MAFFin porauksesta "apua"

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

helix
-
Viestit: 200
Liittynyt: 17.5.2005 1:01

MAFFin porauksesta "apua"

ViestiKirjoittaja helix » 11.5.2006 13:50

Täällä oli juttua MAFFin porauksesta.
en löydä juttua, oli kuviakin "näki mihin oli porattu"

Löytyiskös apuja :)

Jakke78
-
Viestit: 477
Liittynyt: 26.8.2003 9:36

ViestiKirjoittaja Jakke78 » 11.5.2006 14:42

- Ota anturi käteen ja katso ilman tulosuunnasta
- Alareunasta löytyy aukko, mistä näkyy metallinen piikki
- Poraa anturin takaseinään piikin kohdalle mahdollisimman iso reikä (~10mm)

Nyt ilma menee alkuperäisestä aukosta sisään, virtaa piikin ohi ja tulee takaseinän poratusta reiästä ulos

tmosth
-
Viestit: 181
Liittynyt: 16.9.2003 17:27

ViestiKirjoittaja tmosth » 11.5.2006 21:41

Näin tietämättömänä asiasta niin mitäs hyötyä tosta porauksesta sit olisi?

edit: ja olis kiva saaha kuva mihin poraillaan :)

Jakke78
-
Viestit: 477
Liittynyt: 26.8.2003 9:36

ViestiKirjoittaja Jakke78 » 12.5.2006 8:31

Vanhemmiten anturi antaa liian pieniä virtausarvoja. Kun anturin kuoreen porataan reikä, virtaus anturissa kasvaa ja arvo nousee. Paraneeko arvot poraamalla ja jos paranee, niin miten pitkäksi aikaa, sitä on vaikea arvata.
Eli poraus on pelkkää tekohengitystä rikkinäiselle anturille.

Huom! Ehjää anturia ei kannata porata, koska arvot pomppaavat helposti asteikolta yli.

Ja edittiä sen verran, että tuskin huolivat varaosatiskillä vaihto-osaksi porattua anturia.

Pikku_Paha
-
Viestit: 434
Liittynyt: 25.11.2005 9:52

xXx

ViestiKirjoittaja Pikku_Paha » 12.5.2006 9:06

Eipä nykyään ainakaan volkkarin tiskillä halua vanhaa vaihdossa. Kiltisti vaan myivät uuden ja vanha jäi mulle hyllyyn :)

Iiro
ffp jäsen
Viestit: 1910
Liittynyt: 23.7.2003 8:59

ViestiKirjoittaja Iiro » 12.5.2006 9:10

Sitten sillä tiskillä tehtiin persnettoa kaupan muodossa. Edellyttäen tietty että kyseessä oli vaihto-osa.

Jakke78
-
Viestit: 477
Liittynyt: 26.8.2003 9:36

ViestiKirjoittaja Jakke78 » 12.5.2006 9:15

Ainakin vielä hetki sitten tiskillä oli uuden hinta ~400€ ja vaihto-osan hinta hieman reilu 100€.

Pikku_Paha
-
Viestit: 434
Liittynyt: 25.11.2005 9:52

xXx

ViestiKirjoittaja Pikku_Paha » 12.5.2006 9:17

OHHOH!!! Mä en maksanut edes 100 euroa omastani ja siis ilman sitä vaihto osaa :)

PS. Myydään rikkinäinen maffi porailua varten hintaan 300 euroa :D

tmosth
-
Viestit: 181
Liittynyt: 16.9.2003 17:27

ViestiKirjoittaja tmosth » 12.5.2006 11:43

tossa vag comilla mittailin niin vaikuttais et maffi paskana. eli väliaikaisesti vois kokeilla sitä porailua jos vaan joku pistää kuvaa mihin porailen... tai sitten vaan hakeen uus maffi :)

helix
-
Viestit: 200
Liittynyt: 17.5.2005 1:01

ViestiKirjoittaja helix » 12.5.2006 11:53

kokeile ennen poraamista kulkeeko auto MAF-anturin johto irrallaan.

(pystyt ajamaan jos menee anturi ¤¤tuiks.)

Pikku_Paha
-
Viestit: 434
Liittynyt: 25.11.2005 9:52

xXx

ViestiKirjoittaja Pikku_Paha » 12.5.2006 12:15

Kyllä pystyy ajamaan maffin piuha irti (kokeiltu on) mutta auto ei kyllä mene mihinkään... toimii aivan ilman ahdinta... :/

tmosth
-
Viestit: 181
Liittynyt: 16.9.2003 17:27

ViestiKirjoittaja tmosth » 12.5.2006 12:34

joo niin pystyy... eikä kulje mihinkään :) kun vag comilla mittailin niin pyyti jotain 800 ja 700 oli.. tuntuu kyllä huomattavasti laiskemmalta kun talvella jolloin laitoin p520 suuttimet. sillon mentiin :D ja kulutuskin noussut aika reilusti yhtäkkiä!

metopa
-
Viestit: 41
Liittynyt: 10.3.2005 12:55

vaihtomaffi

ViestiKirjoittaja metopa » 12.5.2006 17:28

Nykyään ei merkkiliikkeessä (vw) enää haluta vanhaa osaa vaihdossa, käytäntö on muuttunut muutama viikko sitten. Eli sen vanhan rikkinäisen maffin saa pitää itsellä ja hinta ei muutu.

mikkole
-
Viestit: 200
Liittynyt: 9.5.2006 19:52

ViestiKirjoittaja mikkole » 12.5.2006 18:07

mitas haittaa jos maffi antaa liian isoja arvoja. eli jos poraakin vahingossa ehjän maffin. entäs jos vaikka tekis jonkun 4 milllin reiän. mulla on anturi nyt kädessä

tmosth
-
Viestit: 181
Liittynyt: 16.9.2003 17:27

ViestiKirjoittaja tmosth » 12.5.2006 18:37

taian itekkin huomenna porailla... aluks vähän pienempi reikä ja tarvittaessa sit isontaa.

mikkole
-
Viestit: 200
Liittynyt: 9.5.2006 19:52

ViestiKirjoittaja mikkole » 12.5.2006 18:49

mä porasin 5-6 millin reiän auttoi heti ei tuu vääntöön notkahdusta. en sit tiedä pitaskö porata isompi reikä. mulla on itellä 81 kw kone.

tmosth
-
Viestit: 181
Liittynyt: 16.9.2003 17:27

ViestiKirjoittaja tmosth » 12.5.2006 18:58

isompi vaan :D ite taian samantien vetää 8mm. tulee meinaan vääntöön aika iso notkahdus

mikkole
-
Viestit: 200
Liittynyt: 9.5.2006 19:52

ViestiKirjoittaja mikkole » 12.5.2006 19:10

taidan ajella tän illan tuolla tekeleellä. katsella sitten huomenna onko tarvetta isommalle reiälle. se nähdään sitten kun "mamma" käy ajamassa se kyllä kommentoi kärkkäästi.

helix
-
Viestit: 200
Liittynyt: 17.5.2005 1:01

ViestiKirjoittaja helix » 13.5.2006 11:39

jos joku vois VAG.GOMMilla kattoo arvot. esim:näin
1-rikkinäisellä
2-sama puhdistuksen jälk. (esim:jarru spray)
3-porattu 5mm.
4.porattu 10mm.

näkis vaikutuksen.

tmosth
-
Viestit: 181
Liittynyt: 16.9.2003 17:27

ViestiKirjoittaja tmosth » 13.5.2006 13:17

porasin 5mm reiän näin alkuun ja muuttu meno aika paljon.

sambe
-
Viestit: 102
Liittynyt: 23.7.2003 15:23

ViestiKirjoittaja sambe » 13.5.2006 18:41

joku voisi ottaa kuvia vaikka tosta porauksesta. Pitää miettiä jos vaikka kokeilisi porata tohon ASZ maffiin kun ei tunnu kulkevan mihinkään.. vai hakea esim motonetistä maffi tohon (105€)

helix
-
Viestit: 200
Liittynyt: 17.5.2005 1:01

ViestiKirjoittaja helix » 13.5.2006 18:50

tmost:lle
katotko
VAGGOMMilla
paljonko parani arvot?

tmosth
-
Viestit: 181
Liittynyt: 16.9.2003 17:27

ViestiKirjoittaja tmosth » 13.5.2006 20:28

vielä en oo kattonu paljonko parani, mutta huomenna voin senkin katsoa. ja voi olla että porailen vielä isomman reiän samalla jos tarvista...

helix
-
Viestit: 200
Liittynyt: 17.5.2005 1:01

ViestiKirjoittaja helix » 13.5.2006 21:04

ota arvot ennen ja jälk. reiän isonnuksen.

metopa
-
Viestit: 41
Liittynyt: 10.3.2005 12:55

maffin huijausta

ViestiKirjoittaja metopa » 14.5.2006 9:29

Täältä löytyy ohje miten maffin pystyy komponenteilla tehdä
"säädettäväksi" (maf booster):
http://www.geocities.com/tech4tdi/

helix
-
Viestit: 200
Liittynyt: 17.5.2005 1:01

ViestiKirjoittaja helix » 21.5.2006 10:18

Ruiskuttelin MFFia jarrujen puhd, spraylla.
Jopa kummasti korjaantui vedot entiselleen.
Ei vielä tarvinnut tarttua porakoneeseen.

mta
-
Viestit: 28
Liittynyt: 20.11.2005 19:21

ViestiKirjoittaja mta » 25.5.2006 21:10

ite kans kikkailin poran kanssa mutta ei mainittavaa vaikutusta, ehkä vähä työn jälkeistä psykoloogista??
volvon vastaavan pistin omaani ja alle 80€ sama palikkahan tuo kuten bensoissa lambdakin, jengat yms vaihtelee...(korjatkaa jos väärässä!)
senkin opin että tarvii virtauksen eli jonkin vastuksen tuo kuumalanka, eli voi testata jos imua(putket kiinni, töpseli irti=onnistuu, taasen, ei imua ja töpseli pois=palaa varmasti, ihan ite hokasin=-80€:o)

mta
-
Viestit: 28
Liittynyt: 20.11.2005 19:21

ViestiKirjoittaja mta » 25.5.2006 21:11

ite kans kikkailin poran kanssa mutta ei mainittavaa vaikutusta, ehkä vähä työn jälkeistä psykoloogista??
volvon vastaavan pistin omaani ja alle 80€ sama palikkahan tuo kuten bensoissa lambdakin, jengat yms vaihtelee...(korjatkaa jos väärässä!)
senkin opin että tarvii virtauksen eli jonkin vastuksen tuo kuumalanka, eli voi testata jos imua eli kaikki putket kiinni, töpseli irti=onnistuu, taasen, ei imua ja töpseli pois=palaa varmasti, ihan ite hokasin=-80€:o

TDIwanabe
-
Viestit: 30
Liittynyt: 9.3.2006 13:04

ViestiKirjoittaja TDIwanabe » 3.7.2006 22:29

Olen ihmetellyt kun tuntuu entistä laiskemmalta. Putsasin MAF anturin puhdistus spraylla ja ei vaikutusta. Otin johdon irti ja alkoi kulkemaan paremmin. Täytyy vielä porata reikä ja koittaa näin.
--Porasin 6.5mm reijän ja johan lähti toimimaan. Muijakin jo valitteli että täytyy kokoajan ajella evry päällä. Isompi nestepää ja välijäähdytin menivät helposti hallituksessa läpi, vika olikin MAF:ssa. No ei se haittaa.. laitetaan isompaa palikkaa kuitenkin kun ne jo tallin hyllyltä löytyy.

TDIwanabe
-
Viestit: 30
Liittynyt: 9.3.2006 13:04

ViestiKirjoittaja TDIwanabe » 5.7.2006 17:19

Hain uuden MAF anturin. Pierburg malli ja maksoi 115€. Auton luonne muuttui paremmaksi kuin koskaan. Auto ollut jo puolitoista vuotta ja ajettu 45tkm eikä ole näin pirteä ollutkaan. Täydellä kaasulla evry päällä vitos vaihteella kun kierrokset nousi neljään tonniin niin meno loppui nykäisemällä. Koneen vikavalo ei syttynyt mutta kun taas nelosella kokeilin niin neljässä tonnissa taas meno loppui oikein nykäisemällä. En tiedä mikä aiheutti?

Krisse
-
Viestit: 458
Liittynyt: 21.9.2003 19:33

ViestiKirjoittaja Krisse » 5.7.2006 20:42

Sulla on evry liian suurella... nappaa vikatilan päälle. Mitään valoja ei syty. Käännä hieman enemmän sitä vastusta.

TDIwanabe
-
Viestit: 30
Liittynyt: 9.3.2006 13:04

ViestiKirjoittaja TDIwanabe » 6.7.2006 12:26

Joo täysillähän se evry oli.. Ennen vääntö oli vain alhaalla ja kiertäminen loppui 3500 kierroksen kohdalle. Evryn kanssa kytkin luisti todella pahasti jos ei ollut tarkkana kaasujalan kanssa. Nyt kone kiertää ja meno jatkuu jonnekin 4000 kierroksen paremmalle puolelle joten kytkin ei luista niin pahasti kun saa kierrättää.

ghousti
-
Viestit: 134
Liittynyt: 14.8.2005 18:18

ViestiKirjoittaja ghousti » 8.7.2006 13:25

tänään tuli leonin maffiin porattua 5.5mm reikä, sen verran oli vaikutusta että nyt vääntää tasaisesti eikä tuu sellasta nykäsyä ~2000rpm kieppeillä.
1275mg lukemaa näyttää pedaali pohjassa

ghousti
-
Viestit: 134
Liittynyt: 14.8.2005 18:18

ViestiKirjoittaja ghousti » 24.8.2006 5:59

kehtaiskohan tuollasen poratun maffin viijä takas laakkoselle :p tovin aikaa tuo poraus autto mut nyt on jo lähes hengetön
180e ois ilman vaihto-osaa :/

pasati v6
-
Viestit: 8
Liittynyt: 23.8.2006 21:50

ViestiKirjoittaja pasati v6 » 24.8.2006 17:56

Mistäs tuon anturin löytää ja mistä tietää onko se rikki? itsellä 2.5 tdi v6 passat -01 ja meno tuntuu aika nykivältä.Apuva!!

Cride
-
Viestit: 9
Liittynyt: 28.3.2006 21:32

ViestiKirjoittaja Cride » 10.6.2008 11:55

Mahtaakohan tuosta porailusta tulla jonkinlaisia haittoja tai lisävikoja, siis myöhemmässä vaiheessa? Mulla possahti ilmeisesti maffi brokeniksi kun työnsin vapaammin happea haukkaavan putsarin tilalle :P

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 10.6.2008 16:24

Jos kyseessä oleva suodatin on öljyttävä, niin kannattaa nyt ainakin alkuun tutkia että pystyisikö tuon anturin puhdistamalla saamaan kuntoon.
Tämän jälkeen sitten alkuperäinen suodatin takaisin, varsinkin jos autosi tehot ovat luokkaa alle 200hv pyöriltä tai sitten uusinta puhdistus/ jossain vaiheessa anturin vaihto hyvinkin tiuhaan tahtiin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 46 vierailijaa