1z moottorin ahdin

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

kiiskermaister
-
Viestit: 31
Liittynyt: 20.12.2005 21:11

1z moottorin ahdin

ViestiKirjoittaja kiiskermaister » 20.12.2005 21:15

Miten 1z moottorin ahdin eroaa esim. garretin gt1749va ahtimesta asennuksen puolesta? Onko molemmat samalla jäähdytystavalla( öljy/vesi),
pakosarjasta ei tarvi murehtia uusi saadaan tehtyä...

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 20.12.2005 22:03

Isot pojat on kertonu että alkuperäistä GT15:sta isompia ahtimia/muuttuvageometrisia ahtimia ahdistaisi moottorin takakannake jolloin joko turboa tai moottorinkiinnikettä pitää modata. Yksi vaihtoehto olisi kuulemma myös Gt15/20 hybridi...on kuulemma tehty?

Itellekin selvinnee keväällä mitä tarvii tehdä isommalle turbolle/kannakkeelle kunhan ensin saan alustan laitettua että viittii ottaa tehoakin :)

kiiskermaister
-
Viestit: 31
Liittynyt: 20.12.2005 21:11

ViestiKirjoittaja kiiskermaister » 21.12.2005 11:36

No ne kannakkeet on tehty muokattaviksi... ei vaiskaan täytynee sit vaan siirtää hiukan alaspäin sitä ahdinta mikä oli muutenkin suunnitelmissa.

peni
-
Viestit: 266
Liittynyt: 24.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja peni » 21.12.2005 16:48

Kuinka tuossa gt1749v:ssä toimii ohjaus? Oliko se niin että nämä hukkaportilliset on ylipaineella mutta muuttuvasiipiset alipaineella? Voiko kellon modifioda toimimaan toisin päin ja onko samalla softa vaihdettava? Vai olisko helpointa (=halvinta) hankkia tuollainen hybridi? Onko kellään kokemuksia?

auDIesel
-
Viestit: 61
Liittynyt: 19.10.2005 12:45

ViestiKirjoittaja auDIesel » 21.12.2005 16:53

Samaa topikkia lainaten niin semmosta asiaa kysyisin ku omassa 1z koneessa on jo tuo ahdin aika loppu ja uutta pitäis alkaa hakkimaan niin mikä olisi inhimillinen turbo vakiota vähän isompi ja soppelisti paikalleen menevä ? Autossa on nyt KCR:n lastu ja cooleri vaihtuu parempaan

MarcusS
-
Viestit: 358
Liittynyt: 11.2.2004 22:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja MarcusS » 21.12.2005 19:17

^FIN-Turbolta hankit hybridin, jolla saat kivasti lisäpotkua. Ei halvin, mutta paras!

janiba
-
Viestit: 82
Liittynyt: 9.6.2004 20:34
Viesti:

ViestiKirjoittaja janiba » 21.12.2005 20:03

Mulla löytyy omasta ahusta tuommoinen gt 15/20 ahdin. Ja suoraan käy paikoilleen.

Trompi
-
Viestit: 753
Liittynyt: 13.12.2004 14:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Trompi » 21.12.2005 20:38

Hei pojat, kyllähän se GT1749VA sinne menee.
Sitten ei mene jos on integroidulla pakosarjalla, mutta jos on norm. turbo niin ei ole mitään ongelmaa, jos käyttää AFN-koneen pakosarjaa, jolloin saa enemmän tilaa (turbon kiinnituskulma pikkuisen eri).

Itselläni oli Passatissa 1Z kone, joka korvattiin ASV-koneella (2002 Audi A3), kiinnikkeet otettiin vanhasta koneesta, turboksi tuli GT1749VA AFN-pakosarjalla. Kaikki plug and play.

Turbon ohjaus oli helppo. ECU AFN-koodisesta moottorista ja uusi N75- venttiili, jossa oli alipainelähtö. AFN-ecu käy suoraan 1Z:n johtosarjaan. Sopeuttaa pitää Vag-comilla.
Viimeksi muokannut Trompi, 22.12.2005 15:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

peni
-
Viestit: 266
Liittynyt: 24.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja peni » 22.12.2005 11:16

Hyvä Trompi! Mistä hankit ECUn?

auDIesel
-
Viestit: 61
Liittynyt: 19.10.2005 12:45

ViestiKirjoittaja auDIesel » 22.12.2005 11:56

Jeps.. kiitti pitääpä alkaa siikaileen uutta turboa

Trompi
-
Viestit: 753
Liittynyt: 13.12.2004 14:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Trompi » 22.12.2005 17:33

Ecuja/Turboja löytää vaikka eBay:sta.....

Suomen purkaamoilla kalliita, ulkomailta saa halvemmalla.

Stoned
-
Viestit: 28
Liittynyt: 7.3.2005 11:51

ViestiKirjoittaja Stoned » 23.12.2005 17:10

Pystyykö tuollaisella AFN:n eculla ohjaamaan myös isompaa vnt ahdinta, kuten GT20V ?
Ja missä hinnoissa nuo ecut oikein pyörii (yritin etsiä muttaku ei löydä tai osaa löytää)?

Trompi
-
Viestit: 753
Liittynyt: 13.12.2004 14:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Trompi » 23.12.2005 18:09

Juu kyllä pystyy ohjaamaan alipaineella säätyviä Garretteja....

peni
-
Viestit: 266
Liittynyt: 24.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja peni » 12.4.2006 18:27

No niin, nyt on turbo päivitetty. Päädyin Fin-turbon valmistamaan gt15/20-hybridiin. Loistava laite! Suht helppo asentaa, uusiksi meni tietenkin imu- ja paineputket, mutta kaikkinensa asennus hoitui parin päivän työllä. Samalla vaihdoin isommat suuttimet ja hyvin tuntuu taas kulkevan. Vähän aikaa...
Ahdin oli mielestäni suht edullinen ja kaikki liikkuvat osat on uutta. Lisäksi sain sen lyhyellä toimitusajalla. Kaiken kaikkiaan hyvä rojekti!

Commo
-
Viestit: 221
Liittynyt: 27.7.2003 18:23

ViestiKirjoittaja Commo » 13.4.2006 8:05

Mikä on suht edullinen hinta? mitkäs suuttimet laitoit?

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 13.4.2006 8:29

tarjous hintana ovat pitäneet 680€ muistaakseni.. ei se paha ole uudesta ahtimesta.. mullakin toimii todella hyvin. ei ahista enää korkeilla kierroksilla

peni
-
Viestit: 266
Liittynyt: 24.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja peni » 13.4.2006 20:44

Joo, 680 se hinta oli. Suuttimet on 520 racet. Pelottava kokemus kun painoin ekan kerran kakosella kaasun pohjaan. Kytkin luisti niin maan ...keleesti. Täytyi nostaa IQ kahdesta noin vitoseen, nyt uskaltaa taas ajaa. Vielä kun sais ECUn ongittua esille sieltä pelkääjän jalkatilasta niin vaihtaisin Upsoluten lastut sieltä takaisin vakioihin. Se on vaan niin v-mäinen se paikka enkä tiedä, kuinka se liitin irtoaa... Kun saan muut kilkkeet kohdalleen käyn teettämässä ohjelman Karalalla tai jossain.

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 14.4.2006 0:14

Tämä topikkihan valaa uskoa siihen että tuosta tallista makaavasta rotiskosta (Passat Variant med 1Z) saisi jotain urheilullista irti. ;) Saattaapi vaan olla ettei äitimuori tykkää jos pasuuna lähtee rasasta kevätliukkailla ylimäärisen tehon vuoksi. :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa