Mites ne 90-luvun VAG-dieselit nyt meneekään?
Valvoja: ffp jäsenet
Mites ne 90-luvun VAG-dieselit nyt meneekään?
No nih,
Ade-sedän pitäisi hankkia kohta käyttöauto pitkään ajoon, ja lähinnä mielessä on ollut 90-luvun VAG-tuote dieselkäyttöisenä. Etsinnän kohteena on III-Golf, Polo tai jopa ehkä Passat Variant (mieluummin kuitenkin pienempi auto, pienempi käyttövoimamaksu). Ventokin voisi olla mietinnän kohteena, mutta haluaisin mieluummin joko pystyperän tai farmarin, porrasperään kun ei mahdu mitään tavaraa vaikka kontti olisi kuinka iso.
Nyt vaan sitten kiinnostaa:
1. Milloin TD-koneet muuttuivat TDI:ksi?
2. Onko TD-kone jotenkin "huono", mitä pitää huomioida sellaista ostaessa?
3. Entä TDI-kone? Mitä siitä pitää huomioida?
4. Milloin Poloa/Cordobaa alkoi saamaan TDI:nä? Kaikki katsomani ovat olleet SDI-koneisia?
5. Ehtiikö SDI:ssä kasvamaan hämäkäkin seitti päähän ennenkuin ollaan sallituissa nopeuksissa?
6. Onks nää vehkeet oikeesti hyviä? Mitä pitää huomioida ostaessa?
7. Golf GTD vs. Golf GT TDI? Olennaiset erot?
8. Haluaako joku tarjota E-Suomen alueelta kohtuuajokilsoilla olevaa, hyvin pidettyä VAG-TDI:tä?
9. Oisko pitänyt käyttää hakua?
Ade-sedän pitäisi hankkia kohta käyttöauto pitkään ajoon, ja lähinnä mielessä on ollut 90-luvun VAG-tuote dieselkäyttöisenä. Etsinnän kohteena on III-Golf, Polo tai jopa ehkä Passat Variant (mieluummin kuitenkin pienempi auto, pienempi käyttövoimamaksu). Ventokin voisi olla mietinnän kohteena, mutta haluaisin mieluummin joko pystyperän tai farmarin, porrasperään kun ei mahdu mitään tavaraa vaikka kontti olisi kuinka iso.
Nyt vaan sitten kiinnostaa:
1. Milloin TD-koneet muuttuivat TDI:ksi?
2. Onko TD-kone jotenkin "huono", mitä pitää huomioida sellaista ostaessa?
3. Entä TDI-kone? Mitä siitä pitää huomioida?
4. Milloin Poloa/Cordobaa alkoi saamaan TDI:nä? Kaikki katsomani ovat olleet SDI-koneisia?
5. Ehtiikö SDI:ssä kasvamaan hämäkäkin seitti päähän ennenkuin ollaan sallituissa nopeuksissa?
6. Onks nää vehkeet oikeesti hyviä? Mitä pitää huomioida ostaessa?
7. Golf GTD vs. Golf GT TDI? Olennaiset erot?
8. Haluaako joku tarjota E-Suomen alueelta kohtuuajokilsoilla olevaa, hyvin pidettyä VAG-TDI:tä?
9. Oisko pitänyt käyttää hakua?
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
1.eikös noita AAZ TD-koneita näy olevan vielä 97 malleissakin...TDI:tä taitaa alakaa olemaan -95 eteenpäin.
ja ihan yleisellä tasolla ottaen ainakin käsittääkseni 95 vuodesta alkaen on paree ruosteensuojaus ja joitain muitakin muutoksia.
8.ja vaikkei ole myyntifoorumi niin tossa olis yks www.nettiauto.com/610400
5. tähän vielä jyrkkä kyllä
ja ihan yleisellä tasolla ottaen ainakin käsittääkseni 95 vuodesta alkaen on paree ruosteensuojaus ja joitain muitakin muutoksia.
8.ja vaikkei ole myyntifoorumi niin tossa olis yks www.nettiauto.com/610400
5. tähän vielä jyrkkä kyllä
1. TDI Ulkomaantuonteja taitaa olla -93 vuodesta asti(mutua)
2. AAZ myllyissä kannattaa tarkistaa se surullisen kuuluisa kampiakselin pultti, sama pultti on mennyt myös joistain 1z tdi myllyistä.. AAZ:in jäähdytysjärjestelmän paineet(kannentiiviste) kannattaa tarkistaa, kestää jos jälkikäytetty/esilämitetty kunnolla. Tdi koneissa tuntuis kestävän pahvi paremmin.
Kokemusta löytyy parista aaz myllystä. Toinen hieman viritettynä melkoinen murheenkryyni 2x kansipahvi/kansi + Kampiakselin runkolaakerit. Toinen mylly pelas pirun hienosti(300tkm) ventossa kiinni ilman cooleria, siihenkin oli kyllä lisätty syöttöä.
2. AAZ myllyissä kannattaa tarkistaa se surullisen kuuluisa kampiakselin pultti, sama pultti on mennyt myös joistain 1z tdi myllyistä.. AAZ:in jäähdytysjärjestelmän paineet(kannentiiviste) kannattaa tarkistaa, kestää jos jälkikäytetty/esilämitetty kunnolla. Tdi koneissa tuntuis kestävän pahvi paremmin.
Kokemusta löytyy parista aaz myllystä. Toinen hieman viritettynä melkoinen murheenkryyni 2x kansipahvi/kansi + Kampiakselin runkolaakerit. Toinen mylly pelas pirun hienosti(300tkm) ventossa kiinni ilman cooleria, siihenkin oli kyllä lisätty syöttöä.
Jos, ei takapenkkitilaa tarvitse niin voin suositella poloa ja nimenomaan tdi,nä...
eli jos haluaa vanhemman kuin v.2000 niin sitten se on cordoba...
eli sehän on täysin sama auto (samalta tehtaalta tullutkin) pieniä ulkonäköön kohdistuvia muutoksia lukuunottamatta. itsellä tommonen oli välin 170 000 km-
250 000 km. Ja ei voi kun kehua...varma,naftapihi ja vääntävä peruskulkine.
eli jos haluaa vanhemman kuin v.2000 niin sitten se on cordoba...
eli sehän on täysin sama auto (samalta tehtaalta tullutkin) pieniä ulkonäköön kohdistuvia muutoksia lukuunottamatta. itsellä tommonen oli välin 170 000 km-
250 000 km. Ja ei voi kun kehua...varma,naftapihi ja vääntävä peruskulkine.
"jos haluaa vanhemman kuin v.2000 niin sitten se on cordoba... "
Ei, kun mä haluan uuden auton, mieluiten ensi vuoden mallia, mutta kun lompakko on vähän toista mieltä asiasta...missä vaiheessa Polon kojetaulu uudistui, vuodelle 2000?
Takapenkkitilaa en tarvitse, tavaratilaa olisi sensijaan joskus kiva olla. Sedan-Polo on poissa laskuista, sillä porrasperäauto on yleisesti ottaen aika hullu vehje: vaikka tilaa olisi kuinka, ei sillä voi kuljettaa mitään kun luukusta ei saa mitään sisään...
Ei, kun mä haluan uuden auton, mieluiten ensi vuoden mallia, mutta kun lompakko on vähän toista mieltä asiasta...missä vaiheessa Polon kojetaulu uudistui, vuodelle 2000?
Takapenkkitilaa en tarvitse, tavaratilaa olisi sensijaan joskus kiva olla. Sedan-Polo on poissa laskuista, sillä porrasperäauto on yleisesti ottaen aika hullu vehje: vaikka tilaa olisi kuinka, ei sillä voi kuljettaa mitään kun luukusta ei saa mitään sisään...
Jos et tarvitse takapenkkejä, niin osta Golf 3 Variant TD, takapenkit pois ja katsasta 2 hengen pakettiautoksi. Mulla oli sellainen pakettiautona pari vuotta, nyt piti muuttaa takaisin ha:ksi kun tuli perheenlisäystä. Etunahan on sekin, ettei tartte niin helposti olla ryyppykuskinakaan... Ööööh, no vaikkei saisi kai mainostaakaan myynti-ilmoituksia, niin olen myymässä väliverkkoa ja pohjalevyä takapenkkien tilalle Myynti-osastolla... Ja kyllä tuo AAZ-konekin kestää aika hyvin, mittarissa 312 tkm, itse ajanut siitä 115 tkm.
Kiitos proffa tarjouksesta, pitäisi vaan ensin päättää se auto mitä lähtee metsästämään. Toi pakujuttu on käynyt kanssa mielessä, ja olisihan se halpaa kyytiä toki. Kuulin vaan jostain huhua että noi äskettäin pakuksi rekisteröidyt menettäisivät sen pakustatuksensa kun joku neropatti huomasi porsaanreijän pykälissä...vai koskeeko se vain näitä monipaikkaisia farmaripakuja? Vissiin.
Toisaalta taas farmariautossa möykkä nousee jos takapenkin (ja sen näkösuojaverhon) poistaa, ei hyvä eikä kiva.
Toisaalta taas farmariautossa möykkä nousee jos takapenkin (ja sen näkösuojaverhon) poistaa, ei hyvä eikä kiva.
Jos takapenkki = henkilöauton verotus. Ilman takapenkkiä pakettiauton. Itselläni oli ensin 4-paikkainen (kantavuus) pakettiauto väliverkolla. Viime vuoden alussa AKE keksi uuden määritelmän kaksikäyttöauto, jolloin takapenkillisestä pakettiautosta alettiin maksamaan ha:n veroa. Takapenkki pois ja katsastin uudestaan = 2-paikkainen pakettiauto. Hiukan oli ääntä enemmän kuin vakiossa mutta ei haittaavassa määrin. Toisaalta mikään ei estä tekemästä oikein umpiväliseinää, jolloin mölyt pysyvät sen takana...
Mulla oli viime vuodenvaihteessa kans kaksikäyttöpaku 4hlö:n passatti. Eli hlöauton dieselvero, pakettiautosta vakuutukset ja max 100km/h nopeusrajoitus. Luksusta :)
Vaihoin ha:n penkin ja muutin hlöautoksi, jolloin kärsin vakuutuksissa sen ~100eur/v lisämaksun mutta vastaavasti sain yhden istumapaikan lisää sekä rajattoman nopeusrajoituksen (tietysti vallitsevien tieliikennerajoitusten mukaan)
auton hankinnasta sen verran, että tdi:t ja sinkityt korit on nykyaikaa, perinteiset td:t ja ruostuvat korit on ongelmia ja laiskiaisia. Tämä siis mun näkemys/kokemus...
Vaihoin ha:n penkin ja muutin hlöautoksi, jolloin kärsin vakuutuksissa sen ~100eur/v lisämaksun mutta vastaavasti sain yhden istumapaikan lisää sekä rajattoman nopeusrajoituksen (tietysti vallitsevien tieliikennerajoitusten mukaan)
auton hankinnasta sen verran, että tdi:t ja sinkityt korit on nykyaikaa, perinteiset td:t ja ruostuvat korit on ongelmia ja laiskiaisia. Tämä siis mun näkemys/kokemus...
Väliseinä on jotenkin puolalainen ratkaisu, heivaan sen ajatuksena kokonaan. Eiköhän se valinta osu Golfiin tai Poloon, lähinnä vaan hinta-ajokilsat -suhde kun on sopiva niin valinta tehdään siitä väristä ja korimallista riippumatta. No joo, kunhan väri ei ole se shampoopullonvihreä...
Galvanointi alkaa siis vuodesta 1995?
Galvanointi alkaa siis vuodesta 1995?
Väliseinä on jotenkin puolalainen ratkaisu,
Eihän nykyään (tai paremminkin taas tällä hetkellä) vaadita farmaripakettiautoissa mitään väliseinää, pelkkä takapenkkien poisto (siihen liittyvine määräyksineen) riittää.
Sinkkikoppa: ... , passatit 94->,
Tuliko Passattiin sinkitys jo tuolloin -94 vai kuitenkin vasta uudemman korimallin yhteydessä -97 ?
Kävin eilen koeistumassa Polon ja Cordoban, molemmat face-liftejä ja farmariversioita. Kyseiset autot tippuivat sitten samantien pois ostoslistalta, sillä 189-senttinen kuski ei yksinkertaisesti mahdu Cordoban kuskinpaikalle (oikea jalka ottaa kiinni joko keskikonsolin kulmaan tai rattiin), eikä myöskään Poloon (jossa jalka ottaa kiinni enää rattiin). Kumma ettei noista vehkeistä löydy säätövaraa ratilla niin että normaalikokoinen mahtuisi ajamaan. Golf onkin sitten seuraava...
vaikka tää ei oo myynti foorumi niin pistetään nyt kuiteski. mun tutulla ois myynnissä 96 1,9td variantti golf. se on joku juhlavuoden malli eli abs-jarrut,2xairbag,käynnistyksenesto ja jotain muuta siinä tais olla mitä tavallisissa malleissa ei ole.. tosi hyvässä kunnossa vaikka ajettu 360000km. hintaa sillä tais olla joku 4000€ ja auto on oulun alueella. jos kiinnostaa niin puh.0407541899
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa