Kuinka suuri puristusten nosto mahdollista VW 1.8l (ABS)

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Passat_tdi66
-
Viestit: 220
Liittynyt: 6.8.2003 12:44

Kuinka suuri puristusten nosto mahdollista VW 1.8l (ABS)

ViestiKirjoittaja Passat_tdi66 » 24.2.2006 13:37

Pitäisi saada puristuksia kolmoskopan 1.8 myllyyn (etanoli). Kyseessä 8v kansi yksipisteruiskulla (ABS). Kuinka paljon kannen laskulla on mahdollista saavuttaa? Muita ehdullisia keinoja ei taida olla?

Miten paljon tuo mono jetronic pystyy sopeutumaan jos hapen määrä kasvaa? Onko siinä yhtään reserviä?

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 24.2.2006 14:12

kannesta pitäs voida ottaa 2-3 mm pois. ei varmaa tietoa. kyllä kait se ykspisteräkijäkin riittää vähän isommille tehoille kun nostaa bensanpaineita ja jos jostäin löytyy ni isomman suuttimen.

Jamppo
-
Viestit: 71
Liittynyt: 4.3.2004 9:06

ViestiKirjoittaja Jamppo » 24.2.2006 14:14

Paras tapa lienee etsiä sopivan paksuinen kannentiiviste että kannen ja männän välin saa sovitettua 0.6 -0.7mm väliin. Jos vakiopahvi on 1.7mm eikä mäntä nouse lohkon yli niin tuolla millillä saa jo puristukset 10 -> 11.
1.5mm varmaan kärsii kannesta laskea ja tuolla saa jo sitten puristukset 11 -> 12.5 (noin, karkeasti)

Passat_tdi66
-
Viestit: 220
Liittynyt: 6.8.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Passat_tdi66 » 24.2.2006 15:21

hetkinen, onko tuossa 90 heppasessa ABS-koneessa jo vakiona 10:1?

Tehoa en sinänsä hae, mutta oikeaa seossuhdetta kun happirikas (yli kolmannes happea) etanoli laihentaa seosta. Kakkakoppa kaasarikoneella (1.3) tuli kokeiltua jopa 90% etanolipitoisuutta, mutta kun kaasari ei osaa itsekseen mukautua toimi vain täyskaasulla (~20% oli ajettava vielä). Volkswagenhan suosittelee vain 10% viinabensaa vm.86 ja uudemmat, ja sitäkin vain ruiskukoneisiin. Lisäpuristuksilla saisi homman toimimaan isommilla pitoisuuksilla (jo 10%:nen nostaa oktaanit yli sadan) edellyttäen, että ruutta lisää yhtään määrää. Jonkin octaanitaulukon mukaan etanolin RON oli jopa 129! Metanolissa 123. Turboahdetussa etanolista olisi oikeasti hyötyä nakutushommissa. CO ja CO2 päästötkin pienenee.

Lakihan tämän pelleilyn kieltää, mutta minähän ajankin vain pellolla tällä... ;-) Ja kai sitä jäänestoa aina vähän saa tankissa olla??

Wolle
-
Viestit: 557
Liittynyt: 10.10.2005 14:45

ViestiKirjoittaja Wolle » 24.2.2006 15:30

hetkinen, onko tuossa 90 heppasessa ABS-koneessa jo vakiona 10:1?

ABS 10:1 puristukset, vanhempi RP-kone (myös 90 hp monotronic) 9:1 ruttua.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa