vastuksen asennus

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Rollo
-
Viestit: 14
Liittynyt: 7.3.2006 20:22

vastuksen asennus

ViestiKirjoittaja Rollo » 8.3.2006 18:28

terve.täällä on paljon kirjoituksia vastuksen asennuksesta,mutta hyvin epäselviä
eli minulla on vw passat 1.9tdi 90hp vm.97

ja kysyisin nyt kuvien kera kunnon ohjeita mihin tuo vastus oikein työnnetään
ehkä jos nyt tulee selvät ohjeet mihin ja minne niin säästytään turhilta kyselyiltä,niinkuin minä just teen,mutta kun enkerta kaikkiaan tiedä mihin se laitetaan,vaikka kax päivää jo lukenu vihjeitä,mutta ne ovat liian epätarkkoja

kiitos kaikille auttaneille ;)

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 8.3.2006 18:33

Moottorilämmittimen vastustako olet asentamassa? Vai evrymodia?

Rollo
-
Viestit: 14
Liittynyt: 7.3.2006 20:22

ViestiKirjoittaja Rollo » 8.3.2006 18:47

joo ihan tehoja ajattelin yrittää saada lisää ;)

Trompi
-
Viestit: 753
Liittynyt: 13.12.2004 14:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Trompi » 8.3.2006 19:18

Täällä oli erittäin hyvä topikki, mutta on tainnut lähteä kevät siivouksen yhteydessä bittiavaruuteen.

Vastus (yleensä välillä 500-1000ohm) laitetaan pumpulle menevään johtosarjaan tai liittimeen. 2. ja 3. piuhan väliin. Liitinnumerot näet kun otat liittimen irti.
Siis piuhoja ei katkota, vaan vastus todellakin tulee toinen pää 2.piuhaan ja toinen pää 3. piuhaan. Eli 2. ja 3. piuhan välille. ok?
(Rautalankaa) ;)

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 8.3.2006 19:31

Laita kytkimen kanssa, niin voit käyttää pienempää vastusta.

Itellä ainakin n. 300ohm vastuksen kanssa tyhjäkäynti on todella epätasainen. Onneksi kukaan ei ole pakottanut pitämään kytkintä kokoajan päällä...

Hugo
-
Viestit: 28
Liittynyt: 27.1.2006 17:31

ViestiKirjoittaja Hugo » 8.3.2006 21:00

Eikö niitä diodeja laiteta tuota tyhjäkäyntiä parantamaan.

Rollo
-
Viestit: 14
Liittynyt: 7.3.2006 20:22

ViestiKirjoittaja Rollo » 8.3.2006 21:43

eli 8-napainen liitin.kuorin 2johosta kuorta ja laitoin siihen tuon vastuksen ja toisen puolen siihen kolmos johtoon mikä menee pumpulle,en huomannut mitään vaikutusta,pyöritin säätö ruuvia mihin suuntaan tahansa,eli luultavasti tein jotain väärin

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 8.3.2006 22:20

siis laitoit säätövastuksen?

Kyllä eron pitäis olla kuin yöllä ja päivällä. Golffiin laitettiin 0-1kohm säätövastus ja 300 ohm vastus alarajaksi virtakytkimen kanssa ja eron kyllä huomaa mitä pienemmälle vastuksen säätää.

Muuronen
-
Viestit: 112
Liittynyt: 16.9.2004 1:30

ViestiKirjoittaja Muuronen » 9.3.2006 1:54

Oletko testannut yleismittarilla että vastus toimii?

Rollo
-
Viestit: 14
Liittynyt: 7.3.2006 20:22

ViestiKirjoittaja Rollo » 9.3.2006 18:16

jeeps,nyt toimii,mutta ei tuossa nyt niin kauheeta eroa ole,n 1.2s nopeammin nollasta sataan...ei kovin kärsi ruuvata kun melkein heti rupee nykii,jossain 650ohm hujakoilla

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 9.3.2006 18:19

Missä meni ensin metsään?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 9.3.2006 18:23

Sammuuko kone pienemmällä vastuksella vai mitä tekee? Jos ei anna tyhjäkäynnin häiritä, niin aika paljon lisää saa vielä ruuvvattua. Tietenkin aika autokohtainen toi vastuksen arvo.

Rollo
-
Viestit: 14
Liittynyt: 7.3.2006 20:22

ViestiKirjoittaja Rollo » 9.3.2006 18:29

vastus oli rikki ;)

sammuu jos tarpeeksi pienelle laittaa

täryyttää vaan niin vietävästi jos vähänkään liikaa laittaa,koko auto melkein pomppii
savua ei onneksi tule yhtään enempää

mitähän siihen seuraavaksi laittaisi

Tdi-Timppa
-
Viestit: 31
Liittynyt: 5.2.2006 23:21

ViestiKirjoittaja Tdi-Timppa » 9.3.2006 19:49

Isommat suuttimet 8)

Rollo
-
Viestit: 14
Liittynyt: 7.3.2006 20:22

ViestiKirjoittaja Rollo » 9.3.2006 21:11

jeps,niitäkin jo kattelin mutta on niin pirun kalliita,mitenkäs muuten tuo automaatti vaihteisto kestää viritystä

kilpinenatte
-
Viestit: 179
Liittynyt: 31.8.2004 16:21

ViestiKirjoittaja kilpinenatte » 31.3.2006 23:01

Löytyisiköhän täältä neuvoja tuommoisen audin 2.5 tdi (aat) koneen evryttämiseen?
Google löysi jonkun topickin aiheesta, mutta se oli häipynyt bittiavaruuteen.
Muutkin kikat kyseisen moottorin tehonlisäykseen olisi toivottavia.
Suuttimethan taitaa käydä tuohon mopoon 140hv versiosta melko kivuttomasti vai?
Ja ahdot taitaa nousta vuodattamalla?
Jännittyneenä odottelen asiantuntijoiden vinkkejä :)

tvaiski
-
Viestit: 30
Liittynyt: 20.10.2005 22:49

Golffi 1,9 TDI -00

ViestiKirjoittaja tvaiski » 1.4.2006 21:47

Mikäs on vastuksen juju polttoaineen lämpötila-anturissa
kaverin autossa on sellaine olen itsekkin juuri laittamassa kyseistä vastusta

ELI:

Kuulemma vanhasta jarrupalasta otetaan liitin irti ja siihen tinataan 150 Ohm:in
vastus ja se asennetaan polttoaineen lämpötila anturin paikalle näin saadaan tästä minun 115Hp golffista 130Hp ?


ootteko kokeilleet ??


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa