Pitäisi saada puristuksia kolmoskopan 1.8 myllyyn (etanoli). Kyseessä 8v kansi yksipisteruiskulla (ABS). Kuinka paljon kannen laskulla on mahdollista saavuttaa? Muita ehdullisia keinoja ei taida olla?
Miten paljon tuo mono jetronic pystyy sopeutumaan jos hapen määrä kasvaa? Onko siinä yhtään reserviä?
Kuinka suuri puristusten nosto mahdollista VW 1.8l (ABS)
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 220
- Liittynyt: 6.8.2003 12:44
Paras tapa lienee etsiä sopivan paksuinen kannentiiviste että kannen ja männän välin saa sovitettua 0.6 -0.7mm väliin. Jos vakiopahvi on 1.7mm eikä mäntä nouse lohkon yli niin tuolla millillä saa jo puristukset 10 -> 11.
1.5mm varmaan kärsii kannesta laskea ja tuolla saa jo sitten puristukset 11 -> 12.5 (noin, karkeasti)
1.5mm varmaan kärsii kannesta laskea ja tuolla saa jo sitten puristukset 11 -> 12.5 (noin, karkeasti)
-
- -
- Viestit: 220
- Liittynyt: 6.8.2003 12:44
hetkinen, onko tuossa 90 heppasessa ABS-koneessa jo vakiona 10:1?
Tehoa en sinänsä hae, mutta oikeaa seossuhdetta kun happirikas (yli kolmannes happea) etanoli laihentaa seosta. Kakkakoppa kaasarikoneella (1.3) tuli kokeiltua jopa 90% etanolipitoisuutta, mutta kun kaasari ei osaa itsekseen mukautua toimi vain täyskaasulla (~20% oli ajettava vielä). Volkswagenhan suosittelee vain 10% viinabensaa vm.86 ja uudemmat, ja sitäkin vain ruiskukoneisiin. Lisäpuristuksilla saisi homman toimimaan isommilla pitoisuuksilla (jo 10%:nen nostaa oktaanit yli sadan) edellyttäen, että ruutta lisää yhtään määrää. Jonkin octaanitaulukon mukaan etanolin RON oli jopa 129! Metanolissa 123. Turboahdetussa etanolista olisi oikeasti hyötyä nakutushommissa. CO ja CO2 päästötkin pienenee.
Lakihan tämän pelleilyn kieltää, mutta minähän ajankin vain pellolla tällä... ;-) Ja kai sitä jäänestoa aina vähän saa tankissa olla??
Tehoa en sinänsä hae, mutta oikeaa seossuhdetta kun happirikas (yli kolmannes happea) etanoli laihentaa seosta. Kakkakoppa kaasarikoneella (1.3) tuli kokeiltua jopa 90% etanolipitoisuutta, mutta kun kaasari ei osaa itsekseen mukautua toimi vain täyskaasulla (~20% oli ajettava vielä). Volkswagenhan suosittelee vain 10% viinabensaa vm.86 ja uudemmat, ja sitäkin vain ruiskukoneisiin. Lisäpuristuksilla saisi homman toimimaan isommilla pitoisuuksilla (jo 10%:nen nostaa oktaanit yli sadan) edellyttäen, että ruutta lisää yhtään määrää. Jonkin octaanitaulukon mukaan etanolin RON oli jopa 129! Metanolissa 123. Turboahdetussa etanolista olisi oikeasti hyötyä nakutushommissa. CO ja CO2 päästötkin pienenee.
Lakihan tämän pelleilyn kieltää, mutta minähän ajankin vain pellolla tällä... ;-) Ja kai sitä jäänestoa aina vähän saa tankissa olla??
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 15 vierailijaa