MAFFin porauksesta "apua"
Valvoja: ffp jäsenet
MAFFin porauksesta "apua"
Täällä oli juttua MAFFin porauksesta.
en löydä juttua, oli kuviakin "näki mihin oli porattu"
Löytyiskös apuja :)
en löydä juttua, oli kuviakin "näki mihin oli porattu"
Löytyiskös apuja :)
Vanhemmiten anturi antaa liian pieniä virtausarvoja. Kun anturin kuoreen porataan reikä, virtaus anturissa kasvaa ja arvo nousee. Paraneeko arvot poraamalla ja jos paranee, niin miten pitkäksi aikaa, sitä on vaikea arvata.
Eli poraus on pelkkää tekohengitystä rikkinäiselle anturille.
Huom! Ehjää anturia ei kannata porata, koska arvot pomppaavat helposti asteikolta yli.
Ja edittiä sen verran, että tuskin huolivat varaosatiskillä vaihto-osaksi porattua anturia.
Eli poraus on pelkkää tekohengitystä rikkinäiselle anturille.
Huom! Ehjää anturia ei kannata porata, koska arvot pomppaavat helposti asteikolta yli.
Ja edittiä sen verran, että tuskin huolivat varaosatiskillä vaihto-osaksi porattua anturia.
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 25.11.2005 9:52
xXx
Eipä nykyään ainakaan volkkarin tiskillä halua vanhaa vaihdossa. Kiltisti vaan myivät uuden ja vanha jäi mulle hyllyyn :)
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 25.11.2005 9:52
xXx
OHHOH!!! Mä en maksanut edes 100 euroa omastani ja siis ilman sitä vaihto osaa :)
PS. Myydään rikkinäinen maffi porailua varten hintaan 300 euroa :D
PS. Myydään rikkinäinen maffi porailua varten hintaan 300 euroa :D
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 25.11.2005 9:52
xXx
Kyllä pystyy ajamaan maffin piuha irti (kokeiltu on) mutta auto ei kyllä mene mihinkään... toimii aivan ilman ahdinta... :/
vaihtomaffi
Nykyään ei merkkiliikkeessä (vw) enää haluta vanhaa osaa vaihdossa, käytäntö on muuttunut muutama viikko sitten. Eli sen vanhan rikkinäisen maffin saa pitää itsellä ja hinta ei muutu.
maffin huijausta
Täältä löytyy ohje miten maffin pystyy komponenteilla tehdä
"säädettäväksi" (maf booster):
http://www.geocities.com/tech4tdi/
"säädettäväksi" (maf booster):
http://www.geocities.com/tech4tdi/
ite kans kikkailin poran kanssa mutta ei mainittavaa vaikutusta, ehkä vähä työn jälkeistä psykoloogista??
volvon vastaavan pistin omaani ja alle 80€ sama palikkahan tuo kuten bensoissa lambdakin, jengat yms vaihtelee...(korjatkaa jos väärässä!)
senkin opin että tarvii virtauksen eli jonkin vastuksen tuo kuumalanka, eli voi testata jos imua(putket kiinni, töpseli irti=onnistuu, taasen, ei imua ja töpseli pois=palaa varmasti, ihan ite hokasin=-80€:o)
volvon vastaavan pistin omaani ja alle 80€ sama palikkahan tuo kuten bensoissa lambdakin, jengat yms vaihtelee...(korjatkaa jos väärässä!)
senkin opin että tarvii virtauksen eli jonkin vastuksen tuo kuumalanka, eli voi testata jos imua(putket kiinni, töpseli irti=onnistuu, taasen, ei imua ja töpseli pois=palaa varmasti, ihan ite hokasin=-80€:o)
ite kans kikkailin poran kanssa mutta ei mainittavaa vaikutusta, ehkä vähä työn jälkeistä psykoloogista??
volvon vastaavan pistin omaani ja alle 80€ sama palikkahan tuo kuten bensoissa lambdakin, jengat yms vaihtelee...(korjatkaa jos väärässä!)
senkin opin että tarvii virtauksen eli jonkin vastuksen tuo kuumalanka, eli voi testata jos imua eli kaikki putket kiinni, töpseli irti=onnistuu, taasen, ei imua ja töpseli pois=palaa varmasti, ihan ite hokasin=-80€:o
volvon vastaavan pistin omaani ja alle 80€ sama palikkahan tuo kuten bensoissa lambdakin, jengat yms vaihtelee...(korjatkaa jos väärässä!)
senkin opin että tarvii virtauksen eli jonkin vastuksen tuo kuumalanka, eli voi testata jos imua eli kaikki putket kiinni, töpseli irti=onnistuu, taasen, ei imua ja töpseli pois=palaa varmasti, ihan ite hokasin=-80€:o
Olen ihmetellyt kun tuntuu entistä laiskemmalta. Putsasin MAF anturin puhdistus spraylla ja ei vaikutusta. Otin johdon irti ja alkoi kulkemaan paremmin. Täytyy vielä porata reikä ja koittaa näin.
--Porasin 6.5mm reijän ja johan lähti toimimaan. Muijakin jo valitteli että täytyy kokoajan ajella evry päällä. Isompi nestepää ja välijäähdytin menivät helposti hallituksessa läpi, vika olikin MAF:ssa. No ei se haittaa.. laitetaan isompaa palikkaa kuitenkin kun ne jo tallin hyllyltä löytyy.
--Porasin 6.5mm reijän ja johan lähti toimimaan. Muijakin jo valitteli että täytyy kokoajan ajella evry päällä. Isompi nestepää ja välijäähdytin menivät helposti hallituksessa läpi, vika olikin MAF:ssa. No ei se haittaa.. laitetaan isompaa palikkaa kuitenkin kun ne jo tallin hyllyltä löytyy.
Hain uuden MAF anturin. Pierburg malli ja maksoi 115€. Auton luonne muuttui paremmaksi kuin koskaan. Auto ollut jo puolitoista vuotta ja ajettu 45tkm eikä ole näin pirteä ollutkaan. Täydellä kaasulla evry päällä vitos vaihteella kun kierrokset nousi neljään tonniin niin meno loppui nykäisemällä. Koneen vikavalo ei syttynyt mutta kun taas nelosella kokeilin niin neljässä tonnissa taas meno loppui oikein nykäisemällä. En tiedä mikä aiheutti?
Joo täysillähän se evry oli.. Ennen vääntö oli vain alhaalla ja kiertäminen loppui 3500 kierroksen kohdalle. Evryn kanssa kytkin luisti todella pahasti jos ei ollut tarkkana kaasujalan kanssa. Nyt kone kiertää ja meno jatkuu jonnekin 4000 kierroksen paremmalle puolelle joten kytkin ei luista niin pahasti kun saa kierrättää.
Jos kyseessä oleva suodatin on öljyttävä, niin kannattaa nyt ainakin alkuun tutkia että pystyisikö tuon anturin puhdistamalla saamaan kuntoon.
Tämän jälkeen sitten alkuperäinen suodatin takaisin, varsinkin jos autosi tehot ovat luokkaa alle 200hv pyöriltä tai sitten uusinta puhdistus/ jossain vaiheessa anturin vaihto hyvinkin tiuhaan tahtiin.
Tämän jälkeen sitten alkuperäinen suodatin takaisin, varsinkin jos autosi tehot ovat luokkaa alle 200hv pyöriltä tai sitten uusinta puhdistus/ jossain vaiheessa anturin vaihto hyvinkin tiuhaan tahtiin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa