähtien ja siinä ajokilometreja noin 3000, keskikulutuksen ollessa 8.4l/100 km. Tämän 300 kilometrin testiajon jälkeen tuo ajotietokoneen näyttämä keskikulutus on laskenut kaksi kymmenystä, mikäli siitä voi jotain johtopäätöksiä vetää. Nyt alkoi kesäloma, joten täysin pätevää vertailua aikaisempaan kulutukseen ei pysty tekemään, kun suurinosa ajelusta on tullut juuri työmatkoista.
Autona Golf III Gti ja tankkauspaikkana Shell Haapalehto Oulussa. Tuolla tosin on vielä 98 kyltit mittareissa, mutta kysyessäni kertoivat säiliössä olevan V-Poweria. Toivottavasti eivät kusettaneet, sillä jos ovat niin sittenhän tässä on kuvitellut ihan kaiken. :) Tankkaan kuitenkin vastakin tuota.
Ajotietokoneen "toinen puoli" on ollut nollaamatta edellisestä öljynvaihdosta lähtien ja siinä ajokilometreja noin 3000, keskikulutuksen ollessa 8.4l/100 km. Tämän 300 kilometrin testiajon jälkeen tuo ajotietokoneen näyttämä keskikulutus on laskenut kaksi kymmenystä, mikäli siitä voi jotain johtopäätöksiä vetää. Nyt alkoi kesäloma, joten täysin pätevää vertailua aikaisempaan kulutukseen ei pysty tekemään, kun suurinosa ajelusta on tullut juuri työmatkoista.
Autona Golf III Gti ja tankkauspaikkana Shell Haapalehto Oulussa. Tuolla tosin on vielä 98 kyltit mittareissa, mutta kysyessäni kertoivat säiliössä olevan V-Poweria. Toivottavasti eivät kusettaneet, sillä jos ovat niin sittenhän tässä on kuvitellut ihan kaiken. :) Tankkaan kuitenkin vastakin tuota.
Pirkanmaalla ero 95E:hen näkyisi olevan noin 10cnt/l. 95E maksoi samalla Shellillä noin 1,34e/l ja V-Power 1,44e/l.litrahinnassa näyttäis olevan ~0,15eur. eroa 98:iin, tai en tiedä mitä Kouvolassa maksaa 98 bensa mut Raumalla hinta on alle 1,30:nen.
Halvin eteen osunut 95E:n hinta oli tänään 1,314e, 98E maksanee jonkin verran enemmän.
Lähiasemilla on hinta tasaseen tippunut sentti sentiltä, aluksi 1.439 ja nyt 1.40jotain. Toivottavasti ei ainakaan tuosta hirveästi nouse..
edit: sen verran vielä että samat aiemmin toteamani havainnot koneen käytöksestä palasivat kun laittoi v-poweria uudemman kerran tankkiin nesteen litkujen loputtua. Sitä en tiedä onko se sitten tuo nestekitkaa vähentävä ominaisuus tms. mainoslööperiä mutta jotain sen on oltava jos tunne on selkeästi toistettavissa, ainakin omassa kulkupelissä. Tehoa en kuitenkaan usko olevan ainakaan ratkaisevasti enemmän ja kulutuskin näytti kulkevan suht samoissa.
edit: sen verran vielä että samat aiemmin toteamani havainnot koneen käytöksestä palasivat kun laittoi v-poweria uudemman kerran tankkiin nesteen litkujen loputtua. Sitä en tiedä onko se sitten tuo nestekitkaa vähentävä ominaisuus tms. mainoslööperiä mutta jotain sen on oltava jos tunne on selkeästi toistettavissa, ainakin omassa kulkupelissä. Tehoa en kuitenkaan usko olevan ainakaan ratkaisevasti enemmän ja kulutuskin näytti kulkevan suht samoissa.
Itse kun en mistään mitään ymmärrä niin kysäisenpä ihan alkeita.
1. Nyt olen tankannut aina VR6:een 95:sta, voinko laittaa siihen 98:a taikka tätä uutta ihmettä?
2. Jos voin niin tuoko 98 millaisia etuja 95 verrattuna? V-Powerin eduista onkin jo yllä kerrottu.
3. Kun vaihtaa oktaania niin täytyykö tankki olla ajettu kuinka kuivaksi vai voiko tankata ihan vaan vanhojen sekaan?
1. Nyt olen tankannut aina VR6:een 95:sta, voinko laittaa siihen 98:a taikka tätä uutta ihmettä?
2. Jos voin niin tuoko 98 millaisia etuja 95 verrattuna? V-Powerin eduista onkin jo yllä kerrottu.
3. Kun vaihtaa oktaania niin täytyykö tankki olla ajettu kuinka kuivaksi vai voiko tankata ihan vaan vanhojen sekaan?
Suuremmasta oktaaniluvusta ei ole mitään haittaa, eli kyllä sille kelpaa 98 ja tää v-power. 98-bensasta vr6:dessa muistan lukeneeni sen, että vääntöä on hiukan enemmän, kuin 95:dellä (~10 Nm). Eikä sitä tankkia kuivaksi ole pakko ajaa, mutta sitten ei oktaaniluku heti tietenkään ole se suurempi, esim. jos tankkaat 50/50% 98/95-bensoja oktaaniluku jää alle 98, mutta kuitenkin yli 95.
Pitäähän tuota kokkeilla, tankkaus ei kyllä ainakaan ollut vormulatasoa koska shell nortamonkadun tankkauslaitteisto on hidas kuin etana, rahaa tankkauksessa paloi 3euroa enemmän (50l) kuin aiemmin, mut hyvin tuo auto tuntui shellin mäkeä alas rullaavan sitä en osaa sanoa menikö normaalia kevyemmin:-)
Raumalla hinta onneksi kohtuullinen 1,359 eli vain 6senttiä kalliimpaa kuin 98 teboililla.
Raumalla hinta onneksi kohtuullinen 1,359 eli vain 6senttiä kalliimpaa kuin 98 teboililla.
Tua noi, ettei nyt olis puurot ja vellit sekaisin. Oktaaniluvulla kun ei ole suoraa yhteyttä syttymispisteeseen, eli oktaaniluku ei bensiinimoottorissa vaikuta siihen syttyykö bensa tulpan kipinästä. En aivan luotettavaa tietolähdettä löytänyt, mutta bensan syttymispiste lienee jossain 250 celsiusasteen paikkeilla, ja leimahduspiste jossain -40 celsiusasteen paikkeilla. Melkoisen matalat puristukset saa siis olla, että ei syty. Jos matalapuristeisessa moottorissa ei korkean oktaaniluvun omaava polttoaine siis tulpasta syty, se ei ole bensiiniä :D
Muutenkin, ei tuo korkea oktaaniluku tosiaan tuo lisävoimaa tahi pudota kulutusta. Jos ei puristussuhde, ahtopaine tai sytytysennakko muutu, ei lisäoktaanit tuo lohtua. Kisabensoissa (ja ehkä tuossa Shellin verrariliemessä, en tiijä) mahdollinen lisäteho tulee lisäaineistuksesta tai polttoaineen höyrystysmisominaisuuksitsa, esim. kisabensa saattaa höyrystyä tavisbensaa herkemmin, jolloin korkeilla kierroksilla se ehtii palaa tarkemmin. Korkeammalla oktaaniluvulla ei itsessään ole tämän kanssa mitään tekemistä, mutta se mahdollistaa noita edellä mainittuja muita muutoksia siihen moottoriin.
Vanhan kertausta tosin taisi tämäkin olla :D
Muutenkin, ei tuo korkea oktaaniluku tosiaan tuo lisävoimaa tahi pudota kulutusta. Jos ei puristussuhde, ahtopaine tai sytytysennakko muutu, ei lisäoktaanit tuo lohtua. Kisabensoissa (ja ehkä tuossa Shellin verrariliemessä, en tiijä) mahdollinen lisäteho tulee lisäaineistuksesta tai polttoaineen höyrystysmisominaisuuksitsa, esim. kisabensa saattaa höyrystyä tavisbensaa herkemmin, jolloin korkeilla kierroksilla se ehtii palaa tarkemmin. Korkeammalla oktaaniluvulla ei itsessään ole tämän kanssa mitään tekemistä, mutta se mahdollistaa noita edellä mainittuja muita muutoksia siihen moottoriin.
Vanhan kertausta tosin taisi tämäkin olla :D
Ei nyt ihan, mutta vähän sinnepäin :)Tua noi, ettei nyt olis puurot ja vellit sekaisin.
Tosiaan ajatus ei ollut mukana ihan loppuun asti, taisi pyöriä liian pitkään dieseleissä. Sivistin nyt itseäni täältä jottei moinen pääsisi toistumaan:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Oktaaniluku
Sikäli mielenkiintoista tietoa löysinkin, että Ruotsissa yleisemmin käytetyn E85:n oktaaniluku on 106!
L-Janne puhui kyllä asiaa. Semmoinen tunne jäi asiasta oikeasti yhtään tietämättä.
Kyllähän noissa Shellin bensa-arvoissakin on muutama sarake enemmän ilmotettu ku pelkkä oktaaniluku.
Auto pystyy ottamaan hyödyn jo ehkä oktaaniluvusta mikäli se on tehty kokeilemaan rajoja nakutustunnistimella ja sen mukaan säätämään sytytystä optimaalisemmaksi.
Ohjelma varmasti vaikuttaa tähän jo antamalla jonkinnäköisiä rajoja joilla tehdä säätöä.
Tästä olisi mukava lukasta jokin kattava info-paketti joka selittäisi asiaa tarkemmin. Forumilla on toki kiva arvella miksi verrari-bensa on parempaa/heikompaa kuin 98. :)
Kyllähän noissa Shellin bensa-arvoissakin on muutama sarake enemmän ilmotettu ku pelkkä oktaaniluku.
Auto pystyy ottamaan hyödyn jo ehkä oktaaniluvusta mikäli se on tehty kokeilemaan rajoja nakutustunnistimella ja sen mukaan säätämään sytytystä optimaalisemmaksi.
Ohjelma varmasti vaikuttaa tähän jo antamalla jonkinnäköisiä rajoja joilla tehdä säätöä.
Tästä olisi mukava lukasta jokin kattava info-paketti joka selittäisi asiaa tarkemmin. Forumilla on toki kiva arvella miksi verrari-bensa on parempaa/heikompaa kuin 98. :)
-
- -
- Viestit: 82
- Liittynyt: 19.12.2004 18:01
Shellin täti otti lipukkeen veke ekan tankkauksen jälkeen ja ilmotti että tää lipuke oikeuttaa 5 centin alennukseen vain kerran. Muka joku tutustumishommeli..Kävin sitten tankkaamassa shellillä v-poweria tankkiin ja sain sellaisen lipukkeen millä saa litralta 5centtiä alennusta. Kaikki on aina kotiinpäin. ;)
Nyt on kolmisen tankillista V-Powerilla ajettu ja aiemmin kertomani kokemukset ovat vain vahvistuneet. Toimii hienosti - en enää muuta menovettä tankkiini laita.
Laitoin prätkään samaa ainetta ja siinä ero mm. tyhjäkäynnillä oli huomattava. Tämä johtunee kuitenkin suurilta osin siitä, että tankissa oli vielä viime syksyn Nesteen 98E:n jämiä.
Laitoin prätkään samaa ainetta ja siinä ero mm. tyhjäkäynnillä oli huomattava. Tämä johtunee kuitenkin suurilta osin siitä, että tankissa oli vielä viime syksyn Nesteen 98E:n jämiä.
Itse tuota kanssa sorruin kokeilemaan kun sitä nyt suht. OK hintaan saa täältä (1.37). Ekaa kertaa pääsin tankillisella 700km, mutta tuo olikin nyt kyllä täysin matka-ajoa. Normaalisti on keskikulutus jossain 9 ja 10 litran välillä tankilla, nyt meni 8,3... mutta kuten sanottua, pelkkää matka-ajoa. Tankkasin nyt vielä toisenkin tankillisen tuota, että sais vähän vertailukelpoisemmat tulokset. Normaalisti tankkaan Esson 98 tai 95.
Perstuntumalla tuli sellanen olo että vääntäis hiukan paremmin alhaalta, mutta mistäpä noista perstuntumista tietää.
Perstuntumalla tuli sellanen olo että vääntäis hiukan paremmin alhaalta, mutta mistäpä noista perstuntumista tietää.
-
- -
- Viestit: 776
- Liittynyt: 7.8.2003 21:28
Usko mitä uskot mutta näin on. Ennen pääsin tankillisella sen 500 kilsaa ja nyt alkaa bensa valo huudella siinä 590 kilsan kohdilla.
No kai se on sitte uskottava eli tos sun autos kannattaa jo käyttääki tuota bensaa. Itellä on vasta ekaa tankillista menos,saa nähdä vaikuttaako kulutukseen. Huomaako sen eron heti ekalla tankillisella? Tankkasin tota v-poweria tankin täyteen ja ennestään tankissa oli noin 7litraa ja golffissa on 55l tankki.
Mulla on kulutus talvisin 12 litraa satasella ja kesäsin 10 litraa. Sekä laskennallisesti, että mittarin mukaan. Keskinopeus on luokkaa 34 km/h. Kuun vaihteessa muutan 15 km päähän keskustasta, niin odotan KESKIkulutuksen putoavan. Nyt asun keskustassa. En ole koskaan päässyt tuolla autolla kovin alhaisiin kulutuksiin. En tiedä mistä johtuu. En kuitenkaan niin kengi, ehkä se johtuu tuosta pätkäajosta jota aina lähes ajelen. Kesällä ilmastointi huutaa...
Viimeksi muokannut Levis, 9.7.2006 23:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Itse tankkaan aina 98 tai v-poweria tohon pärrään, tuli nyt sitten kerran ostettua shebalta 95 kun vpoweri oli niin suolasta (1,499), mutta ei voi muuta sanoa kuin VIRHE!!!! koska jo uskomattoman 50km jälkeen oli 1/4 tankkia veks :O
Loppusaldo oli kutakuinkin että tankillä pääs nippanappa 200km, vpowerilla pääsen (ihan sama millä kaasukädellä) aina päälle 300km joten ero on HUOMATTAVA! Ei tule enää kuin vpoweria(/98) tankkiin.
Autossa oon kanssa kokeillut vpoweria, mutta ei tunnu siltä, että kulutus mitenkään dramiittisesti laskisi (ehkä desin pari), mutta kannattaa muistaa, että jo 1dl säästö (oli sitten bensan ansiota tai kaasujalan) on rahassa se 14 senttiä joten autoissakin tulee mulla vaan vpoweria(/98) tankkiin vaikka auto kulkis millä bensalla.
Loppusaldo oli kutakuinkin että tankillä pääs nippanappa 200km, vpowerilla pääsen (ihan sama millä kaasukädellä) aina päälle 300km joten ero on HUOMATTAVA! Ei tule enää kuin vpoweria(/98) tankkiin.
Autossa oon kanssa kokeillut vpoweria, mutta ei tunnu siltä, että kulutus mitenkään dramiittisesti laskisi (ehkä desin pari), mutta kannattaa muistaa, että jo 1dl säästö (oli sitten bensan ansiota tai kaasujalan) on rahassa se 14 senttiä joten autoissakin tulee mulla vaan vpoweria(/98) tankkiin vaikka auto kulkis millä bensalla.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa