Terve. Eli olen ostamassa tuollaista 6N diesel poloa. Ensinäkin kiinnostaisi tietää miten nämä ensimmäiset koneet, vm -96 eroavat noista myöhemmin käytetyistä SDI -koneista. Olen kuullut, että näissä olisi nuo vaihdelaatikot huonoja? Mitä muuta kannattaisi huomioida kun tälläista on ostamassa? Kertokaa te, joilla on näistä kokemuksia. Kiitos.
-Daniel
Poloa ostamassa.
Valvoja: ffp jäsenet
Poloa ostamassa.
Viimeksi muokannut Daniel, 26.3.2006 23:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Diesel malli tärisee aivan järkyttävästi, eli tyhjäkäynnillä melua piisaa ja sisusta pärisee. SDI kone on teknillisesti rakenteeltaan aivan toista, ja siinä ei ole em. haittoja.
Vaihdelaatikko on heikko, mutta oikein käytettynä kestää hyvin yli 300 tkm. Tärkein vinkki on ettei aja kaupungissa 5-vaihteella, koska matalilla kierroksilla vedätettäessä laatikko tärisee liikaa, ja laakerit ei kestä. Tai näin minä olen sen ymmärtänyt, ja hyvin on kestänyt.
Muuten todella mainio auto, eikä muita "tyyppivikoja" tavallista enempää ole. Samat ohjeet auton etsintään kun minkä tahansa muunkin mallin kohdalla.
Vaihdelaatikko on heikko, mutta oikein käytettynä kestää hyvin yli 300 tkm. Tärkein vinkki on ettei aja kaupungissa 5-vaihteella, koska matalilla kierroksilla vedätettäessä laatikko tärisee liikaa, ja laakerit ei kestä. Tai näin minä olen sen ymmärtänyt, ja hyvin on kestänyt.
Muuten todella mainio auto, eikä muita "tyyppivikoja" tavallista enempää ole. Samat ohjeet auton etsintään kun minkä tahansa muunkin mallin kohdalla.
-
- -
Itselläni on ollut VW Polo 6N 1.9d vm1996 vuodesta 99 ja hyvin on pelannut. Ei olemassakaan konetta joka ei heiluisi... Mulla on ollut alustasarja 130 000 km ja se pistään moottorin kannatinkumit koville. Kannattaa vaihtaa ainakin se kumityyny, joka on auton alla ja nojaa koneeseen/vaihdelaatikkoon sellaisella metallivarella. Se aiheuttaa tärinän ja "paineen" poloisen sisälle jos se on rikki.
Toinen juttu vaihdelaatikoista niitä on mennyt kun ajetaan 5 vaihteella hiljaa, mutta suosittelen myös vuoden välein laatikonöljyn vaihtoa. Nykyään mulla on tehdaskorjattu laatikko paremmillla laakereilla ja hyvin on toiminut.
Polo on mukava ajaa, pieni ja näppärä kaupungissa. Koneeseen ei ole minun aikana tarvinnut tehdä mitään muutakuin vaihtaa öljyt. Nykyään noin 218000 km mittarissa ja hyvin toimii...
Toinen juttu vaihdelaatikoista niitä on mennyt kun ajetaan 5 vaihteella hiljaa, mutta suosittelen myös vuoden välein laatikonöljyn vaihtoa. Nykyään mulla on tehdaskorjattu laatikko paremmillla laakereilla ja hyvin on toiminut.
Polo on mukava ajaa, pieni ja näppärä kaupungissa. Koneeseen ei ole minun aikana tarvinnut tehdä mitään muutakuin vaihtaa öljyt. Nykyään noin 218000 km mittarissa ja hyvin toimii...
Itse itselleni vastaten.
En tuota tukea vaihtanut, mutta siinä se vika oli.
Nuukana miehenä laitoin sen tuen ja auton rungon väliin 3kpl tärinänvaimentimia, joissa molemmissa päissä on M8 kierretappi. (Sattui noita olemaan laatikossa vanhoista prokkiksista). Pärinä lähti pois. Sehän tuossa riittää, kun resonassitaajuus muuttuu. Voi olla, että olisi riittänyt reikien poraaminen paikallaan olevaan kumisysteemiin.
En tuota tukea vaihtanut, mutta siinä se vika oli.
Nuukana miehenä laitoin sen tuen ja auton rungon väliin 3kpl tärinänvaimentimia, joissa molemmissa päissä on M8 kierretappi. (Sattui noita olemaan laatikossa vanhoista prokkiksista). Pärinä lähti pois. Sehän tuossa riittää, kun resonassitaajuus muuttuu. Voi olla, että olisi riittänyt reikien poraaminen paikallaan olevaan kumisysteemiin.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”