Poloa ostamassa.

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Daniel
-
Viestit: 6
Liittynyt: 26.3.2006 16:27

Poloa ostamassa.

ViestiKirjoittaja Daniel » 26.3.2006 16:39

Terve. Eli olen ostamassa tuollaista 6N diesel poloa. Ensinäkin kiinnostaisi tietää miten nämä ensimmäiset koneet, vm -96 eroavat noista myöhemmin käytetyistä SDI -koneista. Olen kuullut, että näissä olisi nuo vaihdelaatikot huonoja? Mitä muuta kannattaisi huomioida kun tälläista on ostamassa? Kertokaa te, joilla on näistä kokemuksia. Kiitos.

-Daniel
Viimeksi muokannut Daniel, 26.3.2006 23:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Epe
-
Viestit: 139
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja Epe » 26.3.2006 20:02

Diesel malli tärisee aivan järkyttävästi, eli tyhjäkäynnillä melua piisaa ja sisusta pärisee. SDI kone on teknillisesti rakenteeltaan aivan toista, ja siinä ei ole em. haittoja.
Vaihdelaatikko on heikko, mutta oikein käytettynä kestää hyvin yli 300 tkm. Tärkein vinkki on ettei aja kaupungissa 5-vaihteella, koska matalilla kierroksilla vedätettäessä laatikko tärisee liikaa, ja laakerit ei kestä. Tai näin minä olen sen ymmärtänyt, ja hyvin on kestänyt.

Muuten todella mainio auto, eikä muita "tyyppivikoja" tavallista enempää ole. Samat ohjeet auton etsintään kun minkä tahansa muunkin mallin kohdalla.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 26.3.2006 20:14

Eikös noissa laatikoissa ollut joku ongelma, ettei osa laakereista saa kunnolla voitelua tyhjäkäynnillä? Vai koskeeko tämä vain bensavehkeitä? Niitähän on hajoillut jo 100tkm ajettunakin...

V6 Pasuuna
-
Viestit: 12
Liittynyt: 21.3.2006 13:32

ViestiKirjoittaja V6 Pasuuna » 26.3.2006 22:02

Meidän -99 polosta, 150000km ajettuna ensin poskilaakerit vaihtoon ja tämän jälkeen muistaakseni viitosvaihteella alkoi "ujeltamaan" ja taas pajalle, lienee varsin yleinen vika. Voisi kuvitella että rasvojen vaihto voisipidentää käyttöikää.

Epe
-
Viestit: 139
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja Epe » 26.3.2006 22:25

Näin minäkin olen ymmärtänyt että voitelu ei oikein toimi, ja sitten koneen "tärinät" rikkoo laakerit. Järkevällä käytöllä kyllä kestää, mutta nopeimmat on rikkoneet 80t kilsaan askin. Kannattaa siis tarkemmin tutkia missä kunnossa aski on.

vwpolo
-
Viestit: 296
Liittynyt: 5.8.2003 7:24

ViestiKirjoittaja vwpolo » 28.3.2006 23:43

Itselläni on ollut VW Polo 6N 1.9d vm1996 vuodesta 99 ja hyvin on pelannut. Ei olemassakaan konetta joka ei heiluisi... Mulla on ollut alustasarja 130 000 km ja se pistään moottorin kannatinkumit koville. Kannattaa vaihtaa ainakin se kumityyny, joka on auton alla ja nojaa koneeseen/vaihdelaatikkoon sellaisella metallivarella. Se aiheuttaa tärinän ja "paineen" poloisen sisälle jos se on rikki.

Toinen juttu vaihdelaatikoista niitä on mennyt kun ajetaan 5 vaihteella hiljaa, mutta suosittelen myös vuoden välein laatikonöljyn vaihtoa. Nykyään mulla on tehdaskorjattu laatikko paremmillla laakereilla ja hyvin on toiminut.

Polo on mukava ajaa, pieni ja näppärä kaupungissa. Koneeseen ei ole minun aikana tarvinnut tehdä mitään muutakuin vaihtaa öljyt. Nykyään noin 218000 km mittarissa ja hyvin toimii...

Iso-Jaska
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 23.7.2003 11:02

ViestiKirjoittaja Iso-Jaska » 29.3.2006 8:13

Mitä muuta kannattaisi huomioida kun tälläista on ostamassa?


Takalasin alareunasta tuppaa ruostumaan.

- Mikko -
-
Viestit: 705
Liittynyt: 19.1.2004 17:23

ViestiKirjoittaja - Mikko - » 29.3.2006 8:29

Kuten myös kynnyskotelosta sauman kohdalta.

Hasa
-
Viestit: 124
Liittynyt: 6.9.2004 11:49

ViestiKirjoittaja Hasa » 5.11.2007 9:54

Tuli itsekin hommattua tälläinen vm 96. 1.9D vapari.
Pärisee niin perk.., että. Auttaisikohan ton tuen vaihto.

Onkos osa.nroa antaa?

Hasa
-
Viestit: 124
Liittynyt: 6.9.2004 11:49

ViestiKirjoittaja Hasa » 29.2.2008 19:55

Itse itselleni vastaten.
En tuota tukea vaihtanut, mutta siinä se vika oli.
Nuukana miehenä laitoin sen tuen ja auton rungon väliin 3kpl tärinänvaimentimia, joissa molemmissa päissä on M8 kierretappi. (Sattui noita olemaan laatikossa vanhoista prokkiksista). Pärinä lähti pois. Sehän tuossa riittää, kun resonassitaajuus muuttuu. Voi olla, että olisi riittänyt reikien poraaminen paikallaan olevaan kumisysteemiin.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 16 vierailijaa