1z moottorin ahdin
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 31
- Liittynyt: 20.12.2005 21:11
1z moottorin ahdin
Miten 1z moottorin ahdin eroaa esim. garretin gt1749va ahtimesta asennuksen puolesta? Onko molemmat samalla jäähdytystavalla( öljy/vesi),
pakosarjasta ei tarvi murehtia uusi saadaan tehtyä...
pakosarjasta ei tarvi murehtia uusi saadaan tehtyä...
Isot pojat on kertonu että alkuperäistä GT15:sta isompia ahtimia/muuttuvageometrisia ahtimia ahdistaisi moottorin takakannake jolloin joko turboa tai moottorinkiinnikettä pitää modata. Yksi vaihtoehto olisi kuulemma myös Gt15/20 hybridi...on kuulemma tehty?
Itellekin selvinnee keväällä mitä tarvii tehdä isommalle turbolle/kannakkeelle kunhan ensin saan alustan laitettua että viittii ottaa tehoakin :)
Itellekin selvinnee keväällä mitä tarvii tehdä isommalle turbolle/kannakkeelle kunhan ensin saan alustan laitettua että viittii ottaa tehoakin :)
-
- -
- Viestit: 31
- Liittynyt: 20.12.2005 21:11
Kuinka tuossa gt1749v:ssä toimii ohjaus? Oliko se niin että nämä hukkaportilliset on ylipaineella mutta muuttuvasiipiset alipaineella? Voiko kellon modifioda toimimaan toisin päin ja onko samalla softa vaihdettava? Vai olisko helpointa (=halvinta) hankkia tuollainen hybridi? Onko kellään kokemuksia?
Hei pojat, kyllähän se GT1749VA sinne menee.
Sitten ei mene jos on integroidulla pakosarjalla, mutta jos on norm. turbo niin ei ole mitään ongelmaa, jos käyttää AFN-koneen pakosarjaa, jolloin saa enemmän tilaa (turbon kiinnituskulma pikkuisen eri).
Itselläni oli Passatissa 1Z kone, joka korvattiin ASV-koneella (2002 Audi A3), kiinnikkeet otettiin vanhasta koneesta, turboksi tuli GT1749VA AFN-pakosarjalla. Kaikki plug and play.
Turbon ohjaus oli helppo. ECU AFN-koodisesta moottorista ja uusi N75- venttiili, jossa oli alipainelähtö. AFN-ecu käy suoraan 1Z:n johtosarjaan. Sopeuttaa pitää Vag-comilla.
Sitten ei mene jos on integroidulla pakosarjalla, mutta jos on norm. turbo niin ei ole mitään ongelmaa, jos käyttää AFN-koneen pakosarjaa, jolloin saa enemmän tilaa (turbon kiinnituskulma pikkuisen eri).
Itselläni oli Passatissa 1Z kone, joka korvattiin ASV-koneella (2002 Audi A3), kiinnikkeet otettiin vanhasta koneesta, turboksi tuli GT1749VA AFN-pakosarjalla. Kaikki plug and play.
Turbon ohjaus oli helppo. ECU AFN-koodisesta moottorista ja uusi N75- venttiili, jossa oli alipainelähtö. AFN-ecu käy suoraan 1Z:n johtosarjaan. Sopeuttaa pitää Vag-comilla.
Viimeksi muokannut Trompi, 22.12.2005 15:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No niin, nyt on turbo päivitetty. Päädyin Fin-turbon valmistamaan gt15/20-hybridiin. Loistava laite! Suht helppo asentaa, uusiksi meni tietenkin imu- ja paineputket, mutta kaikkinensa asennus hoitui parin päivän työllä. Samalla vaihdoin isommat suuttimet ja hyvin tuntuu taas kulkevan. Vähän aikaa...
Ahdin oli mielestäni suht edullinen ja kaikki liikkuvat osat on uutta. Lisäksi sain sen lyhyellä toimitusajalla. Kaiken kaikkiaan hyvä rojekti!
Ahdin oli mielestäni suht edullinen ja kaikki liikkuvat osat on uutta. Lisäksi sain sen lyhyellä toimitusajalla. Kaiken kaikkiaan hyvä rojekti!
Joo, 680 se hinta oli. Suuttimet on 520 racet. Pelottava kokemus kun painoin ekan kerran kakosella kaasun pohjaan. Kytkin luisti niin maan ...keleesti. Täytyi nostaa IQ kahdesta noin vitoseen, nyt uskaltaa taas ajaa. Vielä kun sais ECUn ongittua esille sieltä pelkääjän jalkatilasta niin vaihtaisin Upsoluten lastut sieltä takaisin vakioihin. Se on vaan niin v-mäinen se paikka enkä tiedä, kuinka se liitin irtoaa... Kun saan muut kilkkeet kohdalleen käyn teettämässä ohjelman Karalalla tai jossain.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa